OVer je reiservaringen in februari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Reiziger Delft »

Vinny schreef:Echt een kwestie van even slikken. Letterlijk.
Ja, na 5 keer slikken begon het te helpen en reden we de tunnel alweer uit. :') Maar het viel me gewoon op dat je hier nergens last van hebt in Nederland (HSL-tunnels, Schiphol, Willemsspoor) en nu bij de nieuwste tunnel opeens wel.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

Hemtunnel heeft het ook.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Ardan »

En die tunnel in Best schijnt het ook te hebben.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Ardan »

Ik heb het even nagevraagd bij een stedebouwkundige:
Het 'knal'effect wordt natuurlijk veroorzaakt door de luchtverplaatsing. Zowel bij de huidige snelheid 140 als bij de toekomstige 200 wordt er nog steeds dezelfde hoeveelheid lucht verplaatst bij het inrijden van de tunnel. Het knaleffect is afhankelijk van de ontwerpsnelheid van de tunnel, die blijkbaar dus eigenlijk niet geschikt is om treinen te ontvangen die op volle snelheid rijden.
Conclusie: of er 140 of 200 gereden wordt maakt geen zak uit voor het knaleffect aan je oren. Tunnel is dus verkeerd gebouwd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door reisthijs »

Maakt het niet ook verschil, met wat voor soort trein je er doorheen rijdt? Gisteren ging ik op de heenweg in een VIRM door de Hemtunnel, toen merkte ik er niks van, maar terug in een SGM voelde ik het ineens heel erg goed.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door reisthijs »

KM46 schreef:Die Heimwee express veranderd de laatste tijd wel veel van route moet ik zeggen.

Eerst ging hij naar Driebergen - Maarn (dat kan nu niet meer).
Toen naar Hilversum.
En nu naar Amersfoort.
Bij mijn weten was Hilversum voor de tijd dat ze naar Maarn reden?

Verder bekijk ik het maar van de positieve kant dat als je vaker met de Heimwee expres mee gaat het elke keer een andere route is. Zo wordt het nooit saai.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door The best »

Het was druk in de bus van Emmen naar Groningen. Op lijn 305 moest de bus één iemand achter laten op het busstation van Emmen (en dat is geen plek waar je wil wachten kan ik je vertellen), onderweg ook veel boze gezichten bij de haltes omdat de bus niet kon stoppen omdat hij volzat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Vandaag voor de tweede keer al in 2013 in de min gëindigd met een metrorit. Gaat goed zo :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

reisthijs schreef:Maakt het niet ook verschil, met wat voor soort trein je er doorheen rijdt? Gisteren ging ik op de heenweg in een VIRM door de Hemtunnel, toen merkte ik er niks van, maar terug in een SGM voelde ik het ineens heel erg goed.
Uiteraard, een aerodynamischere trein werkt minder als een muur die lucht vooruit duwt. Een VIRM is 1 grote muur en in een ICM is het al veel minder.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Reiziger Delft schreef:
Vinny schreef:Echt een kwestie van even slikken. Letterlijk.
Ja, na 5 keer slikken begon het te helpen en reden we de tunnel alweer uit. :') Maar het viel me gewoon op dat je hier nergens last van hebt in Nederland (HSL-tunnels, Schiphol, Willemsspoor) en nu bij de nieuwste tunnel opeens wel.
Ik heb er trouwens wel last van bij de Blijdorptunnel van de Rotterdamse metro, maar dat is meer omdat je daar in een noodvaart het diepe in stort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:
reisthijs schreef:Maakt het niet ook verschil, met wat voor soort trein je er doorheen rijdt? Gisteren ging ik op de heenweg in een VIRM door de Hemtunnel, toen merkte ik er niks van, maar terug in een SGM voelde ik het ineens heel erg goed.
Uiteraard, een aerodynamischere trein werkt minder als een muur die lucht vooruit duwt. Een VIRM is 1 grote muur en in een ICM is het al veel minder.
Daarbij sluit een VIIRM en ook een ICM ongeveer de hele tunnelbuis af en SGM een stuk minder. Daar is de "zuiger" werking lang niet zo sterk waardoor het drukverschil ook binnen de perken zou moeten blijven. Waarom je er in SGM toch meer van merkt is waarschijnlijk omdat daarvan de ramen open kunnen (en er dus altijd wel een paar open staan) en bij VIRM niet, waardoor het drukverschil bij VIRM veel moeilijker de binnenkant van de rijtuigen kan bereikne.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
Reiziger Delft schreef:
Vinny schreef:Echt een kwestie van even slikken. Letterlijk.
Ja, na 5 keer slikken begon het te helpen en reden we de tunnel alweer uit. :') Maar het viel me gewoon op dat je hier nergens last van hebt in Nederland (HSL-tunnels, Schiphol, Willemsspoor) en nu bij de nieuwste tunnel opeens wel.
Ik heb er trouwens wel last van bij de Blijdorptunnel van de Rotterdamse metro, maar dat is meer omdat je daar in een noodvaart het diepe in stort.
Daar heb ik ook last van ja :shock: . En niet zo'n klein beetje ook :? .

De volgende keer maar wat kauwgom meenemen. Misschien helpt het.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Een opmerkelijke treinafhandeling in Amersfoort vanmiddag: de t1559 reed met +15 achter de t1661 aan en kon zodoende niet meer op z'n normale vertrekspoor 1 terecht. Hij werd hierdoor naar spoor 2 gespoorwijzigd, waarmee een uitermate zinvolle **kuch** cross-platform overstap tussen de IC naar Apeldoorn en Deventer en de IC naar Apeldoorn, Deventer e.v. ontstond :P De t11759, waarin vast meer reizigers zaten die wilden overstappen op de 1661, werd hierdoor naar spoor 4A gestuurd
Andersom had me toch wel een stuk handiger geleken, met als bijkomend voordeel dat de vertraagde 1559 en de 11759 elkaar niet voor het station hadden hoeven kruisen.

Zowaar verwerkte OBIS in de 11759 deze last-minute spoorwijziging dit keer wel tijdig trouwens, zag er wel geinig uit hoe het daarin omschakelde. Eerst werd het geplande aankomstspoor 2 rood tegelijk met het rood tonen van het gewijzigde vertrekspoor 2 van de 1559, pas daarna veranderde het aankomstspoor van de 11759 in 4a.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ThePretender »

De conducteur van de t547 was echt aan het balen vandaag. Eerst moest hij tot Gouda achter een goederentrein aan rijden, die ergens voor Leidsche Rijn werd ingehaald en voor Utrecht C weer voor ons heen werd gelaten. Erg teleurgesteld meldde hij dit aan de reizigers in de trein. Om alles erger te maken reden we tot Amersfoort achter een stoptrein aan en hij nog droeviger meldde dat de vertraging nu op +16 stond. Kreeg zowat medelijden met de man.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

De chauffeur in lijn 121 naar Uden zette steeds na elke halte met in- of uitstappers de CICO's weer uit. Als iemand drukte of iemand bij de halte stond, dan gingen ze vlak voor de halte weer aan. Beetje vreemd gedrag, heb dit nog niet eerder meegemaakt. Nieuwe SOP bij Connexxion?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Vast geen nieuwe procedure, heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt in m´n dagelijkse ritjes met Connexxion. Wellicht dat de chauffeur kort daarvoor last had gehad van mensen die steeds te vroeg uitcheckten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door deadlock »

Ik heb de trein van 7:49 uit Zwolle naar Deventer, die was voor december altijd ontzettend druk maar nu is er ruimte zat. Misschien dat ze een trein eerder pakken vanwege de aansluitingen in Deventer.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Vast geen nieuwe procedure, heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt in m´n dagelijkse ritjes met Connexxion. Wellicht dat de chauffeur kort daarvoor last had gehad van mensen die steeds te vroeg uitcheckten?
Dat is wel datgene waar ik ook aan zat te denken. Of misschien was er een mogelijkheid op controle onderweg. Want dat heb ik 1x keer meegemaakt. Tijdens de rit zette de chauffeur opeens de CICO's uit (maar dus niet bij elke halte zoals deze chauffeur) en bij de eerstvolgende halte stond een controleploeg. En ze hebben toen ook twee mensen gepakt die meteen weer uitgecheckt hadden (en eentje had nog vlug geprobeerd in te checken toen hij zag dat er hesjes bij de halte stonden).

Maar goed, ik hield elke weer mijn hart vast. Dat OV-chipkaartsysteem is alles behalve robuust, dus ik was elke keer bang dat hij de CICO's niet meer aan zou krijgen (en de eerste keer dacht ik dat ze na het instappen meteen op storing waren gevallen, maar paar haltes later stapte iemand in en toch zag ik de chauff op zijn infoxx dingen doen).
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Ik heb de trein van 7:49 uit Zwolle naar Deventer, die was voor december altijd ontzettend druk maar nu is er ruimte zat. Misschien dat ze een trein eerder pakken vanwege de aansluitingen in Deventer.
Allemaal de schuld van de Hanzelijn. Niet erg spannende reiservaring hier, maar de reis duurt vandaag wel echt tergend lang.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Fles »

Daniel schreef: Wellicht dat de chauffeur kort daarvoor last had gehad van mensen die steeds te vroeg uitcheckten?
Tsja, waar een mens al niet "last" van kan hebben he :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door webguy »

Vandaag 'even' naar een vergadering in Horst, dus maar Vp-Nm-Vl en terugsteken. Jammer dat Veolia met 5 bakken reed en vervolgens op het uiterste puntje stopte, en oh ja, toen moest het achterste stel er nog af... Hoezo wandeltocht...
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door NintendoC »

Onder het motto 'foutje bedankt!'

Afbeelding
Bron: De Stentor

'' Connexxion wil vervroegd van Lijn 10 in Kampen af'' :P
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 12 feb 2013, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bronverwijzing toegevoegd!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:
Daniel schreef: Wellicht dat de chauffeur kort daarvoor last had gehad van mensen die steeds te vroeg uitcheckten?
Tsja, waar een mens al niet "last" van kan hebben he :roll:
Misschien had hij een berisping gehad omdat op zijn ritten altijd mensen in- en meteen weer uitchecken. Dan heeft hij er wel last van ja. Of hij is gewoon een heel betrokken werknemer die gewoon wil dat mensen in zijn bus netjes betalen zodat zijn bedrijf geen verlies maakt.

Er zijn ook chauffeurs die het totaal geen ene bal kan boeien als je zonder in te checken en zonder te zeggen iets doorloopt. Die vinden het niet hun taak om vervoersbewijzen te controleren, dat is eigen verantwoordelijkheid van de reiziger.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Fles »

fogeltje schreef:Er zijn ook chauffeurs die het totaal geen ene bal kan boeien als je zonder in te checken en zonder te zeggen iets doorloopt. Die vinden het niet hun taak om vervoersbewijzen te controleren, dat is eigen verantwoordelijkheid van de reiziger.
Precies, dat vind ik dus ook :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:
fogeltje schreef:Er zijn ook chauffeurs die het totaal geen ene bal kan boeien als je zonder in te checken en zonder te zeggen iets doorloopt. Die vinden het niet hun taak om vervoersbewijzen te controleren, dat is eigen verantwoordelijkheid van de reiziger.
Precies, dat vind ik dus ook :)
Maar niet elke chauffeur denkt zo. Ik heb wel eens meegemaakt dat in Grave de chauffeur mensen sommeert uit te stappen of een kaartje voor de vervolgrit te kopen wanneer ze met een regiospecifieke kaart reizen (Grave is daarbij de grens). Dus reizigers met een dalurendagkaartje mochten nog even een kaartje voor het stuk Grave - Nijmegen kopen of uitstappen. Alleen bij mij zeiden ze niks omdat ze wisten dat ik in Nederasselt altijd netjes incheckte tijdens het rijden (officieel liep het oude Dalurendagkaartje tot Nederasselt, eerste halte).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten