Dagje Marienberg

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Dagje Marienberg

Bericht door julsteren »

Woensdag 5 februari ben ik voor foto's van de nieuwe GTW's die daar rijden even snel naar Marienberg geweest.

Afbeelding
Sneltrein Emmen

Afbeelding
Sneltrein Zwolle

Afbeelding
En dit treintje is als het goed is eind dit jaar ook blauw.

Afbeelding
Het NS-bord is ook vervangen door een bord van Arriva,

Afbeelding
Nog een trein richting Zwolle.

Afbeelding
En nog een trein richting Emmen.

I hope you like!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
PKPfan
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 15:44
Locatie: Hengelo

Re: Dagje Marienberg

Bericht door PKPfan »

Mooi verslag! :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dagje Marienberg

Bericht door Suus »

Vind je?

Hoewel ik ook niet echt bezig ben met foto's maken, kan ik toch zo een aantal verbeterpunten op noemen:
1.) Houd het fototoestel normaal vast in plaats van verticaal. Er is een reden voor dat een fototoestel dat als basisstand heeft. Foto 2, by far de beste foto van de serie, was veel beter geweest als het fototoestel normaal was vastgehouden.
2.) Zorg dat er geen storende elementen in de voorgrond zijn, tenzij dat de bedoeling was. Een overweg of een hek verprutsen de foto.
3.) Vaak kan net wat meer afstand nemen tot de trein ook wat helpen. Bij de foto van de LINT had je beter wat meer naar rechts kunnen gaan staan (en wat verder naar voren) zodat je de trein wat schuiner op de foto hebt, ziet er vaak een stuk mooier uit.

Ik wil je niet de grond inboren o.i.d., zie het als opbouwende kritiek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Dagje Marienberg

Bericht door julsteren »

@ Bee, ik snap het wel, ik heb deze foto's gemaakt met een mobiele telefoon, maar ik wist niet dat ik hem ook kon kantelen, vandaar dat de foto's rechtop genomen zijn.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Dagje Marienberg

Bericht door Karl »

Ter aanvulling: kijk ook naar de compositie op de foto, dat heeft natuurlijk ook met wat meer afstand te maken, dan krijg je bijvoorbeeld iets meer achtergrond/plaatselijke kenmerken op de foto. Tweede deel daarbij zijn objecten zoals lantaarnpalen (foto 2 rechtsboven), masten en dergelijke: laat ze weg òf zet ze er helemaal op (laatste twee foto's).
Het is een spectrum.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dagje Marienberg

Bericht door Michael 1988 »

Ter verbetering. Dat bord op het station waar Vechtdallijnen op staat is niet van Arriva. Maar van de opdrachtgever. Tenminste als ik me niet vergis.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten