Het Grote Blundertopic #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door deadlock »

Kan ook in het computertopic maar het is eigenlijk een dikke blunder. Ik heb een Active Directory ingericht maar dat moest op functionality level 2008 en niet op 2012 en nu kan ik het met spoed voor morgenochtend nog een keer doen. Oops. Kijken of ik die vele uren werk in een halve avond kan gooien :$
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Bee schreef:Ergens gaat er iets goed mis, ik heb namelijk al drie voorschotbeschikkingen voor 2013 gehad van de Belastingdienst, elke keer met een significant ander bedrag voor de huurtoeslag. Het was eerst 1194, vervolgens 1306 en nu opeens 728. Wat blijkt, hebben de falers bij de woonstichting de huurbedragen doorgegeven zonder BTW. Maar even een wijziging met terugwerkende kracht doorgegeven in de hoop dat dit nog kan worden rechtgezet
En ja hoor, de fout gaat nu zelfs terug tot 1 september 2012. Hopen dat ik dat nog rechtgetrokken krijg vóór 19 maart, anders kan ik 200 euro aan zogenaamd teveel ontvangen huurtoeslag gaan terugbetalen en laat ik dat geld nu niet echt hebben...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door ODRAIL »

Ojee ... belastingdienst en fouten. Twee dingen die niet goed samen gaan :? . Weet er helaas veel van :X .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Het punt is, de belastingdienst heeft geen enkele fout gemaakt. De woonstichting heeft de huurbedragen vanaf september 2012 structureel zonder BTW doorgegeven aan de belastingdienst. Daardoor denkt dat de belastingdienst dat mijn huur meer dan 50 euro lager is dan het in werkelijkheid is, en ook bij de schoonmaak, huismeester, collectieve elektra en het onderhoud missen enkele euro's aan BTW. De belastingdienst heeft alleen tot 8 weken de tijd nodig om wijzigingen door te voeren maar ik moet wil binnen een maand het "teveel" terugstorten. Ik ga morgen wel eens het gevecht aan met de belastingtelefoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door deadlock »

Euh, gewoon de verhuurder in gebreke stellen en de rekeningen doorsturen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Geert »

De verhuurder ziet je aankomen :') Tegen de tijd dat die over een reactie nagedacht heeft is Bee zijn container al leeggeroofd door een ijverige belastinginspecteur :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Ik ga het daar niet op aan laten komen inderdaad. Ik heb nu alle gegevens die de belastingdienst weet gecontroleerd, maar ik ga ze morgen wel bellen omdat ik wil weten of ik nu de betaling misschien kan overslaan, of dat ik nu eerst wel moet betalen en dan het geld weer terugkrijg. Ik hoop natuurlijk het eerste maar ik vrees het laatste.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Thom91 »

Mijn wekker gaat pas om 8 uur. :@
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door deadlock »

Mijn om 6:10 maar ik ben er doorheen geslapen. 6:57 was ik eruit. Gelukkig was de douche heul heet en lekker.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Nou, een belletje naar de belastingtelefoon maakt het allemaal net wat dragelijker. Als ik voor de genoemde datum 20 euro overmaak naar de Belastingdienst kom ik automatisch in een betaalregeling terecht. Binnen 8 weken is dan de huurtoeslag opnieuw berekend, vervolgens ziet de belastingdienst dat ik die 20 euro betaald heb en schorten ze de overige betaalperiodes op en krijg ik die 20 euro weer terug.

En aangezien ik toch was meteen ook maar de hele boel geregeld voor mijn buurman, die kan geen Nederlands maar zit wel met hetzelfde probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Ik heb gisteren mijn bril laten liggen bij een computer op de faculteit. :(
Helaas lag hij er niet meer en ook bij het servicepunt was hij nog niet gebracht. :(

Straks nog maar eens kijken en anders maar mijn oude bril weer gebruiken (die bijna hetzelfde is).
@ Meltrain: Heb je je bril al gevonden?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Justin »

Ik wist niet dat Meltrein een bril had :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Meltrain »

Die bril draag ik ook (bijna) alleen maar tijdens colleges. De sterkte is ook maar -0,5.
Maar helaas nog niet gevonden. :(
Gelukkig is mijn oude bril ook nog goed te gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door deadlock »

-0,5? Zit je altijd op de achterste rij ofzo :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Milco »

Ja hoor, ik weer in de bocht...:(

Voor Duits moest ik op school we twee brieven schrijven en die per e-mail mailen aan de docent en de stagiaire. Dus ik vanavond vol overtuiging een mail gestuurd, in het Duits. Krijg ik net een Duitse mail terug van de docent dat ik de bijlage vergeten was... En als ik in de e-mail (even vertaald) "Kijk in de bijlage" neerzet, dan is het wel zo handig als die ook erbij zit...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door ODRAIL »

Ach dat is mij ook al diverse keren overkomen. Mailtje sturen en de bijlage vergeten :shock: :? :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Mijn mailprogramma geeft een melding als ik het woord bijlage, attachment of een vervoeging van "to attach" schrijf in een e-mail en geen bijlage heb toegevoegd. Het bijlagebalkje komt zelfs automatisch omhoog als ik over een bijlage schrijf. :Y

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Klaasje »

Dat deed Thunderbird een paar jaar terug ook. Ik ben eigenlijk verbaasd dat Outlook dat niet doet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Thom91 »

Milco1995 schreef:Ja hoor, ik weer in de bocht...:(

Voor Duits moest ik op school we twee brieven schrijven en die per e-mail mailen aan de docent en de stagiaire. Dus ik vanavond vol overtuiging een mail gestuurd, in het Duits. Krijg ik net een Duitse mail terug van de docent dat ik de bijlage vergeten was... En als ik in de e-mail (even vertaald) "Kijk in de bijlage" neerzet, dan is het wel zo handig als die ook erbij zit...
Ik moest een bloedserieuze mail sturen naar een opdrachtgever, ik had overal maart ipv februari gezet. Lekker dom is dat ook :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Dat deed Thunderbird een paar jaar terug ook.
Doet Thunderbird nogsteeds.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door webguy »

Ik ben weer lekker bezig vanochtend - eerst de trein gemist op een minuut, dus pak ik maar de bus. Verder heb ik gisteren een netbook van iemand overgenomen om in de trein te kunnen gebruiken. Ik doe dat ding vanochtend in mn rugzak, maar eenmaal in de trein doe ik 'm open en zit er al een barst in de lijst van het scherm. Lekker gaat dat...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Stapt hier vorige week een medewerker van het energiebedrijf binnen; ik kom uw elektrameter opnemen.
Ehm, onze meter stuurt 96 keer per dag een SMSje met de stand naar het energiebedrijf hoor, dus ik denk dat u hier fout zit...
Man met een rood hoofd weer weggegaan.

Vanmiddag werd hier een kettingzaag bezorgd, huh?
We hadden alleen maar een nieuwe ketting voor onze kettingzaag besteld...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Bestel bij dat bedrijf dan ook maar meteen een schroefje voor de grasmaaiert, krijg je een compleet nieuwe :D
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Op de bijbehorende factuur stond de kettingzaag ook echt berekend, dus die tip over de zitmaaier schiet dan niet erg op Ardan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Echt jongens, ik heb mij gisteren een partij de ballen uit de broek staan lachen toen een mannetje van de outdoorreclame de poster in een bushokje ging verwisselen. Terwijl hij bezig was stond hij per ongeluk met zijn voet op de poster waardoor deze scheurde en verkreukelde. Daarop pakte hij een rol transparante ducttape om de boel te herstellen, waar het eigenlijk alleen maar erger van werd. Hij had echter geen andere poster bij zich dus heeft hij de verkreukelde poster met ducttape en al toch maar in het bushokje opgehangen. En dat terwijl er toch een aantal mensen stonden die zoiets hadden van "doe even normaal man, dat zijn betalende klanten die adverteerders" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten