Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Suus »

Zoals je kan lezen stond er toen een grote heg tussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Roelof88 »

Dafdriver schreef:Voordat Connexxion in Friesland actief was stalde Arriva haar bussen op exact de zelfde locatie. Nu zijn ze in princiepe gewoon na enkele jaren terug gekomen op hun oude stekkie. Hadden de mensen dan vroeger geen klachten over het stallen van de bussen is dan mijn vraag.
Streetview Breedpad Heerenveen

Daarachter zit de remise en die bebossing is weggehaald. Deze foto is van 2009 en als je dan even omdraait dan zie je een open vlakte en wat vervallen woningen. Daar zijn tussen 2010 en 2012 nieuwe woningen gerealiseerd.

Het bus- en treinstation liggen verder weg en de treinen hoor je daar wel, maar die rijden 's nachts niet. Dat mensen aan de Trambaan klagen snap ik dan weer niet. Qbuzz heeft het dan wat beter voor elkaar, die zitten op het industrieterrein.

In Leeuwarden klaagden mensen eerder ook over warmdraaiende Arriva treinen, maar daar is volgens mij nooit iets mee gedaan.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Maurice Hooikammer »

Qbuzz zit toch bij een ander busvervoersbedrijf in? Oenema toch? Daar zal ARRIVA vast niet bij passen...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Roelof88 »

Maurice Hooikammer schreef:Qbuzz zit toch bij een ander busvervoersbedrijf in? Oenema toch? Daar zal ARRIVA vast niet bij passen...
Dat klopt. Nadeel van de locatie van de Qbuzz stalling is weer dat ze een aanrijtijd naar het station hebben en soms met POD auto's moet werken voor chauffeurswissels; Arriva heeft alles mooi bijelkaar. Maar ik denk niet dat ze zomaar gaan verhuizen (terrein is immers eigendom van Arriva). Met een geluidswal kan denk ik wel één en ander opgelost worden als blijkt dat het geluidsniveau te hoog is (en dan komen er klachten over horizonvervuiling :mrgreen: ).
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Michael 1988 »

Roelof88 schreef:
Dafdriver schreef:Voordat Connexxion in Friesland actief was stalde Arriva haar bussen op exact de zelfde locatie. Nu zijn ze in princiepe gewoon na enkele jaren terug gekomen op hun oude stekkie. Hadden de mensen dan vroeger geen klachten over het stallen van de bussen is dan mijn vraag.
Streetview Breedpad Heerenveen

Daarachter zit de remise en die bebossing is weggehaald. Deze foto is van 2009 en als je dan even omdraait dan zie je een open vlakte en wat vervallen woningen. Daar zijn tussen 2010 en 2012 nieuwe woningen gerealiseerd.

Het bus- en treinstation liggen verder weg en de treinen hoor je daar wel, maar die rijden 's nachts niet. Dat mensen aan de Trambaan klagen snap ik dan weer niet. Qbuzz heeft het dan wat beter voor elkaar, die zitten op het industrieterrein.

In Leeuwarden klaagden mensen eerder ook over warmdraaiende Arriva treinen, maar daar is volgens mij nooit iets mee gedaan.
Waarschijnlijk hadden toen al sommige mensen last van het geluid als ik zo kijk naar twee huizen op het Breedpad :mrgreen:. Er staan daar twee huizen te koop. Overigens zal een geluidswal daar niet bepaald mooi staan. De bossage zag er nog wel leuk uit. Tenzij ze een geluidswal plaatsen bekleed met planten (soort groene gevel).
uvos10
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 16:50

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door uvos10 »

Vervoersbedrijf Arriva laat vanaf 1 april meer bussen rijden op verschillende lijnen. De provincie koopt extra busritten in nadat meerder dorpen hadden geklaagd over de nieuwe dienstregeling

bron: http://www.omropfryslan.nl/node/209352

Ik heb begrepen dat dit de lijnen zijn die gewijzigd worden.
Lijn 22 Leeuwarden - Warten (Extra rtten en andere tijden?)
Lijn 33 Sneek - Franeker
Lijn 52 Dokkum - Wierum - Dokkum
Lijn 54 Dokkum - Leeuwarden (Extra ritten tussen Dokkum en Holwerd?)
Lijn 60 Dokkum - Leeuwarden (Extra ritten tussen Dokkum en Holwerd?)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Vinny »

Ik ben erg blij dat dit nieuwsbericht tenminste wel Nederlandstalig geformuleerd is 8-)

Ik meen me overigens te herinneren dat de provincie t.o.v. het oorspronkelijke bestek ook al flink wat extra vervoer had ingekocht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Massacre99
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 17:10

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Massacre99 »

uvos10 schreef:Vervoersbedrijf Arriva laat vanaf 1 april meer bussen rijden op verschillende lijnen. De provincie koopt extra busritten in nadat meerder dorpen hadden geklaagd over de nieuwe dienstregeling

bron: http://www.omropfryslan.nl/node/209352

Ik heb begrepen dat dit de lijnen zijn die gewijzigd worden.
Lijn 22 Leeuwarden - Warten (Extra rtten en andere tijden?)
Lijn 33 Sneek - Franeker
Lijn 52 Dokkum - Wierum - Dokkum
Lijn 54 Dokkum - Leeuwarden (Extra ritten tussen Dokkum en Holwerd?)
Lijn 60 Dokkum - Leeuwarden (Extra ritten tussen Dokkum en Holwerd?)
Over lijn 22 wordt al langer gesproken, ik meen te hebben begrepen dat rezigers niet bepaald blij zijn met de bustijden 's ochtends naar Leeuwarden, deze sluiten niet bepaald aan op enkele scholen. Er komt wel een busrit bij, 's middags van Leeuwarden naar Warten, maar echt spannend is het hier niet. Of ik heb iets gemist. :wink:
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door ov'tje »

klopt helemaal.
Frits
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 19:01

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Frits »

Op dit moment rijdt er 1 Citelis rond met het logo van van de gemeente Leeuwarden erop (op de plek waar bij de Citea's een pompebled zit). Iemand een idee of de andere bussen hier ook van worden voorzien? Het is namelijk wel vreemd dat slechts 1 bus er mee rondrijdt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Daniel »

Het is de bedoeling dat dat logo op al die busjes komt ja. Behalve op de drie voor Ameland dan waarschijnlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Maurice Hooikammer »

Daniel schreef:Behalve op de drie voor Ameland dan waarschijnlijk.
Correctie: Het zijn er twee voor Ameland. Er zullen waarschijnlijk reclames over het logo van Frysk Ferfier van Leeuwarden geplakt worden. :wink:
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
wouter***
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 16:39
Locatie: Leeuwarden

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door wouter*** »

Wel jammer dat je met dat logo erop zo slecht zicht hebt naar buiten vanaf achterin
Kijk ook op mijn website: http://www.frysk-ferfier.tk
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Roelof88 »

Het schijnt dat er nog drie 12 meter Citelissen met aangepast interieur in bestelling staan (6613-6615) en dat die bedoeld zijn voor Ameland ter vervanging van de TCR MAN's.

De Citea serie is ingekort (8501-8609 ipv 8501-8617) omdat acht bussen naar de Achterhoek zijn gegaan (serie 8461-8468).
Frits
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 19:01

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Frits »

Wat gaat Arriva dan in de zomer doen met die MAN's? Aangezien lijn 12 dan niet rijdt. Inzetten op de 66?
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Roelof88 »

Ik neem aan dat, zoals eerder werd gezegd, de bussen in de zomerperiode wel omgewisseld worden. Dus twee geledes naar Ameland en twee 12 meter Citelissen naar Leeuwarden. Maar de vraag is of Leeuwarden in zomer die twee Citelissen wel nodig heeft, aangezien ook lijn 9 en 33 dan niet rijden. Op Ameland rijden nu nog tijdelijk de TCR diesels 477 en 479. De overgebleven gelede zou dan voor lijn 66 gebruikt kunnen worden.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Maurice Hooikammer »

Volgens de directeur van ARRIVA Ameland:

In maart zullen twee Irisbus Citelis bussen 12 meter richting Ameland komen ter vervanging van de TCR rammelbakken.
In de zomer zullen twee van de drie vaste wal MAN's richting Ameland komen in ruil tegen de twee Isrisbussen. In de zomer bestaat het wagenpark uit:
- 3X MAN Lion's City G CNG (252(nog volledig blauw)254,251) 253 is beste dus die zullen ze wel achterhouden
- 1X Mercedes Citaro G ARRIVA huisstijl (223)
- 1X Mercedes Citaro ARRIVA huisstijl (552)
Overige jaar:
- 1X MAN Lion's City G CNG (252)
- 1X Mercedes Citaro G ARRIVA huisstijl (223)
- 2X Irisbus Citelis 12 meter CNG
- 1X Mercedes Citaro ARRIVA huisstijl (552)

De 551 is nu naar Achterhoek. Ik heb foto's moeten opsturen voor ARRIVA voor beplakking (Iris)bussen Ameland.
In zomer waarschijnlijk 253 op vaste wal omdat deze het beste rijdt, zal op 66 ingezet worden vanwege eilanddrukte.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door isadora »

Maurice Hooikammer schreef:Volgens de directeur van ARRIVA Ameland:
...................
Dat zal toch een grapje zijn?......................hoop ik????
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Maurice Hooikammer »

Correctie: toch drie irisbussen

Nee, het klopt wel! Wij zijn minimaal 6 weken per jaar op Ameland, en hebben nu een goede band met de directeur opgebouwd. Hij mailt mij alles door qua materieel en hij gebruikt mijn foto's voor busboekje, ameland boekjes en zoals nu voor een voorbeeld voor de nieuwe bussen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Z2N »

Heeft iemand er eigenlijk al zicht op wanneer de bussen voor Schiermonnikoog geleverd gaan worden?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Roelof88 »

Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Maurice Hooikammer »

Ziet er goed uit voor Schiermonnikoog!

Die Citelis met het Paard van Leeuwarden achterop, is dat de 6601?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door ov'tje »

De Leeuwarders zullen blij zijn dat je het een paard noemt :D

Verder over de zomerinzet op lijn 66: Naast de genoemde 253 en Citea 8691 zullen waarschijnlijk ook de gelede Benzen 7805 en 7806 bij gaan springen. Beide bussen van Arriva Touring rijden momenteel nog veel diensten in en rond Leeuwarden en springen bij waar nodig.

Ik heb begrepen dat dit tweetal voorlopig nog niet naar Groningen terug zal keren.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door Maurice Hooikammer »

Tsja, of een leeuw?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Bericht door ov'tje »

zoiets :+

Het lijkt in ieder geval niet op ús Mem ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten