OVer je reiservaringen in februari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door The best »

julsteren schreef:Ik was vandaag in Marienberg. Erg drukke s3800 naar Emmen om 15:45. Zelfs weinig ruimte om te staan.
Op die route kunnen treinen op hele rare momenten heel druk zijn of juist heel rustig. Deze week kon ik rond 11 uur in de trein richting Emmen een kanon afschieten, de week daarvoor was het na Hardenberg al staan voor de mensen die instapten.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door julsteren »

The best schreef:
julsteren schreef:Ik was vandaag in Marienberg. Erg drukke s3800 naar Emmen om 15:45. Zelfs weinig ruimte om te staan.
Op die route kunnen treinen op hele rare momenten heel druk zijn of juist heel rustig. Deze week kon ik rond 11 uur in de trein richting Emmen een kanon afschieten, de week daarvoor was het na Hardenberg al staan voor de mensen die instapten.
Klopt, de s3800 naar Zwolle die een minuut later ging, Was vrijwel leeg. En die reed nog wel met een dubbele GTW.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Edwin »

Een dubbele Plan V+SLT vanmiddag op Rotterdam Alexander om 12:57 ri. Rotterdam Centraal als mat:
Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Zit ik net in de bus naar het werk op een smalle weg. Mijn bus wacht op de tegemoetkomende bus maar die neemt niet genoeg afstand. Gevolg: 2 linkerspiegels tegen mekaar. Gelukkig geen schade. De spiegels waren gewoon ingeklapt door de klap.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

De voorste bak van de t12569 was vanavond helemaal versierd met slingers aan de bagagerekken en confetti op de vloer, en dan is carnaval nog nieteens begonnen (en komt de bewuste trein niet onder de grote rivieren)
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

Carnaval wordt ook in Friesland gevierd
http://www.bolswardsnieuwsblad.nl/evene ... nanasplit/

Dus, dàt zegt helemaal niets...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Mag dit wel confetti op de vloer (ivm uitglijden en dergelijke) ?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Edwin schreef:Een dubbele Plan V+SLT vanmiddag op Rotterdam Alexander om 12:57 ri. Rotterdam Centraal als mat:
Afbeelding
Juist ja :wink: .

Dan heb ik het toch goed gezien: om 13:30 stond deze combinatie op Rotterdam Centraal en was nog niet los gekoppeld.

Dacht even wat staat daar nou, zie ik het goed :wink: .
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door VIRM »

Vanmiddag in lijn 6 in Leiden richting Leiderdorp riep de chauffeur via de verkeersdienstleiding zijn collega van een andere bus op. Reden? Hij was z'n brood vergeten in de andere bus, die hij graag wilde laten 'overgooien' als hij de andere bus later op de Langegracht zou treffen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Marc »

Gisteravond in Maastricht nam ik lijn 1. Van deze bus deed het hele systeem het niet, buitendisplays en het scherm van de chauffeur bleven leeg. Ook de chipkaart-apparatuur werkte niet, daarom mocht iedereen gratis mee (ook reizigers die een los kaartje wilde kopen).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Marc schreef:(ook reizigers die een los kaartje wilde kopen).
En zo hoort het.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Milco »

Door de stroomstoring bij Amersfoort vanmorgen, reed intercity t145 opweg naar Berlijn via de Flevolijn, de Hanzelijn en Zwolle naar Deventer. Volgens de reisplanner en de AV was de trein wel nog op tijd te Deventer. Wel bijzonder om een keer een Berlijn-IC langs Almere Oostvaarders te zien scheuren. Ik zag 'm om 11.30 uur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Ennes »

KM46 schreef:Mag dit wel confetti op de vloer (ivm uitglijden en dergelijke) ?
Het mag al niet vanwege verontreiniging :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door marvinkok »

Gisteren een +125 opgelopen door de stroomstoring in Amersfoort...
GIng met de 1600 van 0815 vanaf Enschede naar Schiphol. Bij Barneveld kwamen tot stilstand, waarna de HC omriep dat we stilstonden en ging kijken wat er was. Twitter meldde mij al de stroomstoring, dus wist wel dat we weer terug gingen, en jawel terwijl de Mcn langs liep om om te bouwen vertelde de HC dat ook. We gingen terug naar Apeldoorn. Daar zouden we dan overstappen op de IC naar Dv, daar naar Zl en daar weer overstappen naar Shl.
Net voor Apeldoorn de omroep dat we konden blijven zitten, want we gingen door naar Dv. Op het moment dat wij stilstonden klonk ook de sluitfluit van de IC naar Enschede, dus ook niet te halen... Na 10 minuten stilstaan werd gemeld dat we als stopper naar Dv gingen. Te Dv op 5 minuten de 3600 richting Zl gemist, dus lekker 25 minuten wachten. Uiteindelijk naar Zwolle, alwaar omgeroepen werd dat het verkeer weer opgestart werd. In Zl de IC naar Schiphol genomen die netjes klaar stond dus ook gelijk voor de eerste keer de Hanze- en Flevolijn bereden. Uiteindelijk om 1229 ipv 1022 op Schiphol aangekomen...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door marvinkok »

Milco1995 schreef:Door de stroomstoring bij Amersfoort vanmorgen, reed intercity t145 opweg naar Berlijn via de Flevolijn, de Hanzelijn en Zwolle naar Deventer. Volgens de reisplanner en de AV was de trein wel nog op tijd te Deventer. Wel bijzonder om een keer een Berlijn-IC langs Almere Oostvaarders te zien scheuren. Ik zag 'm om 11.30 uur.
Die heb ik ook gezien idd, vanuit de IC naar Schiphol/Den Haag.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door julsteren »

Niet echt een reiservaring, maar tussen Oss en Den Bosch rijden geen treinen omdat op last van de brandweer de spanning van de bovenleiding is gehaald. Ik snap niet waarom ze dan niet kunnen gaan rijden met al dat DM '90 wat hier in Hengelo terzijde staat.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Zijn die niet vastgeroest?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door julsteren »

hauptbahnhof schreef:Zijn die niet vastgeroest?
Ik hoop van niet.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Bedoelde het meer als: een trein die terzijde is gesteld kun je niet zomaar ff van het rangeerspoortje halen en in de passagiersdienst zetten.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door marvinkok »

Plus dat je natuurlijk machinisten moet hebben met wegbekendheid van het gebied én materiaalbekendheid hebben...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Er vindt ook technisch onderzoek plaats naar een trein die zichzelf in de hens stak dus wellicht is het beter als er gewoon even geen treinen rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

julsteren schreef:Niet echt een reiservaring, maar tussen Oss en Den Bosch rijden geen treinen omdat op last van de brandweer de spanning van de bovenleiding is gehaald. Ik snap niet waarom ze dan niet kunnen gaan rijden met al dat DM '90 wat hier in Hengelo terzijde staat.
Er heeft een trein in de brand gestaan. t4420 om precies te zijn met stel m7829 .
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Lijkt om een technisch mankement omtrent de pantograaf te zijn geweest: http://www.politie.nl/nieuws/2013/febru ... ement.html

Ben ik even blij dat ik niet toch de trein gepakt heb vanochtend naar Nijmegen, zou dan wel niet in die betreffende trein gezeten hebben maar wel vertraging hebben gehad.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

De s4300 zit echt belachelijk ruim in zijn rijtijden. Om :57/:58 op Dmnz aankomen terwijl de vertrektijden :00/:01 zijn is wel heel vroeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Jurre »

De andere kant op ook. Aankomst Dvd .24/.54, vertrek .28/.58.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten