Nieuwe metro Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

robert55 schreef:die stem mocht willen datti als Philip Bloemendaal klonk, niet dus.
Misschien die voorlichter met z'n zuidhollandse accent? Watterleauplehéin
Het gaat om de ouderwetse intonatie in het algemeen, niet of het exact Bloemendaal is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Suus »

R-Flow schreef:
Vinny schreef:De lijnfilm lijkt ook niet helemaal voorbereid op de opening van de Noord-Zuidlijn, of lijkt dat maar zo?
Misschien dat ze dan eindelijk overgaan op M1, M2, etc... Hoop wel dat ze zo intelligent zijn om de 51 naar M5 om te nummeren. Dat we niet binnen twee jaar met M2 - M5 zitten i.p.v. M1 - M4
Dat boeit net zo veel als het feit dat er lijn 15 een bus is in plaats van een tram :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Het klot dat de routestrips zijn voorbereid op de Noordzuidlijn, je kan de lampjes ook door de folie heen voelen.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Mojito »

Off topic over Philip Bloemendal: ik kan me nog vaag een item over de Noord/Zuidlijn herinneren, in Nova of voorloper NOS-Laat was dat, eind jaren '90. In die reportage hoorde je Philip Bloemendal, die toen nog net leefde, met zijn zo kenmerkende stem op de Oostlijn-manier zeggen: "Het vólgende statión is Búikslotermeerpléin... éindpunt" en na een stilte volgde voor de reportage een ironisch "tot mínstens twééduizendtwíntig", want het ging over het feit dat de geplande N/Z vooralsnog niet meer dan een stadslijntje zou worden. (Met de kennis van nu kunnen we stellen dat hij er net zo goed ook 2050 of 2080 van had kunnen maken :)). Dat filmpje zou ik nog wel eens willen zien.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Suus »

Je zou kunnen kijken of je het kan vinden via http://zoeken.beeldengeluid.nl en het dan eventueel kunnen bestellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Mojito »

Op Skyscrapercity stond de foto er nog (van metronieuws):

Afbeelding

Er is zelfs met een verlengde Ringlijn rekening gehouden :D .
足元にご注意下さい
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Dat boeit net zo veel als het feit dat er lijn 15 een bus is in plaats van een tram :')
Als je een nieuwe start maakt dan kleine moeite om het direct goed te doen... In Rotterdam hebben ze ook niet 5 willekeurige letters genomen toch, of wel? :wink:
Mojito schreef:Er is zelfs met een verlengde Ringlijn rekening gehouden :D .
Zou prachtig zijn verlening van de Ringlijn naar Noord met aansluiting op de N/Z-lijn:
- Je hebt dan eindelijk een volle cirkel binnen de stad
- Je hoeft vanuit (Nieuw-)West niet meer per se via het centrum naar Noord en visa versa
- Groot deel van Noord wordt bediend door de metro
- Nieuwe hoogwaardige verbinding met een tweede intercity-station.
- Metro 50 heeft geen eindpunt meer in de middle of nowhere. :P

:pos:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

Mojito schreef:Off topic over Philip Bloemendal: ik kan me nog vaag een item over de Noord/Zuidlijn herinneren, in Nova of voorloper NOS-Laat was dat, eind jaren '90.
Deze misschien? Kan me dat stuk met Bloemendaal niet herinneren alleen.

http://www.youtube.com/watch?v=6YWu2E54YTs
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Geert »

robert55 schreef:mooie foto op de parool site al had de ANP fotograaf niet in de gaten dat de LED matrix niet leesbaar is.
Edit: hoop dat de link nu gerepareerd is, er staan intussen hele geoie foto's lager in dit draadje, maar deze foto heeft mooie grauwe wolken
Mooie foto, lijkt wel HDR :)

Van die nieuwe omroepstem was niet zo heel veel te horen, maar het wordt al snel beter dan Klardie. Wat een vlakke intonatie heeft die zeg :?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

Valt me net op dat er binnen wel weer overal een M-perfix gebruikt wordt voor de lijnnummers. Zolang ze het zelf nog snappen bij GVB is het goed I guess…

Geert schreef:Van die nieuwe omroepstem was niet zo heel veel te horen, maar het wordt al snel beter dan Klardie. Wat een vlakke intonatie heeft die zeg :?
Maar wel lllllekker Amsterdams! LLLLLeidseplllllein. LLLLLaan van Vlllllaanderen. LLLLLinnaeusstraat. :D

Moet zeggen nu het filmpje nog een keer teruggezien te hebben de nieuwe omroepstem wel netter en professioneler is. Hoop alleen wel dat ze die "GONG" erin laten zitten, die trekt tenminste goed je aandacht.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Busfoto.nl »

Ik had vandaag begrepen dat de halteinvoer en de omroep nog tijdelijk is en dat er vòòr ingebruikname op lijn 50 eind dit jaar (ja lijn 50 zou als eerste M5 krijgen) nog een nieuwe bestemmingslijst en omroep komt.


Ik had vandaag ook de mogelijkheid om mee te gaan en heb zo een aantal foto's en filmpjes kunnen maken. De filmpjes, 1 compilatie en 3 andere, heb ik hieronder neergezet. Met de foto's ga ik nu aan de gang en die komen straks of morgen.

Een erg leuke rit!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-bnYEkWU5XA[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0YmT-V-wMj0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Cyh8SLKYm4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i7aagh0ZLr4[/youtube]
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Ardan »

Whoa, fijn optrekgeluid :D
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

testtest schreef:Ik had vandaag begrepen dat de halteinvoer en de omroep nog tijdelijk is en dat er vòòr ingebruikname op lijn 50 eind dit jaar (ja lijn 50 zou als eerste M5 krijgen) nog een nieuwe bestemmingslijst en omroep komt.
Niet zo gek aangezien het de drukste lijn is. Enig idee waarom deze tijdelijke omroep? Is het echt de bedoeling dat deze nieuwe stem de standaard wordt? Anders lijkt me het een hoop moeite voor niks. Ze hadden immers ook gewoon de bestaande geluidsfragmenten kunnen gebruiken.

PS Op de stoeltjes is Centraal Station wel goed gegraveerd met twee hoofdletters! *O* Haha :P
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Leuke filmpjes testtest!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Ik had al zo'n gevoel dat die afroepen tijdelijk zijn:
"Deze metro gaat richting Centraal" kan echt niet definitief zijn. :roll:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Ruben »

En als de deuren sluiten horen we weer 'pingpong'?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door reisthijs »

Ik zag net dat er vandaag weer proefgereden wordt met de nieuwe metro op de Oostlijn. Ik zag er net twee kruisen op station Spaklerweg.

Is ondertussen eigenlijk al bekend, wanneer we deze voor het eerst in de gewone dienstregeling kunnen aantreffen?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

Waarschijnlijk pas tegen de zomer werd hier onlangs nog gepost. :?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door find_your_spot »

De opleidingen van metrobestuurders staan nog ingepland tot zeker einde zomervakantie.
For Your Railroad Adventures
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

Nice. Schiet weer lekker op dus. :')
Alargule

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Alargule »

Als jij liever een tweede Fyradebacle wil...

Beter dat men alle benodigde tijd neemt om de metro's grondig te testen en bestuurders op te leiden dan dat men er een haastklus van maakt. De Zilvermeeuwen en CAF'jes kunnen het werk voorlopig nog wel aan.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Ik snap ook niet van waar al die haast en negatieve berichten hierover... :N
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Alargule schreef:[...] De Zilvermeeuwen en CAF'jes kunnen het werk voorlopig nog wel aan.
Met de inzet van het metromaterieel is het de afgelopen weken vrij dramatisch gesteld, vooral op lijn 51 reden veel enkele stellen en ook op lijn 50 werden redelijk veel diensten met te korte treinen gereden.

Maar ik ben het er mee eens, laten ze eerst de boel goed testen, dan zal de serielevering waarschijnlijk niet al te veel problemen opleveren.
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

Begin 2013? Bring it on! *O*
Hopelijk vervangen ze ook die incidentele LHB op de 50. :)

Gaan we van de eerste, officiele, rit een forummeet maken? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door R-Flow »

Alargule schreef:Als jij liever een tweede Fyradebacle wil...

Beter dat men alle benodigde tijd neemt om de metro's grondig te testen en bestuurders op te leiden dan dat men er een haastklus van maakt. De Zilvermeeuwen en CAF'jes kunnen het werk voorlopig nog wel aan.
Nee, ik heb liever dat GVB ons op de hoogte houdt en niet alleen maar als er goed nieuws is. In eerdere persberichten beloofden ze nl. dat de nieuwe metro eind 2012, begin 2013 ging rijden. Als dat target niet gehaald wordt kan gebeuren, maar wees daar dan ook transparant over.
GVB gaat de metro eind 2012, begin 2013 in gebruik nemen.
http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Nieuwe-m ... media.aspx

PS Dat de Zilvermeeuwen en CAFs het aankunnen is een grapje zeker? Het lijkt steeds erger te worden in de spits.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten