Als je de hele boel platgooit, kan het heel simpel veel sneller. Veel tijd gaat er inzitten doordat alles ook gewoon door moet blijven gaan, Utrecht moet tijdens de verbouwing grote reizigersstromen blijven verwerken, hierdoor gaat er veel tijd zitten in tijdelijke constructies t.b.v. bedrijfsgang en veiligheid.KM46 schreef: Duurt die ombouw zo lang dat de hal pas in 2016 af is ?
Kan dit niet wat sneller?
Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Deel nieuwe stationshal Utrecht Centraal open
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Als er geen treinen zouden rijden zou het ook sneller gaan. Er is veel sloop- en hijswerk, daar wil je niet met treinen onder rijden. Daarom zie je nu ook zo'n beetje iedere avond en ieder weekend spoorwijzigingen op Utrecht C: allemaal om toch zo veel mogelijk te kunnen werken. Dit weekend zijn spoor 4, 5 en 7 buiten dienst (en de lijn naar Driebergen).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Toch rijden ze er gewoon onderdoor, het stuk dakconstructie boven spoor 7 en 8 is bijvoorbeeld zonder iets buiten dienst te nemen al grotendeels gebouwd. Tegen vallende onderdelen heeft men een mooie constructie gebouwd over de sporen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zolang je boven de huidige hal blijft wil het allemaal wel ja. Hijsen aan de Noordzijde gaat voor een deel buiten de hal om, en de Jaarbeurstraverse slopen kan helaas niet anders dan door eerst de vloer te slopen en dan het dak: de vloer hangt namelijk aan het dak...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Met alle veranderingen die er dit weekend plaatsvonden gisteren maar eens een OV-rondje gemaakt waarbij ik langs Utrecht Centraal kwam voor wat plaatjes van de oude situatie. En vandaag op weg naar m'n ouders even een tussenstop in Utrecht gemaakt voor een bezoekje aan het nieuwe stuk hal. Hierbij dus een kleine reportage.
We beginnen op de eerste helft van Stationsplein West waar de oude Jaarbeurstraverse wel heel klein oogt tussen alle nieuwbouw...
Vanbinnen is de traverse al behoorlijk kaal en waren de voormalige winkelruimtes al grotendeels gesloopt...
Qua constructie hoort ook dit stukje van de stationshal nog bij de traverse, immers is het stuk hal tussen spoor 15 en 19 pas later toegevoegd...
Deze foto laat het stukje hal dat eigenlijk al de Jaarbeurstraverse is nog wat beter zien...
Tussen de bouwhekken door viel al een sneak-preview van het nieuwe stuk hal te krijgen...
En we sluiten de fotoserie van zaterdag af met het dak in wording van het eerste stuk nieuwe hal aan de oostzijde...
De fotoserie van de zondag begint helemaal aan de Jaarbeurszijde van de nieuwe hal waar een tijdelijke brug naar de tijdelijke voorloper van het nieuwe busstation West in aanbouw is...
Vanuit dat punt naar links kijkend kijk je achter de winkeltjes langs. Te zien is ook nog een houten schot in de gevel op een plek waar aannemelijk een toegang tot het uiteindelijke Busstation West gaat komen. Briljante planning tijdens het ontwerpen is dat daar ook precies een pilaar van de dakconstructie recht voor staat...
Tussen de winkelruimtes in zijn tijdelijke zitjes gerealiseerd in de stijl zoals die ook al in de oude hal te vinden was. Op de achtergrond staat de staalconstructie voor een toekomstige lift naar het busstation al klaar...
De gang aan de zuidzijde vanaf de andere kant gezien. Onder andere de bagagekluizen bevinden zich daar...
Het hoofdlooppad door de nieuwe hal gezien richting de Jaarbeurs met links al definitieve winkelruimtes en rechts tijdelijke voorzieningen...
Nog niet alles was klaar, zo werd er nog een TB21 geïnstalleerd en deed nog maar één van de kaartautomaten het...
Een aantal weggelaten ruiten vormen tijdelijk nog de uitgang aan de Jaarbeurszijde...
Opvallende aanwezige is hier ook een lift. Gaan er in de toekomst soms twee liften naar het nieuwe busstation West? Hij zal er immers niet voor de uitgang staan, want Stationsplein West heeft zelf ook al een lift...
Een blik door de hal van Jaarbeurszijde richting de oude hal...
Nu nog een deur voor de bouwvakkers, maar ooit kan je hier naar beneden om op perron 20/21 te komen...
En tot slot nog een foto vanuit de oude hal richting de nieuwe...
We beginnen op de eerste helft van Stationsplein West waar de oude Jaarbeurstraverse wel heel klein oogt tussen alle nieuwbouw...
Vanbinnen is de traverse al behoorlijk kaal en waren de voormalige winkelruimtes al grotendeels gesloopt...
Qua constructie hoort ook dit stukje van de stationshal nog bij de traverse, immers is het stuk hal tussen spoor 15 en 19 pas later toegevoegd...
Deze foto laat het stukje hal dat eigenlijk al de Jaarbeurstraverse is nog wat beter zien...
Tussen de bouwhekken door viel al een sneak-preview van het nieuwe stuk hal te krijgen...
En we sluiten de fotoserie van zaterdag af met het dak in wording van het eerste stuk nieuwe hal aan de oostzijde...
De fotoserie van de zondag begint helemaal aan de Jaarbeurszijde van de nieuwe hal waar een tijdelijke brug naar de tijdelijke voorloper van het nieuwe busstation West in aanbouw is...
Vanuit dat punt naar links kijkend kijk je achter de winkeltjes langs. Te zien is ook nog een houten schot in de gevel op een plek waar aannemelijk een toegang tot het uiteindelijke Busstation West gaat komen. Briljante planning tijdens het ontwerpen is dat daar ook precies een pilaar van de dakconstructie recht voor staat...
Tussen de winkelruimtes in zijn tijdelijke zitjes gerealiseerd in de stijl zoals die ook al in de oude hal te vinden was. Op de achtergrond staat de staalconstructie voor een toekomstige lift naar het busstation al klaar...
De gang aan de zuidzijde vanaf de andere kant gezien. Onder andere de bagagekluizen bevinden zich daar...
Het hoofdlooppad door de nieuwe hal gezien richting de Jaarbeurs met links al definitieve winkelruimtes en rechts tijdelijke voorzieningen...
Nog niet alles was klaar, zo werd er nog een TB21 geïnstalleerd en deed nog maar één van de kaartautomaten het...
Een aantal weggelaten ruiten vormen tijdelijk nog de uitgang aan de Jaarbeurszijde...
Opvallende aanwezige is hier ook een lift. Gaan er in de toekomst soms twee liften naar het nieuwe busstation West? Hij zal er immers niet voor de uitgang staan, want Stationsplein West heeft zelf ook al een lift...
Een blik door de hal van Jaarbeurszijde richting de oude hal...
Nu nog een deur voor de bouwvakkers, maar ooit kan je hier naar beneden om op perron 20/21 te komen...
En tot slot nog een foto vanuit de oude hal richting de nieuwe...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Mooie repo. Zelf moest ik gisteren werken en heb toen ook nog even door de oude traverse gelopen. Maar hoe laat was je er gisteren eigenlijk? We moeten elkaar haast misgelopen zijn. Vandaag wel een rondje gemaakt, maar ben niet langs Utrecht gegaan omdat ik er toch al wekelijks kom. Zal volgende week maar eens extra opletten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Als ik 't goed herinner heb ik gisteren omstreeks 15.50 uur de trein terug naar Amersfoort gepakt. Aankomst was geloof ik een half uurtje eerder vanuit Amsterdam Amstel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Wauw, ik ben duidelijk écht al veel te lang niet meer op Ut geweest. Dat gegolfde dak vind ik wel mooi!
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Op 3 maart wordt het nieuwe Busstation West bij Utrecht Centraal in gebruik genomen. Plattegrondje, waarop het opeens veel dichter bij de stationshal ligt dan in werkelijkheid...
Bron: http://www.cu2030.nl/archive/2013-02-19 ... zingbussen
Valt me wel op dat men soms erg veel lijnen op één halte heeft gepland, terwijl andere haltes (eerste twee perrons) weer erg weinig bussen hoeven te verwerken. Er blijven zo te zien nog drie perrons over en in de zomer komen 24/29, 47/63 en 65/66 nog over die nu ook al een perron delen op Busstation Zuid.
Bron: http://www.cu2030.nl/archive/2013-02-19 ... zingbussen
Valt me wel op dat men soms erg veel lijnen op één halte heeft gepland, terwijl andere haltes (eerste twee perrons) weer erg weinig bussen hoeven te verwerken. Er blijven zo te zien nog drie perrons over en in de zomer komen 24/29, 47/63 en 65/66 nog over die nu ook al een perron delen op Busstation Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ze hebben toch niet echt een zebrapad bedacht op dat busstation hè? :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Lijkt me bijna de enige manier om op die eerste perrons te komen zolang de bussen er nog via de Mineurslaan uit moeten.
Zoals het nu ingetekend is concludeer ik trouwens ook dat de lijnen 400, 401, 102, 102, 107, 207, 195 en 295 in de andere rijrichting halteren (anders was die dubbele baan in 't midden niet nodig)
Wordt nog een hoop rondrijden via de busbuffer dan, simpel via de uitstaphalte naar de instaphalte rijden gaat dan immers niet.
Zoals het nu ingetekend is concludeer ik trouwens ook dat de lijnen 400, 401, 102, 102, 107, 207, 195 en 295 in de andere rijrichting halteren (anders was die dubbele baan in 't midden niet nodig)
Wordt nog een hoop rondrijden via de busbuffer dan, simpel via de uitstaphalte naar de instaphalte rijden gaat dan immers niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat heeft Rotterdam Centraal tegenwoordig ook.Klaasje schreef:Ze hebben toch niet echt een zebrapad bedacht op dat busstation hè? :')
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Echt waar... Verkeerskundigen die dat bedenken mogen van mij een enkeltje UVW krijgen. :') Je kan van te voren verzinnen dat zo'n oplossing niet werkt omdat een bus toch een keer door de constante stroom van mensen heen moet terwijl het ook nog eens een niet bestaand probleem zou moeten oplossen. Het is nou niet zo dat er iedere seconde een bus langskomt ofzoiets.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zeg dat maar tegen Kaspar Koolstra :')
Komt wel goed schatje.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Hij heeft mijn openlijke ergernis daarover wel eens meegemaakt geloof ik.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Van dit nieuwe tijdelijke busstation is ook een animatiefilmpje gemaakt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kG24MIvwv34[/youtube]
Alle bussen halteren daarin in dezelfde richting, wat ook wel zo logisch lijkt. Is die dubbele baan in het midden niet gewoon een doorrij-baan voor leeg materieel enzo?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kG24MIvwv34[/youtube]
Alle bussen halteren daarin in dezelfde richting, wat ook wel zo logisch lijkt. Is die dubbele baan in het midden niet gewoon een doorrij-baan voor leeg materieel enzo?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ja, dat klopt. Er zijn immers ook bussen die na Utrecht CS leeg als matrit vertrekken.
Dat er meerdere lijnen op één halte komen is niet zo erg. De bufferplaats (met waarschijnlijk ook de chauffeurskantine) is een stukje oostelijker gepland en dan zal het bufferen op de halte ook niet zo veel meer voorkomen.
Ik denk dat de 'overlast' van een eventuele zebra naar de eerste paar haltes ook wel mee zal vallen. Het scheelt al heel veel dat de stromen van uitstappende passagiers voor het grootste deel via de loopbruggen gaan.
Dat er meerdere lijnen op één halte komen is niet zo erg. De bufferplaats (met waarschijnlijk ook de chauffeurskantine) is een stukje oostelijker gepland en dan zal het bufferen op de halte ook niet zo veel meer voorkomen.
Ik denk dat de 'overlast' van een eventuele zebra naar de eerste paar haltes ook wel mee zal vallen. Het scheelt al heel veel dat de stromen van uitstappende passagiers voor het grootste deel via de loopbruggen gaan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De uitbreiding van de hal aan de centrumzijde begint inmiddels al aardig vorm te krijgen. Althans, de dakconstructie die toch wel het grootste deel van de contructie daarvoor uitmaakt. Hier gezien vanaf Busstation Zuid...
Aan de andere kant van het station was men vanmiddag al op het dak bezig om het een en ander los te maken. Vanaf de komende nacht start dan de ontmanteling aan deze kant waarbij eerst het dak eraf gaat en de rode bogen worden afgevoerd, waarna het stuk Jaarbeurstraverse boven spoor 14 t/m 19 gesloopt wordt. Ook de oude lift naar spoor 18/19 wordt dit weekend verwijderd.
Aan de andere kant van het station was men vanmiddag al op het dak bezig om het een en ander los te maken. Vanaf de komende nacht start dan de ontmanteling aan deze kant waarbij eerst het dak eraf gaat en de rode bogen worden afgevoerd, waarna het stuk Jaarbeurstraverse boven spoor 14 t/m 19 gesloopt wordt. Ook de oude lift naar spoor 18/19 wordt dit weekend verwijderd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dit filmpje is op sommige momenten echt mislukt. Als je goed kijkt rijden er af en toe bussen gewoon dwars door mensen heen. Het is vaak zelfs zo dat de mensen nog even snel doorlopen i.p.v. een bus voor laten gaan. Ze kunnen bij die oversteekpunt helemaal links en rechts beter een stoplicht plaatsen of zo. Tenminste net zoals bij station Tilburg het geval is.reisthijs schreef:Van dit nieuwe tijdelijke busstation is ook een animatiefilmpje gemaakt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kG24MIvwv34[/youtube]
Alle bussen halteren daarin in dezelfde richting, wat ook wel zo logisch lijkt. Is die dubbele baan in het midden niet gewoon een doorrij-baan voor leeg materieel enzo?
Overigens heeft Schiphol Plaza ook twee AH2Go's die niet zo gek ver uit elkaar liggen (wel verder uit elkaar dan op deze tekening staat aangegeven). Een van de twee winkels is ook niet echt groot en volgens mij ongeveer net zo groot als op de tekening staat aangegeven. De magazijn kan namelijk gerust ergens anders geplaatst worden en hoeft niet altijd tegen de winkel aan te liggen, Zo is dat ook (als ik me niet vergis) op Schiphol Plaza.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vergeet niet dat ook de 37/38 en 19/39 nog een halte moeten hebben...Daniel schreef:Op 3 maart wordt het nieuwe Busstation West bij Utrecht Centraal in gebruik genomen. Plattegrondje, waarop het opeens veel dichter bij de stationshal ligt dan in werkelijkheid...
Bron: http://www.cu2030.nl/archive/2013-02-19 ... zingbussen
Valt me wel op dat men soms erg veel lijnen op één halte heeft gepland, terwijl andere haltes (eerste twee perrons) weer erg weinig bussen hoeven te verwerken. Er blijven zo te zien nog drie perrons over en in de zomer komen 24/29, 47/63 en 65/66 nog over die nu ook al een perron delen op Busstation Zuid.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Is toch nergens voor nodig. Dat oversteken is alleen relevant voor instappers en die lopen de bussen op het Jaarbeursplein ook niet voortdurend in de weg. Meestal staan de mensen al op de halteperrons te wachten. Die bulk uitstappers die zich een weg richting station banen tussen de bussen door leveren veel gevaarlijkere situaties op. Dat is straks opgelost.Michael 1988 schreef:Dit filmpje is op sommige momenten echt mislukt. Als je goed kijkt rijden er af en toe bussen gewoon dwars door mensen heen. Het is vaak zelfs zo dat de mensen nog even snel doorlopen i.p.v. een bus voor laten gaan. Ze kunnen bij die oversteekpunt helemaal links en rechts beter een stoplicht plaatsen of zo. Tenminste net zoals bij station Tilburg het geval is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vanmiddag even een kijkje wezen nemen. Het eerste deel van de Jaarbeurstraverse was reeds ontdaan van de vloer...
Zo rond 14.00 uur hing het eerste stuk dak van de hal boven spoor 14 t/m 19 al in de takels en werden de laatste delen die nog vast zaten aan de rest van het dak losgeslepen...
Gezien er niet gek veel leek te gebeuren nog besloot ik richting perron te gaan om vanaf daar een blik te werpen. Was er precies op tijd, want daar ging het dak...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B23Ab_J6hYE[/youtube]
Zo rond 14.00 uur hing het eerste stuk dak van de hal boven spoor 14 t/m 19 al in de takels en werden de laatste delen die nog vast zaten aan de rest van het dak losgeslepen...
Gezien er niet gek veel leek te gebeuren nog besloot ik richting perron te gaan om vanaf daar een blik te werpen. Was er precies op tijd, want daar ging het dak...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B23Ab_J6hYE[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vanaf aanstaande zondag rijden alle bussen die nu van en naar Jaarbeursplein rijden van en naar Busstation West. Ik heb de tarieven er even op nageslagen, maar die wijzigen niet, terwijl voor alle lijnen geldt dat ze een iets andere afstand rijden.
Lijnen 81, 85, 90, 181, 387, 388, 400 en 401 rijden een iets langere route en zouden dus iets duurder moeten worden; lijnen 18, 102, 103, 107, 195, 207 en 295 rijden een iets kortere route en zouden dus iets goedkoper moeten worden.
Goed, het verschil gaat niet om kilometers, maar om 100 á 200 meter. De prijsverschillen zouden dus niet euro's omhoog of omlaag moeten, maar enkele centen is wel reëel, maar dat gebeurt bij mijn weten dus niet
Lijnen 81, 85, 90, 181, 387, 388, 400 en 401 rijden een iets langere route en zouden dus iets duurder moeten worden; lijnen 18, 102, 103, 107, 195, 207 en 295 rijden een iets kortere route en zouden dus iets goedkoper moeten worden.
Goed, het verschil gaat niet om kilometers, maar om 100 á 200 meter. De prijsverschillen zouden dus niet euro's omhoog of omlaag moeten, maar enkele centen is wel reëel, maar dat gebeurt bij mijn weten dus niet
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
In de treintarieven van regiovervoerders zitten ook fouten, dus opzich... (Veolia Limburg heeft een paar spook kms rondom Valkenburg)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Waar heb je dat gedaan? En wie zegt dat áls de tarieven wijzigen je dat nu al zou kunnen zien?Tristan schreef:Ik heb de tarieven er even op nageslagen,
Dat vind ik allesbehalve reëel, ik zou het absurd noemen als ze voor dit soort minimale wijzigingen aan de tarieven gingen rommelen.Tristan schreef:Goed, het verschil gaat niet om kilometers, maar om 100 á 200 meter. De prijsverschillen zouden dus niet euro's omhoog of omlaag moeten, maar enkele centen is wel reëel, maar dat gebeurt bij mijn weten dus niet
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 161 gasten