OVer je OV-Chipkaart #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:Waar het eerst voorbehouden was aan Arriva, Veolia en Syntus kom ik nu ook bij Connexxion steeds vaker slecht werkende chipkaartlezers tegen waarbij je je kaart echt op de lezer moet houden (zelfs een hand ertussenin zorgt al dat 'ie niks doet) en hij het zelfs dan soms nog niet doet.
Probeer de kaart eens ongeveer een centimeter van de kaartlezer te houden. Vaak werkt dat beter dan wanneer je de ov-chipkaart tegen de chipkaartlezer aandrukt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Daniel »

Dat doe ik dus al zo ongeveer, maar juist in dat geval doen ze het dan niet. Pas als je de kaart er echt tegenaan houdt reageren ze in dit geval. En soms ook helemaal niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door wwijker »

Is het bij Arriva onmogelijk om op een persoonlijke ov-chipkaart welke eerder gebruikt is als studenten ov een product te laden? Heb nu geen studentenreisrecht meer en wil daarom voor deze ov-chipkaart via de website 'arriva altijd vrij' aanvragen. Maar na het intypen van het ov-chipkaart nummer in de webshop komt telkens: 'Dit tarief is niet beschikbaar voor de opgegeven OV Chipkaart'. Ongeacht het product of de regio die je selecteert.

Betekent dit dat je dus persé een nieuwe ov-chipkaart aan moet vragen (dus €7,50 en 2 weken wachten?!) :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Als je reisrecht is verlopen zou ik als de bliksem bij de NS melden dat dat het geval is, dan krijg je een korting van 50 euro (lees: gratis Altijd Korting) en dan kan je ook een gratis chipkaart bij aanvragen. Daar staat dan 2 weken voor maar de kaart is meestal binnen een week in huis, en dan kan je daar ook je Arriva Altijd Vrij op plaatsen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door wwijker »

Dat heb ik gedaan, en die dalkorting van NS staat dus op de exstudenten ov-chipkaart. En de bedoeling was dus om daar ook het Arriva product op te zetten, maar dat werkt dus niet. :| Schijnbaar is het bij Arriva onmogelijk om producten op oudstudenten-ovchipkaarten te zetten, terwijl dit bij NS dus wel gewoon kan. Wordt dus door Arriva weer op extra kosten gejaagd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

En als je naar het loket / de klantenservice van Arriva gaat. Kunnen ze je dan niet helpen?
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door wwijker »

Bij de klantenservice weten ze het niet. En het dichtsbijzijnde Arriva loket is echt heel ver weg, terwijl hier in de Achterhoek heel wat Arriva treinen en bussen rijden is er in de wijde omtrek geen Arriva store te vinden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

wwijker schreef:Bij de klantenservice weten ze het niet. En het dichtsbijzijnde Arriva loket is echt heel ver weg, terwijl hier in de Achterhoek heel wat Arriva treinen en bussen rijden is er in de wijde omtrek geen Arriva store te vinden.
Geen Arriva store :? . Dat is vreemd. Is het wel de bedoeling dat er eentje komt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Daniel »

Er zit er gewoon eentje in Doetinchem hoor, in het stationsgebouw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door wwijker »

Syntus had daar idd een loket, maar Arriva heeft dat niet overgenomen en dus is sinds de komst van Arriva het loket gesloten.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Freek »

Buiten dat moet het gewoon kunnen, studentenkaarten zijn exact Hetzelfde als normale ovc.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Waar het eerst voorbehouden was aan Arriva, Veolia en Syntus kom ik nu ook bij Connexxion steeds vaker slecht werkende chipkaartlezers tegen waarbij je je kaart echt op de lezer moet houden (zelfs een hand ertussenin zorgt al dat 'ie niks doet) en hij het zelfs dan soms nog niet doet.
Is dat nou gewoon slijtage of iets anders? Het gaat opvallend genoeg in alle gevallen tot nu toe om de kaartlezer bij de instapdeur namelijk, juist het exemplaar dat het vaakst gebruikt wordt dus (want bij de uitstapdeur worden de uitcheckende passagiers over twee lezers verdeeld)
Klopt, ik heb het ook regelmatig in de Connexxion-bus. Bij de voordeur lukt het inchecken niet, bij de achterdeur vervolgens wel. Trouwens gisteren weer een bus waar de kaartlezers ook nogal wat nukken hadden. Bij zeker de helft van de uitstappers kwam het rode lampje met de melding "laat kaart opnieuw lezen". Probleem van deze melding is dat de transactie toch uitgevoerd wordt, bij het opnieuw laten lezen van de kaart wordt er dus weer ingecheckt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door fogeltje »

Ik wilde vandaag Breng Vrij verlengen. Niet genoeg geld op de bankrekening. Dus toen ik thuis was eerst geld van spaar- naar gewone rekening. Gekocht in TLS webwinkel met ingang morgen. Kreeg een mailtje dat het klaargezet is. Maar denk je dat de apparaat wat had? Nee. Gvd. Morgen om 8 uur nog maar een keer proberen als de winkel opengaat, 8:26 gaat de bus alweer.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door VIRM »

De topografische kennis van Connexxion Zaanstreek rammelt weer een beetje.

Een hele poos geleden was er het probleem dat bij aankomst op station Zaandam bij het uitchecken 'Zaandam, Albert Heijnweg' op het transactieoverzicht verscheen. Dat probleem werd opgelost.
Nu zie ik diverse malen 'Zaandam, Vinkenstraat' op mijn transactieoverzicht staan, terwijl ik gewoon netjes op het station heb uitgecheckt (of toen we zowat op de kruising vlak voor het station reden).
Misschien vinden de bussen van Connexxion Zaanstreek het busstation gewoon ronduit prut? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Het zou mij niets verbazen als dat pronkpaleis boven het busstation ervoor zorgt dat het GPS-signaal niet goed doorkomt en daardoor InfoXX problemen met de locatiebepaling heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door fogeltje »

In Nijmegen speelde iets soortgelijks op lijn 300 richting Heyendaal. Bij een check-in op het station werd je altijd ingecheckt op een halte eerder. Volgens de Breng twitterman had dat te maken met een waypoint radius. Naar aanleiding van mijn melding had hij dat doorgegeven en was het binnen een dag gefixt. Kwestie van straal vergroten.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Het zou mij niets verbazen als dat pronkpaleis boven het busstation ervoor zorgt dat het GPS-signaal niet goed doorkomt en daardoor InfoXX problemen met de locatiebepaling heeft.
'Pronkpaleis' is eigenlijk best wel een toepasselijke omschrijving. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door fogeltje »

Wijf kan niet inchecken in een Breng-bus op lijn 99. Ze heeft een studentenweekkaart en heeft nog nooit van saldo gehoord. "Doe mij dan maar een dagkaart ofzo". "Die hebben we niet, ga maar zitten."

WTF? Dan had ik ook wel gratis willen reizen! Zeker gezien ik net toevallig ook een probleem met mijn Breng Vrij abonnement had (kon het niet op de kaart zetten terwijl het wel klaar stond, in Nijmegen is het gelukt). Maar dat is eigen falen (ik was op het nippertje) dus ik reis netjes op saldo. Maar zo iemand mag dan wel gratis mee? Geen begrip voor. Of je laat iedereen gratis reizen, of niemand. Als het nu een defect aan kaart of apparatuur is, dan is het wat anders. Maar dit is gewoon domheid. Het eerste wat ik deed toen ik mijn eerste SOV kreeg was een roze strippenkaart aanschaffen zodat ik ook in het weekend kon reizen met de bus.

Dit had ze in de trein eens moeten proberen :')

En nog sterker, voor haar stapte een gast in en die wilde een dagkaart (die wist dat Arriva dagkaarten heeft, maar dus niet dat Breng ze niet heeft)...die mocht ook zo gaan zitten. Dat is gewoon respectloos tegenover je andere reizigers die netjes betalen (was niet de enige die zich daaraan irriteerde). De volgende keer dat ik problemen met mijn abonnement heb stap ik als laatste in om te kijken of mensen voor mij dit weer flikken en vraag ik dan ook gewoon om een dagkaart. Ik had gehoopt op controle onderweg.

Mijn probleem lijkt overigens aan het ophaalpunt in het dorp te liggen. Gisterenavond kon ik het niet ophalen, vanochtend weer niet. "Kan nu geen producten ophalen, probeer laten nog eens" of zoiets. Ik kreeg dezelfde melding op mijn tweede kaart waarvan ik weet dat er niets voor klaar staat. In Nijmegen aan het loket kon de dame het zo snel ook niet zien. Ze liep toen even mee naar een NS-automaat. En uiteraard stond het daar netjes te wachten voor me. Had ik eigenlijk wel kunnen weten :')

Goed, abo werkt weer, dat is zeker wel fijn, ben blij dat ik het nu geregeld heb. Volgende keer zorg ik dat ik contant geld pin twee dagen van te voren en koop ik het weer fysiek aan het loket. Geen problemen met webwinkel of erachter komen dat er weer te weinig geld op mijn rekening staat :') (dat was natuurlijk een dikke faal van mijn kant)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door marvinkok »

Bij Breng zijn toch ook gewoon Buzzers te koop als dagkaart?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door fogeltje »

marvinkok schreef:Bij Breng zijn toch ook gewoon Buzzers te koop als dagkaart?
Geen idee? Ik zag inderdaad een tijdje terug wel een vaag kaartje in de bus waarvan ik niet wist wat het was. Maar die chauffeur zei "heb niks". Mij viel overigens op dat hij sowieso maar een mager plankje had, alleen maar de KAN enkeltjes en de Breng retour- en kidskaartjes. Brabo enkeltjes misten terwijl elke Brengchauffeur die dient te hebben (de Dalurendagkaarten van Brabant dus niet).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
marvinkok schreef:Bij Breng zijn toch ook gewoon Buzzers te koop als dagkaart?
Geen idee? Ik zag inderdaad een tijdje terug wel een vaag kaartje in de bus waarvan ik niet wist wat het was. Maar die chauffeur zei "heb niks". Mij viel overigens op dat hij sowieso maar een mager plankje had, alleen maar de KAN enkeltjes en de Breng retour- en kidskaartjes. Brabo enkeltjes misten terwijl elke Brengchauffeur die dient te hebben (de Dalurendagkaarten van Brabant dus niet).
Jep Buzzer is gewoon geldig in Nijmegen.
Zijn de Brabo-ritkaartjes geldig op lijn 99 op een Brengbus ? Dan de Brabo dalurenkaartjes ook, lijkt me. Uiteraard t/m Grave.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door fogeltje »

Zowel Breng en Arrivabussen hebben zowel de Brabo enkeltjes als de KAN-enkeltjes. In Uden koop je eerst een Brabo enkeltje, dat is zelfs geldig tot aan Nederasselt geloof ik, conform de oude dagkaarten (maar pin me daar niet op vast) zodat een 4 euro KAN enkeltje zou moeten volstaan. Arriva-chauffeur hebben ook de KAN-retourtjes en kindkaartjes. Maar de nieuwe dalurendagkaart is alleen bij Arriva te koop. Hij is wel geldig op lijn 99 en op de hele lijn, als je hem al hebt, maar je kunt hem niet kopen bij Breng (zo stond het in die folder die even online heeft gestaan en weer weg is tenminste en ik heb ook geen enkele chauffeur met die dalurendagkaartjes gezien, maar wel een keer dat er instapper met zo een kaart was).

Dat laatste is dan inderdaad wel vrij krom. Je kunt hem bij Breng niet kopen, maar als je hem toch hebt, is het op de gehele lijn geldig. Maar daar moet ik niet al te hard over zeuren, want Breng Vrij is immers ook op de gehele lijn bij beide vervoerders geldig en je kunt die alleen bij Breng/Connexxion kopen, niet bij Arriva (of TLS).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: Dat laatste is dan inderdaad wel vrij krom. Je kunt hem bij Breng niet kopen, maar als je hem toch hebt, is het op de gehele lijn geldig. Maar daar moet ik niet al te hard over zeuren, want Breng Vrij is immers ook op de gehele lijn bij beide vervoerders geldig en je kunt die alleen bij Breng/Connexxion kopen, niet bij Arriva (of TLS).
Tja of dat krom is... anders zit zijn hele plankje vol.
Destijds was dat in Deurne ook.
De dalurenkaartjes van Brabant en al die andere GOV 1 en 2 zooi waren WEL geldig op lijn 27 en 75 van Veolia Limburg (27 tot provinciegrens, en 75 t/m Meijel Busstation) maar niet te koop.

Over die chipkaartproducten.
Ik had gedacht dat er één overkoepelde organisatie was als www.ovchipkaart.nl maar nee: niet alle producten staat erop :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg: :neg:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door marvinkok »

fogeltje schreef:
marvinkok schreef:Bij Breng zijn toch ook gewoon Buzzers te koop als dagkaart?
Geen idee? Ik zag inderdaad een tijdje terug wel een vaag kaartje in de bus waarvan ik niet wist wat het was. Maar die chauffeur zei "heb niks". Mij viel overigens op dat hij sowieso maar een mager plankje had, alleen maar de KAN enkeltjes en de Breng retour- en kidskaartjes. Brabo enkeltjes misten terwijl elke Brengchauffeur die dient te hebben (de Dalurendagkaarten van Brabant dus niet).
Wat is een mager plankje, hier hebben we alleen kaartjes van €2,20, €3,30 en de buzzer. Das nog minder op je plankje ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Freek »

De Buzzer is dacht ik bij Breng alleeen te koop aan het loket en bij de Ako. Of er ergena een Ako in het brenggebied zit weet ik zo niet.


Dat de webshop van ovchipkaart.nl niet alle producten aanbiedt komt doordat de shop technisch te klein is. Ze hadden ruimte voor eeen aantal producten, maar hadden er niet opgerekend dat elke regio een verscheidenheid aan producten zou krijgen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten