Mag ik even kwijt #128

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Het halve verslag kan al vol met Hispeed-boekings- en klantenservice-ervaringen :Y
Ik heb er slechts 374 woorden aan vuilgemaakt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door webguy »

Als je nog wat kwijt wil (of iemand anders) over de mobiele site waarderen ze dat vast...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Suus »

Ik heb op 4 januari al een uitgebreid verslag met mijn ervaringen over de mobiele website ingeleverd bij ze, dat was namelijk het voorwerk om in aanmerking te komen voor de tickets en ik had nog wel het een en ander aan te merken inderdaad, even kijken of ik de screenshots nog kan vinden.

Afbeelding
1. De website opent op een mobiel apparaat niet standaard met de mobiele site.
Afbeelding
5. De tijd & datumselectie is ontzettend gebruikersonvriendelijk (kiest de huidige tijd maar de scroll van bijvoorbeeld minuten is niet doorlopend, dus van 50 naar 10 kan je niet doorscrollen)
Afbeelding
7. De terugreis krijgt hetzelfde tijdstip als de heenreis.
Afbeelding
10. Je krijgt niet te zien waarmee je reist, alleen de prijzen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
12 t/m 14. De indeling van de tariefinformatieschermen is per tarief anders.
Afbeelding
17. Pas bij deze stap wordt bekend gemaakt dat je e-tickets krijgt, ik had eerlijk gezegd mobiele tickets gehoopt/verwacht
Afbeelding
19. Het laden na het voltooien van de iDeal-betaling duurt erg lang.
Afbeelding
21. Mijn telefoon werkt niet goed samen met mijn printer, dus hiervoor had ik alsnog een computer nodig wat de telefoon eigenlijk voor de hele procedure buitenspel heeft gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Ronald »

Ja, inderdaad. De mobiele site lijkt me juist om onderweg tickets te kunnen boeken (bijvoorbeeld de terugreis van je vakantie). Maar dan moet je ze alsnog printen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door webguy »

Ah, ik kan al verklappen dat een deze dagen een mobiele app komt voor je Android/iPhone waar je wel een 2D barcode krijgt inderdaad, in plaats van een eticket. Rare is inderdaad wel dat er voor de mobiele site ook staat "Deze site is gemaakt voor Android/iPhone" (en de rest van de telefoons dan...)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Mikos »

"Vergeet na boeking uw tickets niet te printen." Okay, ik zal vergeten mijn tickets niet te printen. Dus dan moet ik wel doen, toch? :mrgreen: Erg effectief.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Fles »

Bee schreef: 19. Het laden na het voltooien van de iDeal-betaling duurt erg lang.
Afbeelding

Mooi meisje he O+
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Suus »

Ziet er niet verkeerd uit inderdaad, zeker vergeleken met december toen er een ouwe knar op die plek stond. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door STF »

Toch wel intressant dat het bij onze bestelbus de omgekeerde logica is bij de APK keuring; in de beginjaren werd hij altijd wel op iets afgekeurd, zelfs in het eerste jaar (Luxemburgse bedrijfsvoertuigen hebben geen APK vrijstelling in de eerste jaren). Deze week was de bestelbus weer naar de APK keuring, is inmiddels zes jaar oud en is voor de allereerste keer goedgekeurd! Normaal gesproken heb je juist de eerste jaren geen problemen bij de keuring maar na verloop van tijd wel; roestvorming, vloeistoflekkage, ik noem maar wat punten.

Vorig jaar werd ie afgekeurd wegens een defect stadslicht, waarschijnlijk had de keuringsmeester zijn bril niet op want het bewuste lampje werkte zowel voor als na de keuring dus zal het ten tijde van de keuring ook wel gewerkt hebben...
Twee en drie jaar geleden werd ie afgekeurd wegens een niet goed bereikbare brandblusser, sinds ik hem van de goed bereikbare plek bij de schuifdeur heb verplaatst naar onder/achter de bestuurdersstoel, waar je uitsluitend enigszins bij kunt komen door de stoel volledig naar voren te schuiven en de rugleuning volledig naar voren te klappen, is het dik in orde bij de APK keuring.
Overigens hoef je niet terug te komen naar de keuring als je auto ergens op afgekeurd is, je moet het alleen wel zo snel mogelijk (laten) verhelpen.

Mijn moeders auto hebben ze jaren achtereen afgekeurd wegens een niet goed leesbaar chassisnummer, vorig jaar maar eens een halve middag op staan borstelen met de staalborstel; sindsdien is ook dat dik in orde.

Er mogen absoluut geen sterretjes in je ramen zitten, dat is ook zo'n afkeurpunt. Bij de bestelbus rijden we al vier jaar met twee duidelijk zichtbare sterren rond en mijn moeders auto met drie wat minder zichtbare sterretjes. Nou je denkt toch niet dat ze er ooit wat over hebben gezegd bij de keuring?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Ardan »

Ik snap ook meteen waarom al die bussen er zo slecht bij rijden, als ik alle berichten van je geloof.. niemand vindt het een probleem blijkbaar..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door STF »

Bussen moeten elke zes maanden naar de APK keuring en mogen niet meer dan 1.000.000 km op de teller hebben staan, dus ze zijn redelijk streng hier. Het verschilt hier net als in andere landen gewoon sterk per vervoersbedrijf hoe goed of slecht het wagenpark onderhouden wordt. Je hebt in en rond Echternach twee vervoersbedrijven rijden, bij de ene roepen ze een bus al naar binnen als een van die oranje lampjes aan de zijkant niet werkt, terwijl bij het andere bedrijf branden alle mogelijke storingslampjes in vrijwel elke bus die hun wagenparkt telt... Beiden rijden ze met Mercedes Citaro's en Integro's, dus het is een hele makkelijke conclusie; het ligt niet aan de bussen maar aan de monteurs/werkplaats...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door ODRAIL »

Pff ... deze week al een paar mailtjes gehad waar je niet echt vrolijk van wordt :shock: :? .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door deadlock »

Ik denk dat deze dag niet echt heel productief enzo wordt. Zometeen maar de kroeg in om een pintje te vatten. En de dierenarts stuurt tegenwoordig rouwkaarten als je een beest in hebt laten slapen zag ik vanochtend.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:En de dierenarts stuurt tegenwoordig rouwkaarten als je een dier in hebt laten slapen zag ik vanochtend.
Dieren. Mensen die dieren mishandelen, dát zijn beesten.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door deadlock »

Bullshit. Ik doe niet aan dat gezever. Paarden hebben poten en ik hou van mijn beesten. Negatieve connotaties hou je maar mooi bij je.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Ardan »

Wat jij wil ;) Even goeie vrienden :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Ik denk dat deze dag niet echt heel productief enzo wordt.
Hier ook niet. Zit mijn bureaula uit te zoeken.
Kan de deur niet uit met dit weer :? :neg: .
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Klaasje »

STF schreef:Bussen moeten elke zes maanden naar de APK keuring en mogen niet meer dan 1.000.000 km op de teller hebben staan, dus ze zijn redelijk streng hier.
Dat is niet veel. In Nederland haalt een beetje ov-streekbus ruim binnen de 8 jaar de 1.000.000 kilometer. Zo ken ik als voorbeeld de bussen van de Hanzeliner (na 6 jaar al!) en de bussen die tussen Almere en Amsterdam rijden die dat aantal na een jaar of 6 al te pakken hadden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door STF »

Verzekeringsmaatschapijen weigeren bussen in Luxemburg nog langer te verzekeren als de kilometerstand een miljoen heeft bereikt. Normaal gesproken legt een bus zo'n 75.000 à 100.000 kilometer per jaar af in Luxemburg, vergeet niet dat in Nederland de bus ook op zondag aan het rijden is en in de avonduren en in de pauze van de chauffeur (dat een andere chauffeur er mee onderweg is). In Luxemburg staan bijna alle bussen op zondag de hele dag stil, in de avonduren staan er behoorlijk veel stil en als de chauffeur vijf uur pauze heeft, staat de bus ook gewoon stil.
Over het algemeen gaan bussen hier na zo'n zes tot acht jaar met pensioen, ouder dan tien jaar mogen ze absoluut niet zijn, dat accepteert het ministerie van transport niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Michael »

Vanochtend dus even bij de McDonald's in Barendrecht gewerkt. Maar wat is de Grillzone klein zeg. Niet normaal. Vanavond nog even van 18.30 tot 4.00 in mijn eigen restaurant werken.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door STF »

Ben je een eigen restaurant begonnen? Chez Michael?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Michael »

Haha. Nee hoor. Bedoel ermee dat ik in het restaurant werk waar ik normaalgesproken werk. Maar dat was vast al duidelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Daniel »

Elk jaar weer het zelfde als ik m'n brievenbus leeghaal op (in dit geval de dag voor) m'n verjaardag... tussen de leuke verjaardagskaarten ook de gemeentelijke belastingaanslag. Dat cadeautje wil ik helemaal niet :P

En dan is dit jaar opmerkelijk genoeg m'n WOZ waarde nog 1000 euro gestegen ook...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Ronald »

WOZ-waarde zegt niet alles. Belangrijker is welk tarief ze eraan hangen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #128

Bericht door Daniel »

Tja, de OZB e.d. zijn uiteraard ook gestegen vanwege de daling van de huizenprijzen. Scheelt op jaarbasis maar 28 euro vergeleken met 2012 hoor, dus heel schokkend is het ook weer niet. Al betaal ik nu weer meer dan in 2011 toen de WOZ-waarde nog 7000 euro hoger was, in 2012 was er nog sprake van een daling t.o.v. 2011.

Heb net ook nog het taxatierapport bekeken trouwens, en daar is ook al een gekke in te zien. Er is o.a. vergeleken met twee vergelijkbare appartementen een verdieping lager aan dezelfde kant van het complex die beiden dezelfde WOZ als mijn appartement hadden. Die zijn in 2011 beide verkocht voor exact dezelfde prijs en van de ene gaat de WOZ net als bij mij 1000 euro omhoog, bij de andere juist 2000 euro omlaag :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten