OVer je reiservaringen in februari 2013
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Jawel, want de aansluiting is 1 minuut en staat gewoon in de reisplanner :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Die 8800 hoort toch om :06 en :36 binnen te komen op Apn?Bee schreef:Ja, opnieuw. Ik had de trein van 18:22 in Leiden en die kwam om 18:39 aan in Alphen (met +1) en de trein naar Gouda vertrekt om 18:38
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Zou kunnen, meestal staat de conducteur al met zijn fluitje in de mond te wachten tot de s8800 binnenkomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Tja, in Apn wi;l je ook niet langer zijn als strikt noodzakelijk natuurlijk :XBee schreef:Zou kunnen, meestal staat de conducteur al met zijn fluitje in de mond te wachten tot de s8800 binnenkomt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
@ Bee: Je kunt ook via Gouda reizen hoor .
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Vandaag kwam ik uit Leiden zelf, waar ik meubels aan het demonteren was bij een vriendin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Bleek dus, volgens een bericht op Somda, te gaan om een ATB-storing in het materieel. Waarom men dan niet gewoon omriep dat hij wegens defect materieel niet reed is mij een raadsel...Daniel schreef:De t5836 werd vanmorgen in Amersfoort opgeheven wegens een te grote vertraging, geen idee wat die twee stellen SGMm compleet met personeel en al erbij dan op spoor 5A deden zo'n vijf minuten voor vertrektijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Nou, vandaag dus op en neer naar Antwerpen vanuit Diemen Zuid. Vanaf Schiphol naar Roosendaal in de s2600 was al zo'n feest, wanneer er bij Rtd erg luidruchtige en vervelende mensen de trein instapten. Al goed, te Rotterdam kregen we een technisch mankement waardoor we met 12 minuten vertraging uit Rotterdam gingen. Juist, ik miste al de aansluitende stopper naar Antwerpen. Shit.
Al goed, gelukkig was het op een oorspronkelijk Fyra tijdstip, dus de extra IC Rsd - Atw reed zo'n 20 minuten later, waar we dankbaar gebruik van maakten. Vertraging was dus beperkt tot 25 minuten.
Op de terugweg had de L-trein vanuit de Zaventhem op Antwerpen-Centraal om 19:50, 12 minuten vertraging. Juist, op Roosendaal kwamen we om dus 20:47 aan, en dus reed de t12683 van 20:43 (met +3!) helaas weg. Weer een aansluiting gemist. Dat werd dus zo'n 26 minuten wachten op de t12685, alwaar we met +5 in Rtd aankwamen, en onze overstap op de Fyra in het geding kwam. Toch maar de gok gewaagd en gesprint naar het perron waar we NET de s900 in konden springen, en zo uiteindelijk toch nog om 22:45 op Dmnz (i.p.v. 22:15 oorspronkelijk of 23:15 indien we met de t12685 verder waren gegaan) aangekomen.
Man oh man, wat een gedoe om in België te geraken voor die €30,80 :\. Je bent je leven ook niet zeker met zulke overstappen. Hoeft maar één ding verkeerd te gaan, en je bent zo een uur verder...
Al goed, gelukkig was het op een oorspronkelijk Fyra tijdstip, dus de extra IC Rsd - Atw reed zo'n 20 minuten later, waar we dankbaar gebruik van maakten. Vertraging was dus beperkt tot 25 minuten.
Op de terugweg had de L-trein vanuit de Zaventhem op Antwerpen-Centraal om 19:50, 12 minuten vertraging. Juist, op Roosendaal kwamen we om dus 20:47 aan, en dus reed de t12683 van 20:43 (met +3!) helaas weg. Weer een aansluiting gemist. Dat werd dus zo'n 26 minuten wachten op de t12685, alwaar we met +5 in Rtd aankwamen, en onze overstap op de Fyra in het geding kwam. Toch maar de gok gewaagd en gesprint naar het perron waar we NET de s900 in konden springen, en zo uiteindelijk toch nog om 22:45 op Dmnz (i.p.v. 22:15 oorspronkelijk of 23:15 indien we met de t12685 verder waren gegaan) aangekomen.
Man oh man, wat een gedoe om in België te geraken voor die €30,80 :\. Je bent je leven ook niet zeker met zulke overstappen. Hoeft maar één ding verkeerd te gaan, en je bent zo een uur verder...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Vanmorgen in treinstel m4204 bleek in de B-tussenbak de stiltecoupé al de nieuwe kunstlederen bekleding te hebben terwijl de rest van de bak nog de oude stoffen bekleding had. Dacht dat ze daarvoor in één keer een heel stel deden.
Kom trouwens de laatste tijd zeer regelmatig smerige nieuwe bekleding tegen terwijl het makkelijker schoonmaken juist de reden voor het vervangen was.
Kom trouwens de laatste tijd zeer regelmatig smerige nieuwe bekleding tegen terwijl het makkelijker schoonmaken juist de reden voor het vervangen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Ik blijf er bij dat de 122 tussen Purmerend en Land-smeer zondags lucht rijdt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Vanavond ging de overstap van de s9500 op de s8800 in Alphen bijna mis. De s9500 had +2 en in Alphen was de conducteur al begonnen met de vertrekprocedure, maar toen de sprinter stilstond en de deuren opendeed besloot hij/zij toch nog een paar seconden te wachten zodat de overstap nog gehaald kon worden.
Verder had ik vanavond weer eens ICM in de s700 en aan de andere kant van het gangpad zat een meisje uit Den Haag dat helemaal naar Groningen moest te zeuren dat de trein niet meer in Utrecht stopt, de reizigers in Leiden en Lelystad waren van een ander minder prettig slag volk vond ze :')
Verder had ik vanavond weer eens ICM in de s700 en aan de andere kant van het gangpad zat een meisje uit Den Haag dat helemaal naar Groningen moest te zeuren dat de trein niet meer in Utrecht stopt, de reizigers in Leiden en Lelystad waren van een ander minder prettig slag volk vond ze :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Vanochtend op Almere Centrum op de perron O een PODje en 5647 die als 160 ging vertrekken over 11 minuten.
Daardoor kon de 156 niet op O staan. Op N stonden ook PODjes dus werd het maar perron M:
Het is niet voor de eerste keer dat die PODjes op perrons worden geparkeerd...
Daardoor kon de 156 niet op O staan. Op N stonden ook PODjes dus werd het maar perron M:
Het is niet voor de eerste keer dat die PODjes op perrons worden geparkeerd...
Laatst gewijzigd door Edwin op di 05 feb 2013, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Niet echt een reiservaring, maar toch...
Op de Zuidas rijden momenteel minder treinen door een gestrande trein.
Op deze webcam http://zuidas.webcam.nl/ zie ik al enige tijd een wat aparte trein staan bij Amsterdam RAI (klik op de link 'station Zuid', die verwijst naar station RAI). Volgens mij is dit de defecte trein.
Op de Zuidas rijden momenteel minder treinen door een gestrande trein.
Op deze webcam http://zuidas.webcam.nl/ zie ik al enige tijd een wat aparte trein staan bij Amsterdam RAI (klik op de link 'station Zuid', die verwijst naar station RAI). Volgens mij is dit de defecte trein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Dat is een meettrein voor zover ik weet. Omgebouwde Motorpost.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Zijn ze nu zeker aan het meten hoe lang het nog duurt voordat ie weggesleept wordt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Munckhof reed perfect op tijd vanmorgen, het moet niet gekker worden! Wat voor een verschil de rijstijl van een chauffeur toch niet kan uitmaken. Ik had eigenlijk een foto van die persoon moeten nemen zodat ik 's ochtends snel kan zien of hij op de eerste of tweede bus zit :') (natuurlijk scheelde het ook dat we in Zeeland al vol zaten en bij de overige haltes gewoon doorreden tenzij er mensen uit moesten).
En uiteraard was lijn 12 in Dukenburg vandaag natuurlijk dusdanig erg vertraagd dat ik beter kon blijven zitten. Als hij dat nu vorige week woensdag en donderdag was geweest, dan zou me dat toen tijd hebben gescheeld :') Al in al weinig te klagen gehad vandaag.
En uiteraard was lijn 12 in Dukenburg vandaag natuurlijk dusdanig erg vertraagd dat ik beter kon blijven zitten. Als hij dat nu vorige week woensdag en donderdag was geweest, dan zou me dat toen tijd hebben gescheeld :') Al in al weinig te klagen gehad vandaag.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
mP Jim heeft een wissel gesloopt.marvinkok schreef:Dat is een meettrein voor zover ik weet. Omgebouwde Motorpost.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Ik kwam vanmiddag voor het eerst naddat de nieuwe hal op Utrecht CS is geopend op Utrecht CS. Ik moet zeggen dat het er allemaal wel erg mooi uitziet! Alleen ik vind wel ddat het vanaf het Jaarbeursplein naar de perrons wel erg ver lopen is in veergelijking met toen de oude transvere er nog was (kan ook aan mij liggen)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Het Jaarbeursplein is bij mijn weten niet verplaatst afgelopen weekend, dus dat ligt nogsteeds even ver van de perrons Je gaat nu alleen eerst naar rechts en dan rechtdoor i.p.v. eerst rechtdoor en dan naar rechts
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Kan iemand mij dit uitleggen?
Mijn intercity van Utrecht naar Den Haag vertrok met +12 uit Utrecht. Daardoor kwamen we net na Woerden tot stilstand om de sprinter naar Den Haag voor te laten. Die trein haalden we in Gouda Goverwelle natuurlijk weer in, waarna wij na een extreem korte stop op Gouda doorplankten naar Den Haag. UIteindelijke aankomst +12, best netjes als je bedenkt dat we nog stilgestaan hebben.
In de trein zat ik actuele vertrektijden te kijken, en ik zag dat de sprinter, die we in Gouda Goverwelle nog inhaalden, opgeheven was. Dat was al voor vertrektijd uit Gouda bekend. Daarop is besloten om de volgende 2 intercity's van Gouda naar Den Haag op alle tussenstations te laten stoppen.
Vragen:
* Waarom werd die sprinter opgeheven?
* Waarom werd er niet voor gekozen om de IC achter ons in het pad van de sprinter te leggen, zodat de intercity erachter geen extra stops hoefde te maken en dus gewoon op tijd kon rijden (en ook op tijd kon keren)? Immers reden wij al in het pad van de IC achter ons, dus voor die anderhalve verdwaalde reiziger uit Gouda die dan een paar minuutjes extra vertraging kreeg maakt het ook niet zoveel meer uit.
Ik kan veel bijsturingsacties begrijpen, maar deze begrijp ik echt niet.
Mijn intercity van Utrecht naar Den Haag vertrok met +12 uit Utrecht. Daardoor kwamen we net na Woerden tot stilstand om de sprinter naar Den Haag voor te laten. Die trein haalden we in Gouda Goverwelle natuurlijk weer in, waarna wij na een extreem korte stop op Gouda doorplankten naar Den Haag. UIteindelijke aankomst +12, best netjes als je bedenkt dat we nog stilgestaan hebben.
In de trein zat ik actuele vertrektijden te kijken, en ik zag dat de sprinter, die we in Gouda Goverwelle nog inhaalden, opgeheven was. Dat was al voor vertrektijd uit Gouda bekend. Daarop is besloten om de volgende 2 intercity's van Gouda naar Den Haag op alle tussenstations te laten stoppen.
Vragen:
* Waarom werd die sprinter opgeheven?
* Waarom werd er niet voor gekozen om de IC achter ons in het pad van de sprinter te leggen, zodat de intercity erachter geen extra stops hoefde te maken en dus gewoon op tijd kon rijden (en ook op tijd kon keren)? Immers reden wij al in het pad van de IC achter ons, dus voor die anderhalve verdwaalde reiziger uit Gouda die dan een paar minuutjes extra vertraging kreeg maakt het ook niet zoveel meer uit.
Ik kan veel bijsturingsacties begrijpen, maar deze begrijp ik echt niet.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Was een potje in de avondspits. Waar er eerder een defecte trein op Schiphol-Hilversum/Utrecht roet in het eten gooide, was het niet veel later een aanrijding met een persoon op Duivendrecht-Amsterdam Amstel.
Ik wilde vandaag sporten, dus had al een extra kaartje Bijlmer-Amstel gekocht, zodat ik met de t862 mee kon gaan. Ik zag alleen op Ut al dat deze omgeleid zou worden, en dus ben ik maar in de t3162 gestapt, zodat ik op Bijlmer de metro kon pakken. Bij Maarssen zaten we al voor de rode, omdat de t3562 ervoor precies +15 had.
Bij aankomst in Bijlmer met +10, was het duidelijk dat de t3062 op spoor 1 opgeheven stond, en een hele kudde mensen via de roltrappen (werd al door de portofoon van de HC omgeroepen toen ik een stukje met haar meeliep op Asb) via Schiphol wilden reizen.
Een ander substantieel deel wachtte op de metro, die ook last had van de aanrijding. EN dus was het haringen-in-een-ton op weg naar Centraal. Dat werd nog erger op Duivendrecht waar de t860 was gestrand.
Eenmaal bij Van der Madeweg was het duidelijk wat er aan de hand is. Met flink wat mensen van de hulpdiensten waren de twee buitenste sporen richting het zuiden afgezet (waaronder een losse SGM, vermoed dat dit de aanrijdingstrein was?). Dat betekende dus dat het treinverkeer richting Duivendrecht niet door kon, en dat het metroverkeer maar één spoor tot de beschikking had. Arme drommel.
Uiteindelijk bij Amstel met wat geduw eruit getrokken. Om 20:30 toen ik met de metro weer terugreed richting mijn huis was alles weer opgeruimd...
Ik wilde vandaag sporten, dus had al een extra kaartje Bijlmer-Amstel gekocht, zodat ik met de t862 mee kon gaan. Ik zag alleen op Ut al dat deze omgeleid zou worden, en dus ben ik maar in de t3162 gestapt, zodat ik op Bijlmer de metro kon pakken. Bij Maarssen zaten we al voor de rode, omdat de t3562 ervoor precies +15 had.
Bij aankomst in Bijlmer met +10, was het duidelijk dat de t3062 op spoor 1 opgeheven stond, en een hele kudde mensen via de roltrappen (werd al door de portofoon van de HC omgeroepen toen ik een stukje met haar meeliep op Asb) via Schiphol wilden reizen.
Een ander substantieel deel wachtte op de metro, die ook last had van de aanrijding. EN dus was het haringen-in-een-ton op weg naar Centraal. Dat werd nog erger op Duivendrecht waar de t860 was gestrand.
Eenmaal bij Van der Madeweg was het duidelijk wat er aan de hand is. Met flink wat mensen van de hulpdiensten waren de twee buitenste sporen richting het zuiden afgezet (waaronder een losse SGM, vermoed dat dit de aanrijdingstrein was?). Dat betekende dus dat het treinverkeer richting Duivendrecht niet door kon, en dat het metroverkeer maar één spoor tot de beschikking had. Arme drommel.
Uiteindelijk bij Amstel met wat geduw eruit getrokken. Om 20:30 toen ik met de metro weer terugreed richting mijn huis was alles weer opgeruimd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Ak, balen! Aanrijding op het westperron van MDW dus, lijkt me? Waarop zowel het metrospoor als het treinspoor werd stilgelegd?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Klopt ja... treinverkeer plat. Metro reed nog wel... hetzij met vertraging en uitval
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Metro reed gewoon alleen liet deze MDW links liggen, en reed via spoor 3 aldaar.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2013
Ik was vandaag in Marienberg. Erg drukke s3800 naar Emmen om 15:45. Zelfs weinig ruimte om te staan.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten