Korte vragen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ik zie lijn 8 geregeld zijn reizigers uit laten stappen op Busstation Zuid, dus ik zou in die bus blijven zitten als ik jou was. Je kunt op de Bleekstraat ook verkeerd gokken namelijk, want niet alle streeklijnen stoppen daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Waarom is de treinserie s11700 eigenlijk zo raar genummerd? In de richting Amersfoort -> Utrecht volgt deze de gebruikelijke ophoging met 2 (t11720 rijdt dus tussen de t1718 en t1722 in), maar de andere kant op heb je bv. een t1759 gevolgd door een t11759 en dan in het volgende uur de t1763 en t11763.

De vuistregel dat de aansluitende treinen gelijke eindcijfers hebben gaat hierdoor ook niet meer geheel op, de s1600 en s11600 volgen namelijk weer wel de gebruikelijke nummerregels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Inderdaad ja. :!:
Op een reisje Rtd - Amf krijg ik de t2849 met aansluiting op de t11747, daarna komt de t12549 en daarna de t2851 met aansluiting op de t1751. :?

Bij een reisje Gvc - Amf heb je ook dat de t2049 aansluiting geeft op de t547. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:Waarom is de treinserie s11700 eigenlijk zo raar genummerd? In de richting Amersfoort -> Utrecht volgt deze de gebruikelijke ophoging met 2 (t11720 rijdt dus tussen de t1718 en t1722 in), maar de andere kant op heb je bv. een t1759 gevolgd door een t11759 en dan in het volgende uur de t1763 en t11763.

De vuistregel dat de aansluitende treinen gelijke eindcijfers hebben gaat hierdoor ook niet meer geheel op, de s1600 en s11600 volgen namelijk weer wel de gebruikelijke nummerregels.
Heeft ongetwijfeld met aansluitingen te maken met dezelfde nummertjes. Nu heb je namelijk eerst de t11763 en daarna t1765, klopt het toch ook weer ;)
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Als er een t1763 is hoort er geen t1765 te zijn (bij een treinserie die een uurdienst rijdt). Overigens is mijn conclusie dat treinnummering niet meer zo belangrijk is (als het maar steeds verschillende nummers zijn) en er daarom nogal veel rare uitzonderingen zijn. Zo rijdt ook de hele serie s2600 via Schiphol, behalve 1 trein...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Daar heb je helemaal gelijk in ;)
Komt wel goed schatje.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen

Bericht door zone5324bericht... »

ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door deadlock »

zone5324bericht... schreef:ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...
Dat lijkt me dan ook echt werkelijk waar helemaal nergens goed voor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Fles »

Wel :Y Nummers ghe. Ghehe. Ghe. Nummersnummers :P Ghehe.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Korte vragen

Bericht door 010jongen »

Volgende maand ga ik 5 dagen naar berlijn, echter wil ik 1 dag naar szczecin gaan, iemand een idee of er goedkopere tickets hier voor te krijgen zijn?. Via DB reisplanner betaal je op de terugweg zowat het dubbele.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Kijk even op de site van de VBB: http://www.vbb.de/de/article/ausflugszi ... n/987.html :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen

Bericht door microshit »

Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen

Bericht door zone5324bericht... »

deadlock schreef:
zone5324bericht... schreef:ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...
Dat lijkt me dan ook echt werkelijk waar helemaal nergens goed voor.
vroeger zat er wel meer lijn in.
toen was het de bedoeling, dat in Utrecht zoveel mogelijk treinen met hetzelfde staartnummer op hetzelfde moment of in hetzelfee uur reden.
alleen is die lijn niet meer zo strak aangehouden en zijn daardoor de verschillen groter geworden...
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

microshit schreef:Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.
Weet je het zeker? Misschien is het gewoon een bedrijfspas met pincode. Gebruiken we bij GVB ook. Alleen is onze bedrijfspas van alles tegelijk: OV-chipkaart, toegangspas, depotpas (kaartjes) en logischerwijs ook identificatiemiddel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Welke (vuist)regel geldt er voor het maken van een extra stop van een trein? ik zelf dacht altijd dat dit twee minuten was, maar kan dit verschillen per materieel of baanvak(snelheid)? Is er iemand die mij precies kan uitleggen hoe dit 'geregeld' is? Alvast bedankt! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Vuistregel is twee minuten tijdverlies door een haltering.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Bron ardan? Ik dacht altijd dat het slechts 1, 5 is voor sprinters en inderdaad 2 voor ic's.
Komt wel goed schatje.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen

Bericht door microshit »

hauptbahnhof schreef:
microshit schreef:Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.
Weet je het zeker? Misschien is het gewoon een bedrijfspas met pincode. Gebruiken we bij GVB ook. Alleen is onze bedrijfspas van alles tegelijk: OV-chipkaart, toegangspas, depotpas (kaartjes) en logischerwijs ook identificatiemiddel.
het leek werkelijk om een pinpas te gaan, baliemedewerkster noemde ook en bedrag en werd op de kassa aangeslagen. Grootgeld van de chauffeur in de bus komt/gaat ook nog wel eens in diverse portemonnees
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:Bron ardan? Ik dacht altijd dat het slechts 1, 5 is voor sprinters en inderdaad 2 voor ic's.
Geen idee, ergens op dit forum gelezen, geen zin om het op te zoeken doei :twisted:
Ik doe ook maar wat
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen

Bericht door Citaro »

In de vorige dienstregeling reden de VIRM's die de s2800 eindigden in Dv toch leeg door naar Zp om daar de volgende inzet af te wachten? Gebeurt dit nog steeds met de s1500? En zo ja, gebeurt dit ook na de avondspits om daarna de ochtendspits weer in Dv te beginnen? In Dv is best wat opstelcapaciteit voorhanden, waarom wordt er dan door gereden Zp?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

Tussen de spitsen blijven ze op Dvge staan (tenminste, zie daar meestal 3x VIRM-IV staan, met de s2800 was dat 2x VIRM-VI).

Opstarten en eindigen gebeurd op Zpge volgens mij. (Zp heeft niet meer zoveel opstelcapaciteit meer)
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen

Bericht door Citaro »

MdJ schreef:Tussen de spitsen blijven ze op Dvge staan (tenminste, zie daar meestal 3x VIRM-IV staan, met de s2800 was dat 2x VIRM-VI).

Opstarten en eindigen gebeurd op Zpge volgens mij. (Zp heeft niet meer zoveel opstelcapaciteit meer)
Bedankt voor je antwoord. Had hier wel eens gelezen dat destijds de s2800 tussen de spitsen door ook naar Zp(ge) werd gereden, vandaar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Er blijft sinds dienstregeling geen enkele 1500 meer achter in Deventer. Ze keren allemaal terug naar Amsterdam C. De 2800 komt hier ook niet meer sinds de nieuwe dienstregeling. Waar die VIRM vandaan komt kan ik zo gauw niet vertellen.
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen

Bericht door Ronald »

Misschien dat er toch wel wat nodig is in Deventer, want 's morgens vertrekken er vijf s1500'en uit Deventer terwijl er maar vier aankomen. 's Middags vertrekken er vier terwijl er maar drie aankomen.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen

Bericht door zone5324bericht... »

een aantal jaren geleden was er een liedje met een videoclip waarmee het leek alsof je in de trein zat.
de dingen die tijdens de rit (dus tijdens het liedje) kwamen op de beat van het liedje langs.
weet iemand misschien welk liedje dit ook alweer is?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten