Het grote computertopic! #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Ligt geloof ik aan de security policy, maar met mn huidige werktelefoon staat er dat de hele telefoon wordt gewist als je 5x wachtwoord fout hebt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

webguy schreef:Het zou in het access punt kunnen zitten, dat kan je testen door de access points voor en achter om te wisselen, maar ja, je hebt ze net zo mooi met beugels opgehangen...

Wat ik me af vraag is of die kabel wel goed genoeg is. Je hebt Cat 5, Cat5e en Cat 6. 6 is natuurlijk het beste, en je hebt geloof ik vaak ook nog "shielded" of "unshielded" variant. Als die kabel langs veel stroom loopt is shielded geen gek idee. Is het heel lastig om met je laptop op de ladder aan het einde van de kabel de bandwith even te testen (dus kabel in laptop en bandwith test doen)?
Omwisselen voor een test behoort niet echt tot de mogelijkheden, aangezien de antenne-stekkers en de voedingsspanning van de POE (power over ethernet) niet overeenkomen.
Sinds deze week is de access-point aangesloten middels een UTP Cat5e kabel, 17,5 meter lengte en komt nergens ook maar enigzins 230 of 400 volt leidingen tegen. Voorheen zat het met een FTP Cat5e kabel aangesloten, maar dat bestond dan weer uit meerdere stukken aan elkaar.

Juist die access-point van het achterste veld heeft UTP bekabeling dat meters en meters langs tientallen 230 en 400 leidingen loopt, maar daar heb ik dan ook express de Cat6 versie voor gebruikt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

STF schreef: een FTP Cat5e kabel
Hier zal wel een STP-kabel bedoeld worden :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

Deze was het: http://www.wifishop.nl/ftp-outdoor-ethe ... n/pid=1163
Staat toch echt FTP bij...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Daniel »

Vanmiddag weer een keer de grootste fout gemaakt die je kunt maken op de computer op 't werk... het corporate Powerpoint-sjabloon openen om een nieuwe presentatie te maken om 14.00 uur :wink:
Ding wordt geladen vanaf een server in de VS, en tja, in Allentown begint de werkdag op dat moment zo'n beetje. Vergde een beetje veel geduld...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door R-Flow »

Dat iTunes Match matched toch nog niet helemaal lekker… Als er een seconde in lengte zit tussen de versie op je computer t.o.v. de iTunes Store kan je het vergeten. Voor andere bestanden is helemaal geen verklaring te vinden waarom het niet matched... :?

987 nummers zelf de wolken in sturen is best veel!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

STF schreef:Omwisselen voor een test behoort niet echt tot de mogelijkheden, aangezien de antenne-stekkers en de voedingsspanning van de POE (power over ethernet) niet overeenkomen.
En heb je al de snelheid via de kabel getest?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

STF schreef:Deze was het: http://www.wifishop.nl/ftp-outdoor-ethe ... n/pid=1163
Staat toch echt FTP bij...

Die lui zijn ook niet wijs. Dat heet gewoon STP. Shielded Twisted Pair.

As opposed to UTP: Unshielded Twisted Pair

FTP is File Transfer Protocol, dat is iets anders :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

Geert schreef:En heb je al de snelheid via de kabel getest?
Nee de kap van die access-point waar de LAN poorten achter zitten krijg je momenteel echt niet open; laatst een ijsregen gehad. :wink:
Overigens maar een rare constructie bij die Tranzeo access-point; de aansluitingen voor de antenne en aarding zitten niet onder die kap, terwijl bij alle EnGenius access-points en client bridges die we op de rest van de camping hebben, ook de aansluiting voor de antenne gewoon achter diezelfde kap zit, tenslotte is dat net zo gevoelig voor vocht als een LAN poort.

Antenne-stekker is weliswaar ingetaped met speciaal spul, maar het blijft een vreemd ontwerp:
Afbeelding
Fles schreef: Die lui zijn ook niet wijs. Dat heet gewoon STP. Shielded Twisted Pair.
As opposed to UTP: Unshielded Twisted Pair
FTP is File Transfer Protocol, dat is iets anders :)


Nou volgens Wikipedia klopt het toch echt wat ze op de website van die webshop vermelden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

Als ik die omschrijvingen in de rechterbalk op Wikipedia zo lees, hadden wij overduidelijk een FTP kabel.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Denk dat FTP een type STP kabel is dus.

Hmm, het zou dus inderdaad aan de access point kunnen liggen als die ouder is, maar meestal merk je dat soort effecten pas als ie wat ouder is. Wat je overigens even kan bekijken is per hotspot de snelheid van de verbinding, niet perse de bandbreedte. Met perfect ontvangst heb je 54 Mb of meer, bij slechter ontvangst minder. In Windows kan je het mooi zien in het Status ding van de netwerkadapter.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
STF schreef:Deze was het: http://www.wifishop.nl/ftp-outdoor-ethe ... n/pid=1163
Staat toch echt FTP bij...
Die lui zijn ook niet wijs. Dat heet gewoon STP. Shielded Twisted Pair.

As opposed to UTP: Unshielded Twisted Pair

FTP is File Transfer Protocol, dat is iets anders :)
FTP is gewoon een soort kabel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

webguy schreef: Hmm, het zou dus inderdaad aan de access point kunnen liggen als die ouder is, maar meestal merk je dat soort effecten pas als ie wat ouder is. Wat je overigens even kan bekijken is per hotspot de snelheid van de verbinding, niet perse de bandbreedte. Met perfect ontvangst heb je 54 Mb of meer, bij slechter ontvangst minder. In Windows kan je het mooi zien in het Status ding van de netwerkadapter.
Deze access-point hebben we in juni 2010 in gebruik genomen, verbinding staat de eerste vijftig meter gewoon op vijf streepjes met 54MB, dus maximaal. Daarna zo'n vijftig meter op vier streepjes, vervolgens vijftig meter op drie streepjes om vervolgens eindeloos op twee streepjes te blijven hangen (al sta je aan de andere kant van het dorp of loop je hier ergens in het bos).
Het maakt vrij weinig verschil bij een bandbreedte-test of ik er pal naast sta of op honderd meter afstand sta; hooguit 1,5MB lager resultaat.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door marvinkok »

Weet iemand hier of het mogelijk is om je internetverbinding vanaf je latop te delen met je smartphone?
Mijn zusje zit in Tanzania en heeft nu een nieuwe S3, maar daar kennen ze geen mini SIMkaartjes om zo goedkoop te kunnen internetten. Ze heeft wel een of ander stickje waarmee ze dus mobiel internet heeft op haar laptop, maar ze wil graag kunnen Whatsappen met mijn moeder, die is daar namelijk helemaal fan van geworden omdat ze voor MSN altijd helemaal de laptop voor de dag moet halen ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Het kan, maar ligt vooral aan welk 3G stickje: http://www.connectify.me/ is bijvoorbeeld een product dat het gratis kan. Anders kan je ok http://windows.microsoft.com/en-US/wind ... on-Sharing proberen.

Jammer dat ze geen miniSIM kunnen geven. Verkopen ze daar nergens de S3? (wel vast heel veel Nokia en nep-Nokia) Anders kan je dit mailen: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-574 ... -sim-card/ Het is dus wel mogelijk op je eigen simkaart klein te knippen/snijden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

marvinkok schreef:Weet iemand hier of het mogelijk is om je internetverbinding vanaf je latop te delen met je smartphone?
Mijn zusje zit in Tanzania en heeft nu een nieuwe S3, maar daar kennen ze geen mini SIMkaartjes om zo goedkoop te kunnen internetten. Ze heeft wel een of ander stickje waarmee ze dus mobiel internet heeft op haar laptop, maar ze wil graag kunnen Whatsappen met mijn moeder, die is daar namelijk helemaal fan van geworden omdat ze voor MSN altijd helemaal de laptop voor de dag moet halen ;)
Laat haar een tweede simkaart aanvragen en deze zelf met een tang of een scherpe schaar verknippen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

deadlock schreef:FTP is gewoon een soort kabel.
Oh nou. Ik ben ook maar een IT-er van de kouwe grond, maar dat wist je al :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door ODRAIL »

Zo, mijn computer is ook weer bijgewerkt met de nieuwste update's :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Suus »

Ik gebruik via Google Web Fonts het lettertype Lobster voor de paginatitels van mijn website, en nu blijkt de site van Achmea Health Centers dat te doen voor alle kopjes en banners op hun website :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door ODRAIL »

Kortom dat wordt weer een nieuw lettertype Bee :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

Bee wil zo nodig iets nieuws dat speciaal voor hem ontworpen is. Want waarom zou je iets bestaands kiezen wat zich in de praktijk al bewezen heeft? :N :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Inderdaad! Ontwerp een lettertype dat bestaat uit bijen die in hun verschillende posities overeenkomen met bepaalde letters! Behalve de O, dat wordt een borrelnoot.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Thom91 »

Ik wacht dan op de eerste seksistische bijenstandjes.. :oops:
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Moet je daarvan blozen? Perv.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

Thom is zijn stekel alvast aan het oppoetsen hoor _O-

Oh, computertopic waidaminnit (A)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Daantje »

Ik ben op zoek naar een technisch iemand! Mijn telefoon (HTC Explorer met Android 2.3.5) en sinds 14 januari werkt mijn gmail z'n mail niet meer bij. Op 'vernieuwen' klikken heeft ook geen effect, uit en weer aanzetten werkt niet, gmail geforceerd afsluiten en weer stoppen ook niet en opnieuw installeren ook niet. Iemand tips? Ik kan wel op m.gmail.com m'n mail lezen maar dan kan ik bijlages niet openen en krijg ik geen melding als er een nieuwe mail is.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten