Mag ik even kwijt #131

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door hauptbahnhof »

Drukte is leuk. Moet er niet aan denken om in een dorp te moeten wonen. Veelste rustig en stil ( en al helemaal geen trams) :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

Er zijn maar een paar steden in Nederland waar een tram rijdt hoor :wink: .

Dan heb je zeker nog nooit in een dorp gewoond?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

Je kan ook in een dorp wonen en toch een tram hebben hoor :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door deadlock »

Den Haag bijvoorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door hauptbahnhof »

Ja, 1 lijntje, daar doen we het niet voor Bee.

Ik heb 1 jaar in een Limburgse dorp gewoond. Toen gillend weggerend richting de Randstad.
Den Haag bijvoorbeeld.
Nou jah, ook al is Den Haag geen stad, voor mij is het wel een stad. Is eigenlijk te raar voor woorden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Den Haag bijvoorbeeld.
Klopt, Den Haag heeft geen stadsrechten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door deadlock »

hauptbahnhof schreef:Nou jah, ook al is Den Haag geen stad, voor mij is het wel een stad. Is eigenlijk te raar voor woorden.
Gelukkig is de Rijksoverheid het met je eens ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:
hauptbahnhof schreef:Nou jah, ook al is Den Haag geen stad, voor mij is het wel een stad. Is eigenlijk te raar voor woorden.
Gelukkig is de Rijksoverheid het met je eens ;)
Hoe bedoel je?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door deadlock »

Alle overheden classificeren Den Haag als een stad en dat is het natuurlijk ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

Tsja, die stadsrechten he :? :P :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

Als we echt willen mierenneuken dan hebben we maar één stad in Nederland en dat is Amsterdam door een opmerking in de grondwet over de hoofdstad. Voor de rest is alles weggezet als gemeente (i.t.t. de V.K. bijvoorbeeld, waar je allerlei soorten lokale overheden hebt)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

Mag ik even kwijt dat de EO weer een mooie natuurserie op de buis brengt :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Als we echt willen mierenneuken dan hebben we maar één stad in Nederland en dat is Amsterdam door een opmerking in de grondwet over de hoofdstad. Voor de rest is alles weggezet als gemeente (i.t.t. de V.K. bijvoorbeeld, waar je allerlei soorten lokale overheden hebt)
Hoor je mij mierenneuken :wink: ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

Ik weet niet echt hoe dat klinkt dus ik zou het niet weten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Wubbo »

Het grote voordeel van vroege diensten is inderdaad door de stad lopen als iedereen nog slaapt of dronken is. Half 6 op zondagochtend :pos: Ook mooi is de ochtendmist boven de fruitbomen in de Betuwe.

Het is alleen zo jammer dat de ochtend zo vroeg op de dag is ;-), eigenlijk is het het fijnste moment van de dag.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door deadlock »

Ik vind dat wel een mooi gezicht hoor, al die dronken mongolen die naar huis fietsen rond die tijd :Y Lekker in het park hangen met de hond, laagje mist boven het water.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door STF »

Ik heb de laatste tien dagen wel een stuk meer geklust op de camping dan de afgelopen maanden zeg...
Ondanks dat ik ongeveer dertig buschauffeurs hier in de omgeving ken, rij ik bijna altijd met dezelfde twee mee; de ene is al geruime tijd ziek en de ander is met vakantie, dus er is ineens veel meer tijd om te klussen op de camping. :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Als we echt willen mierenneuken dan hebben we maar één stad in Nederland en dat is Amsterdam door een opmerking in de grondwet over de hoofdstad. Voor de rest is alles weggezet als gemeente (i.t.t. de V.K. bijvoorbeeld, waar je allerlei soorten lokale overheden hebt)
Volgens de VN-definitie bestaat er bijna geen platteland meer in Nederland: Ook in dorpen werken mensen over het algemeen niet meer in de archrarische sector, en de bevolkingsdichtheid is in bijna alle gemeenten dermate hoog dat het zich als stad presenteert. Stedelijke voorzieningen zijn meestal ook binnen 20 minuten autorijden te vinden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Suus »

De VN-definitie kan er niet mee omgaan dat bij ons het einde van bebouwde kom ook meestal het einde van de bebouwing is. ik kan geen ander land verzinnen waar gebouwen van 15-20 verdiepingen op 500 meter afstand van een weiland met koeien staan omdat daar nu eenmaal "de stadsgrens" is. In België bouwen ze alles vol zodat je het platteland niet meer kan zien, daar zijn dat soort definities voor bedoeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Caspar »

STF schreef:Ik heb de laatste tien dagen wel een stuk meer geklust op de camping dan de afgelopen maanden zeg...
Ondanks dat ik ongeveer dertig buschauffeurs hier in de omgeving ken, rij ik bijna altijd met dezelfde twee mee; de ene is al geruime tijd ziek en de ander is met vakantie, dus er is ineens veel meer tijd om te klussen op de camping. :wink:
Ik rij altijd met een buschauffeur mee in de bus als ik ergens heen moet... Het is dan ook iedere keer weer een andere chauffeur... :lol: Ik ga niet eerst 5 bussen langs laten rijden in de hoop dat anderhalf uur later de favoriete chauffeur langsrijdt als ik van A naar B moet.

@Vinny en Bee, ik heb door de Nederlandse planologie juist wel heel sterk het gevoel dat we hier platteland hebben en dorpen en steden. Als ik in België kom, lijkt het net alsof enorme gebieden eigenlijk grote aaneengesloten dorpen zijn, omdat er langs veel wegen gewoon maar lukraak huizen zijn gebouwd door de loop der jaren heen. Daar heb je weinig open land.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Je kan ook in een dorp wonen en toch een tram hebben hoor :wink:
Nootdorp bijvoorbeeld. :P
KM46 schreef:Mag ik even kwijt dat de EO weer een mooie natuurserie op de buis brengt :wink: .
Mag ik sdan even kwijt dat er vanavond (zoals vrijwel elke woensdag) weer een aflevering is van een veel leukere serie van de EO (voor de meeste mensen op dit forum dan)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Jef400 »

KM46 schreef:Mag ik even kwijt dat de EO weer een mooie natuurserie op de buis brengt :wink: .
En wederom over koopt van de BBC
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door deadlock »

En wederom alle referenties naar evolutie eruit haalt? Ik heb echt zo'n gloeiende hekel aan die omroep.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door Karl »

Maar je weet dat het gebeurt, dat is het voordeel van een duidelijk imago hebben. Als de VARA het zou doen, zou niemand er aan denken dat dit zou kunnen gebeuren.
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #131

Bericht door STF »

Caspar schreef:Ik rij altijd met een buschauffeur mee in de bus als ik ergens heen moet... Het is dan ook iedere keer weer een andere chauffeur... :lol: Ik ga niet eerst 5 bussen langs laten rijden in de hoop dat anderhalf uur later de favoriete chauffeur langsrijdt als ik van A naar B moet.
Als ik van A naar B moet, ga ik nooit met het OV maar met de auto.
Als ik nergens heen moet, ga ik met het OV.

Van de twee chauffeurs waarbij ik meestal in de bus zit, weet ik over het algemeen gewoon hun dienstroosters dus hoef niet vijf bussen langs te laten rijden. :wink:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten