Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door Suus »

De proeven die de NS met de reisplanner doet zijn altijd op Android.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door Gekko123 »

Leuke is dan weer wel dat volgens de officiële kanalen deze proef ook werkt voor de iPhone.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door Suus »

Mogen ze toch eens uitleggen hoe ze dat willen doen, want als het niet in de App Store staat kan je het bijzonder lastig verspreiden naar je proefpersonen, tenzij je er niet meer dan 100 wil hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door webguy »

Had toevallig gisteren ook een presentatie over dit systeem en heb de app nu ook op m'n telefoon staan. Hier nog wat screenshotjes. Weet overigens niet hoe dat werkt met iPhone, maar misschien testen ze maar 100 iDevices, of hebben ze een enterprise ding gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door dennistd »

Ik heb gisteravond nog een feedback-bericht gestuurd dat de balkons rood zijn terwijl de coupé's zelf gewoon groen zijn, daar kreeg ik als reactie vanochtend (lekker snel dus) op: "De balkons worden al redelijk snel als ‘vol’ bestempeld omdat er vaak maar 2 stoelen op het balkon zijn.. Als er dan 2 mensen op het balkon zijn is hij al ‘rood’. Wellicht moeten we hier een iets ruimere marge in nemen."

Goed dat er ook wat mee gedaan wordt *O*
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door VIRM »

@Dennis: maar zo'n balkon fungeert ook heel vaak gewoon als staplaats. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door dennistd »

Weet ik, maar er zijn volgens mij weinig mensen die op een balkon gaan staan of zitten als er nog genoeg plaats is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door webguy »

Dat is denk ik juist het probleem - sommigen hangen liever op het balkon dan op zoek te gaan naar een zitplaats in een iets vollere coupe.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door iljitsch »

dennistd schreef:Weet ik, maar er zijn volgens mij weinig mensen die op een balkon gaan staan of zitten als er nog genoeg plaats is.
Valt wel mee, hoor. Ik zit best regelmatig op het balkon, om verschillende redenen. Bijvoorbeeld omdat de kans op een goede zitplaats in de coupé klein is maar op het balkon nog wel zitruimte is. Of omdat ik niet ver mee hoef en geen zin om met grote tassen me die kleine VIRM-trappetjes op/af te wurmen. Of omdat ik nog even moet bellen en mijn medereizigers niet te veel wil storen.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Reisplanner-app NS toont rustige plekken in trein

Bericht door Reiziger Delft »

Ik merk wel dat reizigers heel snel al op de balkons gaan staan, waardoor nieuwe reizigers denken dat de trein vol is. Als ik me dan door het balkon heen pers blijken er binnen nog vele lege zitplaatsen te zijn. Het valt me op dat dit ook trajectafhankelijk is; het komt veel vaker voor in bijvoorbeeld de s2100 / s2200 tussen Den Haag en Rotterdam dan in de Noord-Oost of de s3000 / s3100 tussen Utrecht en Arnhem. Dit komt waarschijnlijk doordat in de eerst genoemde treinseries mensen relatief kortere afstanden afleggen dan in de andere treinseries.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten