Opvallende is dat ook in het weekeinde nog oude PCC's rijden.
Je zou verwachten dat er dan genoeg hermelijnen en koppelstellen beschikbaar zijn.
Als Hagenaar vind ik het wel wat hebben om in zo'n oude echte PCC te stappen.
Maar voor de reguliere gebruikers is vervanging toch wel gewenst.
Die gemoderniseerde zullen ook nog wel een aantal jaren mee moeten; maar die hebben alvast een bredere instap.
De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
Re: De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
Laatst gewijzigd door Anne op wo 06 feb 2013, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
Ja, die keer dat ik in Antwerpen was verbaasde ik me al over de drukte in de trams.
Re: De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
In Antwerpen rijden ze met 600 volt trams dat is opzich niet zo ongebruikelijke spanning. Misschien zijn er wel jonge tweedehands trams van 20/30 jaar te vinden die niet al te duur kosten maar waar je zeker nog 10 jaar mee door kan.
Re: De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
Daarvoor zijn ze nu eigenlijk al te laat, bovendien heeft De Lijn niet zo'n goede ervaring met tweedehandstrams in Gent. Daar had men tweedehandstrams uit Bochum maar die hebben eigenlijk nooit gereden omdat het personeel het onveilig vond. Een oorzaak voor die zogenaamde onveiligheid is nooit gegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De Lijn rijdt met trams die te oud zijn
avl schreef:Opvallende is dat ook in het weekeinde nog oude PCC's rijden.
Je zou verwachten dat er dan genoeg hermelijnen en koppelstellen beschikbaar zijn.
Misschien worden die dan onderhouden?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten