OVer Missers in de Reisinformatie #26

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door MdJ »

R-Flow schreef:Informatie die lichtelijk in conflict is met elkaar:
http://img12.imageshack.us/img12/6448/photoopg.jpg
De IC's in Amersfoort Schothorst rijden het ene halve uur naar Schiphol (s11600), het andere halve uur naar Den Haag (s11700).
De s1500 rijdt niet, dus wordt geadviseerd om de s5800 te nemen.

Het enige wat dus mist is het woordje "Centraal/Sloterdijk" achter "Amsterdam"
Laatst gewijzigd door MdJ op wo 23 jan 2013, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Thom91 »

R-Flow schreef:Informatie die lichtelijk in conflict is met elkaar:

Afbeelding
Volgens mij klopt dit gewoon hoor. Amsterdam C wordt uiteraard bedoeld.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:Volgens de reisplanner rijdt er om 15:44 een s4700 van Zaandam richting Rhenen.
Klopt dit nou wel of niet?
Ik weet niet hoe het op de Zaanlijn gaat maar tussen Amsterdam en Breukelen rijdt die sprinter in elk geval niet.

Uit de reisplanner krijg ik tegenstrijdige informatie, bij Zaandam-Amsterdam C een overstap in Sloterdijk, bij Zaandam-Amsterdam Amstel "deze trein rijdt vandaag niet". Allebei voor sprinter van 15:44.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

@Thom: klopt. Maar als ik die reis plan van Zaandam naar Sloterdijk rijdt hij wel...
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef:
R-Flow schreef:Informatie die lichtelijk in conflict is met elkaar:
Volgens mij klopt dit gewoon hoor. Amsterdam C wordt uiteraard bedoeld.
Het klopt heel erg niet. De s1500 maakt alleen rangeerbewegingen naar Schothorst. Daarnaast is "geen Amsterdam" zeggen terwijl een trein naar Amsterdam Zuid gaat gewoon niet handig. In spoorse termen wordt daar wel Asd mee bedoeld maar in de reizigerservaring zijn Amsterdam Zuid en Duivendrecht ook gewoon Amsterdam. In dezelfde categorie vanmorgen op Hilversum: De s11600 werd omgeleid via Amsterdam. :')
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door R-Flow »

Precies.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:
Thom91 schreef:
R-Flow schreef:Informatie die lichtelijk in conflict is met elkaar:
Volgens mij klopt dit gewoon hoor. Amsterdam C wordt uiteraard bedoeld.
Het klopt heel erg niet. De s1500 maakt alleen rangeerbewegingen naar Schothorst. Daarnaast is "geen Amsterdam" zeggen terwijl een trein naar Amsterdam Zuid gaat gewoon niet handig. In spoorse termen wordt daar wel Asd mee bedoeld maar in de reizigerservaring zijn Amsterdam Zuid en Duivendrecht ook gewoon Amsterdam. In dezelfde categorie vanmorgen op Hilversum: De s11600 werd omgeleid via Amsterdam. :')
Ik moet weten dat dat Schotshorst is? Ik dacht dat het gewoon Amersfoort was...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door reisthijs »

Natuurlijk is het Schothorst, waarom staat er anders hoe laat je uit Schothorst moet vertrekken om in Asd te komen?
Klaasje schreef:Het klopt heel erg niet. De s1500 maakt alleen rangeerbewegingen naar Schothorst.
Het klopt wel.
Normaal gesproken is het reisadvies van Schothorst richting Amsterdam C om met de s5600 van .12/.42 naar Amf te reizen en daar over te stappen op de s1500. Dat is nu niet mogelijk (omdat de s1500 dus niet rijdt), daarom wordt de reizigers er op gewezen dat je beter met de s5800 naar Amsterdam kan reizen.

De enige kleine misser is hier dus het ontbreken van een "C" achter Amsterdam.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef:
Klaasje schreef:
Thom91 schreef:
R-Flow schreef:Informatie die lichtelijk in conflict is met elkaar:
Volgens mij klopt dit gewoon hoor. Amsterdam C wordt uiteraard bedoeld.
Het klopt heel erg niet. De s1500 maakt alleen rangeerbewegingen naar Schothorst. Daarnaast is "geen Amsterdam" zeggen terwijl een trein naar Amsterdam Zuid gaat gewoon niet handig. In spoorse termen wordt daar wel Asd mee bedoeld maar in de reizigerservaring zijn Amsterdam Zuid en Duivendrecht ook gewoon Amsterdam. In dezelfde categorie vanmorgen op Hilversum: De s11600 werd omgeleid via Amsterdam. :')
Ik moet weten dat dat Schotshorst is? Ik dacht dat het gewoon Amersfoort was...
Staat rechts op de foto :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door wouter15 »

Gekko123 schreef:Zoals hier ongetwijfeld al gemeld is: er zit een bug in de aansturing van de lijnfilms van de bussen van de Connexxion-lijnen 102 en 107 (die in ieder geval, vandaag namelijk gezien) dat ze op het Jaarbeursplein als eindbestemming tonen: Woerden Jaarbeursplein, respectievelijk Gouda Jaarbeursplein (die laatste alleen als de bestemming al is aangepast, maar de bus voorlopig nog op de buffer staat).
Ik kwam vandaag op het station van Woerden er nog een tegen waarvan ik het vreemd vind dat die het heeft: Buslijn 4 (Woerden NS - Molenvliet v.v.) Die keert naar mijn weten alleen op 104 of 105 dus het kan niet zo zijn dat ze het er niet af konden halen toen de bus op lij 4 ging keren.

Ik kwam net ook nog een foutje tegen in de AV van Utrecht C:
16:17 Uitgeest 5a Breukelen, Duivendrecht, Amsterdam C. Sprinter , Rijdt niet verder dan Amsterdam Centraal
Volgens mij reed deze trein in de winterdienstregeling niet verder dan Breukelen of is dit vandaag opeens anders?
uvos10
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 16:50

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door uvos10 »

Ik heb ook een misser van Arriva Fryslân

De Haltevertrekstaten van lijn 651 richting Dokkum zijn pas vorige week pas geplaatst.
Terwijl de andere allemaal al voor 9 december hingen. :?

Ook kwam ik lijn 51 gisteren tegen met op de display 51 STRANDBUS (helaas geen foto want, ik zag het pas op het laatste moment.) Niet een ideale lijn voor in de winter.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door julsteren »

Volgens de TBP's was de IC-Berlijn naar A'dam vanmiddag defect geraakt. In Hengelo kwam die binnenrijden met +35. Hoe ze dat voor elkaar kregen, geen idee.... misschien lag het aan InfoPlus?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

Je kan wel vertraging opgeven van +35 met een oorzaak "defect materieel". Was dat het misschien? Sowieso is treinen uit het buitenland altijd interessant...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door julsteren »

Achteraf kan dat kloppen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kon ik eindelijk weereens profiteren van de meest frequente buslijn van Nederland... lijn 999 naar Geen Dienst :P (Maar eigenlijk was het gewoon lijn 65 met een vastgelopen InfoXX)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Gisteren zag ik op Sloterdijk nog de TBP op spoor 11 de IC naar 'Den Haag Centraal' van 15:36 aangeven met +15. Deze trein stopte volgens de TBP ook in Heemstede-Aerdenhout... Hij was overigens net weg, dus kon ik niet mee. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door R-Flow »

Thom91 schreef:Ik moet weten dat dat Schotshorst is? Ik dacht dat het gewoon Amersfoort was...
Er is een bord zichtbaar met "Amersfoort Schothorst" erop "pannenkoek"…
Daniel schreef:Vanmorgen kon ik eindelijk weereens profiteren van de meest frequente buslijn van Nederland... lijn 999 naar Geen Dienst :P (Maar eigenlijk was het gewoon lijn 65 met een vastgelopen InfoXX)
Zo reed EBS op Amsterdam Centraal in het begin rond met lijnnummer 1 om "Sorry, geen dienst" aan te geven. Blijkbaar was ik niet de enige die dat een ongelukkige keuze vond want ze hebben het kort erna veranderd naar "0". :P

Vraag me nog steeds af waarom ze bij GVB altijd dat scala aan niet-gebruikte lijnnummers inzetten i.p.v. GVB-logo - Sorry, geen dienst + verder lege koersborden achter en op de zijkant. Wel altijd grappig natuurlijk om opeens tram 22 (of zo) langs te zien komen, daar niet van. 8-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Vanmorgen zag ik een T7 (als onderdeel van een T21) die wel vertrekkende treinen toonde, maar geen vertreksporen. De T7 ernaast toonde wel vertreksporen (maar dan natuurlijk van latere treinen), een andere T21 toonde ook gewoon vertreksporen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

In Den Haag, Utrecht of elders? Heb namelijk hetzelfde gezien een keer in Arnhem. Toch maar eens kijken waarom dat is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Den Haag C.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

Even gechecked hier, maar dit is een zogenaamd "hangend filmpje" - de verbinding is dan gestoord. De aanpassing wordt in de volgende versie gefixed, voor Utrecht en Amsterdam zit het er al wel in.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Zijn er alleen maar werkzaamheden tussen Schiphol en Duivendrecht, lukt het ze nog niet om de reisinfo goed te krijgen :( Dat de IC's tussen Hilversum en Duivendrecht niet rijden staat nergens, dat de IC's tussen Lelystad en Duivendrecht niet rijden staat nergens, dat de IC's tussen Amersfoort en Schiphol worden omgeleid staat nergens (maar het reisadvies is om om te reizen via Amsterdam C, waar de omgeleide IC niet stopt), dat de helft van de IC's Utrecht - Schiphol is omgeleid (met extra stop op Duivendrecht en Amsterdam C) staat nergens en dat de andere helft van die IC's is opgeheven staat ook nergens.

Goed gedaan weer.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:Goed gedaan weer.
Ik proef frustratie. Terecht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

Lekker duidelijk ja, het kopje "omreizien". Naar aanleiding van die wijzigingen op 7 januari heb ik dit puntje ook aangekaart. Er wordt (ooit) naar gekeken. Die informatie staat overigens meestal wel duidelijker met posters op het station, maar minder volledig op de website dus, onder het motto - vertrouw maar op de reisplanner.
Wat ook slecht is is dat in de interne/logistieke informatie precies staat waar de bussen stoppen, maar dat mag je van te voren ook niet weten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Klaasje »

Stel je voor dat een reiziger goed voorbereid op weg gaat, dan kan het S+V personeel het niet meer fout doen.

Een beetje cynisch maar ik ga er bijna in geloven. :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten