Mag ik even kwijt #130

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Michael »

Pff de komende 4 dagen worden zwaar voor mij. Topdrukte op het werk vanwege carnaval en elke dag werken tot een uur of 5.00. Dinsdag ben ik weer vrij en dan lig ik dood op mijn bed denk ik.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Pff de komende 4 dagen worden zwaar voor mij. Topdrukte op het werk vanwege carnaval en elke dag werken tot een uur of 5.00. Dinsdag ben ik weer vrij en dan lig ik dood op mijn bed denk ik.
Hoe laat mag / moet je telkens beginnen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Michael »

Morgen om 19.00, Zaterdag om 19.00, Zondag om 17.30 en Maandag om 17.00
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door ODRAIL »

Lange dagen dus :shock: :? -o- .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Thom91 »

Ik moet morgen 10:10 beginnen :(
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door hauptbahnhof »

En ik heb mn 3 werkdagen voor deze week net afgerond. Nu weer 3 vrij *O*
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Gekko123 »

Morgen begin van de middag nog even een tentamen maken en daarna weekend. In hoeverre je het weekend kan noemen, want ik moet zowel op zaterdag als op zondag werken. Ach, gelukkig is mijn nieuwe lesrooster redelijk relaxed: iedere dinsdag vrij.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Thom91 »

Ik heb alleen maandag vrij van school, maar dan werk ik. Weekend vrij <3
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

Die Deense serie Borgen die op Nederland 3 wordt uitgezonden is echt goed. Echt Scandinavisch kwaliteitsproduct.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Thom91 »

Ik ben nu wel echt helemaal klaar met het winterse weer.. Er wordt nu nog meer sneeuw verwacht voor aanstaande zaterdag/zondag..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:Ik ben nu wel echt helemaal klaar met het winterse weer.. Er wordt nu nog meer sneeuw verwacht voor aanstaande zaterdag/zondag..
Dan ben je niet de enige die er klaar mee is. Van mij mag de lente nu wel komen, maarja het duurt nog tot maart.

En ijspret zit er (gelukkig) voorlopig ook niet in :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

Hier ligt nog steeds sneeuw *O*
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Heeft iemand dit al gelezen? http://ptadc.nl/OVM-15_artikel_Arco_Sierts_7-2-2013.pdf

Even vetgedrukt want belangrijk. Ik denk dat Fles er blij van wordt.
Laatst gewijzigd door deadlock op vr 08 feb 2013, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Hier ligt nog steeds sneeuw *O*
Afbeelding
Nou jah, sneeuw... Tussen Utrecht en Arnhem lag nog vrij veel trouwens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Wubbo »

deadlock schreef:Heeft iemand dit al gelezen? http://ptadc.nl/OVM-15_artikel_Arco_Sierts_7-2-2013.pdf

Even vetgedrukt want belangrijk. Ik denk dat Fles er blij van wordt.
Ik heb het gelezen maar kan er niet veel mee. Ik vind het zo een onsamenhangend verhaal waar ik niet veel meer uit haal dan 'alles is kut'. Maar misschien is dat precies wat Arco bedoelt ;-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Hoezo kan je er niets mee? Het is toch gewoon de vinger op de zere plek leggen? Er wordt alleen maar treintjes gereden in plaats van daadwerkelijk vervoeren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

Wubbo heeft wel gelijk, het is een onsamenhangend verhaal dat vooral de man in de hemel prijst maar waaruit eigenlijk blijkt dat hij niet de vaardigheden heeft om de machtsmachine een spiegel voor te houden. En dan krijg je verbitterde artikelen als dit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Wubbo heeft wel gelijk, het is een onsamenhangend verhaal dat vooral de man in de hemel prijst maar waaruit eigenlijk blijkt dat hij niet de vaardigheden heeft om de machtsmachine een spiegel voor te houden. En dan krijg je verbitterde artikelen als dit.
Hoe kom je erbij dat hij die vaardigheden niet heeft? En hoezo is het een onsamenhangend verhaal? De rode draad is mismanagement en miscommunicatie en het denken in problemen en niet in oplossingen of ben ik nou zoveel beter in begrijpend lezen dan jij?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

Om meteen maar met een persoonlijke aanval te komen is ook niet nodig, zo werkt een discussie niet.

In het artikel staan vooral heel veel ideeën die de beste man heeft bedacht en/of voorgesteld maar hij kan duidelijk niet aangeven hoe hij deze ideeën bij de NS, ProRail of de politiek aan de man moet brengen. Daaruit blijkt dat er dus een stukje van de puzzel mist en dan krijg je artikelen als dit waarin de man als visionair wordt geschetst maar waarvan eigenlijk niets terechtkomt omdat hij het stukje machtspolitiek niet onder de knie heeft. Dat maakt het een stukje een verbitterd verhaal van een man die het wel snapt maar niets voor elkaar krijgt.

Hij zegt wel "je moet de organisaties pakken op hun zwakke punt", maar als dat zou werken zouden meer van zijn ideeën verder zijn gekomen dan de tekentafel, of niet soms? Uit het verhaal blijkt eerder dat de door hem toegepaste strategie vooral zorgt voor krampbewegingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Om meteen maar met een persoonlijke aanval te komen is ook niet nodig, zo werkt een discussie niet.
Het was geen persoonlijke aanval, ik vroeg het me daadwerkelijk af.
In het artikel staan vooral heel veel ideeën die de beste man heeft bedacht en/of voorgesteld maar hij kan duidelijk niet aangeven hoe hij deze ideeën bij de NS, ProRail of de politiek aan de man moet brengen. Daaruit blijkt dat er dus een stukje van de puzzel mist en dan krijg je artikelen als dit waarin de man als visionair wordt geschetst maar waarvan eigenlijk niets terechtkomt omdat hij het stukje machtspolitiek niet onder de knie heeft. Dat maakt het een stukje een verbitterd verhaal van een man die het wel snapt maar niets voor elkaar krijgt.

Hij zegt wel "je moet de organisaties pakken op hun zwakke punt", maar als dat zou werken zouden meer van zijn ideeën verder zijn gekomen dan de tekentafel, of niet soms? Uit het verhaal blijkt eerder dat de door hem toegepaste strategie vooral zorgt voor krampbewegingen.
Ja hallo, mij beschuldigen van een drogreden en vervolgens zelf ook enorme maken in dezelfde categorie als "Iedereen gelooft in X dus X moet wel waar zijn." Hoezo blijkt dat uit het verhaal? Concretiseer eens? Het is allemaal uitzonderlijk logisch wat er in dat artikel staat en kleine punten zijn hier al ettelijke keren aangehaald. Daarnaast blijkt dat de NS en de regering al jaren ongelofelijk onwillig zijn als het bijvoorbeeld gaat om het verhogen van baanvaksnelheden. Denk aan het hele "ATB-NG mag niet naast ATB op hetzelfde baanvak want dat stoort elkaar"-verhaal wat de NS jaaren heeft volgehouden. Jij gelooft serieus dat de NS op simpele oplossingen zit te wachten? Laat me niet lachen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Heeft iemand dit al gelezen? http://ptadc.nl/OVM-15_artikel_Arco_Sierts_7-2-2013.pdf

Even vetgedrukt want belangrijk. Ik denk dat Fles er blij van wordt.
Interesing!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Geert »

Ik vond het artikel sowieso redelijk kritiekloos. Op zijn zachtst gezegd vreemd als die man zo onder vuur ligt bij de gevestigde orde, er wordt haast klakkeloos van uit gegaan dat hij dan wel de wijsheid in pacht heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

Ten eerste: volgens mij staan de overheid, de NS en ProRail helemaal niet negatief tegenover het verhogen van baanvaksnelheden, maar wel tegenover het aanpassen van het ATB-systeem omdat er heel lang werd geloofd dat ETCS spoedig zou komen. Inmiddels is over de komst van ETCS concreet besloten dus zit er nu enigszins schot in dat dossier.

De beste man komt meerdere keren met een dossier waaruit blijkt dat hij er verstand van heeft: Achterhoekse lijn, Zwolle Zuid, problematiek Valleilijn, maar elke keer zou hij stuiten op mensen die niet luisteren, die hem negeren of die met smoesjes komen. Daarvoor moet een reden zijn: ik weiger te geloven dat het gehele spoorwezen bestaat uit "systeemautisten" die geen communicatievoelsprieten hebben en zonder te kijken alles wat niet in hun straatje ligt over de rand van de tafel te schuiven. Daar moet meer achter zitten en dat kan best bij de beste man zelf gezocht worden: waarom luistert men niet naar hem maar wel naar anderen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ten eerste: volgens mij staan de overheid, de NS en ProRail helemaal niet negatief tegenover het verhogen van baanvaksnelheden, maar wel tegenover het aanpassen van het ATB-systeem omdat er heel lang werd geloofd dat ETCS spoedig zou komen. Inmiddels is over de komst van ETCS concreet besloten dus zit er nu enigszins schot in dat dossier.
ETCS bestond nog niet eens op de tekentafel toen de NS er destijds al zo moeilijk over deed.
De beste man komt meerdere keren met een dossier waaruit blijkt dat hij er verstand van heeft: Achterhoekse lijn, Zwolle Zuid, problematiek Valleilijn, maar elke keer zou hij stuiten op mensen die niet luisteren, die hem negeren of die met smoesjes komen. Daarvoor moet een reden zijn: ik weiger te geloven dat het gehele spoorwezen bestaat uit "systeemautisten" die geen communicatievoelsprieten hebben en zonder te kijken alles wat niet in hun straatje ligt over de rand van de tafel te schuiven. Daar moet meer achter zitten en dat kan best bij de beste man zelf gezocht worden: waarom luistert men niet naar hem maar wel naar anderen?
Dit is dezelfde drogreden maar dan anders geformuleerd, denk je dat ik hem nu wel accepteer?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Ligt het trouwens aan mij of heeft Arnhem best wel veel perroncapaciteit naar Nederlandse maatstaven?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten