Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

Bericht door Geert »

Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

ZWIJNDRECHT - Het nog langer gedogen van te grote hoeveelheden gevaarlijke stoffen op rangeerterrein Kijfhoek kost de gemeente Zwijndrecht en particiulieren in Zwijndrecht veel geld.
Dat komt doordat ze noodgedwongen rekening moeten houden met een te grote veiligheidszone. Dat schrijven burgemeester en wethouders in een bezwaarschrift, dat ze bij de provincie ingediend hebben tegen de nieuwe gedoogvergunning voor het rangeerterrein.

Volgens burgemeester en wethouders is het onverantwoord om nog langer te gedogen, vooral ook omdat volslagen onduidelijk is wanneer er een echte vergunning verleend zal worden en of dat eigenlijk wel kan. De provincie had die vergunning eigenlijk al lang geregeld wil hebben, maar het overleg met spoorweg-exploitant Prorail zit vast. knelpunt is metname discotheek The Blue Lagoon, die pal naast het rangeerterrein gevestigd is. De provincie vindt dat de kans dat daar bij een ongeluk veel slachtoffers vallen veel te hoog is. Die moet verplaatst worden, tenzij er een scherm gebouwd kan worden dat gassen en drukgolven tegenhoudt. Een onderzoek daarnaar moet nog beginnen; Prorail vindt dat het wel meevalt met de gevaren bij de discotheek.

Bron: Algemeen Dagblad
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

Bericht door Justin »

Wat betreft de heisa rond de discotheek ga ik met ProRail in zee... Tenzij men met een lasapparaat gaten in de wanden van de Blue wilt maken.... En ik zie eerder dronken tieners aan de VOORKANT bij het park de sloot in gaan, dan dat ze ACHTERLANGS gaan, waar je nog moeite moet doen ook...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

Bericht door Karl »

Maar dat is het punt toch helemaal niet? Het gaat erom dat je op de Kijfhoek allerlei stoffen hebt die men niet in de buurt van veel mensen wil hebben staan.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Wat betreft de heisa rond de discotheek ga ik met ProRail in zee... Tenzij men met een lasapparaat gaten in de wanden van de Blue wilt maken.... En ik zie eerder dronken tieners aan de VOORKANT bij het park de sloot in gaan, dan dat ze ACHTERLANGS gaan, waar je nog moeite moet doen ook...
Mijn ervaring hierin is dat dronken mensen gaarne de moeilijkste weg kiezen ;)

Maar ik denk dat een goed hek, met 25kV erop, de boel wel tegen zal houden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

Bericht door Justin »

Nou ja, niet alleen Kijfhoek, maar ook Dordrecht en de rest in de spoorzone van Zwijndrecht heeft nog wat issues met de goederentransport hoor ;). Zouden betonnen muren ook helpen rond het spoor? Ik weet zeker dat men dán wel weer gaat klagen dat er zichtvervuiling is...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gedogen Kijfhoek kost gemeente geld

Bericht door Karl »

Dan plak je er maar fotobehang op. ;)
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten