(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Op koopzondagen wordt het erg voordelig reizen met lijn 9 en 10 in Dordrecht, dan zijn ze dubbel gratis :P De TFT-schermen in de bussen melden hier nu namelijk dat het vervoer op "koopzondagen, zaterdagen en officiële koopzondagen" gratis is op deze twee lijnen.

En om nog even verder te gaan op de Albatros-discussie: de laatste update is in Dordt nog niet zo'n succes, na het aanmelden van een nieuwe rit is het resultaat vaak namelijk het volgende...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Leuk :) MediaPlayer starten en je hebt muziek in de bus :pos: :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Vergeet Pocket Word of Word 97 niet...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door STF »

MSN Messenger, ja schat ik rij nu langs de kerk, dit is me laatste rit, over een uurtje kom ik eten. :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Of Patience, voor als je weer eens in de file staat :D
Fles schreef:wat mij opviel (okee, ik zat redelijk gedachtenloos uit het raam te staren) was dat er in Utrecht vanmiddag een connexxion bus rondreed met Michelin-banden voor en Bridgestones achter :lol: Echt waar :!:
Ik heb er van de week eens op gelet in de garage. Er zijn heel veel bussen met verschillende merken banden voor en achter :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Had vanmorgen de Arriva 6297 op lijn 3 naar het station in Dordt. Vrij uitzonderlijk, want dat is een van de drie bussen die niet op lijn 3 of 4 ingezet mag worden i.v.m. streekinterieur...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door BR628 »

Arriva bood in deze maandagochtendspits weer twee O408'en naar Leeuwarden:
- Lijn 13 aankomst 7:51 en vertrok ook weer als lijn 13 om 8:06
- Lijn 10 aankomst 8:10, niet zien vertrekken
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door BR628 »

Op scholierenlijn 12 in Leeuwarden rijdt een witte Cxx-streek-Amba (zo'n VDL Coach & Bus geval)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

De chauffeur die ik vanmorgen had op lijn 52 reed lekker door, met 70 door de bebouwde kom zo hier en daar :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Iets van 2,5 uur geleden kwam de Connexxion 2897, de enige Integro van Spijkenisse, bij m'n werk voor de deur langsgereden als lijn 115 naar Brielle.
Blijft toch een apart geval hier...
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 27 okt 2008, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: busnummer gecorrigeerd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Iets van 2,5 uur geleden kwam de Connexxion 2779, de enige Integro van Spijkenisse, bij m'n werk voor de deur langsgereden als lijn 115 naar Brielle.
Blijft toch een apart geval hier...
Zit 'ie in Spijkenisse of is 'ie van Tours? Ik zag 'm vanochtend rond 10 uur bij TSN Leidschendam :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Afgelopen zaterdag is het nieuwe busstation van Heerlen geopend (de overkapping wordt later bedekt door klimop, de Japanse Blauwe Regen). Natuurlijk is het even wennen: de bussen stonden eerst allemaal naast elkaar, nu staan ze achter elkaar aan de andere kant van het gebouw. De bussen naar de Hogeschool blijken verspreid te vertrekken: van perron A (vijf buslengtes lang), C, E en G (een los perron naast het "hoofdperron"). Ik zal morgen eens wat foto's maken.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dubbele P »

Inderdaad nogal verwarrend in Heerlen vanmorgen. De bussen staan ook net zo gepositioneerd dat je de displays niet kunt lezen als je uit het station komt. En met die dubbele lijnnummers in Heerlen heb je aan het achterdisplay ook al niet zoveel. Vanmorgen dus maar de bus genomen waar de meeste studenten inzaten, meestal goed :P

Een idee wat ze met het oude busstation gaan doen, Marc?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Als ik het goed heb wordt de Hoppenhof (het gebouw bij het busstation) hier uitgebreid. Over enkele jaren lopen we ook niet meer door die vieze tunnel, maar lopen we over een brug die beide delen van Heerlen verbindt (compleet met winkels en kantoren). In de stationstunnel aan de centrum-uitgang hangt een poster, ik zal morgen eens kijken wat daar op staat. Voor enkele verhaaltjes en wat plaatjes uit de maquette kun je hier eens kijken.
Laatst gewijzigd door Marc op ma 27 okt 2008, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Iets van 2,5 uur geleden kwam de Connexxion 2779, de enige Integro van Spijkenisse, bij m'n werk voor de deur langsgereden als lijn 115 naar Brielle.
Blijft toch een apart geval hier...
Zit 'ie in Spijkenisse of is 'ie van Tours? Ik zag 'm vanochtend rond 10 uur bij TSN Leidschendam :P
Oeps, nummertje moest 2897 zijn. Lijkt er ook zo erg op :P En da's dus gewoon een wagen van OV in Spijkenisse.

De 6297 op lijn 3 in Dordt bleek trouwens ook een aardige volhouder: had 'm aan het eind van de middag ook weer van het station naar huis. Zal een lekker gedoe geweest zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door ODRAIL »

Ik kreeg vandaag op Den Haag Centraal van de HTM een (klein) zakje snoep uitgereikt, omdat de RandstadRail 1 jaar rijd. Ben echter nog nooit met de RandstadRail mee geweest, maar dit ter zijde. Toch leuk :) .
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Zoals ik al eerder zei is de RET bezig met het plaatsen van blauwe lijnstickers voor de toekomstige Gemaksbussen. Maar, sinds kort zijn ze ook begonnen met de lijnen die zullen wijzigen. :) Ze zijn er een keer vlot mee, want het duurt nog anderhalve maand tot het 14 december is. De oude lijnstickers hangen er ook nog, maar aan de achterkant.
Vanmiddag kon ik een foto maken (ik had het al eerder gezien, maar ik wilde liever de metro halen met de rest van de klas) van de nieuwe lijnsticker van Buslijn 37 bij de halte metrostation Schenkel met een blaadje van de RET over de wijzigingen van 14 december:
Afbeelding

Verder was de metro van 15:06 uur vanaf Schenkel richting Schiedam Centrum (Wagendienst 570) maarliefst 2 minuten te vroeg. :shock: Dat komt vrij weinig voor. Normaal is hij of op tijd of wat te laat.
En er staan een stuk of 6 5300-serie metro's aan de kant (ik vermoed door vierkante wielen, want daar hebben een aantal 5300-tjes last van) en daardoor rijden er wat 2-tjes i.p.v. 3-tjes op de Erasmuslijn. Ik zat vandaag in zo'n 2-tje en dat was erg druk.

Oja, en nog iets van gisteren, want gisteren stonden de beamers bij metrostation Beurs (Erasmuslijn) aan. Het ziet er toch wel goed uit. Gistermiddag waren er 3 grappige nieuwsberichten op te zien. Ik denk dat dat nog wel meer en serieuzer zal worden, want na 1 minuut heb je alles al gelezen. Een foto van een scherm in werking met mijn mobiel:
Afbeelding

Overigens gaan de schermen niet uit als er een metro aan komt. De projectoren blijven gewoon aan en het beeld is dan in het klein bovenaan de metro te zien. Vandaag stonden de schermen overigens weer uit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag stonden er nogal wat files op de snelwegen rond Rotterdam. De connexxion 2553 op lijn 89 Schiedam Centrum - Rozenburg was daarom blijkbaar binnendoor gereden: rond 17.20 uur zag ik de bus in Maassluis staan wachten tot 'ie de pont naar Rozenburg op kon rijden.
Nou staat er wel vaker een file op de A4 en/of A15, maar een lijn 89 die de pont neemt heb ik nog niet eerder gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Cookie »

Tegenwoordig wordt de vertraging ook weergeven op de digitale borden bij de Valleilijn-bushaltes in Wageningen, door bijvoorbeeld +3 achter de vertrektijd te tonen 8-) .
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen was het erg druk op de A29 en de Vaanweg in Rotterdam-Zuid. Daarom reden een aantal sneldiensten vanuit de Hoeksche Waard niet via de Vaanweg, maar vermoedelijk via Carnisselande. Die sneldiensten kwamen namelijk bij het Zuidplein van de voor hun vreemde kant van de Zuiderparkweg. Een foto van Amba 8335 op Buslijn 176 naar het Zuidplein in de vroege ochtendzon:
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Ik had vanmiddag de 5824 op lijn 52. En ook deze 58xx flikkerde zo ongeveer uit elkaar van ellende. Doen ze geen onderhoud meer aan die krengen ofzo? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

En dat is nummer vier... vanavond rond 18.25 uur zag ik de Arriva 1122 als lijn 13 op het Dordtse busstation aankomen. De stickers van het OV Bureau Groningen/Drenthe zaten nog achterop, zo kort is dat ding nog maar in DAV.

Alsof dat nog niet genoeg was kwam een paar minuten later de Arriva 1121 op lijn 14 mijn bus voorbij gescheurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Deze kwam ik pas in Ede tegen:
Afbeelding
Lijn 6 rijdt met een Taxibusje, voor Veolia, vooral door de wat duurdere buurt van Ede en langs een verzorgingstehuis, maar deze reclame is wel erg erg erg oud ;)
Laatst gewijzigd door Cookie op wo 29 okt 2008, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [SMALLIMG] omgezet naar [IMG]
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Wow, 9-cijferige telefoonnummers, die is nog van voor 10-10-1995 :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Klopt, dus minimaal 13 jaar oud :) Effe gegoogeld, maar het bedrijf bestaat nog... De supermarkt aan de andere kant van het bordt heeft het Internet tijdperk niet gered :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten