Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Post hier je bedenksels over Buslijnen.
Er is een regel. Het moeten niet Buslijnen worden als: iedere 3 minuten van Hertme naar Saasveld met een Dubbelgelede bus.
Mijn idee: Syntus 92 opsplitsen in:
92a: Neede - Delden - Borne
92b: Neede - Delden - Almelo
Want tussen Delden en Borne is veel pendelverkeer, het kan tijdens de spits erg druk zijn. Mensen zonder auto, zullen tussen die plaatsen moeten omreizen.
Er is een regel. Het moeten niet Buslijnen worden als: iedere 3 minuten van Hertme naar Saasveld met een Dubbelgelede bus.
Mijn idee: Syntus 92 opsplitsen in:
92a: Neede - Delden - Borne
92b: Neede - Delden - Almelo
Want tussen Delden en Borne is veel pendelverkeer, het kan tijdens de spits erg druk zijn. Mensen zonder auto, zullen tussen die plaatsen moeten omreizen.
Laatst gewijzigd door julsteren op za 09 feb 2013, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Ik stel nog een tweede regel voor: je moet goed beargumenteren waarom je iets voorstelt of je moet het niet voorstellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
@ Bee: Tussen Delden en Borne is veel pendelverkeer, het kan tijdens de spits erg druk zijn. Mensen zonder auto, zullen tussen die plaatsen moeten omreizen. Daarom dit voorstel.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
maakt in dit geval dus niet uit welke lijn het wordt, je wil gewoon graag een busverbinding tussen Delden en Goor, omdat er nu helemaal geen busverbinding is.
heb je al eens aan de provincie(s) gevraagd, waarom die verbinding er niet is, al er blijkbaar wel vraag of potentiele vraag naar is?
heb je al eens aan de provincie(s) gevraagd, waarom die verbinding er niet is, al er blijkbaar wel vraag of potentiele vraag naar is?
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Tussen Delden en Goor? Nogal wiedes: Omdat daar al een treinverbinding is.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Als je daar per se een bus wilt hebben (schijnbaar een drukke verbinding, of alleen voor jezelf?) zou ik zeggen: laat die bus omrijden via bijvoorbeeld Bentelo en Hengevelde. Zo heb je een busdienst tussen Delden en Goor, maar rijdt die niet parallel aan de trein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
typefoutje, bedoelde natuurlijk Delden en Borne (niet Goor)...Fles schreef:Tussen Delden en Goor? Nogal wiedes: Omdat daar al een treinverbinding is.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Ik heb nog wel een een buslijn in mijn hoofd:
340: Amsterdam Centraal - Marnixstraat - Leidseplein - Concertgebouw - Haarlemmermeerstation - Schiphol Plaza NS - Schiphol Rijk - Aalsmeer - Uithoorn - Mijdrecht - Wilnis, als snelle comfortabele bus die grotendeels over vrije busbanen rijdt.
340: Amsterdam Centraal - Marnixstraat - Leidseplein - Concertgebouw - Haarlemmermeerstation - Schiphol Plaza NS - Schiphol Rijk - Aalsmeer - Uithoorn - Mijdrecht - Wilnis, als snelle comfortabele bus die grotendeels over vrije busbanen rijdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
En waarom dan ook niet doortrekken naar Ootmarsum via Weerselo? Dan hebben we 92a Neede - Delden - Borne - Weerselo - Ootmarsum?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
zijn het nu niet de concessiegrenzen die dit soort verbindingen een beetje dwars zitten?
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Het zijn nu nog ZHO en Twente inderdaad, maar dat is vanaf December samen Twente, dus geen concessiegrenzen meer ;)
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Overigens zou ik in de Achterhoek wel graag zien dat lijn 74 in Varsseveld weer via Station rijdt en dat de 28 in Ulft gewoon de de weg door het dorp volgt. Je moet nu helemaal naar de rand om de bus te nemen, en er is nogal wat vervoersvraag richting Doetinchem...
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Eerlijk gezegd. Zou ik de buslijn tussen Enkhuizen en Lelystad in het leven roepen. Het liefst als Interliner vorm tussen Alkmaar - Enkhuizen over de A7 heen en dan verder naar Lelystad Station en desnoods tot Emmeloord. Het geeft gewoon een boost tussen twee dicht bij elkaar liggende maar met het OV bijna onbereikbare contact tussen deze gebieden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
In het algemeen zou ik meer tangenten aanbieden van grote woonconcentraties naar de twee grote kern in de buurt; bijvoorbeeld van Rotterdam Nesselande naar Den Haag of Utrecht Leidsche Rijn naar Amsterdam Zuid/Bijlmer. Dat soort dingen.
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
En daar is ook al een busverbinding, lijn 99: Hengelo SG Twickel - Delden - Goor, een scholierenlijntje,Fles schreef:Tussen Delden en Goor? Nogal wiedes: Omdat daar al een treinverbinding is.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Nee, doe daar dan een sneltram, want dat is een te drukke verbinding voor bijvoorbeeld een dubbelgelede bus.Karl schreef: Utrecht Leidsche Rijn naar Amsterdam Zuid/Bijlmer.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Voor Julsteren. Inmiddels is dit "lijntje" opgeheven, zie de Wikijulsteren schreef:En daar is ook al een busverbinding, lijn 99: Hengelo SG Twickel - Delden - Goor, een scholierenlijntje,
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
@Etienne, Dat wist ik nog niet.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
weet je wat ik graag zou willen een interliner of H-liner (H van hermes) of SRE-liner naar belgie, bijvoorbeeld eindhoven station- keizersgracht,stadshuisplein,floralaan,Hotel eindhoven- Aalst, Maarten Trompstraat,valkenswaard eindhovenseweg,valkenswaard markt, westerhoven -kempervennen,bergeijk/lommel grens N69, neerpelt syntra, neepelt leopoldlaan, neerpelt- slagmolenstraat via de beemdstraat naar neerpelt station NMBS. alleen stoppen op deze haltes,eventueel samen met de lijn uitvoeren. in de spits moet deze bus vanaf floralaan naar HTC the strip, dan aalst drik van hornelaan,spirealaan, aalst maarten-trompstraat. ivm kosten alleen nederlandse vervoersbewijzen tenzij de lijn dit wil rijden. ik geef het lijn 176 als lijnnumer als verwijzing naar BBA lijn 176 waarvan ik als klein kind de allerlaatste rit meemaakte. werd gereden met een Citaro. weet alleen niet meer wanneer sorry anders konden we de wiki bijwerken
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
of een interliner naar turnhout/antwerpen samen met De lijn uitvoeren( alleen als de bus naar antwerpen gaat). Eindhoven station,keizersgracht,mecklenburgstraat, kastelenplein,MMC veldhoven,ASML gebouw 4,Steensel eindhovense weg, halte bij de rontonde t'stuivertje vlak voor eersel busstation, halte op afrit Kempisch bedrijven terrein,retie afrit zuid, turnhout E34 afrit, turnhout haltes bij stadspark/ziekenhuis,grote markt,warande, station richting NL via zeshoek,grote markt. Indien door naar antwerpen, bij de E34 een stadsbus van en naar turnhout,route door turnhout vervalt dan ivm kost te veel tijd stoppen bij alle p-r's indien de lijn medeexploteerd anders overslaan, borgerhout turnhoutse poort, halte voor cs gebruiken en dan antwerpen- Roseveltplaats,
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Iets meer Hoofdletter- en grammaticagebruik doet wonderen, Mr-W.
On-topic: Een heractivatie van lijn 74 die er vroeger reed dus.
On-topic: Een heractivatie van lijn 74 die er vroeger reed dus.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
ja, wist niet dat die ooit reed lijn 74, wist wel van het cowboy project airportbus,eindhoven,turnhout,antwerpen,mechelen,leuven,brussel south airport. en lijn 176 neerpelt-valkenswaard markt met directe overstap op 171 dommelen-eindhoven , en wachtte tot de trein weer naar antwerpen vertrok,ook bij vertraging . 172 reed vroeger van Lommel naar Eindhoven,maar die sloot niet aan op de NMBS trein van en naar Antwerpen dus was waardeloos .
alleen dan een andere route tot reusel grenspost,en niet via turnhout phillips want dat is gesloten,turnhout ringlaan ook niet bedienen want dat is te ver van de snelweg, alleen turnhout oprit E34 bedienen is voldoende Lijn 490 Turnhout Station -Aarschot Station met wachten op elkaar, in antwerpen zou Lijn 19 Hulst Busstation - Breda Station weer via de Roseveltplaats moeten rijden zodat Zeeuws Vlaanderen een verbinding krijgt met Zuid Nederland. lijn 74 absoluut niet rijden met gewone streekbussen maar alleen met interliner waardig materieel ivm de reistijd.
alleen door een betrouwbare vervoeder laten rijden door middel van een concessie,en goede samenwerking met de lijn verplichten, alleen NL tarieven gebruiken,de tarieven van de lijn zijn veel te laag, €1,60-€3 is veel te goedkoop voor zo'n afstand, denk zelf meer aan enkel € 7 en retour €13 pp. reductie tm 18 jaar en 65+ €5,50 enkel, €10 retour in de wagenverkoop, voorverkoop in de hermeswinkel en lijnwinkel (automaat, of Turnhout markt en Roseveltplaats ) alles €0,50 goedkoper,tot Turnhout €3,5 enkel ,€7 retour reductie tm 18 jaar en 65+ €3 enkel en 5,50 retour, indien er ook gebruik wordt gemaakt van de lijn tot Turnhout centrum €0,50 per rit extra
indien de Lijn 176 Valkenswaard Markt - Neerpelt Station variant wordt gekozen dan gewoon ovc tarieven, Lijn 171 Eindhoven Station - Dommelen Demanianusdreef gaat tot valkenswaard markt rijden als lijn 176 rijdt , Neerpelt-Eindhoven is belangrijker om zonder overstap te rijden dan Dommelen-Eindhoven.176 niet door Borkel en Schaft,Achel sturen want daar rijdt doordeweeks 2x per uur een buurtbus en op zaterdag 1x per uur. alleen s'avonds en op zondag als Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel Nieuwe Kerk niet rijdt dan wel door die plaatsen in de plaats van via de N69. altijd in Neerpelt wachten op de trein behalve als de vertraging meer is dan 15 min. bus 1x uur laten rijden, 2x uur laten rijden in de spits, eerste bus aankomst neerpelt 6:30, laatste bus Vertrek 22:35 naar Eindhoven doordeweeks. op zaterdag aankomst eerste rit om 7:30 vertrek laaste rit 21:35. op zondag aankomst eerste rit 8:30, vertrek laatste rit 20:35. Materieel het liefst interlinerwaardig , gewone streekbussen kunnen ook, avonduren en weekend eventueel rijden met Midibusjes, optaire solo met luxe stoelen, Mercedes Benz sprinter city met lage vloer enz,
alleen dan een andere route tot reusel grenspost,en niet via turnhout phillips want dat is gesloten,turnhout ringlaan ook niet bedienen want dat is te ver van de snelweg, alleen turnhout oprit E34 bedienen is voldoende Lijn 490 Turnhout Station -Aarschot Station met wachten op elkaar, in antwerpen zou Lijn 19 Hulst Busstation - Breda Station weer via de Roseveltplaats moeten rijden zodat Zeeuws Vlaanderen een verbinding krijgt met Zuid Nederland. lijn 74 absoluut niet rijden met gewone streekbussen maar alleen met interliner waardig materieel ivm de reistijd.
alleen door een betrouwbare vervoeder laten rijden door middel van een concessie,en goede samenwerking met de lijn verplichten, alleen NL tarieven gebruiken,de tarieven van de lijn zijn veel te laag, €1,60-€3 is veel te goedkoop voor zo'n afstand, denk zelf meer aan enkel € 7 en retour €13 pp. reductie tm 18 jaar en 65+ €5,50 enkel, €10 retour in de wagenverkoop, voorverkoop in de hermeswinkel en lijnwinkel (automaat, of Turnhout markt en Roseveltplaats ) alles €0,50 goedkoper,tot Turnhout €3,5 enkel ,€7 retour reductie tm 18 jaar en 65+ €3 enkel en 5,50 retour, indien er ook gebruik wordt gemaakt van de lijn tot Turnhout centrum €0,50 per rit extra
indien de Lijn 176 Valkenswaard Markt - Neerpelt Station variant wordt gekozen dan gewoon ovc tarieven, Lijn 171 Eindhoven Station - Dommelen Demanianusdreef gaat tot valkenswaard markt rijden als lijn 176 rijdt , Neerpelt-Eindhoven is belangrijker om zonder overstap te rijden dan Dommelen-Eindhoven.176 niet door Borkel en Schaft,Achel sturen want daar rijdt doordeweeks 2x per uur een buurtbus en op zaterdag 1x per uur. alleen s'avonds en op zondag als Lijn 476 Valkenswaard Markt - Achel Nieuwe Kerk niet rijdt dan wel door die plaatsen in de plaats van via de N69. altijd in Neerpelt wachten op de trein behalve als de vertraging meer is dan 15 min. bus 1x uur laten rijden, 2x uur laten rijden in de spits, eerste bus aankomst neerpelt 6:30, laatste bus Vertrek 22:35 naar Eindhoven doordeweeks. op zaterdag aankomst eerste rit om 7:30 vertrek laaste rit 21:35. op zondag aankomst eerste rit 8:30, vertrek laatste rit 20:35. Materieel het liefst interlinerwaardig , gewone streekbussen kunnen ook, avonduren en weekend eventueel rijden met Midibusjes, optaire solo met luxe stoelen, Mercedes Benz sprinter city met lage vloer enz,
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 26 mei 2013, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Van 4 berichten 1 gemaakt
Reden: Van 4 berichten 1 gemaakt
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Ik zou her en der in het land wel wat meer echte sneldiensten willen hebben, bussen die écht snel zijn en echt veel haltes overslaan en in iedere wijk/buurt slechts op één halte stoppen en op belangrijke overstaphaltes. Dus niet een lijn die drie haltes overslaat. Desnoods alleen in de spits.
Even een voorbeeldje van sneldiensten in en om Almere die ik in gedachten heb (en die alleen op onderstaande haltes stoppen):
- Lijn 520: Hilversum Station - Sportpark - Blaricum Carpool - Huizen 't Merk - Busstation - K. Doormanlaan - Blaricum Tergooi Zkh - Muiden P en R - Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 521: Bussum Station - Naarden Keverdijk - Muiden P en R - Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 522: Almere Station Buiten - Tussen de Vaarten Noord - Station Parkwijk (- Walt Disneyplantsoen) - Greta Garboplantsoen - Stedenwijk Zuid - Gooisekant West - Station Poort - Muiden P en R - Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 523: Almere Station Buiten - Molenbuurt Noord - Bouwmeesterbuurt West - Waterwijk West - Kruidenwijk West - Wim Kanplein - Literatuurwijk Midden - Station Poort - Muiden P en R - Diemen Vinkenbrug - ? - Amsterdam Bijlmerplein - Amsterdam Hoogoorddreef (EBS-halte) - ? - Amsterdam Holendrecht
- Lijn 527: Almere De Steiger - De Wierden - Haven Centrum - De Meenten - De Steiger - 't Oor - Muiden P en R - (Station Diemen?) Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 528: Almere De Steiger - De Wierden - Haven Centrum - De Meenten - De Steiger - 't Oor - Muiden P en R - Diemen Vinkenbrug - ? - Amsterdam Bijlmerplein - Amsterdam Hoogoorddreef (EBS-halte) - ? - Amsterdam Holendrecht
- Lijn 550: Almere Station Buiten - Molenbuurt Noord - Bouwmeesterbuurt West - Waterwijk West - Station Centrum - Stedenwijk Zuid - 't Oor - Veluwsekant - Vogelweg - Stichtse Brug - Blaricum Carpool - Utrecht Rijnsweerd Noord - huidige haltes(?) - WKZ
Ten slotte rijden er hiernaast ook nog gewone streeklijnen die wel overal stoppen, dus géén R-netlijnen meer; deze stoppen in feite toch nog bij iedere halte. Desnoods rijden deze gewone lijnen met een uitgedunde (spits)frequentie.
Of ik dacht eraan om zowel de gewone streeklijnen als bovenstaande sneldiensten 2 of 3x/uur te rijden (in de spits gezien dan), zodat er toch nog gezamenlijk 4 tot 6 bussen per uur rijden.
Mijn vraag: is dit een goed idee, lijkt het ergens op, lijkt het nergens op en hebben jullie misschien ook ideeën voor snelbussen die echt beperkt stoppen? Kom maar op! :)
Even een voorbeeldje van sneldiensten in en om Almere die ik in gedachten heb (en die alleen op onderstaande haltes stoppen):
- Lijn 520: Hilversum Station - Sportpark - Blaricum Carpool - Huizen 't Merk - Busstation - K. Doormanlaan - Blaricum Tergooi Zkh - Muiden P en R - Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 521: Bussum Station - Naarden Keverdijk - Muiden P en R - Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 522: Almere Station Buiten - Tussen de Vaarten Noord - Station Parkwijk (- Walt Disneyplantsoen) - Greta Garboplantsoen - Stedenwijk Zuid - Gooisekant West - Station Poort - Muiden P en R - Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 523: Almere Station Buiten - Molenbuurt Noord - Bouwmeesterbuurt West - Waterwijk West - Kruidenwijk West - Wim Kanplein - Literatuurwijk Midden - Station Poort - Muiden P en R - Diemen Vinkenbrug - ? - Amsterdam Bijlmerplein - Amsterdam Hoogoorddreef (EBS-halte) - ? - Amsterdam Holendrecht
- Lijn 527: Almere De Steiger - De Wierden - Haven Centrum - De Meenten - De Steiger - 't Oor - Muiden P en R - (Station Diemen?) Amsterdam Brinkstraat - Amsterdam Amstel
- Lijn 528: Almere De Steiger - De Wierden - Haven Centrum - De Meenten - De Steiger - 't Oor - Muiden P en R - Diemen Vinkenbrug - ? - Amsterdam Bijlmerplein - Amsterdam Hoogoorddreef (EBS-halte) - ? - Amsterdam Holendrecht
- Lijn 550: Almere Station Buiten - Molenbuurt Noord - Bouwmeesterbuurt West - Waterwijk West - Station Centrum - Stedenwijk Zuid - 't Oor - Veluwsekant - Vogelweg - Stichtse Brug - Blaricum Carpool - Utrecht Rijnsweerd Noord - huidige haltes(?) - WKZ
Ten slotte rijden er hiernaast ook nog gewone streeklijnen die wel overal stoppen, dus géén R-netlijnen meer; deze stoppen in feite toch nog bij iedere halte. Desnoods rijden deze gewone lijnen met een uitgedunde (spits)frequentie.
Of ik dacht eraan om zowel de gewone streeklijnen als bovenstaande sneldiensten 2 of 3x/uur te rijden (in de spits gezien dan), zodat er toch nog gezamenlijk 4 tot 6 bussen per uur rijden.
Mijn vraag: is dit een goed idee, lijkt het ergens op, lijkt het nergens op en hebben jullie misschien ook ideeën voor snelbussen die echt beperkt stoppen? Kom maar op! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Als je geduld hebt tot december kun je het hier in Twente komen bekijken ;)
Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?
Dan komen er toch zogenaamde zonebussen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten