Mag ik even kwijt #131

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Het wordt steeds gekker daar bij de MC Donalds. Komt de arbeidsinspectie wel eens langs, ?
Ja die nemen altijd een quarter pounder menu met extra frietjes.

[/flauw]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

Diensten van 9 tot 12 uur zouden niet structureel mogen zijn, zeker keukenpersoneel was aan het eind van een dienst van acht uur vaak volledig uitgeblust, daar kan zelfs een dubbele pauze die bij een langere dienst hoort niet tegenop. Het is alleen erg makkelijk voor het bedrijf om het wel te doen, want de meeste werknemers zijn jong en onervaren en laten over zich heenlopen, op het moment dat je kritisch wordt heb je een probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Caspar »

Dan zouden ouders in dat geval (anoniem) ergens bij een vakbond aan de bel kunnen trekken samen met hun kind?
Zo sta je niet direct op straat, maar kan er wel werk van worden gemaakt. Klagen bij een bedrijfsleider heeft denk ook geen nut, die persoon staat op zijn beurt weer onder druk van bovenaf natuurlijk, en zit zelf ook in het zelfde schuitje.
Bedrijfsleiders van bedrijven als Starbucks maar ook Aldi en Lidl werken vaak 60 uren per week, en las dat ze soms zelfs in het (Starbucks) filiaal blijven slapen, omdat ze anders gewoon simpelweg tijd te kort komen met alle werkzaamheden die hen van bovenaf worden opgelegd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Fles »

Bee schreef: op het moment dat je kritisch wordt heb je een probleem.
Valt wel mee, de meesten spreken niet eens Nederlands aan de balie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

Er wordt/werd op Utrecht Centraal in sommige nachten doorgewerkt bij bepaalde zaken, die worden ook de hele nacht betaald. Ik geloof dat dat onder andere bij Julia's het geval is.
Fles schreef:Valt wel mee, de meesten spreken niet eens Nederlands aan de balie.
Hangt van de locatie af. In de grote steden zal je (kort door de bocht) amper een "gezonde Hollandse jongen" vinden onder het personeel, maar ga je buiten de grote steden naar de McDonald's dan zijn bijna alle personeelsleden gewoon "gezonde Hollandse jongens en meisjes".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Caspar »

@ Bee ik bedoelde dat de filiaalmanager soms een dienst draait, die 's avonds laat eindigt, en dan zelf (ongeveer 5 uren later) de ochtend erop de zaak weer open gooit, en dan van ellende maar in de zaak zelf blijft slapen. Zulk soort situaties ontstaan bijvoorbeeld als er een paar medewerkers ziek zijn; de hoeveelheid personeel is daar zo strak bepaald, dat als er toevallig een lid te veel ziek is, de rest het moet opvangen door veel langer (dan officieel is toegestaan) door te werken. De overige medewerkers worden dan ook vriendelijk verzocht/aangespoord van hoger af het zieke personeelslid te bellen/smsen met de vraag snel weer te komen werken zodat de overige medewerkers ook weer aan hun rust toekomen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Fles »

Caspar schreef:De overige medewerkers worden dan ook vriendelijk verzocht/aangespoord van hoger af het zieke personeelslid te bellen/smsen met de vraag snel weer te komen werken zodat de overige medewerkers ook weer aan hun rust toekomen.
Daar is een woord voor he. Misstanden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Daar is een woord voor he. Misstanden.
Als ik de verhalen van Michael zo lees is dit woord wel op zijn plaats ja.
@ Michael: als ik jou was zou ik maar eens aan de bel trekken of een paar vrije dagen opnemen.

Zelf werk ik als vrijwilliger in de gezondheidzorg. En als daar het personeel zulke lange dagen / weken maakt is men verplicht een aantal (vaak drie of vier) dagen vrijaf te nemen.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Stéphane »

Er gaat morgen toevallig niemand naar Parijs of België per Thalys? Anders kunnen we elkaar wel eens tegenkomen :wink:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Fles »

Waar? Ergens in een sporthal op een stretcher van het Leger des Heils? Gezellig! :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Caspar »

KM46 schreef:
Fles schreef:Daar is een woord voor he. Misstanden.
Als ik de verhalen van Michael zo lees is dit woord wel op zijn plaats ja.
@ Michael: als ik jou was zou ik maar eens aan de bel trekken of een paar vrije dagen opnemen.

Zelf werk ik als vrijwilliger in de gezondheidzorg. En als daar het personeel zulke lange dagen / weken maakt is men verplicht een aantal (vaak drie of vier) dagen vrijaf te nemen.
Ik denk dat als dit (wat Michael beschrijft) nu bij NS of Prorail zich zou voordoen er acuut geen enkele trein meer rijdt en het personeel staakt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

Ik ben zo blij he *O*

Het is zes uur, het schemert wel maar het is nog niet zó donker buiten dat de straatverlichting aanstaat. _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PKPfan
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 15:44
Locatie: Hengelo

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door PKPfan »

Hier in hengelo is het al donker en de straatverlichting is al aan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Fles »

Ik ben ook zeer tevreden over het langer worden van de dagen! :pos: Nou nog wat warmer en de badslippers zijn weer nodig 8-)

Oh nee wacht ... :X :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Ardan »

Pff, de oplaadstekker van mijn telefoon deed al langer moeilijk, maar nu zie ik dat zelfs de stekker van de laptop ook niet meer goed wil. Al is dat iets minder erg dan de telefoon, mijn moeder raakt altijd helemaal in paniek als ik langer dan een dag niet bereikbaar ben..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik ben zo blij he *O*

Het is zes uur, het schemert wel maar het is nog niet zó donker buiten dat de straatverlichting aanstaat. _O_
Heerlijk inderdaad om weer met daglicht vanaf het werk naar huis te reizen, kan niet wachten tot het 's ochtends ook weer de hele reis gewoon licht is... heel lang zal het niet meer duren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Euh dat laatste kan geloof ik niet meer, of iig beperkt. Naast het feit dat ie alleen online werkt :s. Verder ben ik ook benieuwd. Hoop dat ze betere OV implementatie hebben.
Geen terraforming meer, en bussen kan je niet anders inrichten dan in andere versies. Alleen halte's en een busstation, verder gaan ze gewoon random door de stad. Bèta was erg plesant van het spelletje.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:Ik ben ook zeer tevreden over het langer worden van de dagen! :pos: Nou nog wat warmer en de badslippers zijn weer nodig 8-)

Oh nee wacht ... :X :mrgreen:
Toen ik gisterochtend om 07:10 over het dijkje fietste naar werk was de ochtendgloren al in volle glorie te herkennnen. Was erg fijn na al die donkere dagen!
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Fles »

ZO vroeg ben ik nooit uit mn bed :N

vroegah deed ik dat nog weleens als ik om een uur of half 6 wakker werd en het was lekker weer. Gewoon een ochtendwandelingetje _O_
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Thom91 »

Ik moest werken, anders lag ik ook nog horizontaal :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

Fles schreef:ZO vroeg ben ik nooit uit mn bed :N

vroegah deed ik dat nog weleens als ik om een uur of half 6 wakker werd en het was lekker weer. Gewoon een ochtendwandelingetje _O_
Heerlijk is dat, of als de zon al op is maar voordat de stad echt ontwaakt door de stad fietsen 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door webguy »

Thom91 schreef:Geen terraforming meer, en bussen kan je niet anders inrichten dan in andere versies. Alleen halte's en een busstation, verder gaan ze gewoon random door de stad. Bèta was erg plesant van het spelletje.
Jammer, de "roller coaster tycoon" manier van ritjes over rails enzo inrichten was wel leuk :) Ben benieuwd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Caspar »

Bee schreef:
Fles schreef:ZO vroeg ben ik nooit uit mn bed :N

vroegah deed ik dat nog weleens als ik om een uur of half 6 wakker werd en het was lekker weer. Gewoon een ochtendwandelingetje _O_
Heerlijk is dat, of als de zon al op is maar voordat de stad echt ontwaakt door de stad fietsen 8-)
In Amsterdam is dat zeker fijn. Zie je eens goed hoe rustig onze grootste stad ook kan zijn een aantal uren per dag.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door hauptbahnhof »

Dat is het enige leuke van de vroege diensten vind ik. Amsterdam zien ontwaken. Voor de rest kunnen die vroege diensten me echt gestolen worden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

Het is altijd leuk om een grote stad te zien ontwaken. Het nadeel is gelijk weer dat het druk wordt.

Wat ook leuk is om te zien is hoe 's avonds een stad langzaam in slaap valt :wink: .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten