Het grote computertopic! #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Het grote computertopic! #11

Bericht door Ardan »

....
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 11 feb 2013, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Suus »

Voldoet je computer eigenlijk wel aan de minimale systeemeisen, het had in de tijd dat het uitkwam forse systeemeisen wilde het een beetje fatsoenlijk draaien. Het stikte trouwens van de bugs, echt niet normaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Suus »

Sinds vanochtend is mijn mailbox voor het eerst sinds jaren leeg, dankzij Mailbox voor de iPhone. Ik had al enige tijd geleden een reservering gemaakt voor de app zodat ik hem vrij snel kon gebruiken, als je hem nu pas download moet je nog enige tijd in de rij staan voordat je aan de beurt bent. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Freek »

Tot en met 2012 had ik nog hopeloos ouderwets een papierenagenda. Nu wil dat allemaal lekker digitaal doen, maar het wil nog niet helemaal zoals ik dat wil. Digitale agenda heb ik in Outlook zitten, dat werkt allemaal mooi en aardig. Nu wil ik dat natuurlijk ook in mijn agenda op mn andriodtelefoon hebben en geen geouwehoer met kabeltjes tussen telefoon en laptop hangen.
Mijn oplossing was om de boel te laten syncen met Google Agenda zodat die weer met mijn telefoonsynchroniseerd. Had google een programmaatje voor, maar die is sinds 1-1-13 uit de lucht. Kortom, wat nu? Iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

Ben je erg verknocht aan Outlook of mag dat ook wat anders zijn?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Ardan »

Gewoon terug naar de goeie ouwe papieren agenda :)
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Ardan is het nou gelukt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Freek »

Geert schreef:Ben je erg verknocht aan Outlook of mag dat ook wat anders zijn?
Mag best wat anders zijn, zolang het maar drie mailboxen (1x pop, 2x imap) aan kan.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Windows Live Mail (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Alhoewel Outlook de boel wel makkelijk portable maakt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door ODRAIL »

Zo, weer een computerprogramma wat ik sinds afgelopen zomer kwijt geraakt was bij toeval terug gevonden op het internet :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Thom91 »

Youp*rn downloader? :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door ODRAIL »

Nee, Powertools Lite 2011 :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Youp*rn downloader? :P
heb je daar een tooltje voor nodig ja? :D _O-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

Erg merkwaardig vanmiddag; ineens het beeldscherm van mijn computer op zwart en de toetsenbordverlichting uit terwijl het toetsenborddisplay wel aan bleef. Resetknop op de computerkast indrukken werkte in dit geval niet, terwijl de resetknop wel gewoon aansloten is en normaal gesproken ook echt werkt.
Nadat ik de computer even uit had gezet en daarna weer liet opstarten, kwam er vreemd genoeg geen melding "Windows is hersteld van een ernstige fout", normaal krijg ik dat echt altijd te zien in zo'n situatie.

Sinds ik afgelopen jaar een nieuwe monitor en toetsenbord heb aangeschaft zijn diverse rare storingen begonnen, zoals een paar dagen vreselijk traag zijn en daarna weer een paar dagen op normale snelheid functioneren, klok uren achterlopen of vastlopen wat na enige tijd weer verdwenen is.
Een herinstallatie van Windows XP heeft destijds niets geholpen, nou ja de computer mag in de loop van dit jaar met pensioen; het moederbord en de processor zijn van juni 2004, de meeste andere onderdelen zijn veel minder oud.

Over oud gesproken; kwam afgelopen zomer een kampeerder met een hele stapel (gebrande) CD's het café binnenstappen, mochten we hebben. Nou heeft die man een vreselijke muzieksmaak (carnavals-achtige muziek) dus ik hoopte op voorhand al dat hij het in MP3 formaat had gebrand; ja hoor, de CD-speler in het café herkende niets op de CD's want die CD-speler hebben we kort na het overlijden van mijn oom gekocht en die man is begin jaren 90 overleden, toen was alles nog in WAV formaat.
Maargoed, ik wilde de hele stapel CD's teruggeven aan die kampeerder omdat het (gelukkig) toch niet werkte, nee hou ze maar dan kun je het in de auto afspelen. Express met hem naar de bestelbus gelopen want ook daar zit een radio/CD-speler uit de jaren 90 in (de auto is niet zo oud, maar ik bouw hem bij aanschaf van een nieuwe auto telkens over). Nou daar deden die CD's het dus ook niet, al onze andere CD-spelers zijn nieuw genoeg om wel MP3 formaat te kunnen afspelen, maar dat heb ik die man natuurlijk niet verteld. :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

M'n computer begint steeds vaker uit te vallen en zich steeds merkwaardiger te gedragen, zoals het powerlampje op de computerkast te laten branden als de computer uit staat...
Volgens de BIOS is de processor fiks oververhit: 86 graden...
Er zat wel wat stof op het koellichaam maar ook nu ik dat schoongemaakt heb en de computerkast open heb staan, blijft temperatuur rond de 75 graden???
Ik snap er niks van, de ventilator draait prima, waarom is die processor dan ineens zo overdreven heet?
Kan koelpasta vrij plotseling aan vervanging toe zijn? Dan rij ik morgen wel even naar een computerzaak voor zo'n tube'tje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door ODRAIL »

Het kan eventueel de koelpasta zijn, maar het kan ook iets anders zijn.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Het kan meerdere oorzaken hebben. Ik zou er eerst eens een thermometer bijhouden om te kijken of het ding wel echt zo warm wordt als de sensoren zeggen. Ten tweede klinkt het uitvallen e.d. meer als voedingproblemen alleen strookt dat weer niet met een te warme processor.

Koelpasta vervangen hoeft niet altijd een goed idee te zijn. Het leeuwendeel van de mensen doet dit namelijk verkeerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Draaien de ventilatoren wel? Heb ook wel eens gehad dat een ventilator stuk was en de temperatuur flink opliep.

Overigens gaan dingen wel eens gewoon kapot - collega had gisteren opeens een defecte videokaart in een 6 maanden oude Dell. Hele PCB en koeler waren scheef, dus vraag me af wat daar kapot aan was.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

Koeler draait prima, maar heb me vinger al pal naast de processor gehouden en daar is het inderdaad kokend heet dus die temperatuurmelding lijkt wel te kloppen ja.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

Nou ik ben het zat met die computer, valt nu helemaal bijna niet meer mee te werken; valt elke minuut uit. Ik heb er nog even een andere voeding in gezet als test maar dan exact dezelfde problemen.
Ik bestel een dezer dagen wel een nieuw moederbord, processor, geheugen, videokaart en besturingssysteem.

Eens kijken of ik weer een moederbord kan vinden dat net zo lang is als er maximaal in die computerbehuizing past, was destijds ook al even zoeken. Over het algemeen zijn ze een tot twee PCI/PCI-Express sloten korter dan de behuizing lang is en dat vind ik een beetje zonde want met die vrije ruimte onderin kun je dan toch niks nuttigs doen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Thom91 »

Waarom haal je niet een kant en klaar systeem?
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Klaasje »

Is de koelpasta vervangen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Waarom moet je iets hebben wat past. Voor 110 euro hen je een socket am3 moederbord, processor en viert gb geheugen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door STF »

Thom91 schreef:Waarom haal je niet een kant en klaar systeem?
Omdat ten eerste de behuizing, harde schijven, netwerkkaarten, e.d. nog tamelijk nieuw zijn en ten tweede het hier per post vanuit Nederland naar toe moet komen, dus het pakje moet zo klein en licht mogelijk zijn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten