Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik had net een nogal onoplettende chauf. Wil er een dame de bus uitstappen, gooit ie de deur dicht zodra ze haar rechtervoet op de stoep wil zetten. Dame anticipeert net op tijd en blijft staan, moet vervolgens 3x roepen voordat ze alsnog kan uitstappen...
Geen echte misser, dus dan maar hier... zag vanmiddag als gevolg van de aanrijding tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist de TBP van spoor 14 voor tweederde vol staan met blauwe balkjes van gespoorwijzigde en niet rijdende treinen. Was wel een behoorlijk apart gezicht en een eventueel daar vertrekkende trein had er amper nog boven gepast.
De aansluiting van de t2059 op de t559 ging verder verloren doordat een s7400 op spoor 12 stond te keren. De s8800 waar de 2059 op keert werd gespoorwijzigd naar spoor 19A, maar dat was kennelijk nog niet vrij want toen de 559 al het station uit reed zag ik de 2059 nog voor het inrijsein staan te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vanmiddag reisde ik met bus 1 in Almere, van station Oostvaarders naar Bouwmeesterbuurt West. Alleen de chauffeur had een niet al te beste rijstijl...
Ten eerste reed hij stevig door. Dat kan ik nog wel begrijpen. Maar er werd wel een keer door rood gereden en op de Evenaar (waar geen busbaan is) werd een rechtsafslaand busje zowat naar rechts gedrukt...
Bij station Buiten vertrokken we één minuut te vroeg. Maar omdat lijn 10 nog voor ons op de halte stond, haalden we die links in, terwijl er nog een bus van de andere kant kwam (ook lijn 1) en die chauffeur moest dus wachten op ons, terwijl ónze chauffeur dus fout zat
Er was een ongeluk gebeurd op de A2 bij de brug bij Zaltbommel. En ja, al het omrijdend verkeer in de driehoek Utrecht-Breda-Den Bosch loopt dan aardig vol... op de N830 tussen A15/Brakel, A2/Waardenburg en A15/Meteren stond het dan ook gigavol. Gevolg: de bus naar Geldermalsen van 16:25 na +90 opgeheven, 16:55 na +40 opgeheven, 17:55 en 18:25 gelijk maar opgeheven... en die van 17:25 kwam dan uiteindelijk met +115 opdagen bij mijn bushalte... waar ik van 17:15 tot 19:15 heb staan wachten in de kou :(. Prut zeg...
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
@Justin: ik heb aardig om de files heen kunnen rijden van Lopik naar Tiel, maar 115 minuten wachten op de bus is wat veel van het goede :neg:
@KM46: Justin reist Waardenburg - Amsterdam Bijlmer
De chauffeur belde maar naar de centrale dat hij na 2 uur in de rij op Brakelse Veer-Waardenburg een retourdienst van een andere lijn ging inplannen. Zijn rijplan was namelijk
47 - Gorinchem-Geldermalsen
43 - Geldermalsen - Tiel
46 - Tiel - Nieuwegein
46 - Nieuwegein-Tiel
Na aankomst in Geldermalsen besloot hij maar rechtstreeks ERGENS op de retourrit Nieuwegen-Tiel in te voegen :'). Die skipt gewoon effe twee diensten, maar ach, logisch... Bij lijn 43 is dat wel beetje vervelend, dunkt me - ding rijdt maar 1x per uur...
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Lijn 159 Almere-Harderwijk heeft vandaag aardig wat last van vertraging. Een rit (1029) blijft nu zelfs vast staan op +59 op de website van CXX. Die is nooit vertrokken. Eerder vanochtend ook al een bus met +10 vertrokken vanuit Almere. Zowel Amba's als grijze Volvo's gezien op de 159.
Ondanks de 5-minutendienst op Qliner 365 tussen Zoetermeer en Leiden is die verbinding echt rete-druk. Vanmiddag reden we met 3 bussen achter elkaar en allemaal even vol.
Ergens is in Leiden ook een materieeltekort. Op de streekdienst rijden naast Volvo 8900's nu ook Hybride bussen mee. Dit werkt echter wel vertraging in de hand.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Het is niet zo vreemd dat er materiaaltekort is in Leiden, dat was al voordat Arriva ging rijden bekend, het verbaasd mij dan ook dat het nog zo lang goed gaat :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Het is niet zo vreemd dat er materiaaltekort is in Leiden, dat was al voordat Arriva ging rijden bekend, het verbaasd mij dan ook dat het nog zo lang goed gaat :X
Ik ga maar niet alle aankomstvertraging van al mijn busritten in januari optellen. Wordt wel érg veel... De bussen rijden ook steeds vaker in 19-1-19-1 patroon in plaats van 10-10-10-10...
in Nijmegen staat naast de gebruikelijke DDM en ICK ook een Pools PKP 1e klas rijtuig. Geen idee wat hij daar doet of hoe hij daar kwam. Foto volgt vanavond, aangezien het maar niet wilt lukken de foto via Flickr te uploaden.
Waarschijnlijk is dit al eerder gemeld over dat rijtuig.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
KM46 schreef:Dat is juist weer goed voor je stastistieken .
Mijn statistieken hadden in de min kunnen eindigen ware het niet dat ik toch een keertje vertraging had en dus de boel weer op nul uitkwam :? .
Ik ga het allemaal niet bijhouden, maar de rijtijd is in de spits veel te krap. Het is net te halen als je nergens hoeft te stoppen onderweg, maar in de spits is dat nou niet bepaald het geval :X . En als er eenmaal een rit te laat is, krijg je dus het bekende "opstroopeffect"...
Justin schreef:De chauffeur belde maar naar de centrale dat hij na 2 uur in de rij op Brakelse Veer-Waardenburg een retourdienst van een andere lijn ging inplannen. Zijn rijplan was namelijk
47 - Gorinchem-Geldermalsen
43 - Geldermalsen - Tiel
46 - Tiel - Nieuwegein
46 - Nieuwegein-Tiel
Na aankomst in Geldermalsen besloot hij maar rechtstreeks ERGENS op de retourrit Nieuwegen-Tiel in te voegen :'). Die skipt gewoon effe twee diensten, maar ach, logisch... Bij lijn 43 is dat wel beetje vervelend, dunkt me - ding rijdt maar 1x per uur...
Zoals je ziet rijden de bussen niet altijd op één lijn, maar rijdt een chauffeur vaak meerdere lijnen met een bus. Jouw chauffeur had flinke vertraging nog voordat hij aan de rit op lijn 43 begon. Dan kan het zomaar zijn dat een andere bus/chauffeur al is begonnen met een latere rit van lijn 43 (en/of 46). Het is dan overbodig om de geplande rit nog met (ik noem maar wat) 90 minuten vertraging te beginnen. Alle passagiers zijn immers al meegegaan met de geplande rit van een uur later.
Met het halverwege lijn 46 starten maak je het mogelijk om vanaf dat punt de rit op tijd te rijden. Alle reizigers die daarna instappen zijn dan dus gewoon op tijd. De reizigers die ervoor hadden willen instappen missen dan een bus, maar hadden dat hoogstwaarschijnlijk ook ondervonden indien de chauffeur eerst naar het beginpunt had moeten rijden. Het is een beetje afhankelijk van het tijdstip en de eigenschappen van de lijn wat per saldo beter is.
Bee schreef:Het is niet zo vreemd dat er materiaaltekort is in Leiden, dat was al voordat Arriva ging rijden bekend, het verbaasd mij dan ook dat het nog zo lang goed gaat :X
Disclaimer noodzakelijk omdat ik geen idee heb van de aantallen bussen in Leiden, maar de inzet van specifieke bussen op specifieke lijnen kan behoorlijk in de knauw komen door (forse) vertragingen. Dan kan het zijn dat je voor de keuze komt te staan om een Qliner met een gewone streekbus te rijden of vice versa...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
mijack1985 schreef:in Nijmegen staat naast de gebruikelijke DDM en ICK ook een Pools PKP 1e klas rijtuig. Geen idee wat hij daar doet of hoe hij daar kwam. Foto volgt vanavond, aangezien het maar niet wilt lukken de foto via Flickr te uploaden.
Waarschijnlijk is dit al eerder gemeld over dat rijtuig.
Ding is defect. Komt uit de CNL die ongeveer 1,5 week geleden defect stond te Zevenaar en de rest van de dag in Arnhem heeft gestaan.