'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ja Bert Meerstadt zei dat, maar dat is natuurlijk aperte lulkoek.
a) er is geen sprake van gederfde inkomsten want er reizen nou eenmaal niet minder mensen, zie uitpuilende treinen en achterblijvende reizigers.
Dat gaat om minstens 80% abonnementhouders dus meer of minder dan een andere reisdag kost dat niet.
b) die gratis kopjes koffie zijn ook niet waar, die betaal je gewoon zelf. Niet viavia maar gewoon 2 euro aftikken bij de Kiosk. Niks gratis koffie.
Mind you, die waren in die miljoen euro nog niet meegenomen.
plus wat Geert zegt: Je bespaart wel op infraheffing.
Je bespaart ergens wat. Aan de andere kant kosten dingen gewoon nog steeds geld. Tsja.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door Wubbo »

Ik verbaas me over de reacties in dit topic. Het lijkt alsof mensen reizigers- en vervoerbewijstellingen hebben gedaan en zo kunnen onderbouwen dat er niet minder reizigers zijn of dat de reizigers die thuisblijven allemaal abonnementhouders zijn. Waar staan die cijfers?

Ik geloof er niks van dat het rijden van een winterdienstregeling een besparing is voor NS. Of het een miljoen per dag kost of niet is voor mij niet te onderbouwen, maar ik geloof er niet in dat er geen reizigers weglopen door de aangepaste treindienst.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door Klaasje »

Ik ben een voorbeeld van een weglopende reiziger. Tijdens de winterdienst betaal ik NS slechts 1/3e van normaal omdat ik de rest van het traject met busvervoer afleg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Waar staan die cijfers?
Wubbo schreef:Ik geloof er niks van
[..]
is voor mij niet te onderbouwen,
[..]
ik geloof er niet in
Duss... Beetje welles tegen nietes krijg je dan inderdaad :)
Klaasje schreef:Ik ben een voorbeeld van een weglopende reiziger.
Ik heb me laten vertellen dat dat zo'n vaart niet... loopt :mrgreen:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door Klaasje »

Tijdens alle LUD's waarbij ik naar Amersfoort moest in 2013 wel.. :p Nu gaat het wat lastig ja..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door Vinny »

Zo duur is koffie ook niet. Een beetje heet water en gemalen koffiebonen...

De grootste kostenpost zijn de gederfde inkomsten, omdat er met koffie in commerciële verkoop aardig wat winst wordt gemaakt. Geldt ook voor weglopende reizigers (die geen abonnement hebben).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door VIRM »

Dus een deel van het personeel gaat met betaald verlof... zodat er op sommige grotere stations geen Servicemedewerker te vinden is?
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door webguy »

Dat gebeurt als het goed is juist niet - een deel van het personeel draait extra diensten op stations, en alleen als er 12 uur van te voren geen dienst gevonden kan worden zitten ze thuis. Dat is natuurlijk duur grapje, dus dat proberen ze te voorkomen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: 'Buitenland jaloers op regeling winterweer NS'

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Dat gebeurt als het goed is juist niet - een deel van het personeel draait extra diensten op stations, en alleen als er 12 uur van te voren geen dienst gevonden kan worden zitten ze thuis. Dat is natuurlijk duur grapje, dus dat proberen ze te voorkomen.
Er zit helemaal niet betaald thuis, Ook bij de aangepaste dienst, dien je gewoon op te komen draven, zeker ook omdat pas laat op de vorige dag besloten wordt dat er een aangepaste dienst wordt gereden, De diensten zijn dan al gesteld.

Er zijn wel inhoudelijke veranderingen en (gedeeltelijk) lege diensten. maar er is niemand met betaald verlof.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten