OVer je reiservaringen in januari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Fles schreef:
VIRM schreef:Stiekem ook weer best leuk om te zien: gisteren had ik vanaf Zaandam de IC van 15:39 naar Deventer. *O*
dat is die serie die niet rijdt ivm de winterse omstandigheden ja :P
Je hebt gelijk! k heb net even een reisje Zaandam-Deventer gepland via de reisplanner, en dat gaat dus niet met die trein... Hoezo falende reisinformatie bij de winterdienstregeling? -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Ik heb mijn Twitteraccount voor uiterste noodgevallen maar even afgestoft en een technisch defectje op Station Diemen Zuid aan ProRail gemeld...
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Klaasje »

Zeg Bee,

Wil je NOOIT meer naar station Diemen Zuid gaan? Iedere keer dat je daar komt is er meer mis! :x

Groet,
Prorail
(A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Zeker gebouwd door een Italiaanse aannemer :wink: :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

Vandaag een bezoekje gebracht aan Vlissingen. Ik vond het geen eigen topic waard.

Afbeelding
Op de koude maar mooie 24 januari van 2013 is Amsterdam Centraal prachtig belicht door een zon die zich achter het hotel schuil houdt.

Afbeelding
Een bankje wat gezien de vrieskou al enkele tijd niet gebruikt is.

Afbeelding
Loc 186.119 staat klaar te Amsterdam Centraal om ondergetekende naar Rotterdam Centraal te brengen. Dit vanwege een bliksembezoek aan het pittoreske Vlissingen.

Afbeelding
Een MDDM treinstel vertrekt vanuit Amsterdam Centraal in het mooie zonnetje op weg naar Haarlem en Uitgeest.

Afbeelding
Een MS75 treinstel, vaak ook wel varkensneus genoemd, is gearriveerd te Roosendaal uit Antwerpen. Na een korte kering zal deze trein een slagje Essen maken vanwege het uitvallen van de Fyra naar Brussel-Zuid.

Afbeelding
Vanaf de andere kant.

Afbeelding
Slechts enkele minuten voor het nemen van deze plaat is deze ICM-3 hier naartoe gerangeerd. Bestemming onbekend maar vermoedelijk de intercity naar Zwolle ingedoken.

Afbeelding
Loc 1732 met 7 ICR rijtuigen zijn zojuist gearriveerd te Roosendaal en zullen na een kering rijden tot 's-Hertogenbosch. Er kan niet verder gereden worden door een aanrijding met een persoon.

Afbeelding
De haven van Vlissingen op 24 januari 2013

Afbeelding
Op de koude donderdagmiddag 24 januari aangekomen te Vlissingen

Afbeelding
Op de kade lag een flink pak sneeuw wat ongerept was, ondergetekende heeft even stappen erin gezet en het was toch wel erg diep.
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Leuke foto's, vooral leuk om te zien dat je kleine voetjes hebt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Ardan »

Ik heb bij de laatste meet niet bepaald op zijn schoenen gelet, maar het is zéker geen maatje 29..
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Leuke foto's, vooral leuk om te zien dat je kleine voetjes hebt.
Maat 45 :p
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door webguy »

Oh s3100 : wat heb ik je gemist...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Gisteren had ik een afspraak om 14:30 in Rotterdam en nu had ik voor het eerst last van het feit dat de s9200 niet reed, want anders was ik om 14:25 in Rotterdam geweest en nu was ik daar al om 14:05, de enige twee reismogelijkheden waren met de s4000 of met de s900 + sprinter en die komen beide rond :05 aan in Rotterdam -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door VIRM »

Het beveiligspersoneel dat eerder vanavond met mij meeliep van de poortjes tot en met spoor 8a op Amsterdam Centraal had er zin in: ze vonden dat ik een goede reden had (mijn blindenstok) om tegen mooie vrouwen aan te lopen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ThePretender »

VIRM schreef:Het beveiligspersoneel dat eerder vanavond met mij meeliep van de poortjes tot en met spoor 8a op Amsterdam Centraal had er zin in: ze vonden dat ik een goede reden had (mijn blindenstok) om tegen mooie vrouwen aan te lopen. :mrgreen:
_O-
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Eerste treinreis van 2013 zit er ook op :) Vandaag eens per trein naar Nijmegen gegaan omdat we nog een Kruidvat dagkaart hebben liggen die dit weekend op moet. Reis verliep geheel vlekkeloos. De 121 naar Eindhoven vond ik redelijk druk voor dat tijdstip (toch zeker 10-15 mensen, vind ik voor de eerste zaterdagrit heel wat). Ik dacht, ik loop even naar het loket om een lijnnetkaart 2013 te kopen...maar dat was nog gesloten zo vroeg op zaterdag :') Geen rekening mee gehouden.

Op het perron was duidelijk dat ik niet de enige was die nog even vlug zijn dagkaart moest opmaken :') De IC van 8:02 was vrij goed gevuld met melodische Limbo's. Vertrok netjes op tijd. In Ht wat overstaptijd omdat gedurende de verbouwing de aansluiting met de stoptrein wegvalt. Maar even rondgelopen. Mij vielen drie zwarte CTA's op. Ik dacht vervolgens, laat ik even naar de Arriva vervoerswinkel gaan, ik heb nog steeds busboekje. Dat was natuurlijk ook dicht, had ik inmiddels wel kunnen weten :') Even het busstation aanschouwt en om 8:41 de IC naar Nijmegen gepakt, mooi op tijd en minder druk (maar had ook twee bakken VIRM meer dan de trein Ehv - Alkmaar).

In Nijmegen was het loket inmiddels wel open, dus heb ik daar even een uitdraai van mijn chipkaart laten maken (doe ik zo veel mogelijk). De dame aan het loket was verbaasd me op een zaterdag te zien :D Ik kwam erachter dat er rond 9:00 uur nog niet zoveel bussen naar Heyendaal rijden op zaterdag, de kwartierdiensten beginnen pas rond 10:00 uur, dus heb ik om 9:17 maar lijn 3 naar het Erasmusgebouw gepakt in plaats te wachten op de 14 van 9:35 naar het Huygensgebouw. Ik had geen zin om in de kou te wachten en het was ook inclusief lopen net wat sneller.

Nu eventjes wat werken en vanmiddag naar Nuland. Kan ik mooi de teruggekeerde 161 vanuit Oss een keer proberen.
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

De s2600 van 10.10 u in Rotterdam stond aangekondigd als extra trein en bleek een dubbele koploper te zijn. Daarvoor zag ik nog een tracx-getrokken fyra binnenkomen op spoor 1 of 2 ofzo. Is dat normaal? Zo zit-ie wel mooi al het verkeer van/naar Schiedam in de weg.

En was er nou een probleem op de hanzelijn? Die wilde ik vandaag nou juist eens uitproberen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Wubbo »

De Fyra's uit Amsterdam komen in Rotterdam aan op spoor 3, daarmee zitten ze geen treinverkeer uit Schiedam in de weg.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

Hm, mijn trein kwam maar een paar minuten later binnen op spoor 6, dus een paar minuten vertraging en je hebt een conflict.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door JWM »

Volgensmij zit er een vrije kruising zodat ze elkaar daar niet in de weg zitten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Geert »

Nee hoor, bekijk het sporenplan maar eens. Treinen vanaf de HSL gaan met een dive-under onder de hoge sporen uit Schiedam door en komen dan conflictvrij binnen op spoor 3.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

Ah, op die manier, de onderduiker had ik niet gezien.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend vroeg moest ik voor mijn werk weer eens van Delft naar Utrecht toe. Toen ik vanochtend om 7 uur aan kwam te Rotterdam Centraal kwam ik erachter dat de intercity naar Groningen van 7.05 niet reed. Om 7.03 kwam dan het enige verlossende omroepbericht: "De intercity naar Utrecht, Amersfoort en Groningen van 7.05 kan vandaag helaas niet rijden, dit in verband met een defect wissel". Op dat moment besluit ik om maar een warme chocolademelk te halen, heb toch nog een kwartier de tijd. Kom ik terug, zie ik dat trein van een kwartier later niet verder zou rijden dan Gouda. De app had ondertussen bedacht dat reizigers naar Utrecht maar moesten wachten op de trein van 7.50... Lijkt mij een beetje onzinnig, aangezien het gegarandeerd handiger is om alvast naar Gouda te gaan. Op een gegeven moment hoor ik van een mede-reiziger dat mensen naar Utrecht mee moesten tot Gouda om daar over te stappen op een sprinter naar Woerden (bleek de s4000 te zijn) en daar weer overstappen op de sprinter naar Utrecht. In die trein hoor ik ook duidelijker wat er aan de hand was: er was een brandje bij een wissel ter hoogte van Gouda Goverwelle. Gevalletje wisselverwarming die vlam vat?

Na even nadenken en de reisplanner-app nog meer onzin uit te zien braken heb ik besloten om dat advies maar op te volgen en dus met de trein van 7.20 mee naar Gouda. Op dat moment was ik er al zeker van dat ik te laat zou komen te Utrecht. Netto had ik een overstap minder kunnen hebben, want iedereen werd in de s4000 gegooid (die overigens prima op lengte was met 6 bakken SGMm), die slechts 5 minuten later uit Rotterdam was vertrokken. Pas bij vertrek kwam er een zinnig reisadvies uit de app: zoals verwacht de s4000 pakken tot Woerden en daar overstappen op de s9800. Bij Gouda kwam mijn intercity binnen met +5, gelukkig ging de overstap nog gewoon goed. Toen ik stond te wachten hoorde ik vanuit de porto van de procesleider perron (stond toevallig in de buurt) dat de boel weer was vrijgegeven. Helaas reed de trein waar ik net uitkwam toch niet verder, had ik wel netjes gevonden als dat wel was gebeurd. Trein stond er immers nog en het personeel was ook nog aanwezig.

Toen ik eenmaal in de sprinter naar Woerden zat rook ik vlak na Goverwelle inderdaad een beetje een brandlucht, al was het misschien ook verbeelding doordat ik nogal ernstig op zoek was waar nou dat brandje geweest zou kunnen zijn. Uiteraard niet kunnen vinden, de brandweer was alweer vertrokken. Aangekomen in Woerden bleek de sprinter naar Utrecht van een paar minuten later ook nog niet verder dan Goverwelle gereden te hebben, ook al waren de sporen weer vrijgegeven. Toen ik eenmaal Goverwelle gepasseerd was ging het allemaal vlekkeloos verder, aankomst ten opzichte van eigenlijke planning was +42.

Tijdens werktijd viel het allemaal nog best wel mee, alleen jammer dat de NS nog steeds niet kan bedenken dat langere treinen inzetten in het laatste weekend van een kruidvat-actie wel nuttig zou kunnen zijn.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

Vandaag bij familie in twee delen van het land langs: Gv - Rtd - Rb - Zl - Gd - Gvc. Dat zou me op saldo met korting zo'n 45 euro gekost hebben, beter een dagkaart nemen dus. Toen bedacht ik dat je die bij Kruidvat etc vaak goedkoop kon vinden. Beter nog, je kan ze gewoon online kopen bij http://www.spoordeelwinkel.nl, was dus maar 18 euro kwijt, minder dan een retour Den Haag - Zwolle.

Heen dus een dubbele koploper, maar terug maar een enkeltje. (Tot nu toe had ik die nog nooit gezien in Zeeland, altijd VIRM, SLT of Plan V.) Dat was al redelijk bezet in Rilland, goed vol in Rotterdam, en barstte uit z'n voegen tussen schiphol en Amsterdam CS. Alwaar we een extra treinstel toegevoegd kregen. Misschien handiger als dat in Rotterdam gebeurd was, NS?

Na 3,5 u dus in Zwolle, rechtstreeks zonder overstappen (!) vanuit Rilland-Bath. Zo'n rondje Amsterdam haalt de snelheid goed uit je reis. Terug dus maar via Amersfoort en Utrecht, dat scheelde voor m'n zus die naar Schiedam moest niet minder dan 28 minuten, ondanks de overstap van 7 minuten in Rotterdam. Wel viel me al snel op dat het spoor op de Veluwe niet kan tippen aan wat er net neergelegd in tussen Lelystad en Zwolle. Dat laatste reed ultrasoepel, Zwolle - Amersfoort was daarentegen één en al gewiebel.

Verder viel me in Rotterdam op dat er veel ijs op het spoor lag:

Afbeelding

Dit lag alleen op/tussen de perronsporen, niet het middenspoor. Dit is dus ijs dat van de treinen gevallen is. Kan me wel voorstellen dat als dit middenin een wissel valt dat lastig is. Maar ondanks de ongerustheid van mijn zus hadden we geen problemen vandaag. Goed ook dat we niet via Lelystad teruggegaan zijn, want dan had ze mooi de stremming tussen Den Haag en Delft meegepakt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door iljitsch »

Thom91 schreef:Vandaag een bezoekje gebracht aan Vlissingen. Ik vond het geen eigen topic waard.
Niet ideaal om een flink aantal zulke grote foto's in dit topic te gooien, dat laadt allemaal niet bepaald snel op een telefoon als je zelf in de trein een reiservarinkje toe wilt voegen...

Let op dat smallimg wel de foto's klein laat zien, maar ze wel eerst door je browser in volle resolutie geladen moeten worden, ze worden niet automatisch door het forum verkleind. (Zelf ook een keer ingestonken.)

(Beheerders: misschien handiger om smallimg te verwijderen / uit te zetten?)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door ODRAIL »

@ Thom91: Misschien kun je de volgende keer toch maar beter een appart topic aanmaken :idea: :wink: . Dit komt de snelheid van de pagina wel ten goede.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door Suus »

Het perron van Brussel-Zuid waar de Benelux en de Fyra aankwamen/vertrokken is als enige van de binnenlandse perrons van dat station opgeknapt en heeft nu geen verzakkingen meer en zelfs een geleidelijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2013

Bericht door fogeltje »

Hulde aan Hermes en Hermes. *bus*

Lijn 121 richting Uden had ruim 12 minuten vertraging. Dat zou betekenen dat ik lijn 99 op 4 minuten zou mislopen. De chauffeur deed zijn uiterste best en vroeg de centrale om de 99 te laten wachten. Uiteindelijk kwamen we met twee minuten minder vertraging aan en de Breng (Hermes) 99 stond nog op ons te wachten, uiteindelijk is die met +2 vertrokken *O* En hij heeft zelf netjes alle aansluitingen in Grave, Dukenburg en CS gehaald.

En als icing on the cake was het ook nog een Amba *bus* *bus* *bus* *bus*
Laatst gewijzigd door fogeltje op di 29 jan 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten