Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door tsov »

Ja, in de nieuwe abri's. Door deze clausule heeft JCDecaux dus een prikkel om zo snel mogelijk alle oude abri's te vervangen. Ze kunnen er namelijk geen geld meer aan verdienen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

Ah zo… Begreep het verkeerd. Slim aangepakt.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door tsov »

Ik zag vandaag trouwens op Discovery Channel een spotje over deze hele operatie. Weet niet hoe lang dat al rondgaat, kijk niet zo vaak naar die zender :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

tsov schreef:Ik zag vandaag trouwens op Discovery Channel een spotje over deze hele operatie. Weet niet hoe lang dat al rondgaat, kijk niet zo vaak naar die zender :)
http://www.yourdiscovery.com/nl/web/JCDecaux/

Je krijgt er haast de slappe lach van hoe over-sensationeel alles tegenwoordig gebracht wordt. Valt me nog mee dat er geen explosies in het filmpje gemonteerd zijn. :P Wel erg leuk dat ze laten zien hoe het uitgevoerd is. Nooit geweten dat Amsterdam de stad is met de meeste abri's per vierkante kilometer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Ardan »

Het lijkt inderdaad SBS6 wel... maar toch, leuk om te zien en een kijkje achter de schermen te krijgen!
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

Om de programma's van Discovery en Nat. Geo. zo laagdrempelig mogelijk te maken wordt alles extra overdreven sensationeel gebracht en natuurlijk vijftig keer per uitzending herhaald. Een kwartier aan stof wordt opgerekt tot een uur.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Ardan »

En na dat uur heb je nog net zoveel vragen als dat je voor de uitzending had :lol:
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Wubbo »

Gelukkig wordt het programma daarna nog zo'n 70 keer uitgezonden, dan kun je er nog meer vragen bij bedenken ;-)
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door TLP »

R-Flow schreef:GVB neemt trouwens wel haar sweet time met het vullen van de houders van de nieuwe abri's. Sommige staan al weken zonder lijnnummers en bestemmingen.
Waarom planten ze er gewoon niet een haltepaal bij, zeker bij de ruimere haltes, zoals in bijna geheel Nederland gebeurt? Kun je gedetailleerdere informatie op plaatsen (zoals belangrijke tussenstops op de route) en bovendien ziet zo'n bord op de abri naar mijn idee er zó ouderwets uit... :roll:
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Zo'n lelijke haltepaal is juist ouderwets. Dat vond ik altijd hip van Amsterdam, die verlichte kubussen, terwijl de rest van NL aan haltepalen doet. Zelfs Rotterdam bijvoorbeeld met hun moderne abri's (op de tramplus-haltes).
Nu zijn de kubussen vervangen door een LED-verlichte bord met nog steeds het lijnnummer en bestemming. Voor de haltes waar de lijn stopt kun je alsnog terecht in de abri op de tabel. Hoe gedetailleerd wil je het hebben? :pos:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

TLP schreef:Waarom planten ze er gewoon niet een haltepaal bij
Die zullen toch ook echt neergezet moeten worden… Wat is nou makkelijker; plaatsen van een stukje papier in een houder die al geïnstalleerd is of een hele paal neerzetten? Moet zeggen dat ik die slanke LED-borden van de nieuwe abri's ook mooier vind dan zo'n standaard geel bordje. Omdat ze fel wit verlicht zijn vallen ze ook veel meer op, vooral 's avonds.

--------------------------------------------------

Is er overigens een reden waarom op het Rembrandtplein de abri's geen borden hebben op het dak of komen die nog?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Suus »

Het model met een kort dak en kleine zijwandjes zag ik inmiddels op het Koningsplein, het model met kort dak en zonder zijwandjes zag ik bij de halte Waterlooplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

Lol…
Al vijf jaar geen bus, maar wel een splinternieuw bushokje
http://www.parool.nl/parool/nl/287/OPME ... okje.dhtml
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zou me eerder druk maken om haltes waar er wel gestopt wordt en er geen abri is...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door find_your_spot »

Paar weken geleden meldde ik hier al over nutteloze abri's rondom het AMC.

Maar daar reageerde niemand op.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Vinny »

Het gaat om deze bushalte:
https://maps.google.nl/maps?q=Oosterdok ... -0.45&z=16

Ik snap deels wel waarom die fout gemaakt is. De halte zal waarschijnlijk in het systeem staan als "Centraal Station halte 37bis" ofzo en daar zijn veel werkzaamheden waarbij lang niet iedereen gedetaileerd op de hoogte is van wat waar wanneer gebeurt. Eigenlijk zou het hele Centraal Station onder de cooördinatie van het Stationseiland moeten vallen. Maar goed, die mensen hebben allicht andere beslommeringen om zich druk over te maken.

Bussen kunnen daar niet meer komen volgens mij, omdat de weg tussen de Bibliotheek en het Centraal Station getransformeerd is tot fietspad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door robert55 »

Die weg loopt idd dood, moet nog worden heringericht. Het rare is dat er soms abri's blijven staan waar de halte niet meer bestaat [en ook nooit meer terug zal komen]. Het gaat nu opvallen omdat er vervangen wordt, maar kennelijk is er geen sluitend systeem om zoiets te doen. De vervoerder heeft er geen belang bij en de abri-boer heeft een iets duurdere te herstellen extra mupi.
Ik zit al te wachten of Nassaukade [ex bus 60] vervangen wordt
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

robert55 schreef:Ik zit al te wachten of Nassaukade [ex bus 60] vervangen wordt
Dat zou tenminste nog enige nut hebben tijdens opleidingen. Bus 18 heeft er v/d zomer een tijdje gestopt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Vinny »

Die weg loopt idd dood, moet nog worden heringericht.
Die komt toch ook niet meer terug?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door tsov »

Volgens mij gaat die hele dam weg inderdaad.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Ben nu aan het rijden op lijn 4 en kwam dus vanochtend tot de ontdekking dat ook de haltes in de Utrechtsestraat abri's hebben.

Verder hebben de nieuwe abri's op Spui/Rokin stad uit zowel in de abri als het ledbordje de naam Muntplein.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

En we wachten 3-4 weken later nog steeds tot GVB de houders op het dak vult van de nieuwe abri's op de Willemsparkweg. *O* Worden die vellen met de hand getekend en per zeilschip vanuit de Nieuwe Wereld teruggescheept naar Amsterdam of zo?
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 12 feb 2013, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

De meeste led-displays (om ze maar zo te noemen) zijn nog steeds blanco. We wachten af.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

Beetje gênant dat het zo lang moet duren, maar goed we wachten idd maar af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Suus »

Of het netjes is weet ik niet, maar ik denk dat het voor het GVB heel lastig is elke dag kriskras door de stad te moeten scheuren om weer een paar random haltes van papiertjes te voorzien. Ik kan mij dus goed voorstellen dat ze af en toe een inhaalactie doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten