Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door marvinkok »

Bussen tot oktober naar Molkenboer

De bussen van Connexxion stoppen vanaf maandag 18 februari niet meer bij het NS-station.

Tot oktober wordt het busstation op het Stationsplein verplaatst naar de vroegere centrale halte Het Molkenboer. De verplaatsing heeft alles te maken met de aanleg van het nieuwe busstation op het Stationsplein, de bouw van de tunnel naar Zuid-Berghuizen en de herinrichting van het Stationsplein en de directe omgeving.

Bron: TC Tubantia
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door Klaasje »

Aah, de TT is al aangepast. Ik wou bijna vragen of het misschien over Uithuizermeeden ging. :mrgreen:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door Michael 1988 »

Mooi dat het busstation en de omgeving daar wordt aangepast. Rechts en achter op de foto waren naar mijn mening niet echt mooie plekken. Daarnaast vond ik het maar raar dat de bussen die aan de andere kant van het station moeten zijn steeds maar omreden (even uit mijn hoofd). Voor het station was het volgens mij de laatste tijd ook niet echt een gezellige boel, maar ik kan me daarin vergissen.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door gkw1969 »

Inderdaad even uit je hoofd denk ik.

Ik denk dat je bedoeld dat een aantal bussen om het oude tramgebouwtje heen moesten rijden. Dat had te maken met de ruimte op het busstation en de weigering van de eigenaar en belangenverenigingen om het gebouwtje weg te halen.
Het gebouwtje is inmiddels genomineerd om een monument te worden.

Overigens wort het hele busstation zo'n 20 meter vooruit geplaatst op de plek waar nu de fietsenstalling staat. Hierdoor krijgen we meer ruimte om te draaien. Hopelijk wordt er dan wel een betere buffer aangelegd en wordt aandoen van de haltes ook vanaf de andere kant beter.

Ben trouwens wel benieuwd of we nog wel bij het ziekenhuis langs gaan met de lijnen 60, 62 en 64 en of ze de optie gebruiken om voor de lijnen 65 en 66 het Ziekenhuis als eindpunt te nemen. Daarnaast ben ik benieuwd of we ook een pauzelocatie krijgen op Molkenboer. De oude locatie is afgebroken, is een groot grasveld geworden.
When you're tired of London, you're tired of life
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door dennistd »

In de Tubantia stond er gisteren een heel stuk over in: http://dennistd.nl/temp/bussenodz.jpg
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door julsteren »

Ik heb zelf ooit in Oldenzaal gewoond maar ik weet niet waar de Molkenboer is.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door gkw1969 »

hmmm.... dan krijgen we dus per 18 februari ook een ander dienstenpakket :D. Er komt geen toilet en koffievoorziening, dus geen pauzegelegenheid. Dus nieuw dienstenpakket omdat we nu pauzes in Oldenzaal hebben.
When you're tired of London, you're tired of life
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door dennistd »

julsteren schreef:Ik heb zelf ooit in Oldenzaal gewoond maar ik weet niet waar de Molkenboer is.
Op de hoek van de Steenstraat en de Prins Hendrikstraat, bij de parkeerplaats daar: https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52 ... 05,,0,5.96
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door gkw1969 »

Vroegah..... was dat de Badhuisstraat.
When you're tired of London, you're tired of life
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door julsteren »

Aha, ik weet 'm nu wel weer, bedankt
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Bussen tot oktober naar Molkenboer (Oldenzaal)

Bericht door gkw1969 »

Wijzigingen lijnen in Oldenzaal:

Lijn 60-62-64 slaan het Station over en wachten hun tijd af op Molkenboer
Lijn 65 rijdt niet verder dan Ziekenhuis
Lijn 66 rijdt via Ziekenhuis naar Molkenboer en vanaf Molkenboer NIET via het Ziekenhuis weer richting Almelo

De buurtbus is alleen beschikbaar voor ouderen en mindervaliden tussen Molkenboer en Ziekenhuis;

Voor lijn 65 wordt er op de Nieuwstraat een noodhalte geplaatst omdat deze niet heen en terug via Molkenboer kan vanwege rijtijdproblemen.

Dit alles gaat op 18 februari in.
In de Wiki zullen de betreffende lijnen door mij aangepast worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten