Bordjestopic #7

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Dat onderste bordje moet ik ook nog :wink: . Maar of ik het ooit nog op de foto ga krijgen is een tweede punt. Ik heb namelijk in die regio een toer gepland voor in de zomer. En voor die tijd ga ik dat helaas echt niet redden een toer in die regio :? . Dus geen bordje Nijverdal West voor mij :cry: .
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Ook niet even na het eten heen-en-weer knallen? Neem je de geraspte appel mee voor onderweg :wink: .
Zonder gekheid, kan lastig zijn inderdaad. Ik moet al heel lang Soest nog, dat ligt écht bij mij om de hoek maar daar komt steeds niks van...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Ronald schreef:Ook niet even na het eten heen-en-weer knallen? Neem je de geraspte appel mee voor onderweg :wink: .
Zonder gekheid, kan lastig zijn inderdaad. Ik moet al heel lang Soest nog, dat ligt écht bij mij om de hoek maar daar komt steeds niks van...
Nou nee, moet namelijk de hele omgeving daar nog doen en dat staat voor het voorjaar of de zomer op het programma.
Dus dacht ik dan pak ik die gelijk mee. Niet wetende dat het station al zo snel weer wordt gesloten :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Dan ga je deze maand een keer een dagje heen en weer naar Nijverdal, er is vast nog wel een middag vrij in je agenda :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Zo, weer een provincie klaar (Overijssel). Nu nog een stukje Gelderland en Zuid-Holland. Zeeland moet ik nog helemaal, net als de omgeving van Eindhoven. En rond Amsterdam wat restjes :-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Ronald schreef:Zo, weer een provincie klaar (Overijssel). Nu nog een stukje Gelderland en Zuid-Holland. Zeeland moet ik nog helemaal, net als de omgeving van Eindhoven. En rond Amsterdam wat restjes :-)
Die kleine stukjes zijn inderdaad het lastigst. Moet in de achterhoek nog een paar stations. Staat op de planning samen met het stuk Apeldoorn - Zutphen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Ik heb zo het vermoeden dat Waddinxveen wel eens het laatste bordje van Ronald zou kunnen worden :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ik heb zo het vermoeden dat Waddinxveen wel eens het laatste bordje van Ronald zou kunnen worden :mrgreen:
Waddinxveen ... daar heb ik een aantal jaren gewoond :wink: . En dat bordje moet ik ook nog ja, en de rest van dat lijntje ook. Behalve Gouda dan, die heb ik al een paar jaar in mijn archief.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Ik heb de afgelopen maand wat uurtjes tijd gestoken in het doorspitten van alle tabellen op de site van de Zweedse verenigde spoorvervoerders en een lijst met alle stations opgesteld, deze staat hier en is gesorteerd volgens het Zweedse alfabet dat sinds de toevoeging van de letter W in 2006 29 letters kent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

`Bordjes in mijn verzameling die niet op de lijst staan:

Harrå (1)
Kopperåsen (1)
Linaälv (1)
Nälden (2)
Storsund (2)
Tornehamn (1)

(1) = kan ook wel een seinhuis/werkplaats zijn
(2) = Station, maar mogelijk kort geleden gesloten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Harrå was ooit een station en is tegenwoordig een passeerplaats.
Over Kopperåsen kan ik helemaal niets vinden.
Linaälv was ooit een station en is tegenwoordig een passeerplaats.
Nälden was ooit een station maar is tegenwoordig gesloten.
Over een station Storsund kan ik niets vinden, op Google Maps is er ook niet iets van een station te zien.
Tornehamn: "Tornehamn är en f.d. hållplats" "Tornehamn is een voormalige halteplaats".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Storsund ligt hier: http://goo.gl/maps/1go6a

En Kopparåsen (was een tiefpout): ligt hier: http://goo.gl/maps/ASZfv

Het linkse rode vlekje, in het verlengde van het eerste deel van dat pad dus. Niet naar die bocht kijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Storsund: mötesstation. Passeerplaats, kan vroeger een echt station zijn geweest.

Kopparåsen: Ik zie waar het ligt, maar het staat niet in het spoorboekje, ik vermoed dat het is gedegradeerd tot mötesstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Fles »

Ken wel wezen, maar ik heb er bordjes van :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Dat kan. Ik neem seinhuizen en andere objecten waar een naam op geplaatst is alleen op in de lijst als ik er een foto van heb en begin in principe altijd met wat er op kaarten en dienstregelingen staat. Anders blijf ik maar zoeken en zoeken, mocht ik iets hebben wat er niet tussenstaat dan kan het altijd nog toegevoegd worden, het is niet gebeiteld in steen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Meltrain »

Van vorige week maandag, toen we om 0:05 een vriend die later per trein kwam moesten ontvangen op het station:
Afbeelding

Afbeelding

En de trein:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

@ Meltrain: Mooie foto's. Vooral de laatste :wink: .
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bordjestopic #7

Bericht door julsteren »

Ik heb besloten ook bordjes te gaan fotograferen,

Tot nu toe de enige:
Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Goed, afgelopen zaterdag dus een tamelijk productief rondje gemaakt door het Sauerland.

Afbeelding

En dus NU valt me pas iets op aan dat bordje van Siegen :oops:

En zondag dus ook nog wat restanten rond Eindhoven gedaan. Maar door een V'tje met gore ramen en daarna een DDAR met gore ramen mag dit eigenlijk wel opnieuw...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Ronald schreef:En dus NU valt me pas iets op aan dat bordje van Siegen :oops:
Dit wordt dus ook een gevalletje opnieuw neem ik aan?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Nee, het gaat om het witte bordje. Siegen Hbf heet officiëel gewoon "Siegen" :Y .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bordjestopic #7

Bericht door ODRAIL »

Oke, ik zat zelf meer te denken aan Siegen Weidenau. Die is niet helemaal heel.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Tsja, het luidspekertje... Het feit dat jij hem dus gewoon kunt lezen betekent dat hij voor mij prima is :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Suus »

Had je nu dat Helvetica-bord van Herchen toch niet? Jammer :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjestopic #7

Bericht door Ronald »

Nee. Seinhuis van Finnentrop was ook mislukt trouwens. Hetzelfde probleem dat jij had met Plettenberg...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten