Voorsteltopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Voorsteltopic

Bericht door Dubbele P »

Aan alle nieuwelingen: van harte welkom! :D
Joost
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 14:52
Locatie: Uto & Zwd

Re: Voorsteltopic

Bericht door Joost »

NS-Reiziger schreef:Ik herken je wel hoor, zowel aan je oude nick als aan je avatar :cool:
:cool: Ik bedacht me inderdaad na het plaatsen van m'n bericht pas dat ik ook een avatar had, en dat die opvalt kan ik me wel voorstellen ja... :lol:
Justin schreef:Geen idee, je kan toch ook best de afwas doen 's avonds :p?
Dat behoort inderdaad wel tot de mogelijkheden, maar je zou versteld staan van de smoesjes die je kunt verzinnen om het toch niet te doen... :oops: :lol:
Justin schreef:Mits je dichtbij het station op Zwijndrecht woont én 's avonds is het gewoon bagger ja ;). En jij hebt tenminste een gouden koets... na 40 rijlessen en een mislukt examen heb ik hem nog steeds niet (gestopt in september 2006)...
Ach, ik had na ongeveer 40 rijlessen ook eerst een mislukt examen hoor. :) Je moet er alleen de centen voor (over) hebben, want het is idd wel heel duur. :(
Marco007
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 20:48
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Marco007 »

Hoi allemaal,

IK ben Marco 007 (voor vrienden en vriendinnen beter bekend als Marco Wubben)
Ik ben bijna 21 jaar en woonachtig in Den Haag
Ik werk in Rijn- en binnenvaart en ben daardoor veel aan het reizen op het water.
Omdat ik overal en nergens opstap als ik weekend heb gehad, reis ik redelijk vaak met de trein door Duitsland)
Mede doordat ik geen rijbewijs ben ik sowieso op de trein aangewezen.

Mijn favoriete trein is de ICE-3.
En mijn hobby´s zijn bij het OV toch ook door mijn werk het OV op het water.
En dan ben ik vooral liefhebber van de Waterbus en de FastFlyingFerry tussen Amsterdam en Velsen.
Verder heb ik als hobby het draaien van plaatjes (ben beginnend house/dance DJ), recreatief varen en reis ik graag.
Aan het eind van de zomer ga ik een weekje naar Luxemburg om daar een weekje te treinplaten en gezellig rond te reizen en in december staat er een reisje naar London op de planning.

Het liefste zou ik ooit nog eens met de Transsiberie-express mee willen, maar dat is me wel een erg duur geintje. :wink:

Naast dit forum ben ik ook nog actief op het OHIH-forum en een aantal binnenvaartfora.

Tot zover mij verhaal!

Groetjes Marco
Marco007
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 20:48
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Marco007 »

Wubbo schreef:Ik dan ook maar :D

... Tot die tijd schnabbel ik lekker bij bij mijn oude bijbaan. Woonachtig in Utrecht, ...
Werk jij nog steeds op het loket?
Volgens mij ben jij daar ook echt niet weg te krijgen... :wink:
Hoop je binnenkort weer eens tegen te komen. :D
hmmg
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 14:55

Re: Voorsteltopic

Bericht door hmmg »

:D Hallo allemaal,

Vanaf vandaag wil ik af en toe mijn OV ervaringen met jullie delen, ik woon in Tiel en werk in Nijmegen, reis vier dagen in de week met het OV. 's Morgens met de bus en aan het eind van de dag met de trein terug. Zal proberen niet teveel te zeuren over de treinverbinding Nm - Tl ... (NS jaarkaart met een V erop dankzij mijn wederhelft) Reis alweer wat jaartjes met het OV. In 1996 min of meer gedwongen naar Nijmegen door een fusie. Had een kleine hoop op vervroegd pensioen, ben 55, maar dat is door de regering door m'n neus geboord :evil: . Heerlijk tot m'n 65e met het OV. :cry:
Heb veel treinfoto's staan op webshots.com (even zoeken op henk66)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Voorsteltopic

Bericht door Dubbele P »

Welkom en veel plezier gewenst op het forum! :D
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorsteltopic

Bericht door waldo79 »

Welkom stadsgenoot :wink:
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Voorsteltopic

Bericht door erwinraasveld »

Ik zal me dan ook maar even voorstellen:

Ik ben Erwin Raasveld, 24 jaar en woon (tegenwoordig) in Eindhoven, na bijna 24 jaar in Veenendaal te hebben gewoond.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Voorsteltopic

Bericht door Mark »

Dag Erwin, dat is ook lang geleden zeg. Welkom hier.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: Voorsteltopic

Bericht door lausteen »

Na lang lurken toch maar eens aangemeld :D

Ben 21 en inwoner van Rotterdam, heb vooral interesse in bussen / trams. Als je meer wil weten, vraag maar raak!
Spookje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 aug 2008, 21:10

Re: Voorsteltopic

Bericht door Spookje »

Nou ik ook nog even dan. Ik ben weer "terug" met toestemming van het beheer hier.

Ik ben dus Spookje, ben 27, woonachtig in de regio Haaglanden. Werk in Leiden als laborant.
Verder net zoals de meeste (iedereen) gefascineerd door trein, mag er dan ook elke dag mee richting mijn werk pendelen.
Verder ben ik beheerder op OpeensHadIkHet. Maar geen ruzie dus daar hebben we het nu niet over.

Groetjes Spookje
Laatst gewijzigd door Spookje op vr 22 aug 2008, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk
Berichten: 74
Lid geworden op: di 28 okt 2008, 21:42
Locatie: Malden

Re: Voorsteltopic

Bericht door Henk »

Hallo, ik ben Henk (38) en ik woon in Nijmegen.
Ik reis graag in de trein, elk jaar samen met mijn vader een weekendje Duitsland met een Schones Wochenende.
Mijn grootste spoorhobby is echter het nazoeken van oude en verdwenen spoorlijnen. Zie hiervoor ook het draadje ""Stootblok in het struikgewas" in het hoofdstuk OV in de media.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic

Bericht door Meltrain »

Welkom op dit forum ( :D ) en ik zou zeggen: praat eens met Dubbele P. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Voorsteltopic

Bericht door Wubbo »

Er is in Berlijn ook voldoende voor jullie te beleven, hebben wij de afgelopen dagen gemerkt. Meer details volgen vast nog.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Voorsteltopic

Bericht door Stefan »

Hallo allemaal!

Na lang rond gekeken te hebben hier, heb ik me toch maar eens aangemeld. :mrgreen:

Ik ben Stefan van Poppel, 17 jaar, en normaal woonachtig in Numansdorp, in de Hoeksche Waard, vlak bij Rotterdam. Ik ben 2e jaars student van de (versnelde) MBO-opleiding Manager Havenlogistiek aan het Scheepvaart en Tranport College in Rotterdam. Voor mijn stage woon ik nu, tot eind januari, in Bremen, Duitsland. :)

Mijn interesses gaan vooral uit naar bussen en fotografie, maar de trein ontbreekt ook niet in dit rijtje. :)

Volgens mij was dit het wel! :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door tsov »

Welkom Stefan :) Bekende naam erbij :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Delfzijl
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 23:59

Re: Voorsteltopic

Bericht door Delfzijl »

Ik zit hier ook al een tijdje, maar nog nooit voorgesteld.

Mijn naam is Andreas, ik ben 18 jaar en ik woon in...Delfzijl (ja, verbazingwekkend). Ik zit nu in mijn 2e leerjaar Secretarieel. Hobby's: Treinen (goh), voetbal (FC Groningen diehard), anime, PC/internet en gewoon gezellig zijn met vrienden.

Sinds 2007 pas is de treingekte bij me toegeslagen en ga ik met vrienden het hele door met de trein (we hebben inmiddels al het reizigersspoor al gehad). Zo, kort maar krachtig. :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Voorsteltopic

Bericht door Vinny »

^^ Zeker sinds ze de rokende potkachels hebben vervangen door representatief materieel op de lijn Delfzijl - Groningen zeker ;) :mrgreen:
Welkom iig. :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: Voorsteltopic

Bericht door Job »

Ik zal me ook maar voor de duidelijkheid even voorstellen;
Ik heet Job Steneker, o.a. bekend van enkele fotoreacties op OV in Boskoop.nl
Ik ben 15 jaar, en ben al sinds mijn 2e gek van bussen en treinen. Ik woon in Dordrecht, langs de MerwedeLingelijn, en ga erg vaak met het OV, vooral lijn 5 Stadspolders-Sterrenburg v.v. Mijn favoriete bus is de Den Oudsten Alliance B96 city, die ook 6 jaar in Dordrecht heeft gereden, met in het bijzonder de SVD 206. Mijn favoriete trein is de Bombardier V-IRM, favoriete metro's zijn de RET Type B, en favoriete trams zijn de Siemens Combino's in Amsterdam.
Hoewel ik het de hele week door altijd druk heb met school(ik zit nu in Havo 4), werk, huiswerk, toneel, saxofoon, ga ik vaak in mijn weinige vrije uurtjes, of in de vakantie er wel even tussenuit om in het land wat OV-activiteiten te doen, zoals een vast uitje voor iedere vakantie: Den Haag.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door deadlock »

Hoi Job :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic

Bericht door Meltrain »

Job schreef: Mijn favoriete bus is de Den Oudsten Alliance B96 city, met in het bijzonder de SVD 206.
Job schreef: een vast uitje voor iedere vakantie: Den Haag.
Zie ik hier een verband? :P
In elk geval: welkom. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
loebd
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 17:51
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door loebd »

Ik zal me even voorstellen:

Mijn naam is louis van bavel
Ben 29 jaaren oud
Woon deels in het mooie Breda en deels in het mooie Zuid Limburg.
Ik ben verloofd met mijn danielle.
Ik werk in de beveiliging
Naast mijn werk in de beveiliging ben ik op Wedstrijddagen werkzaam bij scorpions security als Beveiliger / Steward bij NAC breda al waar ik op de B site ( ingang 3 ) m,n vaste plek heb.
Ik kom net als Bert badeend , Spookje en nog een paar anderen van ohih af (hoop dat dit geen probleem is voor het beheer al hier ).
M,n hobby's zijn treinspotten , sportvissen , de schietsport ( ja met echte vuurwapens waar voor ik een vergunning heb ).
Naast deze hobby's ben ik regelmaatig bij de WIJS ( werkgroep ijmuider spoorlijn ) te vinden waar ik graag sleutel aan onze sik 232.
Tot zo ver :)
greets
Loebd
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door deadlock »

Welkom Loebd *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Daniel »

loebd schreef:Ik kom net als Bert badeend , Spookje en nog een paar anderen van ohih af (hoop dat dit geen probleem is voor het beheer al hier ).
Nee hoor, iedereen is hier welkom!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Voorsteltopic

Bericht door bassie92 »

Nou, ik zal me dan ook maar eens gaan voorstellen, ben Bas Stal, 16 jaar, wonend in Dordrecht en bijna altijd bezig met het OV :D Ik ben vooral geinteresseerd in Busvervoer DAV, dienstregelinegn, materiaalinzet, het spoor, trams in Rotterdam.. ehm.. dat was het dan wel zo ongeveer ;) Ik houd er van om zomaar een dag te gaan bussen in een grote stad of met een dagkaart va de NS door het land te gaan om bussen te spotten en dienstregelingen op te halen enz.

Verder zit ik nog op school, VWO4 enne.. als je verder nog vragen hebt moet je het maar even vragen ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten