OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Cookie »

Te Ede-Wageningen werd de Protos gisterochtend op spoor 4 binnengenomen, er werd doorgereden tot het einde van het perron... Het gebruikelijke spoor 1 was gewoon vrij, zal wel een gevalletje roestrijden zijn geweest :P .
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Is een lekkere wandeling geweest dan :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Ik zag net een witte Thalys rijden. t9342 is waarschijnlijk ook het witte stel. Iemand een idee wat dat voor stel is?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

Het eerste wat in mij opkomst is het ex-Fortis of Kuifje (?) stel, maar ik neem aan dat deze al naar de standaard livrei zijn.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Sinds een tijdje rijdt stel 4331 met stickers rond, en die zag ik vanmorgen ook richting Asd rijden (trein t9311). Is dit 'm? :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Dat is een witte folie met erop portretten van normale mensen uit onder andere Rotterdam en Parijs. Deze Thalys staat voor de Europese Identiteit 'United in Diversity - European Attitudes'

Zie ook de website van het Franse Voorzitterschap
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

In de wisselstraat tussen Gn en Gerp waren ze ook lekker aan de knutsel met de wissels, waardoor de treinen richting Nsch van 4b vertrekken en niet stoppen in Gerp.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

Donderdag in t849 een kwartier vertraging opgelopen bij Ht. Eerst voor Ht stilgestaan omdat we een trein voor moesten laten. Na een paar minuten kwam eindelijk een goederentrein vanuit de richting Nm, en uiteraard stond die in het station gewoon weer naast ons; en mochten wij eerder weg. Waarom we niet voor de goederentrein langs konden; wij reden immers op tijd en liepen nu pas vertraging op. De enige reden die ik kan bedenken: er gingen vlak na het kruisen van de goederentrein een tweetal treinen (een s3500 met V/T en een stoptrein naar Ut) in de richting Ut, waardoor de goederentrein anders daarop had moeten wachten en een trein uit de richting Nm daar weer achter zou komen te hangen... Het leek vrij zinloos, in elk geval!

Vervolgens vlak na Ht een snelremming. Was er een rijweg naar Tb ingesteld i.p.v. naar Ehv. ;-) Even wachten, stukje achteruit, weer even wachten, en uiteindelijk toch weer verder naar Ehv... Vertraging daar: inmiddels +15. Hoe kan zo'n fout gemaakt worden? Trdl die iets handmatigs probeert te doen en dat verleerd is? ;-)

In Rm nog steeds vertraging, en ik was al bang dat de stoptrein naar Mtr voor ons uit gestuurd zou zijn, en de vertraging op zou lopen, maar nee: die stond in Rm nog op ons te wachten! Wij +15, de stoptrein zo'n +10. In Mt aangekomen hoorde ik dat de stoptrein naar Mtr vandaag niet reed: die zal dus wel gekeerd zijn in Mt om de vertraging niet door te laten werken...

Gisteren op weg van Amr naar Ddr viel t9228 uit, maar gelukkig wordt die op 3 minuten gevolgd door een binnenlandse IC. Stond er wel van te kijken dat die door 1 extra stop 5 minuten langer onderweg is. 's Avonds op de terugweg toevallig op Teletekst aan het kijken, omdat ik benieuwd was of de +99 die aangegeven werd op m.ns.nl voor een THA het technisch maximum was, maar nee: hij had 99 minuten vertraging. Wel daar gezien dat er een ongeval was gebeurd tussen Utg en Amr, en er geen treinen reden. Op m.ns.nl was echter niks te vinden. Onduidelijkheid dus: net gebeurd, dus geen bussen, omreis via Hn zou +114 betekenen. Uiteindelijk op Asd werd ook op m.ns.nl gezegd dat er geen treinen reden, maar IC t3078 toch, en repte de omroep nergens over. Pas na Zd was de melding ook geactualiseerd op m.ns.nl: treinen reden weer, maar nog wel vertragingen. En dat klopte: de treinen uit Amr naar Hlm/Asd reden nog met tot +60, allemaal een paar minuten achter elkaar aan. ;-) Wij kwamen aan met 1 minuut vertraging.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Over die rijweg bij Den Bosch; die kan ook verkeerd in het plan staan. (lijkt me waarschijnlijker)
Waarom via Hoorn +114? Als ik op .12 in Amr sta en ipv de t3000 via Hoorn naar Asd ga kom ik ongever 38 minuten later aan. (wat in de avonduren bij de uurdienst van t3400 68min kan zijn)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Over die rijweg bij Den Bosch; die kan ook verkeerd in het plan staan. (lijkt me waarschijnlijker)
Waarom via Hoorn +114? Als ik op .12 in Amr sta en ipv de t3000 via Hoorn naar Asd ga kom ik ongever 38 minuten later aan. (wat in de avonduren bij de uurdienst van t3400 68min kan zijn)
Laat op de avond, had een overstap in Hn geweest van 1 uur en 3 minuten, omdat er meer dan een uur tussen de een-na-laatste en laatste trein zit. ;-)
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Thijs »

De IC van 6.58 van Nijmegen naar Zwolle speelde voor stoptrein tussen Nijmegen en Arnhem waardoor in Zutphen de overstappende reizigers een half uur moesten wachten (de IC van een half uur later was trouwens ook te laat voor het overstappen).

Een in mijn ogen ongelooflijke beslissing. Ten eerste zadel je de overstappende reizigers op met een +30 en dat is erg veel. Ten tweede ben ik tegenwoordig blij als ik een overstap in Zutphen of Deventer haal, de NS stelt me continu teleur in het bieden van een betrouwbare reis. Ten derde stopte de IC Nijmegen-Zwolle van 6.58 en je had beter de IC van 6.52 van Nijmegen naar Den Haag kunnen laten stoppen omdat (1) er toch al in Elst gestopt wordt, dus je hebt maar 2 extra stops i.p.v. 3 (2) die trein speling heeft en in Arnhem tijd genoeg heeft voor de kering en (3) de IC naar Zwolle er netjes achteraan rijdt met nauwelijks vertraging.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Frank »

Thijs schreef:Ten derde stopte de IC Nijmegen-Zwolle van 6.58 en je had beter de IC van 6.52 van Nijmegen naar Den Haag kunnen laten stoppen omdat (1) er toch al in Elst gestopt wordt, dus je hebt maar 2 extra stops i.p.v. 3 (2) die trein speling heeft en in Arnhem tijd genoeg heeft voor de kering en (3) de IC naar Zwolle er netjes achteraan rijdt met nauwelijks vertraging.
Uit welk materieel bestond die trein?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Thijs »

I have no idea.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Frank »

Als het 10 bakken V-IRM zijn, zoals voorspeld op Somda, past dat ding niet langs Arnhem-Zuid en Nijmegen-Lent :wink: . Dan is in ieder geval dat raadsel opgelost.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Thijs »

Aha..:o dat 10 bakken niet langs Arnhem Zuid en Lent passen, dat wist ik niet en had ik ook niet verwacht. Dank. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

- vanmorgen hoorde ik Tuffie een trein met +20 aankondigen, mag ze tegenwoordig ook vertragingen van meer dan een kwartier omroepen?
- in de t4265 trof ik LED-frontseinen-proefstel 2973... die ledjes zijn nog best fel zeg.
- de t9256 met +5 en de t2267 reden redelijk gelijk op van Lombardijen naar Dordrecht: de eerste op het buitenspoor en de andere op het binnenspoor. Een beetje logisch nadenkend persoon zou dan de t9256 naar spoor 5 in Dordrecht sturen, zodat de treinen geen last van elkaar hebben.
Maarja, ProRail Rotterdam en logisch nadenken... de t9256 ging van het planmatige spoor 4 en de t2267 naar 5 waardoor ze elkaar moesten kruisen en de t2267 zoveel vertraging opliep dat 'ie net zo goed gewoon naar spoor 4 had gekund :roll: Gevolg was nu dat ook de binnenkomende t2167 een aankomstvertraging opliep...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

^^ Dat is niet nadenken, dat is ARI gewoon zijn werk laten doen :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

En dat gebeurt zo vaak dat de 9200 wat mij betreft het beste gewoon planmatig vanaf spoor vijf kan vertrekken, net als 'vroeger'.
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

@ Reiziger Ddrs
vanmorgen hoorde ik Tuffie een trein met +20 aankondigen, mag ze tegenwoordig ook vertragingen van meer dan een kwartier omroepen?
Als een trein met +17 minuten wordt ingevoerd, gaat Tuffie op 2 minuten voor vertrektijd omroepen dat de trein over ongeveer 20 minuten vertrekt :wink: De vertraging is dan afgerond 15 minuten. Dat is de enige manier/tijdstip om Tuffie 20 minuten te horen zeggen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:^^ Dat is niet nadenken, dat is ARI gewoon zijn werk laten doen :mrgreen:
Nee inderdaad, dachten ze maar na :P Enne, 'tis natuurlijk maar half ARI z'n werk laten doen want er was wel degelijk een trein gespoorwijzigd... de verkeerde alleen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Vanmiddag rond 16:00 stond de schone 9559 (display: Zwolle) aan de reeds smerige 9554 (display: Rotterdam C.) gekoppeld op spoor 3 van Amf te niksen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Paar dagen geleden stonden er ook al 2 nieuwe Virms op het middenspoor in Amf. Geen idee of het dezelfde waren?
Zag deze 2 idd vanmiddag staan (was er om 16.05 voor een overstap) Die aan de westzijde was aanzienlijk feller in kleur. Zal inderdaad wel door het ontbreken van wassen komen, hoop in ieder geval niet dat de kleuren extreem snel vaal worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Het leeg materieel voor trein t5016 (wat in het kader van de efficiëntie van Den Haag :!: naar Dordrecht komt) heeft vanmorgen Dordrecht niet gehaald. Op Rotterdam Lombardijen was het kennelijk nog wel op tijd, want daar stond 4x V op het kopspoortje klaar om later de t5016 te gaan rijden.

Verder nog een los V'tje in de t2123, lekker kort IC'tje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Vanmorgen werd in Gn omgeroepen dat de t8400 op 3b zou binnenkomen (en de t30415 daar dus zou vertrekken). Toen de trein binnenkwam bleek waarom: de trein bestond uit 9 bakken, da's één bak te lang voor 1b. Zag er wel fraai uit, zo'n lange sleep GTW :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Mag dat wel worden gereden met enkel een machinist?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten