Politie liet stenen gooien toe

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Politie liet stenen gooien toe

Bericht door Daniel »

Politie liet stenen gooien toe

DEN BOSCH - Agenten stonden erbij toen twee stadsbussen van Arriva op zondag 19 oktober in het Wielsem in Den Bosch-Noord met stenen werden bekogeld.

Dat bevestigt de politie nadat één van de belaagde buspassagiers hierover gisteren het Brabants Dagblad informeerde. "De agenten konden er niet goed bij komen", aldus de woordvoerder.

Een 36-jarige vrouw uit Den Bosch, die uit angst voor represailles anoniem wil blijven, zat met twee anderen in de bus die werd bekogeld. Volgens haar gebeurde dat door tien tot twintig jongeren. Een van de stenen vloog door de ruit van de bus naar binnen.

"De buschauffeur begon hard te toeteren en toen we uitstapten, zag ik meteen twee agenten op de stoep staan. Het waren een man en een vrouw met de handen in de zakken. Even later kwam een bus om ons weg te brengen en werd opnieuw gegooid zonder dat de agenten iets deden. Ik heb ze uitgescholden. Ik werd woedend. Vooral toen ze dreigden een boete te geven aan een jongetje dat zonder licht op de stoep fietste."

Het verbaast de vrouw dat de politie gisteren in het Brabants Dagblad toegaf dat nog niet was gekeken naar opnamen die in de bus zijn gemaakt. Tevens vroeg de politie naar getuigen.

"Hoe kun je nou nog om getuigen vragen terwijl je er zelf met je neus bovenop hebt gestaan? Ik snap ook niet dat ze de opnamen niet hebben bekeken. Want ik kreeg vorige week een grote bos bloemen van een Arriva-medewerker die zei dat de stenengooiers er goed op staan. Er was een speciale camera gebruikt die opnamen maakt van buiten de bus."

Een woordvoerder van de politie zei gisteren in het Brabants Dagblad dat met het bekijken van de beelden is gewacht tot Arriva aangifte deed over het stenengooien.

Volgens de politie was dat afgelopen zondag pas het geval. Maar volgens Arriva gebeurde dat vorige week al. Een woordvoerder van de politie gaf gisteren toe dat 'de bal te lang stil had gelegen'. "Er wordt meteen werk van gemaakt. We hebben nu de opnamen."

Bron: Brabants Dagblad


Weer bus bekogeld in Den Bosch
donderdag 30 oktober 2008 | 16:01 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 30 oktober 2008 | 16:24

DEN BOSCH - Een stadsbus van Arriva is woensdagavond om 19.15 uur met een steen bekogeld aan de Hambakenweg in Den Bosch. Een zijruit werd vernield. Er waren geen passagiers in de bus.

De chauffeur bleef ongedeerd. Volgens de politie heeft de chauffeur geen idee wie verantwoordelijk is voor het vernielen van de ruit. De politie zoekt getuigen.

Op 19 oktober werden twee stadsbussen op het Wielsem met stenen bekogeld. De politie zoekt nog steeds de daders.

Bron: Brabants Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten