OVer Missers in de Reisinformatie #26

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

Gelukkig is er we enig zicht op het feit dat mensen wel zelfredzaam willen en moeten zijn. Het klantoordeel bij busvervoer schijnt laag te zijn (goh...), dus daar lopen allemaal acties omheen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Klaasje »

Maar in het busvervoer worden grote stappen vooruit gezet. Dat is te zien aan de KPVV-klantenbarometer waarbij Almere streek van 2010 naar 2011 met 1,3 punt vooruit ging op het onderdeel informatievoorziening. Dat alleen door DRISsen, tweets en Apps.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

Ja, in busvervoer wel, ik doelde vooral op treinvervangend busvervoer, wat toch een ander beestje is in veel gevallen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Over het treinvervangend busvervoer tussen Duivendrecht en Schiphol: de haltes bij de stations zijn met sandwichborden aangegeven, dat gaat dus goed.

Echter, vanochtend had ik de bus van 7:40 op Duivendrecht en deze bus moest bij Amsterdam Zuid mensen achterlaten, want de bus was vol. De volgende bus zou pas over 15 minuten gaan. Door dit gedoe en doordat we bij de RAI lang moesten wachten op wit licht kwam de bus uiteindelijk met 4 minuten vertraging aan op Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Probeert men echt om de vervoersstroom Amsterdam Zuid - Schiphol in een kwartierdienst weg te poetsen? Dan hoop ik dat ze met een boel bussen per rit rijden, anders is er denk ik een probleempje...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Vinny »

Goede informatie hoeft niet duur te zijn. Gewoon een stukje op de website inbouwen waar het WEL staat opgeschreven wat er precies gaat gebeuren. Werkzaamhedenfolders waar de gewijzigde routes met tussenstops en waar mogelijk patroontijden staan aangegeven. Het kon vroeger gewoon wel... :cry:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Ronald »

Ik kwam er inderdaad vanmorgen pas achter dat de IC Amersfoort-Schiphol gewoon rijdt en er slechts drie minuten langer over doet, terwijl je denkt dat je op Centraal moet overstappen...
Wel leuk trouwens om een keer nonstop door Amsterdam Centraal te rijden :-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door fogeltje »

Arriva heeft in ieder geval in Oss nog een hele zwik oude borden hangen. Ik kwam met regelmaat lijn 261 en lijn 4 nog tegen, bij een enkele halte hing wel een 161 bord. In Heesch op het Stationsplein werd de 202 nog steeds aangegeven. En dan zijn er dus de opgeheven haltes in Zeeland die er nog staan. Arriva mag hier best zorgvuldiger in zijn. Hermes had op 6 januari alles netjes op orde.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Probeert men echt om de vervoersstroom Amsterdam Zuid - Schiphol in een kwartierdienst weg te poetsen? Dan hoop ik dat ze met een boel bussen per rit rijden, anders is er denk ik een probleempje...
Jup, dat doen ze. Dit is de dienstregeling die is opgehangen bij Duivendrecht.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Klaasje »

Mocht de Metro niet gebruikt worden van Lelylaan naar Duivendrecht?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Niet met NS-vervoersbewijzen nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Klaasje »

Dat scheelt zo een hoop busreizigers..
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Ronald »

Reisinfo in Amersfoort was weer een zooitje. Bij de (vertraagde) IC naar Enschede stond de sprinter naar Zwolle aangegeven. Ik vermoed dat een deel van de mensen die er op het laatste moment insprongen niet richting Enschede moesten :')
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend was de reisplanner een beetje raar aan het doen voor reizigers van Rotterdam naar Utrecht. Men kreeg namelijk het advies om een half uur later pas de trein te pakken, terwijl er ieder kwartier een intercity zou moeten rijden. Terwijl de conducteur op dat moment al had gezegd dat reizigers naar Utrecht maar met de trein van dat moment mee moesten en in Gouda, respectievelijk Woerden over te stappen... Voor meer details: zie mijn verhaal bij de reiservaringen.

Verder suggereerde de omroepster van Rotterdam Centraal vanochtend dat de intercity van 7.20 wel door zou rijden naar Utrecht, ook al beweerden de app en de TBP's anders.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Milco »

Op http://www.connexxion.nl zie ik op de pagina van lijn 151 (Almere-Bussum) de volgende omleiding staan:

Omschrijving Lijn 151 carnavalsoptocht Naarden
Toelichting
Periode 09-02-2013 t/m 09-02-2013
Dagen za |
Richting
Aard Omleiding
Oorzaak carnaval
Gevolg vervallen halte(s)
Betreft halte(s) Vervallen: Naarden, Staalstraat

Toelichting: Meerstraat t.h.v. de ophaalbrug



Vervallen: Naarden, Rubberstraat

Vervangend: Naarden, Gooimeer P&R


Ware het niet dat lijn 151 's avonds en in het weekend helemaal niet rijdt... _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Ronald »

De storing bij Gouda, daar had ik inderdaad ook last van. Ik had 30 minuten overstaptijd in Rotterdam Centraal op de Thalys, maar dat dreigde meteen in de soep gelopen. Gelukkig kon ik de IC naar Schiphol nemen en daar met een overstap van een paar minuten de Thalys nog halen...

De omgeleide IC van Amersfoort naar Schiphol (via Amsterdam Centraal waar hij niet stopt) stond trouwens zo aangegeven in Hilversum (in Amersfoort ook trouwens):

Afbeelding

Eindbestemmingen en via's zijn wat vreemd weergegeven, en ik vind het juist belangrijker om te vermelden dat de trein niet in Duivendrecht en Amsterdam Zuid stopt... Dat blijkt nu nergens uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

Het lijkt wel alsof het systeem erachter alleen zoekt naar afwijkingen op het normale stoppatroon op de omleidingsroute en daarbij compleet de normale route negeert. Ook bepaalde verbindingsboogjes zullen er niet in zitten.
Zo heb ik ooit bij een omgeleide IC Rotterdam - Utrecht via de Binckhorstboog de melding aangetroffen dat deze niet in Leiden Centraal en Sloterdijk stopte, daar dacht InfoPlus dus kennelijk via de nachtnetroute.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Meltrain »

Of toen de Benelux tussen Rtd en Asd een keer omreed via Breukelen, stond op station Dordrecht doodleuk aangegeven dat hij niet op Rotterdam Alexander en Gouda stopt. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Of toen de Benelux tussen Rtd en Asd een keer omreed via Breukelen, stond op station Dordrecht doodleuk aangegeven dat hij niet op Rotterdam Alexander en Gouda stopt. :P
Bij een omleiding stopte de Benelux toch nooit op Rotterdam Alexander en Gouda? Of heb ik het verkeert?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door deadlock »

Nee en daarom is die info dus ook niet relevant.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door ODRAIL »

Dat bedoel ik dus :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Zondag 22 april 2012 maakte de Benelux in beide richtingen een stop op Gouda voor reizigers naar Den Haag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Reiziger Delft »

Ik blijf het ook ontzettend onduidelijk vinden dat de oorspronkelijke eindbestemming in een groot lettertype blijft staan, en de nieuwe eindbestemming in het kleine balkje eronder staat. Dit gebeurt ook als een trein juist eerder eindigt, bijvoorbeeld wanneer een IC naar Nijmegen tot Arnhem wordt ingekort. Arnhem staat niet meer bij de stopstations, maar Nijmegen wel. Ik heb vaak gemerkt dat dat verwarring oplevert.

Ik weet dat de reden is dat mensen de oorspronkelijke bestemming zoeken op de borden, maar juist nu alles dynamischer is geworden zou je dit los kunnen laten. Men wil dat je je reis altijd plant in de reisplanner, dus dan zie je vanzelf welke trein je moet nemen. Met de nieuwe schermen kan je in principe alles gewoon erop zetten wat je wilt; je bent niet meer afhankelijk van flapjes. Je wil dan toch gewoon dat dat bord ook daadwerkelijk aangeeft wat de trein gaat doen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door webguy »

De borden weten precies wat er aan de hand is inderdaad, het is puur een kwestie van hoe het getoond wordt. Er is nu voor deze manier gekozen, in de toekomst kan dat nog wel eens veranderen (bijvoorbeeld bij een LUD), maar met het oog op forenzen die weten welke trein ze zoeken. De reisplanner is juist andersom ontworpen, maar het blijkt uit onderzoek dat forenzen eigenlijk niet in de reisplanner kijken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Geert »

Wel typisch dat hier juist gekozen wordt voor een weergavemethode die vooral voor forenzen handig is terwijl de meeste aanpassingen in het weekend of 's avonds laat/'s nachts zijn. Dan is het aandeel forenzen juist heel laag lijkt mij.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten