OVer Missers in de Reisinformatie #27

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Karl »

Zeker ook een 'systeemervaring'? ;)
Het is een spectrum.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door ThePretender »

Gisteravond en vanavond werd een s4000 rond 19u/19.30 te Amsterdam omgeroepen als treinen richting Alkmaar. Nu weet ik dat zij twee jaar geleden in de avonden vanaf oorspronkelijk einstation Uitgeest doorreden naar Alkmaar maar dat is nu toch niet zo? De borden geven iig aan dat Utg het eindstation is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Een Maxx Amersfoort-bus filmde aan de achterkant 'RX' en aan de voorkant '50 Wageningen Busstation', toen ik hem even na half 8 zag op Utrecht Busstation Zuid.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daelea »

Geen vreselijke misser, maar een bus van Syntus op de stadsdienst Ede (lijn 2, ringlijn) filmde op de achterkant iets merkwaardigs: Naast het lijnnummer scrollde de bestemming van links naar rechts voorbij, dat terwijl het schermpje achter net groot genoeg is voor alleen het lijnnummer...
Dat werd dus ook:

Afbeelding
van (Rietkampen / via Zkh Gld Vallei).

Nog nooit eerder gezien, en best bizar!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door fogeltje »

Thom69 schreef:Geen vreselijke misser, maar een bus van Syntus op de stadsdienst Ede (lijn 2, ringlijn) filmde op de achterkant iets merkwaardigs: Naast het lijnnummer scrollde de bestemming van links naar rechts voorbij, dat terwijl het schermpje achter net groot genoeg is voor alleen het lijnnummer...
Dat werd dus ook:

Afbeelding
van (Rietkampen / via Zkh Gld Vallei).

Nog nooit eerder gezien, en best bizar!
Bij Arriva Brabant bussen heb ik dat ook wel eens gezien, maar alleen bij de 80xx bussen.
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door MdJ »

Dat doet een ambassador inderdaad, meende de 5119. Instelling van het lettertype op die amba's verschilt zo ongeveer per bus.

Die instellingen zijn gewijzigd, doordat de aansturing uit de boordcomputer komt ipv handmatig, evenals de wijziging naar de mogelijkheid om een dubbele regel ipv enkele regel te tonen. Ook hebben ze bij een enkele bus de grootte van de tussenruimtes van het lijnnummer aangepast, zodat deze minder ruimte in beslag neemt, zodat de bestemming groter kan.

Dat probleem speelt ook bij de Mercedes citaro CNG's (iig de 18 meters, de 12 meter's zie ik niet zo vaak)
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Gisteravond had ik de Sprinter van 18:03 van Schiphol naar Leiden Centraal.

Toen ik de Sprinter instapte, riep Loes het volgende om:
*PLING PLONG* "Dames en heren, goedenavond. Dit is de Sprinter naar Leiden Centraal en Den Haag Centraal."
*PLING PLONG* "Good evening ladies and gentlemen. Ladies and gentlemen, this Sprinter train runs further to..." [schakelt over op Nederlandse stem] "... Leiden Centraal en Den Haag Centraal."

Serieus? Je komt als toerist in Nederland en het eerste wat je tegenkomt is een spoorwegbedrijf dat in de automatische omroep een partij broddelwerk aflevert?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Geert »

Dan moet je voor de grap eens naar Rome vliegen en dan de trein naar de stad nemen. ;)
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door hauptbahnhof »

Je moet leren om blij te wezen met het feit dát het wordt omgeroepen en niet zo Brabants reageren :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Vinny »

En wat is er mis mee, om gewoon de Nederlandstalige plaatsnamen Nederlandstalig om te laten roepen? :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Dat de plaatsnamen in het Nederland worden omgeroepen is niet het probleem, het probleem is dat zodra er een plaatsnaam valt, de rest van de omroep automatisch terugschiet naar het Nederlands. Een probleem dat helaas al vele malen is langsgekomen op dit forum maar ik heb zo'n vermoeden dat de NS het niet doorheeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

1. Ten eerste komt het gewoon ronduit slordig over dat één zin door twee verschillende stemmetjes en talen wordt uitgesproken.
2. In een Engelstalige omroep hoor je gewoon Den Haag om te zetten in 'The Hague'. In het Engels omroepen ''This train runs further to Leiden Centraal and Den Haag' is gewoon... Slordig...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Geert »

Mja, slordig kan ik inkomen maar om het nou broddelwerk te noemen? (VIRM)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door fogeltje »

DRISsen in Nijmegen gaven gisteren aan dat lijn 7 op een bepaald traject verviel en lijn 2 geheel. Gezien bij lijn 7 een routestuk stond vermeld kon men opmaken dat het ging om de Arnhemse lijn 7, maar bij lijn 2 was dat niet duidelijk. Daar stond alleen "lijn 2". Dat zou potentieel verwarrend geweest kunnen zijn in Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:1. Ten eerste komt het gewoon ronduit slordig over dat één zin door twee verschillende stemmetjes en talen wordt uitgesproken.
2. In een Engelstalige omroep hoor je gewoon Den Haag om te zetten in 'The Hague'. In het Engels omroepen ''This train runs further to Leiden Centraal and Den Haag' is gewoon... Slordig...
In het Engels is The Hague niet meer verplicht en mag Den Haag ook.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door VIRM »

Edwin schreef:
VIRM schreef:1. Ten eerste komt het gewoon ronduit slordig over dat één zin door twee verschillende stemmetjes en talen wordt uitgesproken.
2. In een Engelstalige omroep hoor je gewoon Den Haag om te zetten in 'The Hague'. In het Engels omroepen ''This train runs further to Leiden Centraal and Den Haag' is gewoon... Slordig...
In het Engels is The Hague niet meer verplicht en mag Den Haag ook.
Ik heb nog nooit een Engelssprekend persoon in het Engels Den Haag 'Den Haag' proberen te noemen, met uitzondering van een enkele HC.
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door tsov »

Engelstaligen wellicht niet, maar anderstaligen wel. Voor een Zweed, Spanjaard of Rus is Den Haag niet veel onduidelijker dan The Hague.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag zouden volgens de TBP's de intercity's naar Enkhuizen en die naar Rotterdam te Amersfoort op hetzelfde moment van hetzelfde spoor vertrekken. De intercity naar Rotterdam (waar ik zelf op aan het werk was), werd aangegeven als IC naar Enkhuizen.
TLP
Berichten: 1555
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door TLP »

Ik ben nu onderweg van Leeuwarden naar Zwolle.
'Goedemiddag dames en heren. U bevindt zich nu in de... uhh... stoptrein...? naar Zwolle... uhh... deze trein zou tot Zwolle op alle tussengelegen stations stoppen... uhh... Na Zwolle rijdt deze trein verder als uhh... intercity...? naar Den Haag Centraal.'
Leer toch je omlopen uit je hoofd!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Mikos »

Ja, leerlingen mogen niet meer oefenen in het echt?
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door hauptbahnhof »

Wees maar blij dat ie het goed heeft omgeroepen.
Hoe maakt niet uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Suus »

Het is een beetje mierenneukerij ja, al zou het tegenwoordig wel praktisch zijn om voor Zwolle even om te roepen of de trein via Utrecht of via Schiphol rijdt, ongeacht de eindbestemming. Er zijn nog altijd mensen niet gewend aan de nieuwe Hanzelijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1555
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door TLP »

Jullie hebben gelijk in de zin dat de conducteur waarschijnlijk een leerling was of net was afgestudeerd. En hij riep idd bij Zwolle nog ff om dat de trein via Lelystad reed. Maar of de informatie echt klopt? Het was beter geweest als hij gewoon had gezegd: Dames en Heren, u bevindt zich nu in de intercity naar Zwolle, Lelystad Centrum, Schiphol en Den Haag Centraal. Deze trein stopt tot Zwolle op alle stations.' (huidihe terminologie NS) of iets in die trant, en idd al dan niet met enige onzekerheid vanwege zijn ervaring.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Wubbo »

Als ik in opleiding was zou ik eerst kijken wat ik moet omroepen en dan pas omroepen. Als ik iemand in opleiding had zou ik hem/haar dat ook vertellen, zodat diegene het gelijk goed kan doen. Dan voorkom je dit soort omroepberichten, die niet heel professioneel overkomen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag zag ik een bus van Arriva in Rotterdam rijden naar Rotterdam Zuidplein zonder lijnnummer. Ik zag hem vanuit een bus van lijn 101 in tegengestelde richting en kon niet zo snel zien of er een blaadje hing met het lijnnummer of dat het omloopbordje (al dan niet aanwezig) de lijn aan gaf.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten