Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Maar weereens een schopje voor dit topic... de uitbreiding van de stationshal aan de Jaarbeurszijde begint langzaam maar zeker vorm te krijgen, 3 februari om half acht 's ochtends gaat hij open en een dag later begint de sloop van de Jaarbeurstraverse.
Aan de andere kant van het station heeft men gisteren de eerste delen van het nieuwe dak rondom de Katarijnetoren geplaatst, zal morgen eens kijken of ik dat vanaf het perron een beetje op de foto kan krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Justin »

Zou daarom de Smullers en Shakies alvast afgesloten zijn? Ik zag door de schuttingen heen dat de units in elk geval klaar waren... Dat deel van de Jaarbeuerstraverse gaat volgens mij toch in de eerste week van Februari open?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Het antwoord op je vraag staat al in m'n bericht hierboven :P

Die Smullers en Shakies zullen wel dicht zijn omdat er een pilaar dwars doorheen moet voor de nieuwe hal. Lijkt er sterk op dat men gewoon de nieuwe hal in één keer bouwt over de tijdelijke reizigerspassage naar spoor 5/7 heen i.p.v. eerst de achterste helft waarna een gewijzigde looproute zou volgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Lichtelijk off-topic: bestaat de formule Shakies eigenlijk nog? Ik zag dat die van Eindhoven en Utrecht C op dezelfde dag dichtgingen (maar beide stations zijn in verbouwing, dat kan dus ook de reden zijn).
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Tochjo »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door ODRAIL »

Jammer :cry: . Ze hadden er juist lekkere sappen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

De situatie op Utrecht Centraal vanaf aanstaande zondag...
Afbeelding

Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Het ziet er op papier
a.) heel erg krap
b.) heel erg onoverzichtelijk
uit. Misschien dat ik zondagavond even ga kijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:De situatie op Utrecht Centraal vanaf aanstaande zondag...
Afbeelding

Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Dat wordt dus weer een aardige hindernisbaan :? :wink: .

Tot wanneer duurt deze situatie?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Valt wel mee geloof ik, veel meer ruimte dan je nu denkt. - het is nu ok al krap eigenlijk he, het wordt niet heel veel krapper...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Krapte valt op zich nog mee als ik zo deze foto die CU2030 een tijdje terug op Twitter plaatste zie...
Afbeelding

Alleen de winkels aan de zuidzijde zijn al de definitieve trouwens, die in 't midden zijn nog tijdelijk. In de uiteindelijke situatie zit er in het midden van de hal vooral een grote lege ruimte. Het lijkt er zeer sterk op trouwens dat de Kiosken rondom de trappen naar perron 11/12 en 14/15 ook gaan verdwijnen op korte termijn.
Ten eerste gezien de winkels die daar nu zitten ook in het nieuwe stuk hal komen en ten tweede omdat men bij 11/12 al aan het demonteren geslagen is (pasfotoautomaat en het reclamebord boven de roltrap zijn daar al weg)

Bij spoor 14/15 heeft de definitieve nieuwe lift in het midden ook al aardig vorm gekregen. De komst daarvan heeft ongetwijfeld te maken met de volgende bouwfase omdat met de Jaarbeurstraverse mee ook een stukje van de hal mee gesloopt wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Die Kiosken rondom spoor 11/12 en 14/15 stonden gisteren ook al leeg. De Free Record Shop is ook definitief gesloten. Dat ding zal binnenkort dus wel plat gaan.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door microshit »

Zag er gisteren inderdaad wel triest uit: bagagekluizen al weg uit de Jaarbeurstraverse, FRS helemaal leeg, de mini-kiosk leeggeruimd, verhuisberichtje op het raam van de bonbonwinkel. Ben héél benieuwd hoe het er maandag uit ziet :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Welke extra AH2Go? Er zitten er nu twee recht tegenover elkaar net als op deze tekening namelijk?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

Hij bedoelt dat er naast de bestaande AH2Go, dus in de ruimte daar schuin tegenover waar de Shakies en Smullers zaten er nog een komt. Die nieuwe is dus "extra"
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door 010jongen »

deadlock schreef:
Daniel schreef:Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Welke extra AH2Go? Er zitten er nu twee recht tegenover elkaar net als op deze tekening namelijk?
er is al een gehele tijd maar één AH to Go op CS

Weet trouwens niet of de smullers zo blij moeten zijn met hun nieuwe locatie, mensen die bijv. op spoor 5 instappen gaan nu niet meer even snel een patatje halen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

De smullers zat toch op de plek waar nu de Paperchase op de kaart staat aangegeven?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Ja, klopt. Maar Smullers is daar al een tijdje weg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door webguy »

En 90% van de winkels is allemaal van NS Stations Retailbedrijf, dus die kunnen allemaal gewisseld worden om meer omzet te kunnen halen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Justin »

Is de liftschacht voor de toekomstig perronsporen (20/21?) al gebouwd? Ik kon vanochtend net niet goed door de stellingen heen kijken (en had te weinig tijd daarvoor).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door microshit »

Yep kooiconstructie staat er al.
Laatst gewijzigd door microshit op vr 01 feb 2013, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De smullers zat toch op de plek waar nu de Paperchase op de kaart staat aangegeven?
Daar is ´ie zoals gezegd al even weg. Vervolgens is ´ie naar een tijdelijke ruimte tussen de toegangen van perron 5/7 en 8/9 in gegaan waar hij naast de Shakies kwam te zitten. Precies de plek dus waar nu een extra AH to Go ingetekend staat, maar ik heb het idee dat er helemaal niks komt om de bouw van de nieuwe hal te bespoedigen.
Ik zag vanmorgen dat al heel de staalconstructie waarop de dakplaten komen er staat in de strook boven de sporen 7 en 8, wat dus ook betekend dat er ergens middenin de ruimte waar de Smullers zat nu een pilaar voor het dak moet staan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open

Bericht door Daniel »

Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Geplaatst op: zondag 3 februari 2013 09:48
Laatst bijgewerkt: zondag 3 februari 2013 09:55


UTRECHT - Het eerste deel van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal is zondagmorgen opengegaan. De bouw begon in 2011.
Als de hal in 2016 helemaal klaar is, kunnen per dag 360.000 mensen er gebruik van maken, is de verwachting. De verbinding is behalve belangrijk voor de treinreizigers ook een schakel tussen de oost- en westkant van Utrecht. In het nu geopende deel is 975.000 kilo staal verwerkt en bijna 6000 kubieke meter beton gestort. Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
Lees verder | Dossier Verbouwing station Utrecht Centraal | Meer nieuws over Verbouwing station Utrecht Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
Nooit geweten dat Utrecht een woestijn binnen de stadsgrenzen had :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Geplaatst op: zondag 3 februari 2013 09:48
Laatst bijgewerkt: zondag 3 februari 2013 09:55


UTRECHT - Het eerste deel van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal is zondagmorgen opengegaan. De bouw begon in 2011.
Als de hal in 2016 helemaal klaar is, kunnen per dag 360.000 mensen er gebruik van maken, is de verwachting. De verbinding is behalve belangrijk voor de treinreizigers ook een schakel tussen de oost- en westkant van Utrecht. In het nu geopende deel is 975.000 kilo staal verwerkt en bijna 6000 kubieke meter beton gestort. Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
Lees verder | Dossier Verbouwing station Utrecht Centraal | Meer nieuws over Verbouwing station Utrecht Centraal
Duurt die ombouw zo lang dat de hal pas in 2016 af is :shock: ?

Kan dit niet wat sneller?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten