Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Fles schreef:Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ja Bert Meerstadt zei dat, maar dat is natuurlijk aperte lulkoek.
a) er is geen sprake van gederfde inkomsten want er reizen nou eenmaal niet minder mensen, zie uitpuilende treinen en achterblijvende reizigers.
Dat gaat om minstens 80% abonnementhouders dus meer of minder dan een andere reisdag kost dat niet.
b) die gratis kopjes koffie zijn ook niet waar, die betaal je gewoon zelf. Niet viavia maar gewoon 2 euro aftikken bij de Kiosk. Niks gratis koffie.
Mind you, die waren in die miljoen euro nog niet meegenomen.
plus wat Geert zegt: Je bespaart wel op infraheffing.
Je bespaart ergens wat. Aan de andere kant kosten dingen gewoon nog steeds geld. Tsja.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ik verbaas me over de reacties in dit topic. Het lijkt alsof mensen reizigers- en vervoerbewijstellingen hebben gedaan en zo kunnen onderbouwen dat er niet minder reizigers zijn of dat de reizigers die thuisblijven allemaal abonnementhouders zijn. Waar staan die cijfers?
Ik geloof er niks van dat het rijden van een winterdienstregeling een besparing is voor NS. Of het een miljoen per dag kost of niet is voor mij niet te onderbouwen, maar ik geloof er niet in dat er geen reizigers weglopen door de aangepaste treindienst.
Ik ben een voorbeeld van een weglopende reiziger. Tijdens de winterdienst betaal ik NS slechts 1/3e van normaal omdat ik de rest van het traject met busvervoer afleg.
Zo duur is koffie ook niet. Een beetje heet water en gemalen koffiebonen...
De grootste kostenpost zijn de gederfde inkomsten, omdat er met koffie in commerciële verkoop aardig wat winst wordt gemaakt. Geldt ook voor weglopende reizigers (die geen abonnement hebben).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dat gebeurt als het goed is juist niet - een deel van het personeel draait extra diensten op stations, en alleen als er 12 uur van te voren geen dienst gevonden kan worden zitten ze thuis. Dat is natuurlijk duur grapje, dus dat proberen ze te voorkomen.
webguy schreef:Dat gebeurt als het goed is juist niet - een deel van het personeel draait extra diensten op stations, en alleen als er 12 uur van te voren geen dienst gevonden kan worden zitten ze thuis. Dat is natuurlijk duur grapje, dus dat proberen ze te voorkomen.
Er zit helemaal niet betaald thuis, Ook bij de aangepaste dienst, dien je gewoon op te komen draven, zeker ook omdat pas laat op de vorige dag besloten wordt dat er een aangepaste dienst wordt gereden, De diensten zijn dan al gesteld.
Er zijn wel inhoudelijke veranderingen en (gedeeltelijk) lege diensten. maar er is niemand met betaald verlof.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.