Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Zowel op de infoschermen in de bus als op de website staat nu nogmaals duidelijk dat het dalurendagkaartje niet bij Hermes geldig gaat zijn. Op de website zelfs een korte toelichting: Om het Dalurendagkaartje te kunnen bekostigen, heeft Hermes een financiële compensatie nodig van de regionale overheid. Voor Hermes in Zuidoost Brabant is deze compensatie niet toegekend, met als gevolg dat het kaartje niet is opgenomen in het kaartassortiment.

Goed dat ze dit toelichten. Ze hadden nog iets duidelijker mogen zijn dat Arriva en Veolia deze bekostiging wel krijgen, zo lijkt het misschien nog steeds alsof Veolia en Arriva dit wel uit eigen zak betalen. Een verwoording als "Om het Dalurendagkaartje te kunnen bekostigen hebben de vervoerders financiële compensatie nodig van de regionale overheid." Of zoiets.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik ben zaterdag voor het eerst in anderhalve maand, denk ik, richting Eindhoven geweest. Op de terugweg kwam ik met de 122 door Lieshout. Volgens mij heeft Hermes een fout gemaakt met het haltebord Servaasplein (in ieder geval richting Beek en Donk). Ik zag daar volgens mij alleen de lijnen 21, 122 en 461 op staan. Het lijkt alsof ze per ongeluk de 253 vergeten zijn. Bij de Heuvel heb ik er niet opgelet en 100% zeker weten doe ik het ook niet. Bij de halte Bavaria heb ik even gekeken, daar stonden wel netjes twee lijnnummers richting Mariahout. Als ik binnenkort nog eens door Lieshout kom zal ik er beter op letten. Het wordt ook weer beter weer, misschien dat ik dan meteen even een rondje Lieshout doe om alle haltes te bekijken en dan even richting Hermes doorspelen.

Overigens is er een kans dat ik deze week nog naar het ziekenhuis moet, dan kan ik natuurlijk net zo goed de buurtbus pakken :') Eigenlijk vrij "dom" omdat vanuit Beek en Donk de 25 sneller is (vertrekt 5 minuten later en is er eerder) en goedkoper is, maar ik wil graag een keer een ritje met dat busje maken. Ik blijf het een gemiste kans vinden dat ze geen scheve halfuursdienst met de 25 gemaakt hebben, dat trekt potentieel meer reizigers vanuit Beek en Donk en Aarle-Rixtel met bestemming Ziekenhuis en vice-versa. Dat of zorgen dat er bij het ziekenhuis een overstap is op een bus naar het centrum en station (25 aan de Wesselmanlaan, de halte "hoofdingang" (wat het al jaren niet meer is) of op de 52 bij de hoofdingang). Ik vraag me af hoe dat busje verder loopt. Volgens een kort verhaal op de site had de bus op de eerste dag tenminste 1 (betalende) passagier.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Hermes heeft inderdaad wat steekjes laten vallen met halteborden in Lieshout. Zover ik kon zien in het donker werden beide buurtbussen bij de halte Heuvel niet vermeldt, of ze moeten een aparte halte de bocht om hebben die me niet is opgevallen. Ook riep het omroepsysteem nog steeds "Gemeentehuis" om (maar tekst was wel correct). Bij het Servaasplein miste richting de Bavariarotonde inderdaad lijn 253, de overkant kon ik zo snel niet goed zien.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

17 februari 2013 waren er een paar kleine mutaties
* Op lijn 17 kwam een nieuwe halte, Aalst Raadhuisstraat. Alhoewel nieuw: Deze is in januari vervallen, maar nu toch weer opgenomen.
* De nooit aangedane halte is Cargo Forum van lijn 103 is nu ook echt uit de route gehaald.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Dan denk je eens behulpzaam te zijn en Hermes te melden dat een van de nieuwe halteborden in Lieshout een lijn mist. Ze zijn bij een van de haltes de Arriva buurtbus vergeten terwijl de overige haltes deze wel netjes vermelden. Neem je helemaal de moeite om dit via zo een omslachtig formulier te melden, krijg je een reactie terug dat ze de melding niet in behandeling kunnen nemen omdat ze het woord "Arriva" gelezen hebben via automatische software dat standaardantwoorden moet genereren wanneer mogelijk. :')

Daarbij is Hermes wel degelijk verantwoordelijk voor de correctheid van de gele halteborden in haar gebied, ook wat de lijnen van andere vervoerders betreft (de vertrekstaten moet Arriva leveren, maar daar ging het hier niet om).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Gewoon terugmailen.... Ze gaan er nl wel over. Borden worden niet gestickerd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Gewoon terugmailen.... Ze gaan er nl wel over. Borden worden niet gestickerd.
Ik heb gemaild naar het ROSRE.

Ik heb in het verleden ook wel eens rechtstreeks naar de klantenservice van Hermes gemaild (zonder formulier dus), maar toen was de verwerkingstijd wat langer. Maar ik had wel het gevoel dat toen beter gelezen werd wat ik schreef. Dus wellicht ga ik de volgende keer gewoon weer per e-mail communiceren. Ik heb het nu maar bij het ROSRE neergelegd die toch een betere draad met Hermes moet hebben.

Ik heb verkeerde halteborden bij Arriva toen ook bij het ROB neergelegd, die kregen meteen schot in de zaak.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik heb inmiddels vernomen dat de situatie rond de halteborden opgelost gaat worden. Gelukkig luistert men wel naar het ROSRE. Maar het blijft jammer dat men meldingen van klanten altijd meteen afwimpelt onder het motto "gaan we niet over" als de automatische software het woordje Arriva scant.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Waar menig stad zich inspant voor de bushokjes en reisinformatie.
gedraagt reklame'hoer' Eindhoven zich tegenovergesteld.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 8230_n.jpg

Gewoon alles reisinfo weg ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Tja, reisinfo kost geld, dit levert geld op. Ook niks aan de haltepaal? Dat is dan wel ERG slecht.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Suus »

Zo te zien heeft er in deze halte sowieso geen bord gehangen, lijkt mij niet dat ze dat voor reclame demonteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Bee schreef:Zo te zien heeft er in deze halte sowieso geen bord gehangen, lijkt mij niet dat ze dat voor reclame demonteren.
Nou dus wel, en dat bij een hokje of 20 ? ZIe google maps:
* https://maps.google.nl/maps?q=eindhoven ... 54,,0,7.69
* https://maps.google.nl/maps?q=eindhoven ... 67,,1,8.29
* https://maps.google.nl/maps?q=eindhoven ... 2,,1,11.74

fogeltje schreef:Tja, reisinfo kost geld, dit levert geld op. Ook niks aan de haltepaal? Dat is dan wel ERG slecht.
Haltepaal ? tot 2 jaar terug hadden deze halten geen haltepaal. Het paste niet in het straatbeeld, uiteindelijk zijn ze geplaatst en ziet men van een afstand tenminste waar een halte is. (geel valt goed op)
Er was een hoop gesteggel. Hermes heeft speciale kleinere haltestaten moeten knippen/plakken/knutselen om ze in het kastje ter krijgen omdat die in de abri (zie googlemapslinks) smaller zijn. De kastjes mochten niet groter vanwege de architectonische vorm (????)

en nu dit ?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Vandaag uiterlijk morgen worden alle vensters weer verwijderd en de orginele vensters met reisinformatie teruggehangen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Vandaag uiterlijk morgen worden alle vensters weer verwijderd en de orginele vensters met reisinformatie teruggehangen.
SRE heeft zeker geld te veel :')
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Nou SRE kost het niet, evenals Eindhoven. Reklamebureau heeft diverse regels overtreden en moet e.e.a. rechtzetten.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Ronald »

huibf schreef:tot 2 jaar terug hadden deze halten geen haltepaal. Het paste niet in het straatbeeld,
Tsja, bij ons in de stad was een woonwijk waar uit "architectonisch" oogpunt geen verkeersborden geplaatst mochten worden :') . Ik verbaas me nergens meer over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Daniel »

Dordrecht heeft ook een bushalte waar de architect geen haltepaal wilde toestaan, paste niet in het ontwerp. Bij diezelfde halte konden sommige streeklijnen ook niet stoppen: Connexxion reed destijds nog met Integro's op de streek en die waren te hoog voor die overdekte halte :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Vanaf zondag a.s. zie er mutaties:

* Heusden, Unitas , wordt Heusden, Pastoor Arnoldlaan. (buurtbus 466)
* Eindhoven, Kalmoesstraat, wordt Eindhoven, Kalmoesplein (lijn 12)
* Eindhoven, Flightforum krijgen een nummer (lijn 103)
Richting Veldhoven Flight Forum 5611 en Flight Forum 5513
Richting Eindhoven Flight Forum 5563, Flight Forum 5513 en Flight Forum 5563.
Op de HOV blijft de halte Flight Forum heten.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Zugführer »

Apart dat ze Kalmoesstraat nu opeens wel van naam veranderen, maar Lavendelstraat nog steeds onveranderd blijft, terwijl die al net zo lang niet meer bestaat als de Kalmoesstraat. Logisch hoor :wink:
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door StefanR88 »

Tijdelijke andere route buslijn 20 in Lierop en Someren

Als gevolg van werkzaamheden in Lierop rijdt vanaf maandag 25 maart buslijn 20 tijdelijk een andere route door Lierop en een kortere route door Someren. Deze omleidingsroute duurt tot medio september.

In Lierop rijdt de bus via de Kanaaldijk en Laan ten Boomen. Op de Laan ten Boomen in de bebouwde kom is een tijdelijke halte. De halte Steemertseweg blijft gewoon in gebruik. De halte op de Lieropsedijk en Somerenseweg worden tijdelijk opgeheven.
Ook in Someren is een aangepaste route van kracht tijdens de duur van de werkzaamheden. De reden hiervoor is dat de omleidingsroute zoveel extra reistijd kost, dat er elders op de route binnen de gemeente Someren tijd gecompenseerd moet worden. Een deel van de bestaande route in Someren wordt daarom niet gereden.

• Haltes die vervallen zijn Kapelletje, Floreffestraat, Kerkstraat, Varendonck-College;,
• Extra bushaltes: Speelheuvelplein (huidige buurtbus halte) en hoek Vaarselstraat/Lieropsedijk,
• Gehandhaafde bushaltes: De Meer, Leeuwerikstraat en Eegelshoeve.
De halte Kerkstraat blijft wel open voor de buurtbus.

Reizigers die normaal voor lijn 20 opstappen bij de halte Kerkstraat, kunnen nu eventueel op de buurtbus stappen tot halte De Meer of Speelheuvelplein en dan daar op buslijn 20 stappen. Bijvoorbeeld voor mensen die slecht ter been zijn, kan dit een alternatief zijn.
De kosten voor de buurtbus zijn voor eigen rekening.
Voor meer informatie omtrent de dienstregeling, haltes en buurtbus kunt u kijken op www.9292.nl of bellen met tel. 0900-9292.

Bron: www.siris.nl

Nou, zeg dat is wel een heel groffe mutaties qua haltes en op verdere loopafstand, waarom niet de route via Loovebaan (vanuit Laan ten roode). de extra rittijd is dan maar 2 tot 5 min.
Voorgestelde route lijkt me veel langer duren gezien de drukte in speelheuvelstraat. (winkels,slagerij enz.) Ze zullen vast een rijtijd zonder genoemde drukte berekend hebben, hoewel in ochtendspits en avonduren meevalt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

StefanR88 schreef:de extra rittijd is dan maar 2 tot 5 min.
Ik denk dat je de reden zelf al genoemd hebt.
"Een touringcar is geen bus"
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door StefanR88 »

fogeltje schreef:
StefanR88 schreef:de extra rittijd is dan maar 2 tot 5 min.
Ik denk dat je de reden zelf al genoemd hebt.
klopt.. maar ik vrees voor de ernstige vertragingen. Want de provinciale weg en de kanaaldijk is tijdens spitsuur bijna stampvol tot aan rotonde a67 toe. Speelheuvelstraat is anders ook niet echt bepaald een rustige straat. (ik durf vertragingen in minuten niet te zeggen) maar het heeft ook te maken dat haltes wel ruim 500 meter naar noorden toegaat, terwijl naar het zuiden toe 'maar' 200 meter scheelt en is 60 km weg ipv 50 km weg binnen de bebouwde kom.

genoemde vertraging is zeer gering en zorgt voor een vlottere doorstroming. maar ok.. het zal ook wel te maken met een prijs en kwaliteit verhouding. maar door minder haltes, vang je ook minder (indenticele) reizigers op. het zal niet anders kunnen worden.

EDIT: bij de indicent/ongeval levert nog meer ernstige vertragingen op en weinig mogelijkheden (enige wat het kan is enorm omrijden) of zelfs mierlo laten vervallen als er ongeval gebeurt op de kanaaldijk en of laan ten bomen,(komt wel vaker voor in de lente-zomermaanden) en dat is wel riskant met 5/6 maanden lang afsluiting. mja soms moet je maar risico nemen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Constante kwaliteit openbaar vervoer SRE
Bron: Laarbeeker (5 april 2013)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik las net dit op Twitter:
Hermes bussen in SRE-gebied worden uitgerust met wifi. In de 3425 werkt het al.

Gezien de datum dat het geplaatst is weet ik echter niet of het een 1 aprilgrap is of niet.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

Nee, wifi is geen grap.
Gaat echt gebeuren.
3425 inderdaad al voorzien, rest volgt voor eind deze maand of eind volgende maand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten