Dan valt te hopen dat het niet andersom is: de laatste tijd best veel Qliner op de Alphense stadsdienst..KM46 schreef:Dat denk ik wel ja. Bij Connexxion was dit namelijk ook het geval .WSM schreef:Ik neem aan dat als er een gewonen bus rijdt ook het gewone tarief geldt en niet het exorbitant dure Qliner-tarief?
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Wat is dat nou voor een onzin. Je betaalt, net als voor de HSL gewoon voor het feit dat je over de snelweg rijdt en niet bij elk gehucht een rondje bejaardentehuis doet.KM46 schreef:Dat denk ik wel ja. Bij Connexxion was dit namelijk ook het geval .WSM schreef:Ik neem aan dat als er een gewonen bus rijdt ook het gewone tarief geldt en niet het exorbitant dure Qliner-tarief?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Wat is dat nou voor een onzin? Lijn 365 rijdt geeneens over een snelweg en is even snel als voorheen Connexxion met Amba's tegen normaal tarief. Dus het enige verschil is de bus zelf.Vinny schreef:Wat is dat nou voor een onzin. Je betaalt, net als voor de HSL gewoon voor het feit dat je over de snelweg rijdt en niet bij elk gehucht een rondje bejaardentehuis doet.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Dat is dan gewoon een begripsinflatie van de Q-liner. Snap niet dat de provincie daar mee akkoord gaat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Lijn 206 reed ook heel lang met Interlinerbussen terwijl de lijn het niet was, toen Haaglanden overging naar Veolia was dat voorbij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Inderdaad met Interlinerbussen, maar wel tegen normaal strippenkaarttarief...
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Dat is niet helemaal waar hè. Tussen Leimuiden en De Hoek over de A4 en tussen Leiderdorp en Roelofarendsveen ook geloof ik. In ieder geval mag er wel eens iets gedaan worden aan die 365. :XWSM schreef:Wat is dat nou voor een onzin? Lijn 365 rijdt geeneens over een snelweg en is even snel als voorheen Connexxion met Amba's tegen normaal tarief. Dus het enige verschil is de bus zelf.Vinny schreef:Wat is dat nou voor een onzin. Je betaalt, net als voor de HSL gewoon voor het feit dat je over de snelweg rijdt en niet bij elk gehucht een rondje bejaardentehuis doet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Het feit dat een buslijn ergens verderop over de snelweg rijdt is voor mij als reiziger Zcw - Ledn in het geheel niet relevant ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Mijn reactie was dan ook bedoeld als achterliggend idee waarom ooit Q-liners zijn ingevoerd. Dat de vervoerders en overheden zich niet aan het concept houden is tot daar aan toe, maar het is volstrekt onuitlegbaar aan de reizigers dat wanneer ze een knalgele bus voorbij zien rijden ze een ander tarief betalen dan een purpel-paarse(*) bus, terwijl het lijnnummer, tijdstip van reizen en afgelegde traject hetzelfde is.
(*) kleurgebruik is hypothetisch.
(*) kleurgebruik is hypothetisch.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
En ook in Capelle aan den IJssel is de groene bordenbrigade langs geweest.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ik verwacht/hoop ook wel dat er iets aan gedaan gaat worden.Etienne schreef:In ieder geval mag er wel eens iets gedaan worden aan die 365. :X
Die constructie met 1 bus per (twee) uur door Zoeterwoude komt nogal ongelukkig uit. Nu is niet duidelijk welke bus door het dorp rijdt en welke niet.
Daarnaast rijdt de bus naar Schiphol nogal een eind buiten het 'eigenlijke' gebied van de 365. Dat komt de betrouwbaarheid en het interval niet ten goede. Liever zou je alle 365-bussen tussen dezelfde plaatsen houden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
En sind vanochtend is Rotterdam Nesselande ook voorzien van de groene borden .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Bizar genoeg Alphen e.o. nog steeds niet..
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
In Leiden op sommige plaatsen wel, op andere plaatsen weer niet. Op het Biosciencepark bijvoorbeeld is een nieuwe haltebord voor de 221 geplaatst, maar dat de 43 er ook langs komt was iets te moeilijk kennelijk!
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ja maar lijn 43 is geen verantwoordelijkheid van Arriva, dus hoort ie er niet op te staan. Had ik al eerder geplaatst, aangezien in Wassenaar hetzelfde gebeurde met borden voor lijn 90 en 45.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
De vervoerder van het gebied is vaak verantwoordelijk voor juiste informatie bij de halte, dus Arriva is wel degelijk verantwoordelijk.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
En op het metrostation van Rotterdam Nesselande hangen vreemd genoeg nu twee groene borden en een gele :? .KM46 schreef:En sind vanochtend is Rotterdam Nesselande ook voorzien van de groene borden .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Hingen er eerst drie groene borden?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Nee voordat de borden veranderd waren stonden / hingen er gewoon drie gele.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Waar gaat dit over?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Goed lezen .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Het is totaal niet interessant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Nu ook groene halteborden in Alphen! *O*
Najaa, een gedeelte moet nog. Maar er is een begin!
Najaa, een gedeelte moet nog. Maar er is een begin!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Bus blijft in Zoeterwoude
Gepubliceerd op 22-02-2013 om 16:18
Bus 365 blijft gewoon door Zoeterwoude-Dorp rijden. Vervoerder Arriva was lange tijd van plan om de buslijn op te heffen, maar stuitte daarbij op veel verzet.
In de tijd van Connexxion werd het dorp aangedaan door lijn 32. In de eerste plannen van Arriva verdween de tweede bus door het dorp helemaal, maar op het laatste moment werd besloten om lijn 365 tijdens kantooruren een rondje te laten maken.
Hevig protest van bewoners én gemeente zorgde er namelijk voor dat de bus door het dorp zou blijven rijden en dat er niet opgestapt hoefde te worden langs de N206. Maar volgens de website van Arriva zou dit slechts tijdelijk zijn.
Zodra de N206 voor de dorpenaren wel goed bereikbaar zou zijn, wat het nu nog niet het geval is, zou een halte genaamd Westeinde gebruikt moeten worden. Deze zou ook buiten het dorp vallen, waardoor de bus, die het traject Leiden - Zoetermeer rijdt, niet meer door het hele dorp hoeft te rijden.
Op de website viel te lezen: 'Zodra de geplande halte aan de provinciale weg gereed is, gaan alle ritten van lijn 365 via de N206 rijden.' Dit schoot echter in het verkeerde keelgat bij de gemeente en zij laat al weten een brief in de maak te hebben.
Dit is echter niet meer nodig, zo laat een woordvoerder van Arriva weten. De plannen voor bushalte 'Westeinde' zijn inmiddels al geschrapt. Ook in de toekomst zal de bus door Zoeterwoude blijven rijden, zo wordt verzekerd.
Bron
Gepubliceerd op 22-02-2013 om 16:18
Bus 365 blijft gewoon door Zoeterwoude-Dorp rijden. Vervoerder Arriva was lange tijd van plan om de buslijn op te heffen, maar stuitte daarbij op veel verzet.
In de tijd van Connexxion werd het dorp aangedaan door lijn 32. In de eerste plannen van Arriva verdween de tweede bus door het dorp helemaal, maar op het laatste moment werd besloten om lijn 365 tijdens kantooruren een rondje te laten maken.
Hevig protest van bewoners én gemeente zorgde er namelijk voor dat de bus door het dorp zou blijven rijden en dat er niet opgestapt hoefde te worden langs de N206. Maar volgens de website van Arriva zou dit slechts tijdelijk zijn.
Zodra de N206 voor de dorpenaren wel goed bereikbaar zou zijn, wat het nu nog niet het geval is, zou een halte genaamd Westeinde gebruikt moeten worden. Deze zou ook buiten het dorp vallen, waardoor de bus, die het traject Leiden - Zoetermeer rijdt, niet meer door het hele dorp hoeft te rijden.
Op de website viel te lezen: 'Zodra de geplande halte aan de provinciale weg gereed is, gaan alle ritten van lijn 365 via de N206 rijden.' Dit schoot echter in het verkeerde keelgat bij de gemeente en zij laat al weten een brief in de maak te hebben.
Dit is echter niet meer nodig, zo laat een woordvoerder van Arriva weten. De plannen voor bushalte 'Westeinde' zijn inmiddels al geschrapt. Ook in de toekomst zal de bus door Zoeterwoude blijven rijden, zo wordt verzekerd.
Bron
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Zonde, zo zullen er dus altijd scheve tijdliggingen en onduidelijke routes overblijven :(
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten