(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Gevalletje oeps op het eindpunt Sterrenburg in Dordrecht vanmiddag. De aankomende Qliner gaf een wachtende stadsbus een zetje...

Afbeelding

Bron foto: http://www.ovronddordt.nl/phpbb3/viewto ... 6330#p6330
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Wubbo »

webguy schreef:bordt
Is dat oude spelling, van voor 10-10-1995? :lol:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Over oude bordjes gesproken: Ik kwam Utrecht deze tegen:
Voorkant
Afbeelding
Met CN en Midnet-logo :D
Afbeelding
Achterkant
Afbeelding
Met Midnet-logo's :D
Afbeelding

Vooral die CN-logo's vond ik erg leuk, aangezien dat bedrijf in 1994 is opgeheven :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door BR628 »

In Spanje gaat het zo:

http://www.youtube.com/watch?v=FLKJtVdCJP4



Lol!!11!1Eins :D :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Sta ik vanochtend alweer boos te worden op het GVB, omdat er geen tram om 9:10 kwam en het perron helemaal vol stond, volgende zou pas 9:17 komen...
Komt er toch een tram aan, blijkt het een totaal lege te zijn, die op mijn halte begon. Ding moet dus 5 haltes met "sorry geen dienst" overgeslagen hebben. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Vooral die CN-logo's vond ik erg leuk, aangezien dat bedrijf in 1994 is opgeheven
wow dat is het busbedrijf uit mijn kinderjaren... 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Mikos »

mb90 schreef:Oja, en nog iets van gisteren, want gisteren stonden de beamers bij metrostation Beurs (Erasmuslijn) aan. Het ziet er toch wel goed uit. Gistermiddag waren er 3 grappige nieuwsberichten op te zien. Ik denk dat dat nog wel meer en serieuzer zal worden, want na 1 minuut heb je alles al gelezen. (...)
Overigens gaan de schermen niet uit als er een metro aan komt. De projectoren blijven gewoon aan en het beeld is dan in het klein bovenaan de metro te zien. Vandaag stonden de schermen overigens weer uit.
Zo gaat dat in Barcelona ook. ¡Olah Barcelona! is daar te zien op de schermen, met een hele hoop Spaanse informatie en wat lokaal nieuws. Ook als de metro stilstaat, wordt het beeld op de metro weergegeven. Ook wel zo makkelijk; scheelt weer aan- en uitzetten 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Over nostalgische zaken gesproken: Op het busstation van Gouda staan twee abri's waar nog NZH op de ramen staat. Nu is het al opvallend dat dat er nog steeds op staat, nog opvallender is het omdat NZH nooit in de buurt van Gouda heeft gereden :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik reserve-Qliner 2194 zowaar eens aan op een Qliner-rit (opmerkelijk genoeg rijdt 'ie vaker andere lijnen :wink: ). Hieronder dan maar een plaatje van de bus onderweg als lijn 388 naar Utrecht met de nieuwe bestemming "Utrecht Jaarbeurs", die had ik ook nog niet eerder gezien...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door MdJ »

Reiziger Ddrs schreef:Gevalletje oeps op het eindpunt Sterrenburg in Dordrecht vanmiddag. De aankomende Qliner gaf een wachtende stadsbus een zetje...

http://item.slide.com/r/1/173/i/gNqWn8_ ... OOhfmERN5/

Bron foto: http://www.ovronddordt.nl/phpbb3/viewto ... 6330#p6330
+

http://www.ovronddordt.nl/forums/Arriva ... 301008.jpg

=

2? (Het is maar een gokje)
Bij twijfel: gebruik beton.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Raymond »

Hermes moet bij het ingaan van de nieuwe concessie maar eens goed kijken of ze niet bij bushaltes vergeten om de lijnennetkaart aan te passen.. Stond in Eindhoven bij het CBR te wachten bij de bushalte waar de kaart uit 2004 stamde en er nog verrassend goed uit zag qua kleuren. Maar die bushalte heeft dan toch meerdere wisselingen gemist..
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Naast de gebruikelijke gelede Van Hool en de normale Amba's reed er vanmorgen ook een Volans-Amba op Veolia-Buslijn 101 (Rotterdam Zuidplein - Bergen op Zoom v.v.). Dat past toch beter bij deze lijn dan de normale Amba's:
Afbeelding

Nadat ik eergisteren al een foto liet zien van de nieuwe blauwe lijnstickers van de RET, had ik al een vermoeden dat de frequentbussen van de RET rode lijnstickers zouden krijgen. En dat vermoeden werd gisteren bevestigd door een SMS van meltrain. Daarom heb ik vanmorgen een foto gemaakt van de nieuwe lijnsticker voor Buslijn 30 (Station Alexander - Schollevaar v.v.) een frequentbus:
Afbeelding
Op steeds meer plaatsen overigens nu de nieuwe lijnstickers tevoorschijn. Bijvoorbeeld ook al voor de nieuwe lijnen 29 en 71. Van de nieuwe lijn 28 heb ik nog geen sticker gezien.

Verder was er vanmorgen een metro defect bij station Stadhuis. Het metroverkeer op de Erasmuslijn liep daardoor aardig in de soep. Mijn metro bleef lang wachten bij de stations Zuidplein en Maashaven en reed daartussen ook nog eens langzaam. Ik stond dus af en toe aardig wortel te schieten. Mede daardoor heb ik er een half uur over gedaan om bij het Centraal Station te komen. Daarbij waren de metro's ook nog eens propvol, want ik heb nog een metro moeten laten gaan, omdat ik er simpelweg niet meer bij paste.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Bee schreef:Over nostalgische zaken gesproken: Op het busstation van Gouda staan twee abri's waar nog NZH op de ramen staat. Nu is het al opvallend dat dat er nog steeds op staat, nog opvallender is het omdat NZH nooit in de buurt van Gouda heeft gereden :?
Op het busstation van Dronten staan nog abri's met Midnet-logo's in het glas gezandstraald, Midnet is toch ook al een tijdje veranderd van naam :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Wubbo »

Dat busstations is trouwens nog niet heel lang geleden vernieuwd. Ik vraag me af of dat in de Connexxion-tijd was of nog in de Midnet-tijd.

Van welk bedrijf zijn de abri's op Houten ook alweer? Zijn die niet ook van de NZH of ZWN ofzo? :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Ach, in Dordrecht hebben ze alweer een tijdje geleden een groot deel van de abri's vernieuwd, maar is er juist eentje blijven staan die nog ruiten met GVB-logo heeft. Da's ook al 19 jaar geleden omgedoopt in Stadsvervoer Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Die NZH-abri's in Gouda komen daar doordat Gouda vroeger een overdekt busstation had, waar dus geen abri's stonden. Ik heb eens gehoord dat toen die overkapping werd afgebroken er natuurlijk abri's moesten komen en Connexxion blijkbaar nog een stapel reserve-abri's had uit Noord-Holland... Nu ik dit typ bedenk ik me dat abri's vaak de verantwoordelijkheid van de gemeente zijn, maarja :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Busstations (met name de overdekte) willen nog weleens eigendom zijn van de vervoerder. En dan is die dus ook verantwoordelijk voor de voorzieningen, zoals abri's, die erop staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

tsov schreef:Die NZH-abri's in Gouda komen daar doordat Gouda vroeger een overdekt busstation had, waar dus geen abri's stonden. Ik heb eens gehoord dat toen die overkapping werd afgebroken er natuurlijk abri's moesten komen en Connexxion blijkbaar nog een stapel reserve-abri's had uit Noord-Holland... Nu ik dit typ bedenk ik me dat abri's vaak de verantwoordelijkheid van de gemeente zijn, maarja :roll:
Maar dat wordt dan ook wel weer eens uitbesteed aan vervoerders...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef: Van de nieuwe lijn 28 heb ik nog geen sticker gezien.
Ik wel, bij Capelle Centrum. :D
Het lijkt erop dat de RET al helemaal klaar is in Capelle en Alexander, behalve met lijn 28 op station Alexander en lijn 94.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

Vanaf wanneer is de nieuwe lijnnetkaart beschikbaar op de RET-website?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Meltrain »

Waarschijnlijk pas vanaf eind november als de wijzigingen 'officieel' zijn.
Veel eerder moet je er zeker niet op rekenen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Vanaf wanneer is de nieuwe lijnnetkaart beschikbaar op de RET-website?
Hij is inderdaad nog niet op de RET-website te vinden, maar wel al via een omweg op de site van de Stadsregio:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... 20krt).pdf
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

mb90 schreef:Hij is inderdaad nog niet op de RET-website te vinden, maar wel al via een omweg op de site van de Stadsregio:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... 20krt).pdf
Waarvoor dank.
Het is een spectrum.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door MdJ »

Een Abri van de route van lijn 6 Berg en Bos in Apd word nog altijd bijgeschilderd... Nadat 4 jaar geleden lijn 5 daar is gaan rijden, inclusief een andere route...
Bij twijfel: gebruik beton.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dubbele P »

Oktober is om, dus voor reiservaringen uit november, zie hier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten