Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Suus »

Met Digitenne heb je dat niet, maar wel Meiden van Holland Hard :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef:Je zou het debat moeten volgen. De media overdrijven deels. ;)
Sterker nog, die zijn vaak hele gedeeltes van een vergadering niet aanwezig. Die komen, schrijven wat op, maken wat foto's en zijn een kwartier later weer weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Suus »

Moeilijk he, begrijpen dat ik geen zin heb in een livestream omdat die zooi altijd hottert en stottert :roll: Ik appricieer daarom het liveblog van de Volkskrant dat het GEHELE debat aanwezig is :evil:

Anyway, als ambtenaren stiekem stukken met pijnlijke problemen kunnen achterhouden dan is er iets ernstig mis met de informatieflow in het ministerie en er is een probleem met het gezag van de bewindvoerders, dat is ernstig ondermijnt en vaak niet op korte termijn herstelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Klaasje »

Wat mij overigens niet helemaal lekker zit (ik zie het nu pas) is dat het IVW altijd de rapporten meteen na dat ze klaar waren op hun website zette. Nu zijn de rapporten die niet naar de kamer gegaan zijn ook gister pas op de website van het ILenT geplaatst. Het kan zijn dat er het een en ander vertraagd naar buiten komt doordat ze nog niet helemaal over de samenvoeging met de inspectie voor de leefomgeving zijn maar het is allemaal wel een beetje apart. Dat het niet naar de kamer wordt gestuurd is één, dat het niet op de website van de inspectie zelf komt is twee.

Kijk maar naar de publicatiedata.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Suus »

Daar ga je al, er valt een boek uit de kast en het lijk volgt vanzelf. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:Wat mij overigens niet helemaal lekker zit (ik zie het nu pas) is dat het IVW altijd de rapporten meteen na dat ze klaar waren op hun website zette. Nu zijn de rapporten die niet naar de kamer gegaan zijn ook gister pas op de website van het ILenT geplaatst. Het kan zijn dat er het een en ander vertraagd naar buiten komt doordat ze nog niet helemaal over de samenvoeging met de inspectie voor de leefomgeving zijn maar het is allemaal wel een beetje apart. Dat het niet naar de kamer wordt gestuurd is één, dat het niet op de website van de inspectie zelf komt is twee.

Kijk maar naar de publicatiedata.
Niet altijd toch? Kan me herinneren dat er uitzonderingen zijn zoals bijvoorbeeld dit rapport.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Klaasje »

Kijk maar eens wat voor een wereld aan rapporten op die website te vinden is uit de voorgaande jaren, vaak ook met minder interessante inhoud en over andere zaken dan veiligheidsincidenten. Je gaat mij niet vertellen dat het er in 2012 niet andere rapporten dan over veiligheidsincidenten zijn geschreven. Oh, verrek, opeens zijn ze openbaar nadat ze ge-WOB't zijn. Het zaakje stinkt een beetje.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door robert55 »

Voelt idd niet goed. Die over het tekeningenbeheer [nadat bij het ongeluk in Stavoren gebleken was dat tekeningen niet up-to-date waren] is gepubliceerd op 30.1.13, maar de versiedatum is 10.7.12.

Op dit punt heeft de minister gisteren beterschap belooft. Maar het roept vragen op over de positie van de ILT binnen het ministerie.

Het debat ging niet alleen over het niet-publiceren, maar ook over de vraag waarom het stuk niet in het overdrachtsdossier zat toen de minister dit deel van de portefeuille aan de staatssecretaris overdroeg. Ik weet niet of die vraag nog beantwoord is. inhoudelijk is de quick scan namelijk ook erg interessant. Niet alleen omdat het beeld over de manier van aanbesteden door ProRail verontrustend is: extreme focus op kostenbeheersing, inbouwen van foute incentives. Maar ook dat PR onvoldoende weet lijkt te hebben van de staat waarin de eigen assets zich bevinden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ministerie houdt kritisch rapport ProRail maanden geheim

Bericht door Vinny »

Er zijn genoeg mensen bij ProRail die in staat kunnen worden geacht om een risico-analyse te maken. Ik heb alleen zelf het idee dat sommige mensen behoorlijk goed betaald worden om de vuile was op zolder te laten hangen... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten