Korte vragen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zie lijn 8 geregeld zijn reizigers uit laten stappen op Busstation Zuid, dus ik zou in die bus blijven zitten als ik jou was. Je kunt op de Bleekstraat ook verkeerd gokken namelijk, want niet alle streeklijnen stoppen daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Waarom is de treinserie s11700 eigenlijk zo raar genummerd? In de richting Amersfoort -> Utrecht volgt deze de gebruikelijke ophoging met 2 (t11720 rijdt dus tussen de t1718 en t1722 in), maar de andere kant op heb je bv. een t1759 gevolgd door een t11759 en dan in het volgende uur de t1763 en t11763.
De vuistregel dat de aansluitende treinen gelijke eindcijfers hebben gaat hierdoor ook niet meer geheel op, de s1600 en s11600 volgen namelijk weer wel de gebruikelijke nummerregels.
De vuistregel dat de aansluitende treinen gelijke eindcijfers hebben gaat hierdoor ook niet meer geheel op, de s1600 en s11600 volgen namelijk weer wel de gebruikelijke nummerregels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Inderdaad ja.
Op een reisje Rtd - Amf krijg ik de t2849 met aansluiting op de t11747, daarna komt de t12549 en daarna de t2851 met aansluiting op de t1751. :?
Bij een reisje Gvc - Amf heb je ook dat de t2049 aansluiting geeft op de t547. :?
Op een reisje Rtd - Amf krijg ik de t2849 met aansluiting op de t11747, daarna komt de t12549 en daarna de t2851 met aansluiting op de t1751. :?
Bij een reisje Gvc - Amf heb je ook dat de t2049 aansluiting geeft op de t547. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Heeft ongetwijfeld met aansluitingen te maken met dezelfde nummertjes. Nu heb je namelijk eerst de t11763 en daarna t1765, klopt het toch ook weer ;)Daniel schreef:Waarom is de treinserie s11700 eigenlijk zo raar genummerd? In de richting Amersfoort -> Utrecht volgt deze de gebruikelijke ophoging met 2 (t11720 rijdt dus tussen de t1718 en t1722 in), maar de andere kant op heb je bv. een t1759 gevolgd door een t11759 en dan in het volgende uur de t1763 en t11763.
De vuistregel dat de aansluitende treinen gelijke eindcijfers hebben gaat hierdoor ook niet meer geheel op, de s1600 en s11600 volgen namelijk weer wel de gebruikelijke nummerregels.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen
Als er een t1763 is hoort er geen t1765 te zijn (bij een treinserie die een uurdienst rijdt). Overigens is mijn conclusie dat treinnummering niet meer zo belangrijk is (als het maar steeds verschillende nummers zijn) en er daarom nogal veel rare uitzonderingen zijn. Zo rijdt ook de hele serie s2600 via Schiphol, behalve 1 trein...
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen
ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...
Re: Korte vragen
Dat lijkt me dan ook echt werkelijk waar helemaal nergens goed voor.zone5324bericht... schreef:ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen
Wel :Y Nummers ghe. Ghehe. Ghe. Nummersnummers Ghehe.
Re: Korte vragen
Volgende maand ga ik 5 dagen naar berlijn, echter wil ik 1 dag naar szczecin gaan, iemand een idee of er goedkopere tickets hier voor te krijgen zijn?. Via DB reisplanner betaal je op de terugweg zowat het dubbele.
Re: Korte vragen
Kijk even op de site van de VBB: http://www.vbb.de/de/article/ausflugszi ... n/987.html :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen
vroeger zat er wel meer lijn in.deadlock schreef:Dat lijkt me dan ook echt werkelijk waar helemaal nergens goed voor.zone5324bericht... schreef:ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...
toen was het de bedoeling, dat in Utrecht zoveel mogelijk treinen met hetzelfde staartnummer op hetzelfde moment of in hetzelfee uur reden.
alleen is die lijn niet meer zo strak aangehouden en zijn daardoor de verschillen groter geworden...
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Weet je het zeker? Misschien is het gewoon een bedrijfspas met pincode. Gebruiken we bij GVB ook. Alleen is onze bedrijfspas van alles tegelijk: OV-chipkaart, toegangspas, depotpas (kaartjes) en logischerwijs ook identificatiemiddel.microshit schreef:Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Welke (vuist)regel geldt er voor het maken van een extra stop van een trein? ik zelf dacht altijd dat dit twee minuten was, maar kan dit verschillen per materieel of baanvak(snelheid)? Is er iemand die mij precies kan uitleggen hoe dit 'geregeld' is? Alvast bedankt! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Bron ardan? Ik dacht altijd dat het slechts 1, 5 is voor sprinters en inderdaad 2 voor ic's.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen
het leek werkelijk om een pinpas te gaan, baliemedewerkster noemde ook en bedrag en werd op de kassa aangeslagen. Grootgeld van de chauffeur in de bus komt/gaat ook nog wel eens in diverse portemonneeshauptbahnhof schreef:Weet je het zeker? Misschien is het gewoon een bedrijfspas met pincode. Gebruiken we bij GVB ook. Alleen is onze bedrijfspas van alles tegelijk: OV-chipkaart, toegangspas, depotpas (kaartjes) en logischerwijs ook identificatiemiddel.microshit schreef:Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.
Re: Korte vragen
Geen idee, ergens op dit forum gelezen, geen zin om het op te zoeken doeiThom91 schreef:Bron ardan? Ik dacht altijd dat het slechts 1, 5 is voor sprinters en inderdaad 2 voor ic's.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
In de vorige dienstregeling reden de VIRM's die de s2800 eindigden in Dv toch leeg door naar Zp om daar de volgende inzet af te wachten? Gebeurt dit nog steeds met de s1500? En zo ja, gebeurt dit ook na de avondspits om daarna de ochtendspits weer in Dv te beginnen? In Dv is best wat opstelcapaciteit voorhanden, waarom wordt er dan door gereden Zp?
Re: Korte vragen
Tussen de spitsen blijven ze op Dvge staan (tenminste, zie daar meestal 3x VIRM-IV staan, met de s2800 was dat 2x VIRM-VI).
Opstarten en eindigen gebeurd op Zpge volgens mij. (Zp heeft niet meer zoveel opstelcapaciteit meer)
Opstarten en eindigen gebeurd op Zpge volgens mij. (Zp heeft niet meer zoveel opstelcapaciteit meer)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen
Bedankt voor je antwoord. Had hier wel eens gelezen dat destijds de s2800 tussen de spitsen door ook naar Zp(ge) werd gereden, vandaar.MdJ schreef:Tussen de spitsen blijven ze op Dvge staan (tenminste, zie daar meestal 3x VIRM-IV staan, met de s2800 was dat 2x VIRM-VI).
Opstarten en eindigen gebeurd op Zpge volgens mij. (Zp heeft niet meer zoveel opstelcapaciteit meer)
Re: Korte vragen
Er blijft sinds dienstregeling geen enkele 1500 meer achter in Deventer. Ze keren allemaal terug naar Amsterdam C. De 2800 komt hier ook niet meer sinds de nieuwe dienstregeling. Waar die VIRM vandaan komt kan ik zo gauw niet vertellen.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen
Misschien dat er toch wel wat nodig is in Deventer, want 's morgens vertrekken er vijf s1500'en uit Deventer terwijl er maar vier aankomen. 's Middags vertrekken er vier terwijl er maar drie aankomen.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen
een aantal jaren geleden was er een liedje met een videoclip waarmee het leek alsof je in de trein zat.
de dingen die tijdens de rit (dus tijdens het liedje) kwamen op de beat van het liedje langs.
weet iemand misschien welk liedje dit ook alweer is?
de dingen die tijdens de rit (dus tijdens het liedje) kwamen op de beat van het liedje langs.
weet iemand misschien welk liedje dit ook alweer is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten