Verbouwing station Utrecht Centraal
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Maar weereens een schopje voor dit topic... de uitbreiding van de stationshal aan de Jaarbeurszijde begint langzaam maar zeker vorm te krijgen, 3 februari om half acht 's ochtends gaat hij open en een dag later begint de sloop van de Jaarbeurstraverse.
Aan de andere kant van het station heeft men gisteren de eerste delen van het nieuwe dak rondom de Katarijnetoren geplaatst, zal morgen eens kijken of ik dat vanaf het perron een beetje op de foto kan krijgen.
Aan de andere kant van het station heeft men gisteren de eerste delen van het nieuwe dak rondom de Katarijnetoren geplaatst, zal morgen eens kijken of ik dat vanaf het perron een beetje op de foto kan krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zou daarom de Smullers en Shakies alvast afgesloten zijn? Ik zag door de schuttingen heen dat de units in elk geval klaar waren... Dat deel van de Jaarbeuerstraverse gaat volgens mij toch in de eerste week van Februari open?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het antwoord op je vraag staat al in m'n bericht hierboven
Die Smullers en Shakies zullen wel dicht zijn omdat er een pilaar dwars doorheen moet voor de nieuwe hal. Lijkt er sterk op dat men gewoon de nieuwe hal in één keer bouwt over de tijdelijke reizigerspassage naar spoor 5/7 heen i.p.v. eerst de achterste helft waarna een gewijzigde looproute zou volgen.
Die Smullers en Shakies zullen wel dicht zijn omdat er een pilaar dwars doorheen moet voor de nieuwe hal. Lijkt er sterk op dat men gewoon de nieuwe hal in één keer bouwt over de tijdelijke reizigerspassage naar spoor 5/7 heen i.p.v. eerst de achterste helft waarna een gewijzigde looproute zou volgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Lichtelijk off-topic: bestaat de formule Shakies eigenlijk nog? Ik zag dat die van Eindhoven en Utrecht C op dezelfde dag dichtgingen (maar beide stations zijn in verbouwing, dat kan dus ook de reden zijn).
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Jammer . Ze hadden er juist lekkere sappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De situatie op Utrecht Centraal vanaf aanstaande zondag...
Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het ziet er op papier
a.) heel erg krap
b.) heel erg onoverzichtelijk
uit. Misschien dat ik zondagavond even ga kijken.
a.) heel erg krap
b.) heel erg onoverzichtelijk
uit. Misschien dat ik zondagavond even ga kijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat wordt dus weer een aardige hindernisbaan :? .
Tot wanneer duurt deze situatie?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Valt wel mee geloof ik, veel meer ruimte dan je nu denkt. - het is nu ok al krap eigenlijk he, het wordt niet heel veel krapper...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Krapte valt op zich nog mee als ik zo deze foto die CU2030 een tijdje terug op Twitter plaatste zie...
Alleen de winkels aan de zuidzijde zijn al de definitieve trouwens, die in 't midden zijn nog tijdelijk. In de uiteindelijke situatie zit er in het midden van de hal vooral een grote lege ruimte. Het lijkt er zeer sterk op trouwens dat de Kiosken rondom de trappen naar perron 11/12 en 14/15 ook gaan verdwijnen op korte termijn.
Ten eerste gezien de winkels die daar nu zitten ook in het nieuwe stuk hal komen en ten tweede omdat men bij 11/12 al aan het demonteren geslagen is (pasfotoautomaat en het reclamebord boven de roltrap zijn daar al weg)
Bij spoor 14/15 heeft de definitieve nieuwe lift in het midden ook al aardig vorm gekregen. De komst daarvan heeft ongetwijfeld te maken met de volgende bouwfase omdat met de Jaarbeurstraverse mee ook een stukje van de hal mee gesloopt wordt.
Alleen de winkels aan de zuidzijde zijn al de definitieve trouwens, die in 't midden zijn nog tijdelijk. In de uiteindelijke situatie zit er in het midden van de hal vooral een grote lege ruimte. Het lijkt er zeer sterk op trouwens dat de Kiosken rondom de trappen naar perron 11/12 en 14/15 ook gaan verdwijnen op korte termijn.
Ten eerste gezien de winkels die daar nu zitten ook in het nieuwe stuk hal komen en ten tweede omdat men bij 11/12 al aan het demonteren geslagen is (pasfotoautomaat en het reclamebord boven de roltrap zijn daar al weg)
Bij spoor 14/15 heeft de definitieve nieuwe lift in het midden ook al aardig vorm gekregen. De komst daarvan heeft ongetwijfeld te maken met de volgende bouwfase omdat met de Jaarbeurstraverse mee ook een stukje van de hal mee gesloopt wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Die Kiosken rondom spoor 11/12 en 14/15 stonden gisteren ook al leeg. De Free Record Shop is ook definitief gesloten. Dat ding zal binnenkort dus wel plat gaan.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zag er gisteren inderdaad wel triest uit: bagagekluizen al weg uit de Jaarbeurstraverse, FRS helemaal leeg, de mini-kiosk leeggeruimd, verhuisberichtje op het raam van de bonbonwinkel. Ben héél benieuwd hoe het er maandag uit ziet :)
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Welke extra AH2Go? Er zitten er nu twee recht tegenover elkaar net als op deze tekening namelijk?Daniel schreef:Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Hij bedoelt dat er naast de bestaande AH2Go, dus in de ruimte daar schuin tegenover waar de Shakies en Smullers zaten er nog een komt. Die nieuwe is dus "extra"
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
er is al een gehele tijd maar één AH to Go op CSdeadlock schreef:Welke extra AH2Go? Er zitten er nu twee recht tegenover elkaar net als op deze tekening namelijk?Daniel schreef:Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Weet trouwens niet of de smullers zo blij moeten zijn met hun nieuwe locatie, mensen die bijv. op spoor 5 instappen gaan nu niet meer even snel een patatje halen.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De smullers zat toch op de plek waar nu de Paperchase op de kaart staat aangegeven?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ja, klopt. Maar Smullers is daar al een tijdje weg.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
En 90% van de winkels is allemaal van NS Stations Retailbedrijf, dus die kunnen allemaal gewisseld worden om meer omzet te kunnen halen.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Is de liftschacht voor de toekomstig perronsporen (20/21?) al gebouwd? Ik kon vanochtend net niet goed door de stellingen heen kijken (en had te weinig tijd daarvoor).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Yep kooiconstructie staat er al.
Laatst gewijzigd door microshit op vr 01 feb 2013, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Daar is ´ie zoals gezegd al even weg. Vervolgens is ´ie naar een tijdelijke ruimte tussen de toegangen van perron 5/7 en 8/9 in gegaan waar hij naast de Shakies kwam te zitten. Precies de plek dus waar nu een extra AH to Go ingetekend staat, maar ik heb het idee dat er helemaal niks komt om de bouw van de nieuwe hal te bespoedigen.Bee schreef:De smullers zat toch op de plek waar nu de Paperchase op de kaart staat aangegeven?
Ik zag vanmorgen dat al heel de staalconstructie waarop de dakplaten komen er staat in de strook boven de sporen 7 en 8, wat dus ook betekend dat er ergens middenin de ruimte waar de Smullers zat nu een pilaar voor het dak moet staan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Geplaatst op: zondag 3 februari 2013 09:48
Laatst bijgewerkt: zondag 3 februari 2013 09:55
UTRECHT - Het eerste deel van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal is zondagmorgen opengegaan. De bouw begon in 2011.
Als de hal in 2016 helemaal klaar is, kunnen per dag 360.000 mensen er gebruik van maken, is de verwachting. De verbinding is behalve belangrijk voor de treinreizigers ook een schakel tussen de oost- en westkant van Utrecht. In het nu geopende deel is 975.000 kilo staal verwerkt en bijna 6000 kubieke meter beton gestort. Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
Lees verder | Dossier Verbouwing station Utrecht Centraal | Meer nieuws over Verbouwing station Utrecht Centraal
Geplaatst op: zondag 3 februari 2013 09:48
Laatst bijgewerkt: zondag 3 februari 2013 09:55
UTRECHT - Het eerste deel van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal is zondagmorgen opengegaan. De bouw begon in 2011.
Als de hal in 2016 helemaal klaar is, kunnen per dag 360.000 mensen er gebruik van maken, is de verwachting. De verbinding is behalve belangrijk voor de treinreizigers ook een schakel tussen de oost- en westkant van Utrecht. In het nu geopende deel is 975.000 kilo staal verwerkt en bijna 6000 kubieke meter beton gestort. Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
Lees verder | Dossier Verbouwing station Utrecht Centraal | Meer nieuws over Verbouwing station Utrecht Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Nooit geweten dat Utrecht een woestijn binnen de stadsgrenzen had :oDaniel schreef:Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Duurt die ombouw zo lang dat de hal pas in 2016 af is ?Daniel schreef:Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Geplaatst op: zondag 3 februari 2013 09:48
Laatst bijgewerkt: zondag 3 februari 2013 09:55
UTRECHT - Het eerste deel van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal is zondagmorgen opengegaan. De bouw begon in 2011.
Als de hal in 2016 helemaal klaar is, kunnen per dag 360.000 mensen er gebruik van maken, is de verwachting. De verbinding is behalve belangrijk voor de treinreizigers ook een schakel tussen de oost- en westkant van Utrecht. In het nu geopende deel is 975.000 kilo staal verwerkt en bijna 6000 kubieke meter beton gestort. Bovendien is 21 miljoen kilo zand verplaatst.
Lees verder | Dossier Verbouwing station Utrecht Centraal | Meer nieuws over Verbouwing station Utrecht Centraal
Kan dit niet wat sneller?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten