OVer je reiservaringen in februari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Vandaag was het eigenlijk de bedoeling in Apeldoorn wat OV-plaatjes te maken, maar dat werd wat lastig gezien ik m'n camera vergeten was :P Dan maar een rondje Amersfoort - Apeldoorn - Zwolle - Duivendrecht - Amersfoort ervan gemaakt wat ook wel weer de moeite waard was
Vooral het stuk Lelystad - Almere wat ik gedurende een hevige sneeuwbui aflegde was wel heel bijzonder gezien zo'n beetje alle beesten in de Oostvaardersplassen richting het spoor getrokken waren. Best uniek om met name honderden herten langs het spoor te zien staan en rondlopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Caspar »

Staan die daar niet bijna altijd? Volgens mij is dat gebied zo overbevolkt met dieren, dat je altijd wel honderden herten ziet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

De keren dat ik daar langsgekomen ben waren er wel een aantal te zien, maar zoveel als nu heb ik er nooit eerder gezien. Toevallig nog even gegoogled hoeveel van die beesten er daar eigenlijk rondlopen en toen kwam ik nog een zeer recent artikel tegen dat juist door de overbevolking van dat gebied met wild i.c.m. de winterkou de dieren naar de randen trekken i.p.v. de centrale grasvlaktes waar ze normaal te vinden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Justin »

Gisteren vertrok de t4078 2 minuten te vroeg vanaf Breukelen, en dik anderhalf minuut te vroeg op Abcoude en Amsterdam Holendrecht. Met name op Breukelen leverde dat twee beteuterde gezichten op van mensen die nog op de trap stonden... -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb er een tijd geleden ook een klacht over ingediend, dat vooral de s4000 maar ook andere treinen op Dvd soms te vroeg vertrekken (meer dan 30 seconden te vroeg vertrokken). Heb nadat het is doorgezet (moest de treinen aangeven waar dit is gebeurd) geen last meer van gehad. Sommige HC letten gewoon niet op de tijd maar gewoon of er mensen zijn die meemoeten.

Het nadeel voor mij is dat ik niet echt GTBV kan gebruiken (denk ik).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Justin »

Ik kwam vanuit Rotterdam Noord, en moest even uitchecken op Breukelen (heb namelijk trajectkaart die op o.a. Breukelen-Bijlmer geldig is - op deze manier voorkom ik dubbel tarief)... ik stond precies bij de deur voor het paaltje, en ik moest gelijk heen en weer naar de paal rennen, omdat de HC al gelijk affloot na het openen van de deuren -o-. En dat terwijl ik op de klok zag dat ik nog dik 2.5 minuut tijd had...

Zwemt die s4000 in zijn rijtijd joh?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Waarom koop je dan in zo'n geval geen papieren kaartje? Dan krijg je ook nog 40% korting, als je met een trajectkaart op saldo reist krijg je dat niet :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

En de vraag is of je er iets van hebt gezegd aan de HC?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Waarom koop je dan in zo'n geval geen papieren kaartje? Dan krijg je ook nog 40% korting, als je met een trajectkaart op saldo reist krijg je dat niet :idea:
Ik heb papieren trajectkaart Asb - Gdm, en op mijn chipkaart heb ik nog VDU oude stijl. Had wel kaartje kunnen kopen, maar ik heb nog genoeg op m'n OVC, dat ik eerst dat een beetje wil leeg maken :). Kaartje Rotterdam Noord-Breukelen à €5,60 had ik natuurlijk ook wel kunnen kopen als papieren variant, maar met m'n OVC was ik net zoveel kwijt :). Ik heb de situatie dus precies andersom zoals jij beschrijft...

Ik had er verder geen problemen mee overigens, de mensen die op Breukelen dus hun trein voorbij zagen gaan wel... had alleen op Twitter nog een mention gedaan aan NS_Online... Just saying :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Ik stond vanmiddag bij de warmtezuil van perron 1/2 in Amersfoort toen dit bakbeest mij stond te vergassen met zijn dieselwalmen

Afbeelding

Even later kwam er ook nog zo'n Plan U langs spoor 2 staan met mensen erin, hij maakte kop en ging aan dezelfde kant (Amsterdam en Utrecht) weer het station uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Ah, de Heimwee express dus... die rijdt tegenwoordig een slagje Utrecht Maliebaan - Amersfoort v.v.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Milco »

Rijdt dat ding eenmalig, alleen in het weekend of net als de s28300, wanneer het museum open is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Ah, de Heimwee express dus... die rijdt tegenwoordig een slagje Utrecht Maliebaan - Amersfoort v.v.
Die plan U van het verhaaltje is de Heimwee Express, de plan u op de foto is van de Stichting DEIII die voorheen bij de kopspoortjes (11/12 daar in de buurt) stond.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Michael »

Milco1995 schreef:Rijdt dat ding eenmalig, alleen in het weekend of net als de s28300, wanneer het museum open is?
Elke tweede zaterdag van de maand als ik het goed heb. Wordt met verschillend materieel gereden. De ene keer met de Plan U dan weer met de Blokkendoos en er rijdt nog meer op geloof ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Maak er dan maar elk tweede weekend van, want vandaag reed de Plan U ook weer heen en weer naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Gekko123 »

Vandaag tijdens werktijd in Eindhoven (op het moment dat ik weer richting mijn volgende te cateren trein liep) zag ik een stam Blokkendozen voorbij rijden over spoor 2. Helaas had ik het te laat in de gaten en stopte dat ding niet, anders had ik er een foto van kunnen maken met mijn telefoon.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Ik moest gisterenmiddag weer in Arnhem zijn en kwam uit Heyendaal. Dus heb ik eens de andere beruchte Arnhemse lijn uit Nijmegen gepakt, lijn 14. Gezien het om 16:00 uur dicht ging bij ons en de bus pas om 16:19 zou komen, heb ik de bus om 16:10 al richting Brakkenstein gepakt. De chauffeur keek een beetje raar op, maar zei verder niets toen ik bij de eindhalte geen aanstalten maakte om op te staan. Gezien we twee minuten over tijd waren stopte hij ook niet. Op de terugweg werd het nog drukker dan ik dacht voor een zaterdagmiddag. Maar op station was het meeste weer uit de bus en het was verder een vrij rustige rit tot we bij Elst kwamen. Het is duidelijk dat daar toch de hoofdtaak voor de bus ligt.

Het was een leuk ritje, net als lijn 31 een best leuke route en deels natuurlijk gelijk. Vertraging hadden we op de terugweg niet, maar dat zal eraan liggen dat het relatief rustig was. En ik heb voor het eerst meegemaakt dat die elektronische rolstoelplank gebruikt werd. In Elst stapte namelijk in een rolstoel in.

In Arnhem moest ik naar Sonsbeek en mijn eindbestemming was ongeveer op tien minuten lopen...alleen had ik bijna even lang nodig om vanaf het busstation de uitgang Sonsbeekzijde te vinden :') Ik liep die tunnel in, wist niet waarheen, keek op kaartje en loop...en dan houdt de tunnel op. Trappen gingen alleen naar perrons. Dus liep ik weer terug naar een kaartje...ik moest toch echt die kant op. Dus het perron maar opgelopen en inderdaad, in de verte zag ik een trap op doemen...er loopt ook nog een passage boven de sporen :') Daarna was het rechttoe rechtaan, alleen was het wel begonnen met sneeuwen en ik heb twee keer bijna de grond mogen kussen. Toen ik naar huis ging lag er toch zeker 4 cm. Gelukkig zonder botbreuken gearriveerd. Wel had ik mijn reistijd wat ruim genomen, dus om 22:24 zat ik al in de IC naar 's-Hertogenbosch. Daar 20 minuten overstap op de trein naar Eindhoven en daar ruim 40 minuten overstap op de laatste 122 van 0:09. Elk jaar weer presteer ik het om op carnavalszaterdag weg te gaan (niet carnaval gerelateerd) en 's avonds laat via Eindhoven terug naar huis te gaan :') Gelukkig was het gezellig druk, het is al ooit anders geweest op Carnaval.

Ik moet zeggen dat ik die extra late ingelegde rit in de avond richting Gemert wel prettig, voorheen was de laatste reismogelijkheid 23:09.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

Men heeft op zondagmiddag weer railcatering *bus*

Wat me verder opviel, ik zat naast/tegenover een paar leuk uitziende meisjes - maar dat hadden dochters van Mastwijk kunnen zijn. Als volgend jaar Dronten een IC-station wordt, dan weet ik wie ik de schuld daarvan moet geven :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Reiziger Delft »

Vandaag voor het eerst over de Hanzelijn gereden; die tunnel geeft inderdaad echt een flinke klap op je oren, was vrij pijnlijk. Lijkt me erg vervelend als je daar elke dag 2 keer doorheen moet als forens.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Die Heimwee express veranderd de laatste tijd wel veel van route moet ik zeggen.

Eerst ging hij naar Driebergen - Maarn (dat kan nu niet meer).
Toen naar Hilversum.
En nu naar Amersfoort.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

Reiziger Delft schreef:Vandaag voor het eerst over de Hanzelijn gereden; die tunnel geeft inderdaad echt een flinke klap op je oren, was vrij pijnlijk. Lijkt me erg vervelend als je daar elke dag 2 keer doorheen moet als forens.
Echt een kwestie van even slikken. Letterlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Had die niet bedacht kunnen worden voor de bouw (ontwerp en dergelijke)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Zeker wel, de tunnelmond had wat wijder gekund, meer in de vorm van een trechter zeg maar. Alleen achteraf zoiets aanpassen is echt belachelijk veel werk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Karl »

Ligt die tunnel eigenlijk in een traject dat nog met een hogere ontwerpsnelheid is aangelegd? Wordt dan het effect erger? Dit soort dingen weet men toch van te voren, dat is dan toch gewoon een keuze geweest?
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

Ja als er ooit 200 gereden gaat worden.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten