Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Dat bedoel ik dus .
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Alleen deze doen het gewoon Zijn omgebouwde TGV treinstellen met 1000 zitplaatsen ipv 800, geen bar, extra betalen voor een tweede stuk bagage. Beetje EasyJettig zeg maar.Fles schreef:Mooie naam voor een AnsaldoKnakworst-formule :pos:deadlock schreef:Ja en dan die budgetTGV ook nog.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
En stopt niet op de belangrijkste stations maar op stations tientallen kilometers van de stadscentra. Ze zijn echt wanhopig bij de SNCF :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Waarom zijn ze wanhopig? Voor de reizigersaantallen hoeven ze dat niet te zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Dat is zo'n beetje inherent aan stops langs de HSL in Frankrijk en dat wordt in dit concept wat verder benut. Dat is overigens ook een methode om de kosten te drukken. Door alleen over snel spoor te sporen kan je zoveel mogelijk slagen per dag maken met een treinstel.Bee schreef:En stopt niet op de belangrijkste stations maar op stations tientallen kilometers van de stadscentra. Ze zijn echt wanhopig bij de SNCF :')
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Rijdt die budget TGV al? Ik ben wel benieuwd naar het interieur van die trein. Zal wel een beetje zo zijn als de Fyra?
Zit er eigenlijk wel een 1e klas in?
Zit er eigenlijk wel een 1e klas in?
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ook wel een mooie naam voor de Fyra: TBV. Train á Budget Vitesse
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Die budget-TGV heet Ouigo en rijdt vanaf april 2013. Er schijnt al een TGV Duplex in de azuurblauwe kleurstelling te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Nee, alleen tweede klas.Caspar schreef:Rijdt die budget TGV al? Ik ben wel benieuwd naar het interieur van die trein. Zal wel een beetje zo zijn als de Fyra?
Zit er eigenlijk wel een 1e klas in?
Komt wel goed schatje.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Om nou te zeggen dat het iets is om naar uit te kijken.. (n)
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Wat is dat ding in het midden waar geen ramen zitten? Een extra powerpack?
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Normaal zit daar de bar/bistro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
En nu stoelen zonder raam? Of het extra bagagerek?
Het is een spectrum.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ik zou van veel sprinters in de grotere steden een S-Bahn netwerk maken met meer stations voor sprinters. En ik zou om de drie of vier stations inhaalsporen willen, zodat sprinters makkelijker en vaker ingehaald kunnen worden door intercity's in geval van vertraging.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Intercities afschaffen op een aantal lijnen en werk maken van spoorverdubbeling op een aantal plekken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Van spoorverdubbeling ben ik een voorstander van, maar schaf de intercity's juist niet af.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Dat ligt er maar net aan over welke lijnen het gaat, op sommige trajecten is het snelheidsvoordeel van een "intercity" nogal klein.
Als door het afschaffen van een langzame "intercity" de frequentie van de sprinters omhoog kan, en kleinere stations dus een betere bediening krijgen, zou dat op een aantal lijnen een aantrekkelijker aanbod kunnen zijn.
Als door het afschaffen van een langzame "intercity" de frequentie van de sprinters omhoog kan, en kleinere stations dus een betere bediening krijgen, zou dat op een aantal lijnen een aantrekkelijker aanbod kunnen zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ik zit nu aan een soort vijftreinensysteem te denken, maar alleen mogelijk als veel lijnen verdubbeld (1>2 en 2>4) zijn en het sporenplan stevig op de schop zou gaan inclusief conflictvrije kruisingen..
- IC+ (of een dergelijke naam), stopt alleen op de écht grote stations cq belangrijke knooppunten, rijden lange routes (> 100 km of zo) en gebruiken ook HSL-lijnen/ausbaustrecken en knallen daar op volle snelheid (Asd-Ut en Hanzelijn 200 dus, daar zijn die lijnen in principe geschikt voor)
- 'Gewone' IC, voor de resterende belangrijke verbindingen.
- Sneltrein op de regionale lijnen met erg veel stations, die er dus een aantal overslaat (denk hierbij aan Mt-Hrl, Ah-Dtc, Gn-Zuidbroek)
- Sprinter/stoptrein voor de rest
- S-Bahn voor agglomeraties (Randstad, Arnhem-Nijmegen, misschien ook Twente, Groningen-Assen, Eindhoven en Zuid-Limburg?) waarbij extra stations worden geopend en een aantal treinstations afgewaardeerd zullen worden. Hierbij denk ik ook aan nieuwe verbindingen via dienst/goederensporen (haven Rotterdam, bogen bij Bijlmer-ArenA en de Wgm..)
*mijmert verder..* Misschien kom ik nog wel met een plannetje vanavond, ik pak even papier...
- IC+ (of een dergelijke naam), stopt alleen op de écht grote stations cq belangrijke knooppunten, rijden lange routes (> 100 km of zo) en gebruiken ook HSL-lijnen/ausbaustrecken en knallen daar op volle snelheid (Asd-Ut en Hanzelijn 200 dus, daar zijn die lijnen in principe geschikt voor)
- 'Gewone' IC, voor de resterende belangrijke verbindingen.
- Sneltrein op de regionale lijnen met erg veel stations, die er dus een aantal overslaat (denk hierbij aan Mt-Hrl, Ah-Dtc, Gn-Zuidbroek)
- Sprinter/stoptrein voor de rest
- S-Bahn voor agglomeraties (Randstad, Arnhem-Nijmegen, misschien ook Twente, Groningen-Assen, Eindhoven en Zuid-Limburg?) waarbij extra stations worden geopend en een aantal treinstations afgewaardeerd zullen worden. Hierbij denk ik ook aan nieuwe verbindingen via dienst/goederensporen (haven Rotterdam, bogen bij Bijlmer-ArenA en de Wgm..)
*mijmert verder..* Misschien kom ik nog wel met een plannetje vanavond, ik pak even papier...
Ik doe ook maar wat
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Waarom zou je differentiëren in zoveel treinsoorten als er een tariefsysteem is. Dan is het alleen maar ingewikkelde communicatie voor het verschil tussen een trein die stations overslaat en treinen die overal stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Als je zulke ambitieuze plannen hebt voor een 5 treinen systeem, maak dan NL gelijk 10 x zo groot ofzo, dan heeft m.i. een dergelijk systeem nut.
In dit kikkerlandje is een 2 of 3 treinensysteem meer dan voldoende.
In dit kikkerlandje is een 2 of 3 treinensysteem meer dan voldoende.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Volgens mij hoeven we echt niet meer dan drie typen treinen zolang we maar niet bang zijn om maatwerk toe te passen. Maatwerk is er niet zoveel afgezien van echte uitlopers van het net. Daar hebben we bijvoorbeeld een IC s3000 die overal stopt. Op de hoofddelen zie je dat nauwelijks.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Zelfde treinsysteem als duitsland is ideaal:
ICE = Fyra
IC
IRE kan misschien weg
RE
RB
S
Moet lukken toch
ICE = Fyra
IC
IRE kan misschien weg
RE
RB
S
Moet lukken toch
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ja zoiets. Omdat het kan en dit een fantaseer-topic is en tariefgeneuzel me geen fluit kan boeien
Ik doe ook maar wat
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
S-bahn marienberg
S1 6 x per uur Hardenberg - Marienberg - Ommen
S2 4 x per uur Marienberg - Geerdijk - Vroomshoop
S1 6 x per uur Hardenberg - Marienberg - Ommen
S2 4 x per uur Marienberg - Geerdijk - Vroomshoop
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Waarom niet gewoon 30 keer per uur, als het toch het fantaseertopic is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten