OVer je reiservaringen in februari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

Aangezien ze na het mondelinge verzoek uitstappers voor te laten geen ruimte maakten heb ik maar ouderwets een flinke duw gegeven.
Waarom hebben ze in Almere eigenlijk geen éénrichingsdeuren? De buslijnen zijn er druk genoeg voor. Een paar klaphekjes doet wonderen... :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Klaasje »

Vanwege het feit dat alle deuren als tweerichtingsdeur gebruikt worden in tegenstelling tot in het conservatieve Amsterdam?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Ik heb trouwens vandaag ook een mening gevormd over het busstation van Almere Centrum: onoverzichtelijk met teveel haltes op rare plekken.

Bovendien is de doorstroming op het busstation slecht, er schieten overal en nergens bussen en personeelsbusjes vandaan.
Laatst gewijzigd door Suus op do 14 feb 2013, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Freek »

Vandaag bijna heel Nederland mogen zien voor 3 oorspronkelijk makkelijke ritjes. Eerst huis-Nijmegen. Dat was geen probleem, geen vertraging. Lekker rustig in de trein zodat ik zelfs nog een conference call kon voeren. Vanuit Nijmegen moest ik naar Den Haag. Kreeg al vroeg in de gaten dat Arnhem Nijmgen er uitlag vanwege een wissel/sein/overwegstoring. Opdat moment was er overigens nog een sneeuwvlok gevallen. Vervolgens was het plan om Nijmgen-Breda - Fyra Rotterdam - Den Haag te doen. Mijn trein van Nijmegen maakt echter al bij Dukenburg een extra stop vanwege een technisch defect aan de trein. De machinist kreeg de trein na 10 minuten weer aan de praat. Uiteindelijk met +15 in Breda waar de aansluiting op de Fyra weg was. Met de gewone IC richting Den-Haag gegaan. Tussenstop gemaakt in Rotterdam om in de Hispeed lounge gratis koffie te drinken en te werken. Daarna door naar Den-Haag, geen probleem. Vanuit Den-Haag naar huis wel met een probleem. Had de IC van 1854 richting Enschede die stond 15 minuten extra stil vanwege een technisch defect. Aansluiting in Utrecht ging goed (dat is dan wel weer een voordeel van de winterdienstregeling, overstappen van 25 minuten haal je zonder probleem).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Vanwege het feit dat alle deuren als tweerichtingsdeur gebruikt worden in tegenstelling tot in het conservatieve Amsterdam?
Volgens mij zijn éénrichtingsdeuren beter voor de reizigersdoorstroming. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Als je persé wilt instappen op een plek waar een aquarium vol bakvissen staat, vraag je natuurlijk zelf om problemen... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Klaasje »

Op drukke haltes waar veel reizigers uit- of instappen heb je een substantieel voordeel van tweerichtingsdeuren. Dat in tegenstelling tot haltes met veel in- en uitstappers maar die zijn er niet zoveel. Op een rustige halte maakt het verder niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

Trams hebben bijvoorbeeld twee deuren waar je in kan stappen en een aantal andere waar je uit kan stappen. Dat werkt naar mijn mening perfect, juist op drukke haltes. Eén van de weinige momenten dat ik denk dat een tram ook echt zijn voordeel kan hebben. Over het algemeen ben ik niet zo'n tram-fan :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Alleen jammer dat de rest van de wereld geen enkele ervaring meer heeft met voertuigen waar de conducteur ergens achterin verstopt zit.

"Hey dames, naar achter komen en je vervoersbewijs laten zien, daar mag je niet instappen" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Meltrain »

Mijn metro op lijn E toonde op het infoscherm net de hele tijd 'reclame' voor een broodje brie met avocado (met honing en pijnboompitten). :lol: Er werd niet eens verteld welk bedrijf erachter zat.
Ik heb die 'reclame' zeker vijf keer achter elkaar gezien (en daarna stapte ik uit), slechts onderbroken door reisinformatie bij het naderen van een station.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door deadlock »

Vanochtend met een slakkengangetje van Wijhe naar Deventer gecruised. Defect materieel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Ik heb trouwens vandaag ook een mening gevormd over het busstation van Almere Centrum: onoverzichtelijk met teveel haltes op rare plekken.

Bovendien is de doorstroming op het busstation slecht, er schieten overal en nergens bussen en personeelsbusjes vandaan.
Die PODs is een heel ander verhaal, die rijden als idioten rond, eergister nog eentje achteruit over de doorgaande busbaan zien rijden in tegenovergestelde richting bij Walt Disneyplantsoen.

Verder als je weet waar je bus staat is het geen probleem, maar een eerste keer is even flink zoeken. Een duidelijk plattegrond is er niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Edwin »

Meltrain schreef:Mijn metro op lijn E toonde op het infoscherm net de hele tijd 'reclame' voor een broodje brie met avocado (met honing en pijnboompitten). :lol: Er werd niet eens verteld welk bedrijf erachter zat.
Ik heb die 'reclame' zeker vijf keer achter elkaar gezien (en daarna stapte ik uit), slechts onderbroken door reisinformatie bij het naderen van een station.
Dat filmpje begint met "Broodje gezond", maar daarna zie ik nergens meer de tomaat e.d. die je zag.


Om 8:15 was er een probleem met een metro tussen Beurs en Blaak. Duurde tien minuten toen de defecte metro uit dienst werd gehaald en op het tussenspoor (2?) bij Blaak werd gezet. Volgende metro's zaten bomvol.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Jurre »

Vanmorgen zag ik een Connexxion Lions City (zonder reclame, dus 8772 valt af, die rijdt op de 104 vandaag) leeg de A1 oprijden, komend vanaf Bijlmer. Vermoed dus dat die een slagje op de 202 heeft gedaan.
Verder bewezen twee stuks CAF vanmorgen weer dat ze geweldige glijmeesters zijn. Bij Van der Madeweg was de remweg een heel stel langer geworden.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door wouter15 »

Vandaag gereist met de sprinter naar Utrecht C van 7:40 (vertrrek Woerden). We hadden al een +3 en toen we aan kwamen in Utrecht CS stonden we opeens niet op een spoor maar op het spoor tussen de perrons. Wat bleek nu? De IC naar Leiden C van 7:55 stond nog op spoor 18a. Daarom moesten we er eerst langs en moesten we maar op spoor 18b gaan stan. Is wel bizzar als je opeens stilstaat tussen 2 perrons in.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Gekko123 »

Gisteren weer een keer met de beruchte lijn 14 mee geweest en het viel mij op dat we voor een gedeelte van de rit zelfs voor liepen op schema. Heb deze hele rit uitgezeten en het viel mij op dat we in Arnhem op een gegeven moment +6 hadden, maar bij het passeren van de Waalbrug liepen we voor op schema. Uiteindelijk zijn we met -3 langs plein 1944 gereden en zijn even later ook met -3 vanaf het Centraal Station van Nijmegen vertrokken. Dat bleef de hele reis zo en bij aankomst op het eindpunt stapte ik uit (aankomst: -3) en reed de bus meteen door (dus weer met -3). Eigenlijk schandalig dat een chauffeur zich vanaf pakweg het centrum van Nijmegen tot aan de terugreis uit Brakkenstein met -3 blijft rondrijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

De roltrap op treinstation Diemen Zuid heeft een defecte leuningband, hij beweegt niet meer mee met de rest van de roltrap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Jef400 »

ik bevestig hierbij dat de tunnel in de hanzelijn ploppende oren veroorzaakt
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Jef400 »

8 keer gecontroleerd in even zo veel ritten. Goed zo NS
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door deadlock »

Oh want je betaalt om gecontroleerd te worden en niet voor het vervoer. Goed om te weten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door VIRM »

Vanmiddag van Zaandam de s3300 van 11:56 genomen naar Schiphol. Op de Westtak waren er diverse treinen uitgevallen wegens eerder 'politie-onderzoek' (ik zag alleen de melding dat het af was gelopen, dus kennelijk heeft het heel kort geduurd).
De aansluitende s2600 vanaf Schiphol vertrok met +5 omdat er nog een vertraagde Fyra van 12:09 voor moest. Toen ik in de s2600 zat, zag ik dat er een wisselstoring was, wat helemaal niet werd omgeroepen op Schiphol.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Er was een bommelding op spoor 11/12 van Amsterdam Sloterdijk, het bleek echter om een vergeten aktetas te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Kosten nog moeite heeft men gespaard in Utrecht... vanwege werkzaamheden op de Adama van Scheltemabaan is halte Bleekstraat met abri en haltepaal en al naar de Catharijnesingel verhuisd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Jurre »

Vanuit de trein is bij station Zaltbommel een batterij Breng Ambassadors te zien. Wat een overschot is er vandaag de dag...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door deadlock »

Is dat niet vanwege de voorjaarsvakantie? Of was die in het zuiden vorige week? Oh volgende week zelfs pas.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Er was een bommelding op spoor 11/12 van Amsterdam Sloterdijk, het bleek echter om een vergeten aktetas te gaan.
Ah, zo. :)
Dus weer paniek om niks?
Ik hoop dan dat ik nooit mijn blindenstok ergens vergeet, want dan wordt het station vast afgesloten wegens de vondst van een mobiele raketlanceerinstallatie ofzo. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten