Mag ik even kwijt #130

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:
deadlock schreef:Heeft iemand dit al gelezen? http://ptadc.nl/OVM-15_artikel_Arco_Sierts_7-2-2013.pdf

Even vetgedrukt want belangrijk. Ik denk dat Fles er blij van wordt.
Ik heb het gelezen maar kan er niet veel mee. Ik vind het zo een onsamenhangend verhaal waar ik niet veel meer uit haal dan 'alles is kut'. Maar misschien is dat precies wat Arco bedoelt ;-)
Naja.. Laat ik het anders zeggen: Er kan heel veel beter als er meer met gezond verstand in plaats van regeltjes gewerkt wordt. Regulier spreekt Arco daar erg ongezouten over. Nu met meer nuance dan anders maar wel met veel kritiek. De kern staat echter wel, veel kan beter of goedkoper. Daar ben ik het mee eens. Het probleem is denk ik een beetje de grote mond van Arco. Daardoor nemen bepaalde mensen hem niet serieus mede omdat op het moment dat die mond wordt opgezet de argumenten een beetje naar de achtergrond verdwijnen terwijl dat misschien erg goede argumenten zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

deadlock schreef:[..]
Dit is dezelfde drogreden maar dan anders geformuleerd, denk je dat ik hem nu wel accepteer?
Je kan heel lang semantisch gaan discussieren over het feit of ik wel of geen drogreden gebruik. Het punt blijft staan dat deze meneer op de een of andere manier geen voet tussen de deur krijgt. In het artikel wordt wel veel kritiek wordt geuit op NS/ProRail maar de interviewer geen aanstalten maakt om de geinterviewde erop te wijzen dat het mogelijk ook aan hem kan liggen dat hij niet wordt gehoord als hij kritische opmerkingen maakt. Het is geen slecht interview omdat we duidelijk wordt wat meneer vindt maar het is geen kritisch interview: de geinterviewde kan leeglopen en wordt niet aan de tand gevoeld waarom er niets van zijn ideeën terechtkomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Michael »

Per 23 Februari krijgen wij eindelijk nieuwe werkkleding. Dat werd tijd ook. De nieuwe kleding is een stuk netter.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Tochjo »

deadlock schreef:Ligt het trouwens aan mij of heeft Arnhem best wel veel perroncapaciteit naar Nederlandse maatstaven?
Die capaciteit is volgens mij al gerealiseerd voor een toename van het aantal treinen in de toekomst. Momenteel rijden er nog evenveel treinen als voor de uitbreiding met perrons 10 en 11.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Thom91 »

ETMET inderdaad, waarbij 2 treinen per uur uit Utrecht gaan keren te Arnhem.
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Justin »

Vandaag dus uitvaart gehad. Tjonge, blijft toch altijd wel slikken zeg, zeker wanneer iemand zo jong in het leven stond. Kreeg er een flinke brok in mijn keel van. Maar verder: het was wel mooi en waardig - je gaat toch altijd wel nadenken bij zulke gebeurtenissen... ben "blij" opdat ik de mogelijkheid had om zo afscheid te nemen van iemand die ik al vanaf toen hij 4 jaar was
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Om meteen maar met een persoonlijke aanval te komen is ook niet nodig, zo werkt een discussie niet.

In het artikel staan vooral heel veel ideeën die de beste man heeft bedacht en/of voorgesteld maar hij kan duidelijk niet aangeven hoe hij deze ideeën bij de NS, ProRail of de politiek aan de man moet brengen. Daaruit blijkt dat er dus een stukje van de puzzel mist en dan krijg je artikelen als dit waarin de man als visionair wordt geschetst maar waarvan eigenlijk niets terechtkomt omdat hij het stukje machtspolitiek niet onder de knie heeft. Dat maakt het een stukje een verbitterd verhaal van een man die het wel snapt maar niets voor elkaar krijgt.

Hij zegt wel "je moet de organisaties pakken op hun zwakke punt", maar als dat zou werken zouden meer van zijn ideeën verder zijn gekomen dan de tekentafel, of niet soms? Uit het verhaal blijkt eerder dat de door hem toegepaste strategie vooral zorgt voor krampbewegingen.
Ik ken de organisatie ProRail ook wel een beetje (ik heb er twee jaar gewerkt) en mijn observatie is vooral dat het een politieke organisatie is. Besluiten worden genomen in een soort ondoordringbaar proces van overleggen voeren en tot een consensus proberen te komen. Nou zou dat theoretisch anders kunnen, maar in de praktijk niet. Je zit namelijk enerzijds met een systeem dat al sinds de jaren '60 gegroeid is en niet zomaar overboord gezet kan worden. Je kunt niet morgen besluiten om maar even 160 te gaan rijden. En ERMTS invoeren is ook een zaak van lange adem en niet iets dat "volgend jaar" gereed kan zijn. Een heel ander punt is natuurlijk dat de maatschappij soms ook tegengestelde dingen kan vragen. De NS gaat eindelijk sneller rijden tussen twee steden, en gelijk staat er een roeptoeter langs de zijlijn mét politieke macht die het onaanvaardbaar vind dat zijn station voortaan wordt overgeslagen. Ook het opheffen van de 10 minst gebruikte stations van Nederland is bijna onmogelijk, hoewel dat de attractiviteit van het treinproduct wel ten goede kan komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Fles »

Ook wel een keer een leuk idee trouwens: Zwolle was altijd al het station met de meeste buurstations van NL (6) maar heeft er inmiddels 7. Waarom dan niet al die 7 uitvalsrichtingen op 1 dag bezoeken *O* Gewoon, omdat het kan O+
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ook wel een keer een leuk idee trouwens: Zwolle was altijd al het station met de meeste buurstations van NL (6) maar heeft er inmiddels 7. Waarom dan niet al die 7 uitvalsrichtingen op 1 dag bezoeken *O* Gewoon, omdat het kan O+
Dat is toch vrij makkelijk te doen lijkt me?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Fles schreef:Ook wel een keer een leuk idee trouwens: Zwolle was altijd al het station met de meeste buurstations van NL (6) maar heeft er inmiddels 7. Waarom dan niet al die 7 uitvalsrichtingen op 1 dag bezoeken *O* Gewoon, omdat het kan O+
Dat is toch vrij makkelijk te doen lijkt me?
Ja precies, maar wel een leuk dagje, gewoon :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

Het zijn er in Zwolle al eerder eens zeven geweest toen de spoorlijn Apeldoorn - Zwolle nog in dienst was :)

Voor de rest was zes ook al vrij uniek, ik kan er in België slechts één vinden, al zou de aangekondigde investeringsstop in Brugge-Sint-Pieters er wel voor kunnen zorgen dat er een tweede bijkomt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Fles »

Leuven heeft er 6 ja.

Brugge en Brugge st Pieters hebben er allebei 4, dat is ook wel bijzonder :) en als Brugge St Pieters gesloten wordt krijgt Brugge er inderdaad ook 6.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het zijn er in Zwolle al eerder eens zeven geweest toen de spoorlijn Apeldoorn - Zwolle nog in dienst was :)

Voor de rest was zes ook al vrij uniek, ik kan er in België slechts één vinden, al zou de aangekondigde investeringsstop in Brugge-Sint-Pieters er wel voor kunnen zorgen dat er een tweede bijkomt :P
Mag je dat wel tellen? In Zwolle stopte de trein naar Apeldoorn op het stationsplein ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Thom91 »

Utrecht heeft er ook zes als je de maliebaan meerekent.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Daniel »

Maliebaan telt natuurlijk niet, d'r is geenenkele route vanaf Utrecht C. waarop dat het eerstvolgende station is.

Wel kan je het tot de bijzondere situaties rekenen: Utrecht C. heeft er dus 5 en buurstation Overvecht ook nog vier. En doortellend kom je dan tot een leuk reeksje waarbij Hollandsche Rading er 3 heeft en Hilversum Sportpark twee :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

De reeks Hilversum - Baarn - Amersfoort - Hoevelaken is ook leuk, allemaal achter elkaar met drie of meer buurstations. Al is Hoevelaken natuurlijk wel slecht geweest voor de score van Amersfoort :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door webguy »

Jullie zitten ook lekker te Dijkstra-en zeg :P Bouw eens een routeplanner...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Daniel »

@Bee: die reeks kan je ook nog doortrekken, Apeldoorn heeft immers ook drie buurstations. Voor de opening van Apeldoorn Osseveld en Twello liep dat nog door tot aan Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Suus »

Gisterenmiddag liep er een vrouw in bikini langs bij mij beneden, zojuist komt dezelfde vrouw weer langs, nu wel normaal gekleed maar nu achteruitlopend :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:Vandaag dus uitvaart gehad. Tjonge, blijft toch altijd wel slikken zeg, zeker wanneer iemand zo jong in het leven stond. Kreeg er een flinke brok in mijn keel van. Maar verder: het was wel mooi en waardig - je gaat toch altijd wel nadenken bij zulke gebeurtenissen... ben "blij" opdat ik de mogelijkheid had om zo afscheid te nemen van iemand die ik al vanaf toen hij 4 jaar was
In de kennissenkring van mijn ouders zijn er het afgelopen jaar ook een aantal mensen overleden. Allemaal tussen de 65 en 70 jaar oud. Niet echt een leeftijd om al te gaan :? .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Fles »

Bee schreef:De reeks Hilversum - Baarn - Amersfoort - Hoevelaken is ook leuk, allemaal achter elkaar met drie of meer buurstations. Al is Hoevelaken natuurlijk wel slecht geweest voor de score van Amersfoort :P
Nee. Hoevelaken en Apeldoorn zijn geen buurstations van elkaar dus Amersfoort heeft er nog steeds 5 :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door ODRAIL »

Even een vraag:

Wat wordt er precies vertaan onder een buurtstation?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Gisterenmiddag liep er een vrouw in bikini langs bij mij beneden, zojuist komt dezelfde vrouw weer langs, nu wel normaal gekleed maar nu achteruitlopend :?
Misschien loop jij met je vooruit lopen wel heel raar ;)
Er even vanuit gaande dat jij vooruit loopt :D
Komt wel goed schatje.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Stéphane »

Bee toch! Had je vanmorgen niet gemerkt dat je achteruit liep toen je uit je bed stapte?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #130

Bericht door Fles »

Stéphane schreef:Bee toch! Had je vanmorgen niet gemerkt dat je achteruit liep toen je uit je bed stapte?
Bee raakt helemaal van de leg als hij een vrouw in een bikini ziet :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten