NS roept om als trein op tijd is

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Thom91 »

DEN HAAG - Conducteurs van de NS moeten hun passagiers verplicht laten weten wanneer de trein op tijd is aangekomen op een station. Al sinds een jaar wordt aan alle conducteurs in Nederland gevraagd om reizigers via de omroepinstallatie in te lichten.

Conducteurs van de NS deden dat nog niet zo vaak. Daarom hebben alle conducteurs een brief van de NS ontvangen, waarin nadrukkelijk staat dat ze het moeten omroepen. Dat meldt Omroep West.

Bron en meer
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Klaasje »

Windowdressing. Ook van de afdeling commercie zeker?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door VIRM »

Het is alleen handig als je een aansluiting moet halen (en als de conducteur ook omroept welke aansluitende treinen er kunnen worden gehaald). Maar dan zou hij dus ook het spoor moeten omroepen waarop de trein binnenkomt en (als de trein niet op tijd rijdt) de vertraging.
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door find_your_spot »

Iedere keer als een conducteur in mijn trein omriep dat deze trein op tijd was vertrokken of aangekomen, brak bij het volgende station complete chaos uit vanwege een willekeurige storing, ongeluk of vul zelf maar in.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Fles »

Tsja, informatievoorziening is informatievoorziening :') Ook als mensen het niet nodig hebben :X Maar daarmee los je het gebrek aan informatievoorziening BIJ VERSTORINGEN niet op natuurlijk. Dus inderdaad: Window dressing.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door julsteren »

Ik heb het nog nooit gehoord maar toch,

Conducteur: ''Welkom in de sprinter naar Enschede, we zijn zojuist op tijd vertrokken uit Almelo de Riet.''
Reactie reiziger: '''Zo, dat is ook voor het eerst dat een trein op tijd vertrekt hier.''
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door iljitsch »

Wie kan het wat schelen dat je op tijd vertrokken bent? Je bent vertrokken en je zit erin. De vraag is nu of je op tijd aan gaat komen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Fles »

Bij vertrek helemaal inderdaad :') Dan klinkt het als "We zijn net begonnen en er is nog STEEDS niks mis gegaan! _O_ "

:')
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door JWM »

Och, er wordt ook vaak genoeg omgeroepen dat de trein stil staat voor een rood sein.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door webguy »

Overigens zit de Telegraad natuurlijk deels gewoon lekker te spuwen... Conducteurs roepen nu sowieso vaker om, ook als er wel vertraging is met de reden waarom en hoe lang het nog gaat duren. Dat is wel info waar je wat aan hebt toch? Tuurlijk is het psychologisch - handelingsperspectief bieden aan de reiziger maakt ze een stuk tevredener. De AH doet het ook door je terug te laten komen voor bonus aanbiedingen die op zijn, of door A-merken op ooghoogte te zetten en Euroshopper onderaan. Is het daarom ook fout?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Daniel »

Ook al eens gehad dat de HC al omgeroepen had dat we op tijd aankwamen waarna we vervolgens meerdere minuten voor een rood sein hebben staan wachten op een vrij spoor, de timing is voor dit soort dingen dus ook wel behoorlijk cruciaal.

Gisteren nog een HC gehad die omriep dat we aankwamen op de "in het spoorboekje gepubliceerde tijd", dat kan dus elke tijd zijn: bij gebrek aan een uitgegeven spoorboekje is er geen reiziger die weet welke tijd daarin staat :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door deadlock »

find_your_spot schreef:Iedere keer als een conducteur in mijn trein omriep dat deze trein op tijd was vertrokken of aangekomen, brak bij het volgende station complete chaos uit vanwege een willekeurige storing, ongeluk of vul zelf maar in.
Jij was die zwartrijder toch? Geen recht van spreken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Ardan »

Wees eens lief *O*
Ik doe ook maar wat
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Bram »

Doet me sterk denken aan een Ryanair-landing.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door fogeltje »

Tja, als op tijd rijden de uitzondering wordt, dan moet je dat wel omroepen. Bedraagt de vertraging één tot tien minuten? Standaard, niet omroepen. Bij elke afwijking hiervan (geen vertraging, +11 of meer, dan omroepen).
"Een touringcar is geen bus"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS roept om als trein op tijd is

Bericht door Ennes »

Bram schreef:Doet me sterk denken aan een Ryanair-landing.
Geniaal, ik wil ook zo'n leuk triomf melodietje.

Gelijk maar standaard inbouwen als servicebericht in SLT en SGMm

Ik vind het omroepen dat de trein op tijd is eerlijk gezegd een beetje overbodig, en om diverse redenen.

Ik vind het nogal borstklopperig overkomen naar de reiziger, op tijd rijden is immers wat de reiziger gewoon verwacht. Het heeft bijvoorbeeld wel een meerwaarde als een trein te laat vertrokken is, en de vertraging heeft ingelopen, dan kan je een reiziger die zijn aansluiting eigenlijk al had opgegeven, alsnog attenderen dat hij deze gewoon kan halen.

De reiziger die op hete kolen zit (aansluiting moet halen), die zit al ruim voor aankomst de seconden te tellen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten