Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Daniel »

Laatste bus laat jeugd bij disco staan

BERLIKUM - Een chauffeur van Connexxion heeft vrijdagnacht een groep van zo'n twintig tieners laten staan bij discotheek The Dance Factory in Berlikum. Aanleiding was een provocatie van enkele jongens in de groep.

Het Leeuwarder PvdA-raadslid Jan van Olffen, wiens zestienjarige dochter een van de gedupeerden was, is woedend over de kwestie. ,,Mijn dochter ging samen met een vriendin naar de discoavond voor twaalf- tot zestienjarigen. Ze zou met de laatste bus terug, maar om kwart voor een belt ze in paniek op: de chauffeur had de hele club laten staan.''

Volgens de jongeren zou een groepje jongens tegen de chauffeur hebben gezegd: ‘Als je ballen hebt, rij je door'. De chauffeur zette daarop drie meisjes die al waren ingestapt uit de bus en reed vervolgens zonder passagiers door.

Van Olffen reed na het telefoontje onmiddellijk naar Berlikum om zijn dochter en haar vriendin op te halen. Uiteindelijk had hij tien meiden in de auto naar Leeuwarden. ,,Niet echt verantwoord, maar je kunt die kinderen toch niet op straat laten staan?''

De Leeuwarder gaat een klacht indienen bij de vervoersmaatschappij. ,,Welke lummel durft hier verantwoordelijkheid voor te nemen? Als je je bedreigd voelt door die jongens, bel je de politie en laat je die meiden erin. Je kunt allerlei oplossingen bedenken, maar je laat die kinderen niet zo maar achter.''

Een woordvoerster van Connexxion bevestigt het verhaal. ,,De chauffeur voelde zich zeer geïntimideerd door jongeren die de deuren probeerden open te houden en hem uitscholden. Daarna heeft hij de jongeren uit de bus gezet'', zegt een woordvoerster.

Connexxion betreurt de gang van zaken. ,,Dit was natuurlijk niet de beste oplossing. We gaan een gesprek aan met de chauffeur.''

Bron: Leeuwarder Courant
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door webguy »

Tuurlijk, als het een raadslid is dan is het weer eens nieuws :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Daan »

webguy schreef:Tuurlijk, als het een raadslid is dan is het weer eens nieuws :)
Inderdaad... Begin ik een beetje ziek van te worden zo onderhand... :x
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Linkerspoor »

Goed gehandeld van de buschauffeur. Eigen veiligheid voorop, jammer dan voor die meisjes.
Meneer het raadslid moet zelfs blij zijn, op deze manier houdt de buschauffeur het reizen per bus veilig. :pos:
In een situatie dat je je bedreigd voelt/bedreigd wordt heb je natuurlijk geen zin om te kijken wie "wel lief is" en wie er bedreigers zijn, en wil je gewoon zo snel mogelijk weg. Vandaar dat ik het ook geen argument vindt dat de buschauffeur alleen de bedreigers had moeten laten staan. Alsof die dan niet alsnog gaan proberen binnen te komen e.d..

Het is zeker vervelend dat die meisjes hebben moeten blijven staan, maar het is veel vervelender waarom dat is gebeurd. En daar zou het raadslid mee bezig moeten zijn, ipv huilen omdat ie z'n dochtertje moest ophalen!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Geert »

Precies, doe liever wat aan die vervelende gedrag van die andere kindjes in plaats van boos worden over iets wat daaruit voortvloeit...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Vinny »

"Mijn dochter doet zoiets nóóit. Het is een harstikke lief meisje dat altijd met iedereen kan opschieten" :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Linkerspoor »

Vinny schreef:"Mijn dochter doet zoiets nóóit. Het is een harstikke lief meisje dat altijd met iedereen kan opschieten" :roll:
Ja, en? Wat is het nut van deze reactie? :roll:
Ik vind dit een rare opmerking.

Het zou heel goed kunnen dat de dochter inderdaad niets heeft gedaan, en daar ga ik dus ook gewoon van uit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Vinny »

Best mogelijk, maar feit blijft dat ouders een over het algemeen te zonnige voorstelling van zaken geven over het gedrag van hun eigen kinderen en daar parodieeër ik een beetje op ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Laatste bus laat jeugd bij disco staan

Bericht door Daan »

Doe maar niet, dan doe je al gek genoeg ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten