ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door midnet »

ala Maastricht-dus met opslag (1,30 per trajekt) op vele NMBS-binnenlandse aanbiedingen.
Dat is gebeurd per 1/2, toen in BElgie de jaarlijkse tariefaanpassing plaatsvond.
De bekende 10-rittenkaarten Gopass en RAILpass blijven ongewijzigd.
GOpass1 (enkel online, tot 26 jr) gaat omlaag naar 6 eur-dus van/naar Roosendaal wordt het 7,30.
je kan online bestellen via b-rail.be, maar er zijn wat omwegen nodig- wel eerst met buitenland beginnen, maar later komt er dan een keuze voor naar R'daal/Maastr etc.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door MdJ »

Nu zit ik niet zo strak in die voorwaarden, maar dit betekent dus dat je van Maastricht naar Roosendaal kunt voor €7,30?
Bij twijfel: gebruik beton.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door deadlock »

Het wordt straks dus heel GOEDKOOP om met de TREIN van ROOSENDAAL naar ANTWERPEN en verder te REIZEN? Je mag dan met een GO PASS?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Karl »

Wordt? Vanaf wanneer?
Het is een spectrum.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Ronald »

Hier staat alles:

http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbe ... ndaal.aspx

Het komt erop neer dat een enkele reis Roosendaal-Essen in december €4.20 kostte, nu is dat €3.20 (volgens de internationale planner van de NMBS-site). Of je ze in Roosendaal tegen dit tarief kunt kopen staat nergens. Als je een enkeltje uit de NS-automaat koopt zal je waarschijnlijk het hogere (CIV)-tarief betalen.

Go-Pass 1 is alleen een actie voor jongeren onder 26. Die kunnen dus met een kleine toeslag op een Go-Pass 1 naar Roosendaal reizen.

Voor de duidelijkheid: Een Railpass zal niet geldig zijn van/naar Roosendaal (ook niet van/naar Maastricht), maar enkel tot/vanaf Essen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Suus »

MdJ schreef:Nu zit ik niet zo strak in die voorwaarden, maar dit betekent dus dat je van Maastricht naar Roosendaal kunt voor €7,30?
Nee, want een van de twee stations is geen Belgisch station. Je kan wel van Roosendaal naar Visé voor 7,30 en dan voor 3,20 naar Maastricht, nog steeds geen slechte score :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Het wordt straks dus heel GOEDKOOP om met de TREIN van ROOSENDAAL naar ANTWERPEN en verder te REIZEN? Je mag dan met een GO PASS?
IK denk het WEL!!!!!!!!!!!!!!! MUST SEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik weet het niet zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door MdJ »

Bee schreef:
MdJ schreef:Nu zit ik niet zo strak in die voorwaarden, maar dit betekent dus dat je van Maastricht naar Roosendaal kunt voor €7,30?
Nee, want een van de twee stations is geen Belgisch station. Je kan wel van Roosendaal naar Visé voor 7,30 en dan voor 3,20 naar Maastricht, nog steeds geen slechte score :wink:
Ah, dank je wel:)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Vinny »

Het wordt dus één euro goedkoper... :')

Nou ik ga gewoon met bus 19 als ik naar België wil :) Sneller, comfortabeler en leuker.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Reiziger Delft »

Ja naar Essen; als je verder reist scheelt het meer, omdat je het hele stuk dan niet volgens internationaal maar Belgisch tarief reist.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Vinny »

Hele stuk? Dat geldt alleen als je andersom reist. Daar heb je als Nederlander dus niet veel aan lijkt me?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Suus »

Alle Roosendaal-tickets worden verkocht als VAN en NAAR tickets. Bovendien zijn ook veel speciale tarieven van toepassing, bijvoorbeeld het Weekendretour (50% korting t.o.v. normale tarief)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Vinny »

Dus? Als ik een retour Roosendaal-Gent koop via onze vrienden van Hispeed. Ben ik dan ook minder geld kwijt, of moet ik het via luchtpost bestellen uit Brussel? :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Suus »

Tickets kan je op de Belgianrail-website kopen d.m.v. een creditcard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door reisthijs »

Was ergens eind 2012 niet toegezegd dat Roosendaal een NMBS-automaat zou krijgen? Dat maakt het misschien weer wat makkelijker.
Vinny schreef:Dus? Als ik een retour Roosendaal-Gent koop via onze vrienden van Hispeed. Ben ik dan ook minder geld kwijt, of moet ik het via luchtpost bestellen uit Brussel? :roll:
Onze vrienden van Hispeed rekenen nu weer de ouderwetse tarieven (superdagretour en benelux-weekendretour).
Dus doordeweeks na 9 uur ben je nu bij NS het voordeligst uit want de Belgen rekenen dan gewoon vol tarief. In het weekend ben je met een NMBS-ticket wel véél goedkoper uit dan bij NS.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROOSENDAAL wordt NMBS-tariefpunt

Bericht door Suus »

Demonstratie van het weekendtarief. Geldig van vrijdag 19:00 t/m zondag.

Weekendje Roosendaal-Brussel na het werk met NS Hispeed:
Afbeelding
Weekendje Roosendaal-Brussel na het werk bij de NMBS:
Afbeelding

Een besparing van 7 euro t.o.v. NS Hispeed.

Onder de 26 is de Go Pass 1 Roosendaal altijd aantrekkelijker voor een retourtje Brussel, dan ben je ongeacht welke dag slechts 14,60 kwijt:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten