Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Lijn 31 Naaldwijk - Den Haag Leyenburg wordt op Naaldwijk ri Den Haag op de film aangevuld met via 's-Gravenzande.
Edit: richting Naaldwijk toont de film Naaldwijk via Monster.
Laatst gewijzigd door Edwin op do 13 dec 2012, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Lijn 38 rijdt nu langs Schipluiden over de Provincialeweg, maar veilig is het niet rond de haltes:

'Nieuwe bushaltes Schipluiden onveilig'

De Midden-Delflandse raadsfracties van VVD en OGP zijn ontevreden over de aanleg van de nieuwe bushaltes aan de rand van Schipluiden. Hoewel vervoerder Veolia de haltes sinds zondag aandoet, constateerden de fracties dinsdagavond tijdens een raadsvergadering dat de huidige toestand tot onveilige situaties leidt.

Er is nog geen oversteekplaats over de provinciale Rijkstraatweg gemaakt en ook is er nog geen extra verlichting aangelegd. Dit terwijl het Stadsgewest Haaglanden veilige en goed bereikbare haltes had beloofd.

De fracties vroegen het college van B en W om de zaak aan te kaarten bij Haaglanden. Wethouder Vuijk, deze avond voor het laatst in functie, zei dat de werkzaamheden simpelweg nog niet klaar waren. Hij zei toe om de zaak direct onder de aandacht te laten brengen.

Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Lijn 26 is gedeeltelijk ingekort. Er wordt 4x per uur gereden in de spits op traject Leyenburg - Voorburg en 4x per uur op traject Kijkduin-Leyenburg-Voorburg, dus in totaal op Leyenburg-Voorburg 8 keer.

Ik heb al bij stadsgewest Haaglanden eens gemeld dat de overstap van 26 op station Moerwijk op de stoptrein ri Rijswijk/Delft niet altijd goed was.
Nu alleen al in de spits heb je het volgende:

26 begint op Kijkduin om 6:28 en komt op Moerwijk aan om 6:52. De sprinter richting Rijswijk/Delft vertrekt vanaf Moerwijk om 6:51. Waardoor je dus net je trein mist en 14 minuten moet wachten. Waarvoor heeft deze overstap mogelijkheid dan zin. Voor de 26 op traject Leyenburg-Voorburg is de overstap wel goed. Hierdoor blijkt dat behalve de mensen tussen Kijkduin en Leyenburg in de spits 4 bussen minder per uur hebben, ook nog eens een extra reistijd van 14 minuten hebben. Twee keer belazerd dus....
Remember to check-out with your ov-chipcard.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door WSM »

Edwin schreef:Lijn 38 rijdt nu langs Schipluiden over de Provincialeweg, maar veilig is het niet rond de haltes:
Vroeger werden deze plekken wel eens gebruikt als noodhaltes, meer dan een bordje aan een lantaarnpaal was er niet...
Overigens konden t/m 2009 alle soorten gewone bussen gewoon door de Dorpsstraat: Standaard Streekbus, Citaro, Caetano, O405, O408, Alliance, touringcar. Dus wat er zo speciaal is aan een Veolia-duikboot dat dat in ene niet meer kan?
Ze zullen het vanzelf wel gaan merken in de reizigersaantallen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Gekko123 »

Het probleem zit hem er juist in dat er geen grote bussen door Schipluiden heen mogen rijden. Dat past niet bij het dorpsbeeld aldus de gemeente/dorpsvereniging.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door WSM »

Heb je hier misschien een bron / referentie van?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

De bewoners langs de Dorpsstraat vrezen voor scheuren en verzakkingen van hun niet-onderheide huizen als er grote bussen langsrijden, aldus het internet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door WSM »

Pff, dus er mogen vanaf heden ook geen vrachtwagens en tractoren door de Dorpsstraat rijden?
Ik ben het niet vaak met het CDA eens, maar voor deze keer maak ik een uitzondering.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Delftse Chauff »

Meltrain schreef:Voor de geïnteresseerden: de lijnennetkaarten van Veolia staan inmiddels on line.

Op de lijnennetkaart van Delft valt mij op dat de lijnen 69, 121 en 174 weer in beide richtingen via de halte Aula-TU gaan rijden. Momenteel wordt richting het station van Delft namelijk een omleiding gereden via de Schoemakerstraat, waar ook een tijdelijke halte gelegen is. De halte Julianalaan blijft wel alleen staduitwaarts bediend worden en de halte Michiel de Ruyterweg is net als nu de vervangende halte richting het station.
Inmiddels rijden we sinds 1 januari de route zoals aangegeven op de lijnennetkaart.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Delftse Chauff »

Delftse Chauff schreef:
Meltrain schreef:Voor de geïnteresseerden: de lijnennetkaarten van Veolia staan inmiddels on line.

Op de lijnennetkaart van Delft valt mij op dat de lijnen 69, 121 en 174 weer in beide richtingen via de halte Aula-TU gaan rijden. Momenteel wordt richting het station van Delft namelijk een omleiding gereden via de Schoemakerstraat, waar ook een tijdelijke halte gelegen is. De halte Julianalaan blijft wel alleen staduitwaarts bediend worden en de halte Michiel de Ruyterweg is net als nu de vervangende halte richting het station.
Inmiddels rijden we sinds 1 januari de route zoals aangegeven op de lijnennetkaart.
We hebben toch anderhalve maand langs de halte Aula-TU gereden richting Delft Station, maar per 18 februari gaan we weer terug naar de oude omleiding over de Schoemakerstraat. Het is vooral in de spits bijna geen doen om vanaf het Zuidplantsoen linksaf de Schoemakerstraat op te komen en dat levert (veel) vertraging op.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

Ja, zoiets vermoedde ik al... Lijn 174 reed al de hele tijd de omleidingsroute, net zoals mijn bus op lijn 69 vanmiddag.
Nou ja, als ik met lijn 69 ga, gebruik ik toch altijd de halte Stieltjesweg of TNO Zuidpolder, dus ik heb er geen problemen mee. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Iets meer dan een week geleden was er weer een VVEZ-vergadering van het stadsgewest Haaglanden met deze onderwerpen:
4. Internationale treinverbinding Den Haag Brussel
5. Garantstelling HTM Buzz
6. Randstadrail en winterweer

Van punt 4 is helaas geen document te vinden.
Van punt 5 zijn er deze documenten 1 (2e document is boeiender want incl. reactie) & 2 te vinden. Het gaat over de problemen met de aardgasbussen van HTM(buzz). Ik benieuwd welk medium dit nieuws als eerste gaat brengen als groot probleem. Was toen met de vuurbus in Wassenaar van Veolia wel zo. Zouden bij Veolia ook scheuren zijn?
Punt 6 heeft het volgende document m.b.t. de karige dienstregeling van de RandstadRail in Zoetermeer. Reactie van het stadsgewest staat helaas niet online.


Verder is de eerste aankondiging voor de dienstregeling 2014 online geplaatst zie: http://haaglanden.nl/dienstregeling-ov-2014. Helaas kon je maar tot 8-2-2013 reageren, maar er zal binnenkort wel een voorlopige drgl'14 komen waarop iedereen kan reageren d.m.v. de burgelijke inspraak.

Is deze regeling met inspraak vanuit de burger alleen in regio Haaglanden zo? Hoor/zie/lees er weinig tot niks over in andere steden/gebieden waar alleen vervoerders met belangenverenigingen en overheden overleggen zonder en individuele burger te betrekken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Karl »

Wat betreft de treindienst Den Haag - Brussel; dat is een mondelinge toelichting geweest (aldus de agenda), misschien dat er volgende keer iets over in de (concept)notulen staat?
Het is een spectrum.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

Remember to check-out with your ov-chipcard.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Haaglanden - 2014 (was: Voorstellen Dienstregeling 2013)

Bericht door Delftse Chauff »

In onze bussen van Veolia hangen sinds deze week posters waarop staat dat wij in 2014 exact de nu geldende dienstregeling zullen doorrijden.

Ik hoop wel dat we nieuwe busboekjes krijgen met de nieuwe data van de vakantieregeling en met de aangepaste rijtijden op sommige lijnen die op 1 september jl. zijn ingevoerd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

Tja, de grote wijzigingen in Delft zullen wel in juli zijn, wanneer de Sint Sebastiaansbrug wordt afgesloten om te worden vervangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Haaglanden - Voorstellen Dienstregeling 2013

Bericht door htm_tram »

Iemand van de rooster/diensten commissie zei dat er in december niks zou veranderen dus alle chauffeurs diensten zijn per september vernieuwd en blijven tot september 2014 geldig. Voor de reizigers zou er niks veranderen wat betreft de rit tijden. Vanaf september 2014 gaan ze de brug met mijn mooie naam ;) verbouwen dus zouden er vanaf september 2014 veranderimgen komen voor zowel reiziger als chauffeur.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 62 gasten