Oude foto's terug gevonden.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Michael 1988 »

mijack1985 schreef:@Michael1988. Volgens het onderstaande filmpje maakte het toentertijd niet uit wat samenstelling was, als de lengte maar overeen kwam. Of het ook waar is, weet ik niet. :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BgH0W14hwug[/youtube]
Ik zie nergens iets staan over de bewering die jij zegt.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

Mike, je moet dat filmpje ook eigenlijk op youtube zelf kijken. Daar staat de beschrijving en reacties. :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Suus »

De CNL/EN-nachttreinen kunnen niet met een type rijtuigen rijden, er worden namelijk verschillende comfortniveau's aangeboden. Daarnaast heb je nog allerlei varianten daarin, bijvoorbeeld met of zonder multifunctionele ruimte (voor o.a. fietsen) en voorzieningen voor mensen met lichamelijke beperkingen. Daarnaast hebben de CZ (Tjechië), PKP (Polen) en ook de Wit-Russen en de Russen zelf ook nog rijtuigen voor de nachttreinen die meerijden in diensten van en naar deze landen. Net zoals vaak met Eurocity's stoppen alle deelnemende vervoerders rijtuigen in een poule waarmee de trein dan samengesteld kan worden, het belangrijkste is dat de types en wagenvolgorde klopt met wat er in de systemen staat vanwege de reserveringen.

Wat er voor de NS nu aan rijtuigen rijdt is op het moment erg simpel. Er rijdt alleen ICRm in verschillende series.
De gewone ICR-rijtuigen rijden voor de normale NS, ICR Prio rijdt voor NS Hispeed. Er rijden ook nog wat rijtuigen met Prio-kleuren maar met NS-interieur voor NS Hispeed maar die zijn wel geschikt voor de HSL. De Beneluxrijtuigen die nu mogelijk weer terug in dienst komen zijn ook Prio-rijtuigen (ook hier is het een en ander aan "binnenlands" ICR-materiaal ingestroomd geweest) maar de meeste daarvan hebben dan weer geen behandeling gehad om op de HSL te kunnen rijden.

In Nijmegen heb je dan nog ICK staan, dat waren de rijtuigen met alleen maar zespersonencoupé's die voordat ze in dienst kwamen bij de NS ook nog door de NS gereviseerd zijn geweest. Tot slot had je nog een tijdje na de introductie van de dienstregeling 2007 ICL, dat waren tijdelijke geleasde voormalige DB-Interregiorijtuigen die naast de kleine coupétjes ook nog grotere coupé's in het midden van de rijtuigen hadden. Deze waren van buiten wel overgeschilderd naar NS-kleuren maar hebben altijd hun originele interieur behouden. ICL en ICK konden uit dienst door de instroom van de laatste deelserie VIRM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Meltrain »

mijack1985 schreef: Afbeelding
DB Regio trein.
Deze combinatie vind ik anders nog wel de meest bijzondere: een BR628 met daartussen een aantal Dosto's. :shock:

Leuke foto's trouwens. Vooral met Italiaanse treinen ben ik onbekend, dus leuk om daar eens wat van te zien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door Suus »

Dat is gewoon een stuurstand, model Wittenberg. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door mijack1985 »

Meltrain schreef: Deze combinatie vind ik anders nog wel de meest bijzondere: een BR628 met daartussen een aantal Dosto's. :shock:

Leuke foto's trouwens. Vooral met Italiaanse treinen ben ik onbekend, dus leuk om daar eens wat van te zien.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o6VXjW-rytA[/youtube]
Check deze combinatie dan :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Oude foto's terug gevonden.

Bericht door julsteren »

mijack1985 schreef:
Meltrain schreef: Deze combinatie vind ik anders nog wel de meest bijzondere: een BR628 met daartussen een aantal Dosto's. :shock:

Leuke foto's trouwens. Vooral met Italiaanse treinen ben ik onbekend, dus leuk om daar eens wat van te zien.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o6VXjW-rytA[/youtube]
Check deze combinatie dan :mrgreen:
Mooiste combi ooit!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten